abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101498514
Ik sta 1e voor een anti kraak woning in de buurt hier. Het scheelt me 20 minuten richting mijn werk, is 4x zo groot als waar ik nu zit, vrijstaand en er zit een garage bij voor mijn auto. Alleen ja, al dat leuke heeft een keerzijde helaas. Er is geen gas aansluiting namelijk. Dat houd in dat de CV ketel die er is op rode diesel gestookt word en dat is duur heb ik horen zeggen. Er is een houtkachel en een aansluiting voor een 2e houtkachel. Als ik naar mijn gevoel luister ga ik verhuizen, maar in mijn hoofd is er twijfel over de warmte voorzieningen in de winter.

Dus mijn vragen zijn eigenlijk: Zijn er Fok!kers die ook geen CV hebben? Hoe hou je dan je woning warm? Wat kost het? Wat kost het stoken op rode diesel? Wat zou je zelf doen? Het is veel groter voor veel minder geld, maar als ik het aan stoken kwijt ben ga ik toch twijfelen..
  vrijdag 2 september 2011 @ 19:29:02 #2
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_101499105
Zelf geen ervaring met antikraak woningen, maar toen ik nog bij een benzinestation werkte kwam er iemand regelmatig een gasfles vullen met LPG, ws om op te koken en/of warm te houden. Misschien een tip?
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
pi_101499374
Persoonlijk zou ik hout gaan stoken. Wat je aan het einde van de periode over hebt verkoop je weer door. Met rode diesel lijkt me dat een stuk moeilijker gaan.
pi_101499636
Vraagje; er mag ook geen meubilair geplaatst worden toch? Ook niet geheel onbelangrijk.
pi_101499642
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:29 schreef DJ_Scuff het volgende:
Zelf geen ervaring met antikraak woningen, maar toen ik nog bij een benzinestation werkte kwam er iemand regelmatig een gasfles vullen met LPG, ws om op te koken en/of warm te houden. Misschien een tip?
LPG om op te koken zou kunnen, maar de keuken is voorzien van elektrische kookplaten. Dus dat hoeft niet. Ik weet niet wat het kost om de woning te verwarmen met LPG.. Zou het overwegen waard zijn, want het is veel goedkoper.
pi_101499647
Oh antikraak, ander verhaal denk ik
pi_101499657
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:43 schreef boyv het volgende:
Vraagje; er mag ook geen meubilair geplaatst worden toch? Ook niet geheel onbelangrijk.
Jawel, ik mag doen en laten wat ik wil in die woning (behalve muren slopen dan he ;) )
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 19:50:47 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_101499904
Heb je wel goed dat er gestookt wordt op rode diesel ? lijkt mij erg stug namelijk :)

quote:
Rode diesel is diesel of gasolie waaraan een rode kleurstof is toegevoegd. De kleurstof is toegevoegd om onderscheid te kunnen maken tussen gewone en rode diesel. Voor rode diesel geldt namelijk een lager accijnstarief dan voor gewone diesel. Bepaalde voertuigen die niet vallen onder wegverkeer of pleziervaart mogen gebruikmaken van rode diesel. Ook voor bepaalde hulpapparatuur mag u rode diesel gebruiken.

Gebruik rode diesel

Werktuigen die rode diesel mogen gebruiken, rijden normaal gesproken niet op de openbare weg. Dit soort voertuigen, bijvoorbeeld tractoren, maakt eigenlijk alleen van de openbare weg gebruik om van de ene naar de andere werkplek te rijden. De voertuigen rijden niet om goederen of personen te transporteren.
Of het moet een soort van werkplaatsverwarming achtig ding zijn; zo'n kanon oid. maar dat maakt het nog geen cv ketel.
pi_101499992
Het gaat op Diesel. Dat weet ik zeker. Er staat buiten een grote tank waar diesel op stond. Er staat in de gang ook een installatie waar ik onderdelen in terug herkende van een CV ketel. Expansievat bijv.

En in de hele woning zaten ook radiatoren die door die CV ketel worden verwarmd.
pi_101500257
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:13 schreef Puala het volgende:
IDus mijn vragen zijn eigenlijk: Zijn er Fok!kers die ook geen CV hebben? Hoe hou je dan je woning warm? Wat kost het?
Ik heb wel CV maar gebruik hem nooit. Ik stook met een HR-Houtkachel. Tot onbeschoft hoge temperaturen zelfs :D (Gemiddeld tussen de 25 en 30 graden, ook als het buiten min 15 vriest)

Daarmee stook ik heel de benedenverdieping goed warm met een kachel van 8kW, bovenste verdiepingen verwarm ik in principe niet (maar dat deed ik met CV ook al niet), maar het rookkanaal straalt ook warmte uit, dus kouder dan 16 graden wordt het daar eigenlijk nooit.

Wat het kost? Tja, wat wil je dat het kost? Ik maak er een sport van om zoveel mogelijk hout gratis te krijgen, maar zou ik alles kopen ben ik waarschijnlijk 300,- per jaar kwijt.

Je moet wel ruimte hebben om hout op te slaan, ik heb meestal 3 a 4m3 gekloofd hout liggen en 4 kuub wit-hout/pallethout/afvalhout whatever.

Neem wel een HR-houtkachel, die hebben een rendement van boven de 80%, je hebt ze zelfs met cv-aansluiting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 02-09-2011 20:04:56 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_101500505
Ruimte om hout op te slaan genoeg. Er zitten 3 schuren bij :')

Maar dat valt me qua kosten heel erg mee. Zeker als ik bedenk dat ik 2 kachels beneden zou kunnen aansluiten. Dan zou het best te doen moeten zijn om de benedenruimtes acceptabel warm te houden.

Is het niet heel erg koud als je na het werk thuis komt? Of als je smorgens je bed uit komt?
pi_101500652
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:04 schreef Puala het volgende:
Is het niet heel erg koud als je na het werk thuis komt?
Moet raar lopen (erg koud zijn buiten) wil het minder dan 15 a 16 graden zijn. Vanaf aansteken van de kachel is in een uur mijn benedenverdieping 5 a 6 graden warmer. (Ik gebruik het wit-hout / pallethout om de verwarming te starten, dat fikt als een krankzinnige. Ben ik eenmaal op de goede temp, dan gooi ik er af en toe een blok gekloofd hout op om de boel aan de gang te houden)

quote:
Of als je smorgens je bed uit komt?
:D Nee, dan niet, maar dat komt omdat het beneden minimaal 25 graden was toen ik naar bed ging. (Mijn vrouw is nogal een koukleum dus die stookt rucksichtloos door tot het bittere eind.)
pi_101500837
bijvlagenzinvol, dankjewel voor je reactie. Je neemt een behoorlijk deel van mijn twijfels weg. Ik zie het nu al wel wat meer zitten dan eerst. Ik twijfel nog wel, dus meer reacties zijn zeker welkom O+
pi_101500841
Als je 's morgens naar je werk gaat is het de moeite niet waard om die kachel te stoken. Hoe ga je eigenlijk douchen?
pi_101500962
Ik zou geen huis zonder houtkachel meer willen. Het is een heerlijke stralingswarmte, veel prettiger dan van een droge CV. je hebt er wat werk aan, maar eigenlijk is dat gewoon leuk, een beetje sporten met je brandstof.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_101501069
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:15 schreef blomke het volgende:
Ik zou geen huis zonder houtkachel meer willen. Het is een heerlijke stralingswarmte, veel prettiger dan van een droge CV. je hebt er wat werk aan, maar eigenlijk is dat gewoon leuk, een beetje sporten met je brandstof.
^O^ Ik heb geen plannen om te verhuizen, maar als ik ooit ga verhuizen en er kan in de nieuwe woning geen houtkachel geplaatst worden, of ik heb geen ruimte om mijn hout op te slaan, laat ik die woning ervoor schieten. Nooit meer zonder. CV, gaskachels, warmtepompen of wat dan ook, allemaal pure armoe vergeleken met een goede houtkachel. :D
pi_101501172
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Als je 's morgens naar je werk gaat is het de moeite niet waard om die kachel te stoken. Hoe ga je eigenlijk douchen?
Het douchen is wel een aandachtpunt. Net als de rest van het warm water natuurlijk. Maar als die uit de cv komt, dan kun je die gewoon blijven gebruiken voor de warmwatervoorziening. Zoveel verbruikt dat niet, in vergelijking met de verwarming.
pi_101501179
Die CV in dat huis onder optie, is dat geen huisbrandolie wat je moet stoken?

Anyway, als je mij de prijs van 1 liter rode diesel geeft (of huisbrandolie) kan ik de vergelijking met aardgas wel voor je maken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_101502066
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

^O^ Ik heb geen plannen om te verhuizen, maar als ik ooit ga verhuizen en er kan in de nieuwe woning geen houtkachel geplaatst worden, of ik heb geen ruimte om mijn hout op te slaan, laat ik die woning ervoor schieten. Nooit meer zonder. CV, gaskachels, warmtepompen of wat dan ook, allemaal pure armoe vergeleken met een goede houtkachel. :D
Wij hebben sinds 2 jaar de houtkachel aangesloten op de CV *O* Essent heeft intussen al wel 2 keer de meter vervangen en ze komen elk half jaar de meterstand controleren omdat ze het niet vertrouwen :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_101502272
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:20 schreef blomke het volgende:
Die CV in dat huis onder optie, is dat geen huisbrandolie wat je moet stoken?

Anyway, als je mij de prijs van 1 liter rode diesel geeft (of huisbrandolie) kan ik de vergelijking met aardgas wel voor je maken.
Ik heb vandaag de prijs van 1,25/liter diesel gezien.
pi_101502277
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:37 schreef Kirov het volgende:

[..]

Wij hebben sinds 2 jaar de houtkachel aangesloten op de CV *O* Essent heeft intussen al wel 2 keer de meter vervangen en ze komen elk half jaar de meterstand controleren omdat ze het niet vertrouwen :P
Geweldig, wat een goede actie!! -O- :W
pi_101502347
Ik herinner me het systeem van douchen niet meer, maar je kon een lange douche nemen met warm water. Zonder de CV, dus dat zal wel een boiler zijn?
pi_101502447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb vandaag de prijs van 1,25/liter diesel gezien.
Rode diesel?
pi_101502654
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Rode diesel?
Ja. Gewoon aan de pomp. Als je een vrachtwagen laat komen en 100 liter af neemt is het (logisch) goedkoper.

Verder googlen leert:
103,97 per honderd liter.
pi_101502753
Dat is gewone diesel, rode diesel is 96 cent per liter
Beneath the gold, the bitter steel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')