Ben heel benieuwd.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:16 schreef M1stral het volgende:
Denk van het weekend, dan heb ik a: tijd, b: zin en c: is de fit wat beter denk ik.
Even terugkomend op loose weave, tight weave en het hele stretch verhaal. Stretchen omvangt meerdere factoren, staar je dus niet blind op de weave, het proces word ook beinvloed door de fit, de genomen maat, en zelfs het soort katoen.
Dan maakt het ook niet uit toch?quote:Op woensdag 7 september 2011 21:39 schreef M1stral het volgende:
Zal toch wel? Ik kneep hem wel ff met die Momo, want Jay had een 29 aangeraden. En ik ben eentje kleiner gegaan. Maar ze kunnen dicht en na de stretch zitten ze goed. Beter initial fit dan de N&F overigens. Al moet ik hem wel uit de buurt van de wasmachine houden. Dat word dus altijd maar koud soaken, toch dat de shrinkage eruit is en hij voldoende gestrecht is, maargoed... Was toch van plan hem dry te dragen.
Ik woon in Zwijndrecht, maar als je 250 kilometer in de buurt noemt, dan woon ik in de buurt ja.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:12 schreef One_conundrum het volgende:
Waar woon je eigenlijk, smurf? in de buurt? Ik woon in Groningeee
He, ik nu ook. Oersaai dorp zeg.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:42 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik woon in Zwijndrecht, maar als je 250 kilometer in de buurt noemt, dan woon ik in de buurt ja.
Correct, geen fuck te beleven. Zelfs Veerplein op donderdagavond is niet meer leuk. Ach, Rotterdam en Breda zijn niet al te ver weg.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:44 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
He, ik nu ook. Oersaai dorp zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ShopVip staan er 2 modellen voor mannen nu! Van 250 voor 99 ofzo.. Vrouwenjeans daar vond ik niet heel super.. Maar als ik er een kan laten maken helemaal precies zoals ik zelf wil.. Heb ik er wel wat voor over!quote:Op donderdag 8 september 2011 20:08 schreef bokkepoot het volgende:
Denham is vrij tof...maar wel een beetje pricey
quote:Op donderdag 8 september 2011 20:08 schreef BigSmurf het volgende:
Geen idee of dat kan, maar we kunnen wel wat vrouwen gebruiken in dit topic, dus schaam je niet.
Ik weet niet wat dat isquote:Op donderdag 8 september 2011 20:17 schreef bokkepoot het volgende:
Wel dry denim denham mag ik hopen?
Quote van mij van een tijdje terug. In een notendop wat informatie.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's zijn echter wel al één keer bewerkt, om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie, ben zelf zeker (nog) geen expert, maar inmiddels wel flink verslaafd geraakt aan dry denim.
Hmm oke.. Maar het idee om mn jeans nooit te wassen staat me niet zo aan hahaha.. Ik snap het idee erachter wel.. Misschien is het voor mannen wat minder erg om hun jeans nooit te wassen..quote:Op donderdag 8 september 2011 20:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Quote van mij van een tijdje terug. In een notendop wat informatie.
Ah gek, mijn Momo's ook!quote:
Ik zie wel vaker broeken met een egale kleur, dit hoeft overigens niet te betekenen dat het een dry is. Ik durf bijna met zekerheid te stellen dat het geen dry is. Zowiezo zijn ze in nederland in tegenstelling tot pre-wash niet in grote getalen te krijgen als je kijkt naar marktaandeel. De prijsklasse ligt vrij vaak tussen de 150 en 250 euro, met uitschieters hier en daar. Momotaro's bijvoorbeeldquote:Op donderdag 8 september 2011 20:27 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Hmm oke.. Maar het idee om mn jeans nooit te wassen staat me niet zo aan hahaha.. Ik snap het idee erachter wel.. Misschien is het voor mannen wat minder erg om hun jeans nooit te wassen..
Ik let eigenlijk nooit echt heel erg op de details.. Als een jeans mooi zit dan koop ik m, de ene keer is het met een wassing en de andere keer met stretch en de andere zonder.. Dus misschien heb ik ook wel een jeans zonder wassing..ik weet het niet.. Zijn ze dan bij aankoop helemaal 1 kleur? Heb namelijk wel een aantal die super donker blauw zijn zonder enig kleurverschil in de broek..
Je zou voor de grap eens moeten kijken naar de Somet 008 op Blue In Green (www.blueingreensoho.com). Dit is een dry met een hele lage rise en een goede taper. Zou mening vrouw goed staan. Denk er wel aan je portemonnee gereed te houden, 275 USD ex verzendkosten en mogelijke importkosten zoals belasting en invoerrechten. Indien je echt geinteresseerd bent dan kan Gordon (eigenaar BiG) je uitstekend helpen.quote:Maar wat ik dus eigenlijk wil.. Een skinny jeans die erg laag is.. Maar aan de achterkant niet net zo laag als aan de voorkant want wil ook weer geen bouwvakkersdecollete hebben hahaen heb nu best veel jeans van Frankie B (bestaat volgens mij niet voor mannen), die zijn aardig laag maar wordt dat merk een beetje zat.. Voor de rest van allemaal verschillende merken maar nog geeneen waarvan ik denk: WAUWW dit is het helemaal voor mij.. En aangezien de meeste merken 'low' beschouwen als iets wat ik nog steeds te hoog vind.. Lijkt het me makkelijker om gewoon mn eigen jeans te laten maken..
Heel verhaal, maar misschien heeft iemand een goede tip
Wat is voor prijs wil je voor een broek uitgeven. Dan kunnen wij met allemaal suggesties komenquote:Op donderdag 8 september 2011 19:09 schreef ChicaChula het volgende:
Ik heb een vraagje.. Ook al lijkt dit een beetje een mannentopic te zijn
Ik ben te lui om alle topics door te gaan lezen.. Ik hoorde van de week ergens dat je in de Denham store in Amsterdam je eigen jeans kunt laten maken? Weten jullie of dat klopt? En moet ik er dan gewoon heen gaan of moet daar een afspraak voor gemaakt worden?
En heeft iemand het toevallig ook ooit laten doen? En beviel dat toen goed? Toevallig ook nog iemand die een vrouw kent die er een heeft laten maken?
veel vragen, i know.. Alvast bedankt in ieder geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |