SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
De OP vind je hier
Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als meeten niet zo makkelijk gaat
Inderdaadquote:
Om een ui ?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik had van de week bijna gehuild
Ja dat snap ik. Ik wil ook NU geen vriendin maar ik wil meer mezelf comfortabel kunnen voelen met de toekomst. En me geen zorgen moeten maken over alle excusen die ik moet gaan maken wanneer er naar me verleden wordt gevraagd.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:47 schreef debeterebob het volgende:
Zonder lullig te willen zijn ben je de volgende hier die eerst een vriendin wil en daarna/daarmee een sociaal leven. Lijkt me verkeerde volgorde.
Ooooh wat dan *knuffel geeftquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik had van de week bijna gehuild
Je kan het ook anders noemen. Of minder erg dan gelijk angst/depressie.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef milliondollarbill het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Ik wil ook NU geen vriendin maar ik wil meer mezelf comfortabel kunnen voelen met de toekomst. En me geen zorgen moeten maken over alle excusen die ik moet gaan maken wanneer er naar me verleden wordt gevraagd.
Ook een sociaal leven starten heeft daar mee te maken, mijn verleden belemmerd me eigenlijk om er iets aan te doen. Want ik weet niet goed hoe ik er mee moet omgaan als er wordt gevraagd naar mijn sociale en of liefdes leven.
Ik heb geen van alle, voor mij is het begrijpelijk maar voor de buiten wereld niet. Al zeg ik direct dat kwam door angst/depressie. Dan roept dat of weerstand op waardoor ik alsnog alleen blijf of nog meer vragen over het hoe en wat daarvan.
Ik wil zelf graag vanaf NU gaan leven en me me verleden behandelen alsof ik het nooit heb mee gemaakt. Maar ja al blijf ik er maar mee geconfronteerd worden blijf ik mezelf rot voelen erover.
Hoe kan ik dit op een "mooie" manier uitleggen aan anderen?
Belangrijkste stap is om je verleden te accepteren en blij te zijn met je zelf. Maar zover lijk je nog niet te zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef milliondollarbill het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Ik wil ook NU geen vriendin maar ik wil meer mezelf comfortabel kunnen voelen met de toekomst. En me geen zorgen moeten maken over alle excusen die ik moet gaan maken wanneer er naar me verleden wordt gevraagd.
Ook een sociaal leven starten heeft daar mee te maken, mijn verleden belemmerd me eigenlijk om er iets aan te doen. Want ik weet niet goed hoe ik er mee moet omgaan als er wordt gevraagd naar mijn sociale en of liefdes leven.
Ik heb geen van alle, voor mij is het begrijpelijk maar voor de buiten wereld niet. Al zeg ik direct dat kwam door angst/depressie. Dan roept dat of weerstand op waardoor ik alsnog alleen blijf of nog meer vragen over het hoe en wat daarvan.
Ik wil zelf graag vanaf NU gaan leven en me me verleden behandelen alsof ik het nooit heb mee gemaakt. Maar ja al blijf ik er maar mee geconfronteerd worden blijf ik mezelf rot voelen erover.
Je kan zeggen dat je je zelf aan het ontwikkelen bent en dat je je verleden niet kan veranderenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef milliondollarbill het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef milliondollarbill het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:45 schreef TheGame het volgende:
[..]
Zeg gewoon dat je altijd heel verlegen bent geweest, maar dat je nu jezelf aan het vinden bent. Ik denk niet dat je hier dan heel veel verder over hoeft uit te wijden op een eerste date, dat komt later wel.
wat is er mis met, dat vertel ik wel als we elkaar beter leren kennen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:03 schreef milliondollarbill het volgende:
Ik accepteer het verleden wel. Ik ben nu juist bezig met me hele leven veranderen. Maar hoe verklaar ik dat aan iemand anders. Vragen over sociaal leven of liefdes leven betekent voor mij automatisch vragen naar het verleden. En dat bestaat voor mij niet meer. Maar ik moet toch wel iets terug antwoorden.
Ik had het gelezen, dankje, ik denk dat ik het daar maar bij hou. Of ik verzin een verleden maar dan moet ik me wel voor altijd daar aan houden..quote:
Maar het is de waarheid, het verleden bestaat ook echt niet meer. Al blijf ik maar dingen willen herdenken of weet ik het wat iets veranderen kun je toch niet. En accepteren, tja wat is accepteren nou eigenlijk? Volgens mij dat je uiteindelijk toch desondanks alles verder gaat.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:05 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
wat is er mis met, dat vertel ik wel als we elkaar beter leren kennen?
En dan kun je op een later moment nog in grote lijnen dat je een en ander hebt meegemaakt en dat boek hebt afgesloten.
Maar persoonlijk vind ik 'het verleden bestaat niet meer', geen acceptatie maar simpelweg wegdrukkenvandaar ook mijn opmerking
Maar al wil je iemand anders worden moet je toch iets anders doen dan dat je vroeger hebt gedaan, je moet het verleden dan los laten zodat er nieuwe ruimte ontstaat voor een nieuwe "ik".quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef tijnbrein het volgende:
Je verleden maakt wie je bent. Dat moet je niet wegdrukken maar accepteren en verder gaan.
Ik heb ook genoeg shit mee gemaakt. Ik kan er wel over praten, maar het hoeft niet. Overigens heeft mijn verleden mij enkel sterker gemaakt. Accepteren houdt voor mij in, dat dit mij niet meer tegen houdt in wie ik ben en wie ik wil zijn. Ik val minder snel terug. En dit is nog altijd een lopend proces, want af en toe ben ik nog steeds boos en verdrietig om bepaalde situaties die dingen triggeren. Maar dan vloek ik en praat ik erover met mijn vriend, en krijg ik weer wat lucht.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef milliondollarbill het volgende:
[..]
Maar het is de waarheid, het verleden bestaat ook echt niet meer. Al blijf ik maar dingen willen herdenken of weet ik het wat iets veranderen kun je toch niet. En accepteren, tja wat is accepteren nou eigenlijk? Volgens mij dat je uiteindelijk toch desondanks alles verder gaat.
Als je jezelf door dringt van het feit dat het verleden niet bestaat dan ben je uiteindelijk veel beter af.
Het is wat het is. Als iemand jou accepteert om wie je nu bent, maakt het verleden niet heel veel meer uit en zal diegene je hier ook nooit op afrekenen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:05 schreef milliondollarbill het volgende:
[..]
Ik had het gelezen, dankje, ik denk dat ik het daar maar bij hou. Of ik verzin een verleden maar dan moet ik me wel voor altijd daar aan houden..
Maar dat zijn twee verschillende dingenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:08 schreef milliondollarbill het volgende:
[..]
Maar al wil je iemand anders worden moet je toch iets anders doen dan dat je vroeger hebt gedaan, je moet het verleden dan los laten zodat er nieuwe ruimte ontstaat voor een nieuwe "ik".
Dat doet overigens bijna niemand hoor, de meeste mensen blijven vast houden aan wat ze hebben.
Ik denk niet dat dat perse zo hoeft te zijn. Je voelt tijdens de verandering zelf wel aan of je nog verder kan gaan of dat je tegen je eigen limieten aan loopt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:10 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Maar dat zijn twee verschillende dingen
Je kan vasthouden aan iets, en in patronen blijven hangen, of je kan er overheen stappen en groeien. Maar dat is iets anders dan een verleden 'deleten'
Heb ik ook gedaan hoor. Tot ik instortte. Uiteindelijk komt het toch naar boven.
Wijze man.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |