Nee, dat kan niet. Dan heb je 100 bergen nodig. Iets moet die liters water tegenhouden.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb het niet over één dam. Ik heb het over tientallen dammen over de volledige hoogte van de berg. Het is een kunstmatige berg. We kunnen de berg en de dammen ontwerpen en bouwen zoals we willen. Je zou 100 dammen aan kunnen leggen van ieder 50 meter hoog.
Nederland is geen kankerpatiënt.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:52 schreef Flepke het volgende:
[..]
Ik zeg toch verdomme ook niet tegen een terminale kanker patiënt; "Hey man, die tumor op je harses contrasteert mooi met je kale hoofdhuid".
Ja.quote:Op donderdag 1 september 2011 18:30 schreef polderturk het volgende:
Wordt het geen tijd dat er een standbeeld wordt opgericht voor mij?
Laten we België + Frankrijk binnenvallen, bergen genoeg, bevolking geven we aan Duitsland.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:02 schreef polderturk het volgende:
Stel de berg levert net zoveel energie als 100 kerncentrales. De bouw van een kerncentrale kost 4,5 miljard euro. 100 kerncentrales kosten dus 450 miljard euro. Bovendien kost uranium en het verrijken van uranium vrij veel geld. Als de berg inclusief dammen 600 miljard kost, dan halen we dat geld er zeker uit.
Dat klopt niet. Je kunt zeker meerdere dammen aanleggen. Over de rivier de Eufraat zijn ook meerdere dammen aangelegd. In theorie en in de praktijk is het mogelijk. Het is afhankelijk van hoe je de berg ontwerpt.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Dan heb je 100 bergen nodig. Iets moet die liters water tegenhouden.
Graag. Het was een verkeerde beslissing dit topic in ONZ te plaatsen.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:10 schreef Flepke het volgende:
Zullen we er een serieus topique van maken? Ik maak wel een OP mits het topique gekickt word naar gc
Stel een berg van 3 km kost ¤220 mld.quote:Op donderdag 1 september 2011 18:42 schreef Strani het volgende:
Een Vandaag zei net dat het 220 Miljard zou kosten, als ik me niet vergis.
De dammen die ik aanhaalde zijn niet mogelijk met 1 berg.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Je kunt zeker meerdere dammen aanleggen. Over de rivier de Eufraat zijn ook meerdere dammen aangelegd. In theorie en in de praktijk is het mogelijk. Het is afhankelijk van hoe je de berg ontwerpt.
150 miljard Watt of 150 GW is potentieel, in de zomer kan je daarvan nog geen 10% opwekken en je krijgt dus ook geen continue energiestroom. Geef het op, dit kan gewoon niet, niet met de kennis die wij hebben en geen gletsjer, 5 km hoge berg of niet, smelt 800 km3 water per seconde in de winter.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:06 schreef polderturk het volgende:
Ik zeg Nederland DOEN!
Onze schuld bedraagt nu 60% van het BBP. Als we nu 1000 miljard euro lenen stijgt onze staatsschuld naar ongeveer 200% van het BBP, ongeveer net zo hoog als Japan. Die 1000 miljard euro zal onze economie echter ook flink vergroten door een enorme toename van vraag. De Nederlandse bouwbedrijven zullen er wel bij varen. Dus de staatsschuld zal als percentage iets lager zijn. We zullen het hele bedrag echter niet in eens lenen. Als we de berg inclusief dammen in 30 jaar willen bouwen zullen we per jaar ongeveer 30 miljard moeten lenen. We kunnen het bedrag mogelijk voor een deel ook ophoesten door iets meer te bezuinigen. Als we echter klaar zijn gaan we heel veel geld verdienen.
Ik zal even een berekening maken.
150 miljard Watt komt overeen met 150 miljard*3600s*24h*365 dagen= 4,73*10^18 joule. Als we dit delen door 3,6 miljoen krijgen we 1,3 biljoen kWh.
Een kWh kost ongeveer 10 cent dus we kunnen in potentie 130 miljard euro per jaar verdienen.
Nee. 500GW was potentieel. 10% daarvan is nog altijd 50GW. Echter 150GW is reeler.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
150 miljard Watt of 150 GW is potentieel, in de zomer kan je daarvan nog geen 10% opwekken en je krijgt dus ook geen continue energiestroom. Geef het op, dit kan gewoon niet, niet met de kennis die wij hebben en geen gletsjer, 5 km hoge berg of niet, smelt 800 km3 water per seconde in de winter.
quote:Op donderdag 1 september 2011 19:52 schreef Flepke het volgende:
[..]
Ik zeg toch verdomme ook niet tegen een terminale kanker patiënt; "Hey man, die tumor op je harses contrasteert mooi met je kale hoofdhuid".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |