Zijn die allen door Alex Ross getekend!?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zojuist Justice (alle 3 de hardcovers) en Thy Kingdom Come (alle 3 de hardcovers) binnengekregen.
Klopt. Ik was onder de indruk van Kingdom Come. Het realistisch zien van de personages vind ik wel wat hebben. Al was het verhaal van Kingdom Come natuurlijk geweldig.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zijn die allen door Alex Ross getekend!?
Ik heb alleen (Absolute) Kingdom Come van hem (plus een artbook). Ik moet toegeven dat ik niet echt weet wat ik er van vind. Ik vind de artwork 'knap', maar of het me echt aanspreekt is iets anders.
3 hardcovers van Kingdom Come? huh?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zojuist Justice (alle 3 de hardcovers) en Thy Kingdom Come (alle 3 de hardcovers) binnengekregen.
X-men is van Marvel.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:11 schreef summer2bird het volgende:
Is dit ook het topic voor x-men strips?
Okequote:Op zondag 13 mei 2012 15:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
X-men is van Marvel.
Het kan wel hier: Algemeen comictopic.
Het Centrale Comic-topic! part 4 (of 8)
je vergeet Birds Of Prey. Maar ik denk dat meer mensen dat wel zouden willen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:01 schreef Breuls het volgende:
En na Smallville en Human Target is Arrow de volgende DC-televisieserie:
Die was ik vergeten ja. Ik vond dat een rare serie, zeker omdat het zo alternatief was opgezet, maar het idee was best leuk.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:31 schreef Tokus het volgende:
[..]
je vergeet Birds Of Prey. Maar ik denk dat meer mensen dat wel zouden willen.
Smallville is in de tweede helft een andere serie dan in de eerste seizoenen. Op een gegeven moment heeft Geoff Johns elk seizoen een aflevering geschreven en dat was erg leuk.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:21 schreef Komakie het volgende:
Daar ben ik ook wel beneiuwd naar.
Toen Smallville begon vond ik er maar weinig aan dus ik heb het nooit echt zitten kijken en ik denk niet echt dat ik er 10 seizoenen even doorheen ga jassen, maar misschient toch maar even checken voordat ik over 10 jaar denk dat ik wat gemist heb
Ik bedoelde Court of Owls.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:11 schreef Breuls het volgende:
Night of the Owls? Volg je ook de issues in de andere verschijningen?
Ik vind het wel interessant. De voorloper, The Court of Owls in Batman 1 t/m 7 vond ik ook wel goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een aantal series een beetje opgespaard dat ik wat meer achter elkaar kan lezen
Straks dus met Detective Comics (opnieuw) beginnen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
quote:Op maandag 28 mei 2012 22:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik bedoelde Court of Owls.
De eerste 3 afleveringen vond ik best vet, maar daarna...Oh, de eerste issues. Die vond ik wel goed. Er zat er eentje tussen, volgens mij is dat dat doolhof of het nummer erna, die vond ik echt geweldig. Als lezer raakte je net zo gedesoriënteerd als Batman zelf, tot het punt waarop je de hele comic mee moest draaien om het te volgen. Die was echt goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een aantal series een beetje opgespaard dat ik wat meer achter elkaar kan lezen
Straks dus met Detective Comics (opnieuw) beginnen
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Hmm het zal aan mij liggen, maar ik snapte er ineens geen hol meer vanquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:12 schreef Breuls het volgende:
[..]
Oh, de eerste issues. Die vond ik wel goed. Er zat er eentje tussen, volgens mij is dat dat doolhof of het nummer erna, die vond ik echt geweldig. Als lezer raakte je net zo gedesoriënteerd als Batman zelf, tot het punt waarop je de hele comic mee moest draaien om het te volgen. Die was echt goed.
Dat is een beetje net zoiets als Year One?quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:54 schreef Young_David het volgende:
Eindelijk, Batman: Earth One komt er aan
http://www.bookdepository(...)-Johns/9781401232085
Ik heb Superman Earth One ook niet gelezen. Vandaar dat ik het niet weet denk ikquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:24 schreef Breuls het volgende:
Nee, net zoiets als Superman: Earth One. Een niet eerst in losse comics uitgegeven losstaand origin story.
Heb S:E1 wel gelezen en die was wel goed. Ben hier ook wel benieuwd naar.quote:From GEOFF JOHNS and GARY FRANK, the acclaimed team behind SUPERMAN: SECRET ORIGIN and the SHAZAM! stories in JUSTICE LEAGUE!
In the tradition of SUPERMAN: EARTH ONE, this spectacular original graphic novel gives new insight into BRUCE WAYNE'S transformation into BATMAN and his first year as THE DARK KNIGHT.
In this all new take on the Batman mythos, Bruce Wayne is on the hunt for his parents' killer. His target? The Mayor of Gotham City!• Plus, who is Alfred Pennyworth – and why is he so determined to put an end to the Batman?
144 pages
Wiki:quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:02 schreef Yi-Long het volgende:
Is het weer zo'n alternatieve origin story!?
Ik weet ook niets over Earth 1.
Ik vond het erg kort. Je kunt niet diep in het verhaal duiken, en dat was wel jammer. Verder wel interessant, met een andere Alfred en Martha die Arkham-Wayne heet. Daar kun je ook veel over vertellen denk ik.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:27 schreef Komakie het volgende:
Net Batman Earth One zitten lezen.
Het is op zich wel een aardig verhaal, maar ook wel vreemd om te lezen.
Alle karakters hebben wel de functie die ze anders ook hebben, maar op een andere manier neer gezet.
Year One is een prima begin. The Long Halloween gaat daar vervolgens op door, en het vervolg daarop is Dark Victory. Dat zijn alledrie prima boeken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
Stel dat ik wat Batman zou willen lezen (nog nooit gedaan), wat moet ik dan lezen?
Joker? Long Halloween? Year One? Dark Knight Returns?
Ok, dan zal ik daar eens gaan beginnen binnenkort als ik Preacher af heb.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
Year One is een prima begin. The Long Halloween gaat daar vervolgens op door, en het vervolg daarop is Dark Victory. Dat zijn alledrie prima boeken.
Leuk!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:36 schreef Young_David het volgende:
Nederlander gaat Batman tekenen:
http://nos.nl/op3/video/394901/
Tof. Ik kijk die Storm boeken wel eens in in de winkel, en volgens mij zijn er verschillende tekenaars (na Don Lawrence uiteraard), maar sommige zijn echt geweldig getekend met schitterende 'schetserige' lijnvoering.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:36 schreef Young_David het volgende:
Nederlander gaat Batman tekenen:
http://nos.nl/op3/video/394901/
Ik ga geen monthly volgen. Ik haat die floppys ook. Ik zoek gewoon mooie verhalen. Net zoals ik de hele serie van Preacher, Secret Warriors, Hercules etc. in de kast heb staan in trades of hardcovers. Veel mooier en leuker qua lezen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:05 schreef Komakie het volgende:
Als het om boeken gaat vind ik Hush nog steeds 1 van de besten die ik gelezen heb. Van dezelfde schrijver als The Long Halloween en Dark Victory.
Daarna is het gewoon je ding doen denk ik. Als je het maandelijks wilt gaan volgen is nu het perfecte moment met The New 52, maar anders is het gewoon zoeken naar wat leuke titels.
Ik ben nu bezig met het 2de boek van No Man's Land (qua artwork gelukkig al een stuk beter dan het eerste boek, en ook een stuk boeiendere personages nu Cassandra, Tim Drake en Nightwing hun opwachting eindelijk hebben gemaakt...).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:11 schreef Breuls het volgende:
Ik doe beide: ik volg maandelijkse titels, zodat ik regelmatig een nieuw stukje verhaal heb en eigenlijk altijd een soort van 'up to date' ben met de diverse personages, en lees af en toe een ouder verhaal.
Zo heb ik onlangs delen van Knightfall en No Man's Land gelezen vanwege hun invloed op The Dark Knight Rises (en er vervolgens iets over geschreven, maar dat plan kwam pas later). Het is altijd leuk om een geheel verhaal te lezen, want die maandelijkse dingen zijn soms erg kort.
