Je hebt gelijk wat ging er in mij om.quote:Op zondag 27 mei 2012 08:37 schreef Iridal het volgende:
Foto's van OeJ en Schenkstroop is zeker geen design te noemen, maar zijn gewoon 13 in een dozijn meubels.
Ik heb http://www.meubelboek.nl/meubel/19987044 gekocht, Wat een genot voor zowel het oog als je lichaamquote:Op zondag 22 juli 2012 08:22 schreef Skull-splitter het volgende:
Paar weken terug een Eames getest, en ik heb meteen een nieuw levensdoel: een paar van die dingen als ik later groot en oud ben. Wat een weelde, wat een luxe, wat een schoonheid...
Waarom kopen mensen nou van die betreurenswaardige replica's die zowel optisch als technisch inferieur zijn aan de onder licentie gebouwde exemplaren?quote:Op woensdag 5 september 2012 11:20 schreef jprietes het volgende:
[..]
Ik heb http://www.meubelboek.nl/meubel/19987044 gekocht, Wat een genot voor zowel het oog als je lichaam
Ik hoef ook niet zo nodig een replica...quote:Op woensdag 5 september 2012 14:11 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
[..]
Waarom kopen mensen nou van die betreurenswaardige replica's die zowel optisch als technisch inferieur zijn aan de onder licentie gebouwde exemplaren?
Valt best wel mee hoor, hij zit gewoon prima, maar niet iedereen heeft zo'n goed gevulde portemonnee.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:01 schreef tisikke het volgende:
Ik heb een replica gehad mooi om te zien maar zitten voor geen meter, rugleuning is te laag en drukken steeds tegen je schouderbladen aan.
Rot op met dit soort spam.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef jprietes het volgende:
[..]
Valt best wel mee hoor, hij zit gewoon prima, maar niet iedereen heeft zo'n goed gevulde portemonnee.
Spammert, en toch reageer ik.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef jprietes het volgende:
[..]
Valt best wel mee hoor, hij zit gewoon prima, maar niet iedereen heeft zo'n goed gevulde portemonnee.
80-20 regel^10 gaat in deze wel op.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:13 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
99% van de replica's worden in China gemaakt van inferieure materialen, je kan mij niet wijsmaken dat dat even goed zou zijn als Vitra/Herman Miller.
Cognitieve dissonantie...quote:Geeft ook een stuk meer voldoening volgens hem.
Tsja, maar het blijft natuurlijk een keuze, als mensen niet willen en/of kunnen sparen, dan zijn die replica's misschien toch wel een redelijk alternatief. Ieder zijn eigen keuze...quote:Op woensdag 5 september 2012 19:20 schreef DS4 het volgende:
Namaak is jezelf voor de gek houden. Meestal ingegeven doordat je uit wil stralen luxe producten te kunnen betalen. Verreweg de meeste mensen interesseert het geen donder en die zien het dan ook niet. De mensen die het wel interesseert valt op dat het namaak is.
Effe doorsparen dan maar!quote:Op woensdag 5 september 2012 19:37 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik hoef geen replica, maar sinds ik erin gezeten heb: dat ding komt er, dubbel zo nodig.
Absoluutquote:
Ik vind namaak dus geen redelijk alternatief. Er is best een stoel te vinden die voor hetzelfde geld meer biedt die niet probeert om net te doen alsof.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Tsja, maar het blijft natuurlijk een keuze, als mensen niet willen en/of kunnen sparen, dan zijn die replica's misschien toch wel een redelijk alternatief. Ieder zijn eigen keuze...
Ja, die zijn er wel, maar het gekke is dat juist liefhebbers van "design" vaak enorm neerkijken op prima ontwerpen van Ikea om maar eens iets te noemen.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind namaak dus geen redelijk alternatief. Er is best een stoel te vinden die voor hetzelfde geld meer biedt die niet probeert om net te doen alsof.
Piet Jan Eek?quote:Op woensdag 5 september 2012 20:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Sinaasappelkistjes? Nou ja, als er Piet Jan Eek op staat is het natuurlijk weer helemaal okée...
Je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Piet Jan Eek?Als dat er op staat is het ook behoorlijk nep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |