Ik deed vandaag een dagje Amsterdam omdat leuk. Afentoe moet dat. Afentoe moet ik uit de zielige ghetto van mijn woonplaats Purmerend 'and into more ghetto' weetjewel. De stadse ghetto met de eckte ver-gevorderde tokkies. De geur en de drukte geeft mij altijd inspiratie, dat doet mij gewoon goed.
Afijn.. na een paar uur doelloos slenteren en etalages kijken en wat muziek-zaakjes afstruinen en "kijkeh kijkeh maar niet kopeh." Was ik dood op. Bek-af. Kon niet meer. Maar omdat de Arriva-standplaats bij centraal is verplaatst naar een onzichtbare plek dat ik maar niet kan vinden... dacht ik screw this. En omdat ik al nabij 'de toren' liep dacht ik weet je wat.. Ik ga toch maar even wat ramen kijken. Gewoon omdat leuk en dan werd mijn 10 euro reiskosten nog beter besteed. Met nog meer impressies die de geest prikkelen.
Liep ik zo langs wat ramen en overal dat gebaar van 'kom hier'. Maar ik was doodop en heb zoiezo geen geld en was het al niet van plan dus.. dat gaat niet door. Gaat plots achter mij een deur open en komt een
hoer prostituee naar buiten en begint te roepen "hey chinese guy hey come overhere hey".
Dan gebeuren er twee dingen.
Dat gedrocht zei 'chinese guy'. Wat klopt, maar dat vind ik weer niet leuk. Ik heb namelijk een hekel aan mijn eigen ras. vroegah zag men mij nog welleens aan voor 'ïndo-chinees'. Wat ik weer wel leuk vind omdat dat nog iets van status heeft. Maar in de grote steden hebben de mensjes altijd vrij acuraat door dat ik gewoon een doodnormale sppleetoog ben. En geen interessante moksie-mettie

Dus ik dacht weetje wat ik kijk nieteens om. Mijn hele dag verpest en voel me nu rot...
[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 01-09-2011 21:41:26 ]