abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128809023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:17 schreef Smeich het volgende:
Dat zou toch prachtig zijn.

[..]

Ha, die is/was er al ;)
De komst van de wolf (Canis lupus) in Nederland, een factfinding study
Ze hebben daar gerefereerd naar wikipedia :')_______
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:12:22 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128809098
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:10 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ze hebben daar gerefereerd naar wikipedia :')_______
En? Wikipedia doet echt niet meer onder voor de Brittanica, in tegendeel zelfs
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128809260
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Wikipedia doet echt niet meer onder voor de Brittanica, in tegendeel zelfs
Waarom niet refereren naar de bron die wiki gebruikt? Lijkt me stuk professioneler.

Wiki verandert ook nog wel eens, waardoor je referentie niet meer kan kloppen na een tijd.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:38:34 #179
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_128810196
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeg het maar, die paar miljard, bejaardenzorg afknijpen?
Doe niet zo simpel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:43:12 #180
pi_128810409
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_128817629
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeg het maar, die paar miljard, bejaardenzorg afknijpen?
Het gaat niet om miljarden om die structuur af te ronden, maar om tientallen of honderden miljoenen. Op de totale begroting is dat peanuts.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:05:08 #182
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128820965
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:12 schreef Hexagon het volgende:
De VVD is bang voor de grote boze wolf _O- _O-

http://www.nu.nl/politiek(...)-terugkeer-wolf.html
Verkeersveiligheid ook he :') Waar halen ze het vandaan. Snel afschieten die wolven want daar komen verkeersongelukken van.
It's okay to be white
  donderdag 11 juli 2013 @ 06:26:43 #183
45206 Pietverdriet
pi_128824547
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het gaat niet om miljarden om die structuur af te ronden, maar om tientallen of honderden miljoenen. Op de totale begroting is dat peanuts.
Omdat jij dat zegt?
  donderdag 11 juli 2013 @ 06:27:15 #184
45206 Pietverdriet
pi_128824549
quote:
13s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Doe niet zo simpel.
Je zal het er toch ergens vandaan moeten halen
  donderdag 11 juli 2013 @ 06:29:04 #185
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128824552
Nu nog de Bokkerijders of is het tegenwoordig de 'Bokkenrijders' ?
Touching from a distance ~
pi_128824758
Een tijdje terug liep er 1 los in Zeeland/Vlaanderen, dat beest was zo schuw dat ze hem zelfs nooit hebben gefotografeerd, schijnen bijzonder slimme en schuwe dieren te zijn, de kans dat ie zomaar een mens aanvalt is Nihil, overigens schijnt de lynx ook al terug te zijn op de veluwe.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_128824890
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:12 schreef Hexagon het volgende:
De VVD is bang voor de grote boze wolf _O- _O-

http://www.nu.nl/politiek(...)-terugkeer-wolf.html
Wat een kneuzen lopen er ook bij de VVD he, godverdomme zeg _O-.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:22:53 #188
pi_128826115
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 06:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat jij dat zegt?
Bewijs maar dat het om miljarden gaat dan.
pi_128826118
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 06:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat jij dat zegt?
Het is in een percentage van de begroting amper reeel uit te drukken. Het gaat om enkele euro's per nederlander, het zijn simpelweg de kosten niet.
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:27:59 #190
45206 Pietverdriet
pi_128828998
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Bewijs maar dat het om miljarden gaat dan.
Alleen het beheer kost al honderden miljoenen
http://www.groeneruimte.nl/dossiers/ehs/
quote:
Voor de komende jaren zijn de volgende kosten begroot voor het beheer van de EHS:

2012: 115,703 miljoen euro voor het beheer
2013: 100,901 miljoen euro voor het beheer
2014: 96,609 miljoen euro voor het beheer
2015: 86, 562 miljoen euro voor het beheer
Algemene rekenkamer komt zelfs op totalen kosten van tussen de 20 en 30 Miljard
http://dezwijger.blogspot(...)-te-rekenen-aan.html

En dit om een open lucht dierentuin aan te leggen
pi_128834086
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen het beheer kost al honderden miljoenen
http://www.groeneruimte.nl/dossiers/ehs/

[..]

Algemene rekenkamer komt zelfs op totalen kosten van tussen de 20 en 30 Miljard
http://dezwijger.blogspot(...)-te-rekenen-aan.html

En dit om een open lucht dierentuin aan te leggen
Wat zijn totale kosten? Aanleg en 100 jaar onderhoud?
pi_128834826
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
En hoewel ik wolven prachtig vind denk ik niet dat het in Nederland te handhaven is. Het eindeloze gejammer van Linda en Roos omdat hun Ponypaard is aangeslagen op het Journaal, Oma Bertha die op de Veluwe haar veel te dikke beagle verloor.
Als ik zie wat voor een ramp er is gemaakt van de oostvaardersplassen...
Als dat beest al echt bij luttelgeest was dan was het dier al langer in nederland en dan gaat het dus blijkbaar prima.

Er is hier zat wild, die beesten gaan echt niet zomaar mensen lastig vallen, die maken wel dat ze uit de buurt komen, meestal lang en breed voordat het mens ze heeft gezien.
Alleen vee is iets lastiger, maar ook dat zal wel meevallen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_128835032
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Als dat beest al echt bij luttelgeest was dan was het dier al langer in nederland en dan gaat het dus blijkbaar prima.

Er is hier zat wild, die beesten gaan echt niet zomaar mensen lastig vallen, die maken wel dat ze uit de buurt komen, meestal lang en breed voordat het mens ze heeft gezien.
hier hoor ik al een jaar of 3 verhalen over gevonden wolvensporen. tsja. geen idee of die beesten hier rondhangen. logistiek gezien zou het zomaar kunnen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128835152
Idd al jaren gefluister dat er wolven zouden zijn, wat dus betekend dat ze echt geen last veroorzaken aangezien niemand ze tot nu toe echt goed heeft gezien.

Deze dan bij luttelgeest, kan vanuit de weerribben komen bv, daar zitten ook wel bevers. Alhoewel ik luttelgeest wel een aparte plaats voor een wolf vind, erg weinig beschutting e.d.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:51:38 #195
45206 Pietverdriet
pi_128835716
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wat zijn totale kosten? Aanleg en 100 jaar onderhoud?
Geen idee, is denk ik niet te zeggen, maar waar ga jij het geld vandaan trekken?
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:52:39 #196
45206 Pietverdriet
pi_128835756
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zie het niet als bezwaar, maar geef aan wat de media er van gaan maken en waarop hype en waan van de dag gedreven politici hun beleid op gaan baseren.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:54:27 #197
45206 Pietverdriet
pi_128835840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:37 schreef erodome het volgende:
Idd al jaren gefluister dat er wolven zouden zijn, wat dus betekend dat ze echt geen last veroorzaken aangezien niemand ze tot nu toe echt goed heeft gezien.

Deze dan bij luttelgeest, kan vanuit de weerribben komen bv, daar zitten ook wel bevers. Alhoewel ik luttelgeest wel een aparte plaats voor een wolf vind, erg weinig beschutting e.d.
Mensen zien poezen aan voor poema's. Hoe wil je er op vertrouwen dat mensen wolven zien als een dode "wolf" eerst genetisch getest moet worden om te bepalen of het wel een wolf is?
pi_128836018
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen zien poezen aan voor poema's. Hoe wil je er op vertrouwen dat mensen wolven zien als een dode "wolf" eerst genetisch getest moet worden om te bepalen of het wel een wolf is?
Ik weet ook niet of er al wolven in nederland zijn, het gefluister zegt niets. Maar als dit dier een echte wolf is en bij luttelgeest was dan was deze al een tijdje in nederland en waar er 1 is zijn er waarschijnlijk(niet zeker) meer.
Maar mensen hebben de neiging om snel te denken aan wat "cools" zoals een poema of een wolf, of dat nu waar is of niet.

Voor hetzelfde geld is het een kruising, hier in de krant stond dat ze er zo zeker van waren omdat het dier niet gechipt was, dat vond ik dan weer een echte onzin uitspraak, alsof alle "honden" gechipt zijn.

Al met al, als blijkt dat er al wolven in nederland zijn dan veroorzaken ze geen last.
Ik zou het wel tof vinden, wat grotere roofdieren ben ik blij mee.
pi_128836541
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:26 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik las net dat naast de wolf, nu ook de rode hond terug is in Nederland.

:P
klopt met dank aan de zwarte kousen gordel
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_128838338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of er al wolven in nederland zijn, het gefluister zegt niets. Maar als dit dier een echte wolf is en bij luttelgeest was dan was deze al een tijdje in nederland en waar er 1 is zijn er waarschijnlijk(niet zeker) meer.
Maar mensen hebben de neiging om snel te denken aan wat "cools" zoals een poema of een wolf, of dat nu waar is of niet.

Voor hetzelfde geld is het een kruising, hier in de krant stond dat ze er zo zeker van waren omdat het dier niet gechipt was, dat vond ik dan weer een echte onzin uitspraak, alsof alle "honden" gechipt zijn.

Al met al, als blijkt dat er al wolven in nederland zijn dan veroorzaken ze geen last.
Ik zou het wel tof vinden, wat grotere roofdieren ben ik blij mee.
Wolfshonden (Charlois en andere) zijn relatief duur, zeldzaam en allemaal gechipped, vandaar die opmerking denk ik :)

Het exemplaar dat gevonden is, is een vrouwtje. Het zijn vooral de mannetjes die lange afstanden alleen afleggen, dus dat doet vermoeden dat er meer zijn. Als de wolf op de vindplek ook werkelijk is aangereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')