Ja, er worden zelfs speciaal planten gehuurd voor die periodes...quote:Op donderdag 1 september 2011 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:
En loop de school eens binnen zonder afspraak voor een rondleiding. Dat is toch meer marketing is mijn ervaring. onvoorbereid zie je de school zoals ie is.
Een school met veel rugzakkinderen kan ook een voordeel zijn. Ze hebben vaak meer geld en dus loopt er meer personeel. Je weet natuurlijk niet wat voor rugzakken er zitten, maar kinderen die alleen een achterstand weg hoeven te werken kan natuurlijk een heel slim kind zijn...quote:Op donderdag 1 september 2011 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar jij spitste het toe op het allochtonenvraagstuk, wat niet terecht was. Nou ja, niet helemaal terecht. En in de praktijk komt het toch ook wel daarop neer, dat het onderscheid witte-blanke scholen iets zegt over het prestatieniveau van de kinderen.
Ik heb de schoolscores (dus van het aantal rugzakkinderen op een school) juist bekeken om een gemengde school te zoeken, maar die zijn er vrijwel niet in Amsterdam-Noord. Jammer is dat.
Heel verhelderend! Weet ik ook eindelijk eens wat dat 'cluster 3' en zo inhoudt...quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
Over leerlinggewichten
Over rugzakjes
Nog meer informatie over rugzakjes
Zo te lezen gaan ze de invulling van de rugzakregeling ook veranderen.
Nou ja, we kunnen ons inschrijven bij alle scholen waar we willen in ons postcodegebied, maar er wordt per school maar een x-aantal kinderen toegelaten. De vraag is dus waar jouw kind bij zit. Heel vervelend vind ik dat, want stel dat ze heel veel sturing nodig heeft, maar juist op de Montessori terechtkomt? Een school uitzoeken die bij je kind past, zit er dus niet bij, helaas.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:13 schreef McLaura het volgende:
Inloten? Hm, das dan vast een nadeel van Amsterdam....
Thijs staat ingeschreven op een school waar je echt bij geboorte moet inschrijven, anders beland je op de wachtlijst. Overbuurjongetje van 8 dagen jonger gaat ook, en die was de laatste direct geplaatste leerling voor groep 1 in 2013/2014.
Het is wel een voordeel met julikindjes trouwens : ze kunnen mooi na de vakantie beginnen en doen geen 'halve jaren' extra.
Nou, dat valt ook wel mee hoor. Er wordt ontzettend veel gestuurd door de docent, door het geven van lesjesquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:25 schreef Bleie het volgende:
Het verschil zit ook in de detailsBij montessori bepaalt het kind echt zelf wanneer het wat leert
Bij ons is het ongeveer hetzelfde, alleen op woensdag tot half een. En groep 1 heeft dinsdagsmiddag ook vrij.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:03 schreef chacama het volgende:
Hier zijn de schooltijden
maandag/dinsdag/donderdag 08.30 - 12.00 en van 13.15-15.15
woensdag van 08.30 - 12.15
Vrijdag: 08.30-12.00
Vrijdagmiddag alleen groep 5-8: 13.15-15.15
Maar ik weet dat het hier op het eiland ook anders is per school. Twee dorpen verder gaat 1-4 wel op vrijdagmiddag naar school, maar is dan de hele woensdag vrij.
overblijven is hier op school ook iets van 2 euro per keer.
Geen idee!quote:Op woensdag 2 november 2011 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ja echt, mrien? Maar hoe doen ouders die werken dat dan? Of gaan die kinderen de hele middag naar de buitenschoolse opvang?
Wat een gedoe, zeg!quote:Op woensdag 2 november 2011 11:14 schreef mrien het volgende:
Ik heb straks dus 2 middagen bso nodig, waarvan 1 middag de bso pas om 3 uur open is. Ze zal dan als verlengde opvang op haar huidige groep op het kdv komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |