abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101698015
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Een federalisering van de EU zal nooit gebeuren, dat wil jij niet en niemand niet
Het is niet democratisch
Eh, dat wil ik wel.
  donderdag 8 september 2011 @ 01:11:30 #252
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_101698058
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Eh, dat wil ik wel.
Tja er zijn altijd mensen die buiten de realiteit staan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101698081
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:48 schreef HiZ het volgende:
Behalve dat er geen eis bestaat dat de Bondsdag in plenaire vergaderingen iets moet goedkeuren, het is voldoende als de begrotingscommissie zich er vooraf over kan uitspreken.
Ik ga puur af op wat de journalisten mij vertellen. ;) Ik ben geen jurist.

quote:
Als je meer democratie in de EU wilt hebben kun je dan niet meer bewerkstelligen met een nationalistiche loopgravenoorlog maar met een werkelijke democratisering van de EU, een verdere federalisering dus.
Ik wil geen Europese democratie, ik wil juist meer erkenning voor de landelijke democratieën in deze Eurosoap. Daarom ben ik enthousiast over dit vonnis want ik erger mij al enorm lang aan de praktijk dat parlementen voor voldongen feiten worden gesteld als er weer eens doorgehaald is op zondagnacht in Brussel.
pi_101698194
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ga puur af op wat de journalisten mij vertellen. ;) Ik ben geen jurist.

[..]

Ik wil geen Europese democratie, ik wil juist meer erkenning voor de landelijke democratieën in deze Eurosoap. Daarom ben ik enthousiast over dit vonnis want ik erger mij al enorm lang aan de praktijk dat parlementen voor voldongen feiten worden gesteld als er weer eens doorgehaald is op zondagnacht in Brussel.
Juist de manier die jij voorstaat heeft het huidige spel veroorzaakt. Als het EP een volledig parlement is dan pas kan er een volledig transparante politieke discussie over Europees beleid. Tot dat moment zul je blijven houden dat regeringen handjeklap gaan doen in Brussel of waar er dan ook vergaderd wordt en terugkomen met het resultaat.
pi_101698228
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:22 schreef HiZ het volgende:
Juist de manier die jij voorstaat heeft het huidige spel veroorzaakt. Als het EP een volledig parlement is dan pas kan er een volledig transparante politieke discussie over Europees beleid. Tot dat moment zul je blijven houden dat regeringen handjeklap gaan doen in Brussel of waar er dan ook vergaderd wordt en terugkomen met het resultaat.
Ik wil Europese samenwerking op basis van multilaterale verdragen niet op basis van een Europese overheid. Wat betreft de Euro, die moet ingekrompen worden tot landen die qua mentaliteit en aard op gelijk niveau liggen met die van Nederland. Mocht dat dan uiteindelijk goed verlopen, dan kan er, op basis van wederzijds vertrouwen en referenda tot hechtere samenwerking worden overgegaan.
pi_101698246
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ga puur af op wat de journalisten mij vertellen.
Dan mag je ons wel eens vertellen waar jij die journalisten weet te vinden.

Ik zie enkel propagandisten in kranten en andere media waar je ze (journalisten) zou verwachten.
pi_101698253
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:26 schreef GoudIsEcht het volgende:
Dan mag je ons wel eens vertellen waar jij die journalisten weet te vinden.
BNR luisteren.
pi_101698262
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

Wat betreft de Euro, die moet ingekrompen worden tot landen die qua mentaliteit op gelijk niveau liggen met die van Nederland.
En wat is die mentaliteit?

Zoveel mogelijk hypotheekschuld de economie in pompen?

Of afhankelijk zijn van Duitsland dat weer afhankelijk is van een lage munt voor de export en dus van problemen zoals van de Grieken?
pi_101698302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
En wat is die mentaliteit?
Die is heel breed, maar het gaat er om dat om samenwerking te laten slagen dat er een klik is tussen de diverse landen. Nu is de klik veelal louter geografisch, dat blijkt niet voldoende te zijn voor echte samenwerking. Opportunisme viert nog steeds hoogtij in de EU.
pi_101698304
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:21 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Over +/- halfjaar (forse) deflatie. Overal waar de 'endgame' zich afspeelt word duidelijk dat de uiteindelijke afloop deflatoir is, maar dat zouden autoriteiten toch nooit toestaan?
Ah...

Jij ziet al dalende prijzen overal. Ik kreeg laatst weer eens een acceptgiro binnen die hoger was dan de vorige keer.

Zullen wel een paar tragerikken zijn geweest. Geldt ook voor die tankstations hier in de regio.
  donderdag 8 september 2011 @ 08:38:58 #261
324665 meth77
to do or not to do
pi_101699891
Nu in de Metro met hele grote letters, ene Harrie Verbon, Hoogleraar Tilburg, verkondigt:

Alle knoflooklanden moeten uit de Euro, en ook dat hij verwacht dat er al stiekem gesprekken zijn over een ontmanteling van de Euro.

Dus dat was onze Jan-Kees aan het doen vorige week
pi_101700145
De kans dat Griekenland uit de euro wordt gezet Is kleiner dan dat ik vandaag de Staatsloterij win (FYI : er is vandaag geen trekking).
pi_101700357
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik wil Europese samenwerking op basis van multilaterale verdragen niet op basis van een Europese overheid. Wat betreft de Euro, die moet ingekrompen worden tot landen die qua mentaliteit en aard op gelijk niveau liggen met die van Nederland. Mocht dat dan uiteindelijk goed verlopen, dan kan er, op basis van wederzijds vertrouwen en referenda tot hechtere samenwerking worden overgegaan.
Typerend voor de gemiddelde euroscepticus die zeurt over achterkamertjes. De oplossing is die ze aandragen is er altijd eentje waarbij de achterkamertjes méér gebruikt zullen worden.

Of nog maar te zwijgen over 'dezelfde mentaliteit' die Nederland en Duitsland zogenaamd hebben. Als een Duitser hoort over de volstrekt onverantwoordelijke manier waarop wij in Nederland omgaan met de huizenmarkt kunnen ze dat prima plaatsen in het beeld dat ze van ons land hebben. Namelijk een chaotisch strookje land tussen de Duitse Ordnung en de diepe zee.
pi_101700839
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 01:30 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ah...

Jij ziet al dalende prijzen overal. Ik kreeg laatst weer eens een acceptgiro binnen die hoger was dan de vorige keer.

Zullen wel een paar tragerikken zijn geweest. Geldt ook voor die tankstations hier in de regio.
We spreken ons over een halfjaar. Bij Griekenland is deflatie uitgesteld door verhoogde belastingen en natuurlijk de stijgende commodityprijzen die nu weer dalen.

Word eens wakker en zie hoe de endgame zich afspeelt, of blijf ontkennen en geloven in je religieuze metaaltje met alle (busted) myths die daarbij horen. Over een dik halfjaar zal ik deze post wel een schopje geven.
  donderdag 8 september 2011 @ 10:03:13 #265
324665 meth77
to do or not to do
pi_101701264
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:58 schreef HiZ het volgende:
De kans dat Griekenland uit de euro wordt gezet Is kleiner dan dat ik vandaag de Staatsloterij win (FYI : er is vandaag geen trekking).
Ja misschien laat men de euro wel bij de knoflooklanden, dan hebben ze ook geen probleem met een aflossing van schulden in dure euro's
pi_101701788
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:43 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

We spreken ons over een halfjaar. Bij Griekenland is deflatie uitgesteld door verhoogde belastingen en natuurlijk de stijgende commodityprijzen die nu weer dalen.

Word eens wakker en zie hoe de endgame zich afspeelt, of blijf ontkennen en geloven in je religieuze metaaltje met alle (busted) myths die daarbij horen. Over een dik halfjaar zal ik deze post wel een schopje geven.
Over een dik half jaar is er nog steeds veel schuld-ellende, staat goud hoger, zijn voedsel en acceptgiro's er niet goedkoper op geworden, en is er nog meer geld gedrukt.

Geef maar een schopje. We zullen wel zien of dat allemaal anders gelopen is en mensen meer krijgen voor hun cash dan nu, zoals je verwacht.
  donderdag 8 september 2011 @ 10:37:02 #267
324665 meth77
to do or not to do
pi_101701964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:13 schreef HiZ het volgende:

[..] Namelijk een chaotisch strookje land tussen de Duitse Ordnung en de diepe zee.
Maar met een hele mooie wereldhaven en een hele mooie brede weg en waterweg en spoor naar en van Duitsland
pi_101702300
Wat is eigenlijk het voordeel voor Nederland als Griekenland uit de euro wordt gezet? Want als ze terug moeten naar de drachme, dan zullen alle uitstaande schulden van de Grieken nog hoger worden (in drachmes) en dus zal de kans op een uiteindelijke default van Griekenland toch alleen maar vergroot worden?
Aangezien de eurocrisis vooral een bankencrisis is, zal dit leiden tot veel problemen bij Europese banken en zeker ook bij Nederlandse banken vanwege de grote bezittingen van Griekse staatsobligaties en het niet volledig afschrijven van deze leningen.
  donderdag 8 september 2011 @ 11:09:23 #269
324665 meth77
to do or not to do
pi_101702609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:54 schreef BraveDribbel het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel voor Nederland als Griekenland uit de euro wordt gezet? Want als ze terug moeten naar de drachme, dan zullen alle uitstaande schulden van de Grieken nog hoger worden (in drachmes) en dus zal de kans op een uiteindelijke default van Griekenland toch alleen maar vergroot worden?
Wat is het voordeel als het Noorden van Europa voortaan zes criminele zuidelijke landen moet gaan onderhouden
pi_101702761
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
Over een dik half jaar is er nog steeds veel schuld-ellende, staat goud hoger, zijn voedsel en acceptgiro's er niet goedkoper op geworden, en is er nog meer geld gedrukt.

Geef maar een schopje. We zullen wel zien of dat allemaal anders gelopen is en mensen meer krijgen voor hun cash dan nu, zoals je verwacht.
We hadden het over landen waar de endgame zich al afspeelt. Of over een halfjaar de totale wereldwijde bubble is gebarst dat kun zowel jij als ik niet weten en daar hadden we het dan ook niet over.

Over een halfjaar schop ik dus die post omhoog met betrekking op griekenland en als de totale bubble een keer klapt zal ik andere posts ook omhoog schoppen, maar daarover geef ik geen termijn omdat we dat gewoonweg niet met zekerheid kunnen weten. Anders is dat bij Griekenland en andere zwakke landen.
pi_101702843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:09 schreef meth77 het volgende:

[..]

Wat is het voordeel als het Noorden van Europa voortaan zes criminele zuidelijke landen moet gaan onderhouden
Wij houden een relatief gezien zwakke euro waardoor onze concurrentie positie tov van landen met dure munten (bijvoorbeeld zwitserland) alleen maar toeneemt.
  donderdag 8 september 2011 @ 11:32:04 #272
324665 meth77
to do or not to do
pi_101703239
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wij houden een relatief gezien zwakke euro waardoor onze concurrentie positie tov van landen met dure munten (bijvoorbeeld zwitserland) alleen maar toeneemt.
maar ja als je de inkomsten rechtstreeks kan overmaken naar het zuiden dat economisch klem zit, is dat ook niet zo verstandig, los daarvan is een dure munt ook een teken van internationale koopkracht en een zinvolle reele waardering van de economie van een land

Afgezien daarvan zal de kloof alleen maar groter worden, en meer en meer gaan knellen en hoe langer we wachten , hoe groter de klap
  donderdag 8 september 2011 @ 13:11:05 #273
324665 meth77
to do or not to do
pi_101706540
Goh, geweldig he die EU
ik wordt er helemaal ontroerd van :@ ^O^
Wat een weldoeners :{w

quote:
do 08 sep 2011, 12:38

EU-geld voor ontslagen drukkerijpersoneel

BRUSSEL - Nederland krijgt bijna 5,9 miljoen euro om ontslagen personeelsleden in de drukkerij- en uitgeverijbranche weer aan de slag te helpen. De speciale commissie van het Europees Parlement die met deze zaken is belast, stemde donderdag met de plannen in.
Het geld is bestemd voor de circa 1800 mensen die op straat kwamen te staan bij in totaal 101 ondernemingen. De drukkerijen en uitgeverijen hebben zwaar te lijden onder de economische crisis. De Europese steun kan gebruikt worden voor scholing, begeleiding naar werk en voor het opzetten van een eigen bedrijfje.
Het is niet de eerste keer dat Nederland EU-geld kreeg om ontslagen in deze branche weer aan werk te helpen. In oktober 2010 kreeg Nederland al 10,5 miljoen euro
pi_101708160
quote:
Aangezien de eurocrisis vooral een bankencrisis is, zal dit leiden tot veel problemen bij Europese banken en zeker ook bij Nederlandse banken vanwege de grote bezittingen van Griekse staatsobligaties en het niet volledig afschrijven van deze leningen.
En weet je wat ik dan denk..nou en?
Wat kan mij het schelen dat de ING omvalt?
Al dat gezeur over dramatische gevolgen voor Nederland. Om in termen van LXIV te spreken, als ING door het putje gaat dan komt morgen nog gewoon de zon op.

Betalen doen we toch, dan laat ik liever een doodzieke bank failliet gaan en stop ik liever de kredietkraan van goed kapitaal naar slechte produktie.
Sommige mensen en bedrijven zullen dan omvallen en we kunnen het geld dat we op ING besparen mooi gebruiken om die overiend te houden.
  donderdag 8 september 2011 @ 14:54:22 #275
324665 meth77
to do or not to do
pi_101709960
quote:
Wat is eigenlijk het voordeel voor Nederland als Griekenland uit de euro wordt gezet?
Dan gaat hier het licht uit en we krijgen oorlog, en nog een paar dingen, dat moet ik even aan Balkenende vragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')