Ik merk wel dat ik het steeds leuker vind om alleenstaande verhalen te lezen, bv Watchmen, V for Vendetta, Kingdom Come, Kick-Ass. Misschien moet ik me toch meer richten op de Europese strips.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:11 schreef Breuls het volgende:
Ik doe beide: ik volg maandelijkse titels, zodat ik regelmatig een nieuw stukje verhaal heb en eigenlijk altijd een soort van 'up to date' ben met de diverse personages, en lees af en toe een ouder verhaal.
Zo heb ik onlangs delen van Knightfall en No Man's Land gelezen vanwege hun invloed op The Dark Knight Rises (en er vervolgens iets over geschreven, maar dat plan kwam pas later). Het is altijd leuk om een geheel verhaal te lezen, want die maandelijkse dingen zijn soms erg kort.
Ik vind het qua verhaal minder sterk dan het eerste boek, maar het houdt me wel vast. Boek drie komt volgende maand, dus dan lees ik verder.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met het 2de boek van No Man's Land (qua artwork gelukkig al een stuk beter dan het eerste boek, en ook een stuk boeiendere personages nu Cassandra, Tim Drake en Nightwing hun opwachting eindelijk hebben gemaakt...).
Mja, het is ouder, dus nieuwer papier zal niet veel helpen omdat het toch de kleur/tekenstijl van 1993 heeft.quote:Ik had ook graag Knightfall willen kopen en lezen, maar daar hebben ze gekozen voor ouderwets goedkoop baggerpapier, dus nee, die komt er uiteraard niet in. Wellicht wanneer ik een tablet heb dat ik dan digitaal die boel wel ga lezen.
Ja. Eerder al zelfs, om jullie te kunnen vertellen of-ie een beetje te pruimen is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik merk wel dat ik het steeds leuker vind om alleenstaande verhalen te lezen, bv Watchmen, V for Vendetta, Kingdom Come, Kick-Ass. Misschien moet ik me toch meer richten op de Europese strips.
Leuk stukje wel dat je geschreven hebt. Ga je volgende week ook direct naar de film?
Grappig (nou ja) ben ik vorige week ook aan begonnen. Knightfall laat ik ook even aan me voorbij gaan. Teveel hype daaromheen. Waar ik met smart qua Batman op wacht is het vervolg op The Widening Gyre. Dat is toch wel de cliffhanger der cliffhangers voor mij. Kevin Smith werk eens een beetje door!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:46 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben nu bezig met het 2de boek van No Man's Land
Ik heb Comedian 1, Ozymandias 1 en Minutemen 1 en 2 gelezen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:34 schreef Breuls het volgende:
Leest iemand trouwens Before Watchmen? Ik ben erg benieuwd, en er is al het een en ander uit, maar ik weet niet of ik er wat aan heb om maar een deel te lezen. Want ik ga niet al die titels volgen.
Ik was geneigd het Alan Moore kamp aan te hangen, omdat Watchmen voor mij ook een soort mythische status heeft en daardoor Before Watchmen nooit goed kon zijn. Langzamerhand begint het toch te kriebelen om ze te lezen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:34 schreef Breuls het volgende:
Leest iemand trouwens Before Watchmen? Ik ben erg benieuwd, en er is al het een en ander uit, maar ik weet niet of ik er wat aan heb om maar een deel te lezen. Want ik ga niet al die titels volgen.
Ozymandias 1 vertelt het verhaal over zijn jeugd. Niet heel erg boeiend en dat is zonde omdat Ozymandias juist zo'n verschrikkelijk interessant karakter was/is. Misschien dat het in de rest van de mini wat oppikt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:00 schreef Breuls het volgende:
Ja, hier dus ook. Ik weet nog niet of ik niet gewoon liever wil wachten tot de verzamelde edities. Als het wat is, zal ik die toch willen hebben.
Wat vind je van de verschillende verhalen, Kaneelstokje? Steekt er iets bovenuit, of juist niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |