Scorend vermogen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
Welke kwaliteiten mist de Jong om in de spits te spelen?
Zes bier.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
Welke kwaliteiten mist de Jong om in de spits te spelen?
Fysieke kracht, af en toe vind ik De Jong zich zelfs een beetje aanstellen. (Jij zag in hem een breekijzer)quote:
Niet zolang fysiek volgens jou niet van belang is tegen spelers als Wisgerhof (Ik kon Douglas noemen, maar jij benoemde Wisgerhof specifiek als slappe speler)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Scorend vermogen is kul, Bulykin gaat erin komen om iets te forceren wat je ook prima met lompe Siem de Jong kunt doen. Fysiek is ondergeschikt aangezien in de Eredivisie weinig verdedigers sterker zijn dan Siem en in europees verband ga je zowel met Siem als met Bulykin keihard op je bek.
Iemand anders nog steekhoudende argumenten vóór de komst van Bulykin?
Met De Jong als invaller forceer je alleen maar puntverlies.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Scorend vermogen is kul, Bulykin gaat erin komen om iets te forceren wat je ook prima met lompe Siem de Jong kunt doen. Fysiek is ondergeschikt aangezien in de Eredivisie weinig verdedigers sterker zijn dan Siem en in europees verband ga je zowel met Siem als met Bulykin keihard op je bek.
Iemand anders nog steekhoudende argumenten vóór de komst van Bulykin?
quote:Ajax heeft overeenstemming bereikt met Dmitry Bulykin. De aanvaller stond nog tot en met 30 juni 2012 onder contract bij het Belgische RSC Anderlecht, maar komt transfervrij naar Amsterdam. Bulykin tekent een contract dat per direct ingaat en loopt tot en met 30 juni 2012. In de overeenkomst is een eenzijdige optie van Ajax opgenomen voor nog één seizoen.
Bulykin werd geboren op 20 november 1979 in Moskou, Rusland. Afgelopen seizoen speelde hij op huurbasis voor ADO Den Haag. Daarvoor was hij actief voor Fortuna Düsseldorf, Bayer Leverkusen, Dinamo Moskou en Lokomotiv Moskou.
Que?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:00 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Mickey al weg? Las iets over Arsenal?
Inderdaad, alleen maar het complete rapport Coronel en de visie van Cruijff die hier lijnrecht tegenover staan maar dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:55 schreef Devz het volgende:
[..]
Met De Jong als invaller forceer je alleen maar puntverlies.
Bulykin heeft meer scorend vermogen en is zowel fysiek en kop sterker. Kan je wel zeggen dat dat niet belangrijk is in de Eredivisie, maar dat is pas kul. Bovendien hebben we zo'n soort spits/speler nog niet, dus het biedt meer mogelijkheden in de wedstrijden dat het niet loopt. En hij kost bijna niets, dus vrijwel geen risico.
Genoeg argumenten dus, eigenlijk maar heel weinig tegen.
Dat was wel bekend. Hoop ooit nog dat Theo naar voren schuift en dat Siem de 12/13e man word.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:05 schreef j0rdiiii het volgende:
Frank de Boer wil de Jong dus echt op het middenveld, jammer dan.
Gebaseerd op het laatste seizoen welquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen maar het complete rapport Coronel en de visie van Cruijff die hier lijnrecht tegenover staan maar dat maakt niet uit.
Bulykin heeft niet meer scorend vermogen, Bjorn Vleminx eveneens niet en Mads Junker ook niet. Dat zijn eenmalige uitspatingen bij Ado met een excellerende Verhoek naast zich. Hij heeft zoals gezegt de rest van zijn leven nog nooit een bal geraakt zoals het hoort. Ajax hoort nooit maar dan ook nooit fysiek boven voetbal te verkiezen, Ajax hoort nooit in de situatie te komen dat er een breekijzer nodig is. Siem de Jong is fysiek sterker dan het gros van de verdedigers in de Eredivisie en heeft bewezen sneller om zijn as te kunnen draaien dan Bulykin, kaatsend aardig te zijn en ook te kunnen koppen.
Als je het ondanks al mijn argumenten nog steeds op fysiek gooit ben jij uiteraard van mening dat Castillion had moeten worden behouden, correct?
Bulykin heeft geen meerwaarde t.o.v. de Jong, dat is een hoax en is goedpraterij van wanbeleid.
Ohja, URZAIZ!
Eensch.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:09 schreef Vjenne12345 het volgende:
Dat was wel bekend. Hoop ooit nog dat Theo naar voren schuift en dat Siem de 12/13e man word.
Ik zeg niet dat het mijn favoriete speler of optie is, maar ik vind vrijwel alles beter dan De Jong in de spits. Aangezien ik had verwacht dat er niemand meer bij zou komen vind ik het een meevaller. Neemt niet weg dat Ajax al veeeel eerder een goede jonge spits had moeten scouten als backup voor Sigthorsson.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen maar het complete rapport Coronel en de visie van Cruijff die hier lijnrecht tegenover staan maar dat maakt niet uit.
Bulykin heeft niet meer scorend vermogen, Bjorn Vleminx eveneens niet en Mads Junker ook niet. Dat zijn eenmalige uitspatingen bij Ado met een excellerende Verhoek naast zich. Hij heeft zoals gezegt de rest van zijn leven nog nooit een bal geraakt zoals het hoort. Ajax hoort nooit maar dan ook nooit fysiek boven voetbal te verkiezen, Ajax hoort nooit in de situatie te komen dat er een breekijzer nodig is. Siem de Jong is fysiek sterker dan het gros van de verdedigers in de Eredivisie en heeft bewezen sneller om zijn as te kunnen draaien dan Bulykin, kaatsend aardig te zijn en ook te kunnen koppen.
Als je het ondanks al mijn argumenten nog steeds op fysiek gooit ben jij uiteraard van mening dat Castillion had moeten worden behouden, correct?
Bulykin heeft geen meerwaarde t.o.v. de Jong, dat is een hoax en is goedpraterij van wanbeleid.
Ohja, URZAIZ!
Hier zijn we het over eens, maar dit is dus ook een duidelijk argument in de richting dat er dus wanbeleid gevoerd is. Maanden had er een spits kunnen worden aangetrokken maar dat is nagelaten en nu komt er een 31-jarige spits als back-up.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:12 schreef Devz het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het mijn favoriete speler of optie is, maar ik vind vrijwel alles beter dan De Jong in de spits. Aangezien ik had verwacht dat er niemand meer bij zou komen vind ik het een meevaller. Neemt niet weg dat Ajax al veeeel eerder een goede jonge spits had moeten scouten als backup voor Sigthorsson.
Het punt is dat het over een breekijzer gaat, het is dus geen basisspeler en puur iemand die voor de laatste minuten zogenoemd oorlog kan gaan maken in de 16 van de tegenstander als het tijd is voor de lange bal en pompen in de 16. Ik geef dan ten alle tijde de voorkeur aan een jonge fysieke speler die qua energie zoveel meer kan geven dan een statische lomperik als Bulykin. Het wegsturen van Castillion is ook wanbeleid als je klaarblijkelijk als Ajax zijnde op zoek bent naar een fysieke spits.quote:Wat mij betreft ligt het probleem dan ook meer op dat punt. En over Castillion, ik had het niet erg gevonden om hem achter de hand te houden nee. En Siem de Jong heeft zich in een paar seizoenen maar in een wedstrijd echt bewezen, dat is gewoon veel te weinig voor een basisspeler van Ajax.
Klopt, in de praktijk loop je elk seizoen tegen een Sparta uit, Ado uit of Utrecht uit aan. Het is dan ook van groot belang om goed positiespel te spelen zodat je het gros van de tegenstanders in de Eredivisie omver blaast en je jezelf puntverlies kunt veroorloven. Barca verloor vorig seizoen van Hercules en speelde gelijk tegen Bilbao. Dat gebeurt nou eenmaal en is geen reden om een breekijzer aan te trekken.quote:Ajax hoort nooit in een situatie te komen waarin een breekijzer nodig is. Ja leuk, maar in praktijk gaat dat natuurlijk niet op. Er zijn altijd en er zullen altijd wedstrijden zijn waarin het gewoon voetballend niet loopt. Nu heb je tenminste de mogelijkheid om iets anders te proberen. Het kampioensschap van vorig jaar verdiende ook niet bepaald de schoonheidsprijs, maar ik neem aan dat jij daar (net als alle andere Ajacieden) toch ook erg blij mee was.
Sorry maar dit argument vind ik echt waardeloos. Hierdoor hebben wij recentelijk Tainio, Mido, Urzaiz, Roger, Colin en Kuffour gehad.quote:En of vorig seizoen een eenmalige uitspatting was, wie weet. Hij kan in ieder geval scoren en nogmaals, het is geen (groot) risico nu hij transfervrij over komt en naar verluid zelfs bereid is om wat in te leveren. We verliezen er dus niets mee en kunnen er sterker van worden.
Ik verwacht geen schokkende zaken meer.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:28 schreef Noax het volgende:
Zo fijn, met je objectieve kijk....
Daarnaast ben je te vroeg met je eindbalans.
PSV +2quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:26 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Twente -1
Ajax 0
PSV +1
Eindbalans van de laatste transferdag.
Fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die snappen hoe Ajax hoort te spelen en wat voor spelers daarbij horen.quote:
Klopt, maar ook een Pantelic, Mido, Ooijer, Rommedahl, etc. Al met al zeker geen top, maar wel spelers die in de breedte hun waarde hebben bewezen. Alleen de spelers die geflopt zijn opnoemen geeft geen eerlijk beeld.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
Sorry maar dit argument vind ik echt waardeloos. Hierdoor hebben wij recentelijk Tainio, Mido, Urzaiz, Roger, Colin en Kuffour gehad.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:32 schreef Rickazio het volgende:
Veel succes PSV met Matavz, er is maar één club die het verdient om kampioen te worden van de 3 mogelijke kandidaten en dat zijn jullie.
Hij nog steeds niet kan verwerken dat 'zijn' Suarez door Ajax bij dat armetierige groningen werd weggekocht.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:46 schreef ajacied4lf het volgende:
Waar jullie je druk om maken.![]()
Die gast kost rond de 700.000. Past het niet, faalt hij. Dan mag Siem het overnemen. Het is gvd een eenjarig contract.
Al heb ik er wel vertrouwen in, hij zal genoeg voorzetten krijgen.
[..]
Omdat?
Rickazio mentaal niet helemaal 100% isquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:46 schreef ajacied4lf het volgende:
Waar jullie je druk om maken.![]()
Die gast kost rond de 700.000. Past het niet, faalt hij. Dan mag Siem het overnemen. Het is gvd een eenjarig contract.
Al heb ik er wel vertrouwen in, hij zal genoeg voorzetten krijgen.
[..]
Omdat?
Ze hebben alleen nog steeds geen verdediging, dat is dan wel weer een beetje lastigquote:
Dan ga ik Groningen vanaf nu haten omdat zij onze Burnet en Kappelhof hebben gejat. Oh en Suk!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:52 schreef Noax het volgende:
[..]
Hij nog steeds niet kan verwerken dat 'zijn' Suarez door Ajax bij dat armetierige groningen werd weggekocht.
Daarnaast hebben die groningers een bloedhekel aan alles wat Ajax is.
Afgunst is a bitch.
Die is trouwens een maand geschorst, Sukquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan ga ik Groningen vanaf nu haten omdat zij onze Burnet en Kappelhof hebben gejat. Oh en Suk!
Moet ie Veldhuizen maar niet aanvallen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:58 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Die is trouwens een maand geschorst, Suk
Had hij weer eens aan Kung Fu gedaan?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Moet ie Veldhuizen maar niet aanvallen.
En jij bent voor...?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:04 schreef DeMessias het volgende:
Bedankt om onze rommel (Bulykin) over te nemen jongens!
Bedankt dat jullie hem gratis hebben laten gaan jongen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:04 schreef DeMessias het volgende:
Bedankt om onze rommel (Bulykin) over te nemen jongens!
Gelukkig maar, die gast verdiende 1 miljoen euro per jaar.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:06 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Bedankt dat jullie hem gratis hebben laten gaan jongen.
1,2.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:06 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Gelukkig maar, die gast verdiende 1 miljoen euro per jaar.
Klopt. Soms brengen ze nog eens voetbal van acceptabel niveau. De Nederlandse competitie mag in jullie ogen misschien niet geweldig zijn; de Belgische zuigt helemaal.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:14 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Is een belg, Anderlecht gok ik dus
We know.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:15 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Klopt. Soms brengen ze nog eens voetbal van acceptabel niveau. De Nederlandse competitie mag in jullie ogen misschien niet geweldig zijn; de Belgische zuigt helemaal.
Bij ons maar 700.000 volgens mijquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:06 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Gelukkig maar, die gast verdiende 1 miljoen euro per jaar.
Ajax +- 60quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Bij ons maar 700.000 volgens mij, kunnen we makkelijk bepalen.
Volgens mij is onze begroting ook wel iets groter dan die van jullie.
Dat is vaak wel een positief punt ja, maar Sightorson Janssen en Boerrigter zijn per stuk al een positief punt waardquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:18 schreef Devv het volgende:
Bulykin.
Het enige positieve punt voor Ajax van deze transferperiode is dat er vooralsnog geen dragende spelers zijn vertrokken. Er zijn eigenlijk alleen maar versterkingen bij gekomen.
Daarnaast zijn er leuke talenten aangetrokken.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat is vaak wel een positief punt ja, maar Sightorson Janssen en Boerrigter zijn per stuk al een positief punt waard
Dat zou best kunnen. Alleen loopt er bij Anderlecht een idioot rond die drie of vier seizoenen op rij CL deelname begrootte en dus z'n uitgaven aan spelerslonen ed. daarop afsteldequote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:19 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ajax +- 60
Anderlecht +- 40
Volgens mij.
Komt hij toevallig van PSV?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:20 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Alleen loopt er bij Anderlecht een idioot rond die drie of vier seizoenen op rij CL deelname begrootte en dus z'n uitgaven aan spelerslonen ed. daarop afstelde
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Kunnen we alleen maar zaniken hier? Ik ben tevreden met de strikking van Bulykin.
1 middelmatige spits is altijd beter dan géén spits.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Kunnen we alleen maar zaniken hier? Ik ben tevreden met de strikking van Bulykin.
Van Lierse en RWDM, twee clubs die (bijna) failliet gegaan zijnquote:
Dat probeerde ik vanmiddag ook al duidelijk te maken maar niemand luisterdequote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
1 middelmatige spits is altijd beter dan géén spits.
PSV niet onderschatten.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ruiz weg bij Twente; Ajax kampioen.
slechter dan middelmaat, maar goed. Lekker ADO pestenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
1 middelmatige spits is altijd beter dan géén spits.
Espanyol wil hem huren volgens mij.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:22 schreef PaulieWalnuts het volgende:
NOS meldt dat Ham naar Espanyol gaat. We hebben 10 clubs voorbij horen komen de laatste tijd, maar ik hoop dat hij nu eindelijk oprot.
KNVB beker etc Dimitri lekker laten spelen, en Kolbein laten rusten.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:24 schreef gniffie het volgende:
[..]
slechter dan middelmaat, maar goed. Lekker ADO pesten
Tegen een Amateurclubje moet een hattrick wel lukkenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:26 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
KNVB beker etc Dimitri lekker laten spelen, en Kolbein laten rusten.
Heeft Kolbeinn wel nodig door al dat doelloze gebanjer over het veld van hem.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:26 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
KNVB beker etc Dimitri lekker laten spelen, en Kolbein laten rusten.
Waarom? Duurder en even matigquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:29 schreef Devv het volgende:
Ik ben overigens wel blij dat ze Matavz niet gehaald hebben. Maar dan nog had ik liever Dorst gezien in plaats van Bulykin.
Dost is een dorpsidioot. Ik ben achteraf erg blij dat die transfer niet doorging.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:29 schreef Devv het volgende:
Ik ben overigens wel blij dat ze Matavz niet gehaald hebben. Maar dan nog had ik liever Dost gezien in plaats van Bulykin.
Ten eerste omdat ik hem getalenteerder vind, en omdat hij niet zo op de begroting drukt als Bulykin. En ten tweede omdat je die misschien nog met winst kunt verkopen.quote:
Maar jij denkt dat Dost op de bank wil zitten?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:31 schreef Devv het volgende:
[..]
Ten eerste omdat ik hem getalenteerde vind, en omdat hij niet zo op de begroting drukt als Bulykin. En ten tweede omdat je die misschien nog met winst kunt verkopen.
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat ik hem liever had gezien dan Bulykin.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:31 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Maar jij denkt dat Dost op de bank wil zitten?
Alsof die ooit in de basis komt, kan alleen koppen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:31 schreef Devv het volgende:
[..]
Ten eerste omdat ik hem getalenteerde vind, en omdat hij niet zo op de begroting drukt als Bulykin. En ten tweede omdat je die misschien nog met winst kunt verkopen.
Gast, Bulykin is eenjarig. Daarna hebben we Castillion.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:31 schreef Devv het volgende:
[..]
Nee, en daarom is Ajax voor Bulykin gegaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:31 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Maar jij denkt dat Dost op de bank wil zitten?
quote:Ajax heeft zijn selectie rond met de komst van Dmitriy Bulykin, maar Danny Blind hoopt nog wel twee spelers te slijten. De technisch manager doelt daarbij op Ismail Aissati en Mounir El Hamdaoui.
'We zijn nog met een paar clubs in onderhandeling over een transfer van Mounir', liet Blind weten in gesprek met Voetbal International. 'Het is een moeilijk verhaal, aangezien alle drie de partijen - de speler en de twee clubs - op één lijn moet komen te zitten. Het is helaas nog niet zover dat we nu kunnen verwachten dat we er binnen een half uur een klap op kunnen geven.'
'Wat betreft Ismail verwacht ik niet meer dat we er gaan uitkomen vanavond. De laatste weken is er contact geweest met meerdere clubs uit het buitenland, maar op de laatste dag is er niets voorbij gekomen waarvan we verwachten dat het concreet kan worden.'
Castillion gaat ook niets worden...geen mentaliteit.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:32 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Gast, Bulykin is eenjarig. Daarna hebben we Castillion.
'Op de begroting drukt'
Precies.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nee, en daarom is Ajax voor Bulykin gegaan.
Dost wel dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:33 schreef Devv het volgende:
[..]
Castillion gaat ook niets worden...geen mentaliteit.
Ik absoluut nietquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:33 schreef gniffie het volgende:
Had liever Armenteros gezien dan Sightorson
Nogmaals, Dost wil niet op de bank zitten. We hebben al koning Siggy in de spits die goed draait. Bulykin als backup is beter dan die schijterd Dostquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:32 schreef Devv het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat ik hem liever had gezien dan Bulykin.
Dost wel?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:33 schreef Devv het volgende:
[..]
Castillion gaat ook niets worden...geen mentaliteit.
gast.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:33 schreef gniffie het volgende:
Als íe speelt wel jaquote:
Die gast heeft nog geen één doelpunt gemaakt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:33 schreef gniffie het volgende:
Hele voorbereiding gemist,quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Die gast heeft nog geen één doelpunt gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |