abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:06:02 #1
280073 Xingu
stingy and incredibly toxic
pi_101415250
Inmiddels zijn we bij deel 2 van dit topic gekomen.

Steeds vaker blijken mannen in Nederland hun heil in het buitenland te zoeken wat vrouwen betreft, ondanks de vele culturen en etniciteiten in Nederland. zelfs de allochtone vrouwen doen tegenwoordig niet meer onder kwa levenstyle en houding ten opzichte van de autotchtone nederlandse vrouwen. Eenmaal opgegroeid of lang in Nederland neemt men de gewoonten over.

deel je meningen en/of ervaringen met je eigen kijk op vrouwen uit Nederland en die in het buitenland.

http://www.adversus.nl/relatie/gemengdeparen.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Xingu op 31-08-2011 17:33:48 ]
Like an assassin
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:19:19 #2
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101415726
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:48 schreef Northside het volgende:
Oh, is dit een topic waar verbitterde mannen 'de Nederlandsche vrouw' afzeiken? Ik lees mee.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:21:21 #3
280073 Xingu
pi_101415808
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:19 schreef Staal het volgende:

[..]

:N niet persee gewoon ieder zn eigen ervaring zowel positief als negatief.
Like an assassin
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:24:40 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101415958
Hou het dan bij je eigen ervaringen en generaliseer niet naar al het vrouwvolk binnen de Nederlandse grenzen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101415984
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Hou het dan bij je eigen ervaringen en generaliseer niet naar al het vrouwvolk binnen de Nederlandse grenzen.
Dit dus, want dit doen jullie wel degelijk.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:25:28 #6
42366 Staal
pi_101415988
Wat Lienekien schrijft dus.
Un certain jeune homme
pi_101416325
Nah... laten de heren dan even met een samenvatting van de klachten komen jah... :(

Wat zijn de klachten precies?

Eten niet lekker ? :{w ga lekker zelf wat maken dan.
Overhempie niet goed gestreken ? :{w Ik ben je moeder niet.

nou KOM Op dan !!! stelletje zeikerds :')

ah... we zijn niet lief genoeg ? :+ Tja... da's wel een probleem natuurlijk :7
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:37:29 #8
280073 Xingu
pi_101416512
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:24 schreef Lienekien het volgende:
dit topic is alleen gebaseerd op vergelijkingen door middel van ieders eigen ervaring tussenzowel vrouwen uit Nederland(ook allochtoonse die hier zijn opgegroeid) en die van vrouwen uit het buitenland. ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat je niet iedereen kan generaliseren, dat snappen de meeste hopelijk ook. eigenlijk een vrij stompzinnige opmerking. tuurlijk gaat dat niet voor iedereen op en zeker niet als het gaat om eigen ervaringen. :W
Like an assassin
pi_101416612
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:37 schreef Xingu het volgende:

[..]

dit topic is alleen gebaseerd op vergelijkingen door middel van ieders eigen ervaring tussenzowel vrouwen uit Nederland(ook allochtoonse die hier zijn opgegroeid) en die van vrouwen uit het buitenland. ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat je niet iedereen kan generaliseren, dat snappen de meeste hopelijk ook. eigenlijk een vrij stompzinnige opmerking. tuurlijk gaat dat niet voor iedereen op en zeker niet als het gaat om eigen ervaringen. :W
Waarom doen jullie dat toch zo graag dan in het vorige topic? "Het merendeel", "alle Nederlandse vrouwen" etc. etc.

Nee, totaal niet generaliserend gast. :')
pi_101416662
Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat 'de Nederlandse vrouw' tegenwoordig niet meer afhankelijk is van de man. Niet zoals 'vroeger' in ieder geval. Dat heeft 2 grote gevolgen volgens mij:
- Vrouwen kunnen tegenwoordig meer/makkelijker eisen stellen aan een man.
- Mannen moeten leren omgaan met zelfstandige vrouwen.

Ben jij een man die graag ziet dat een vrouw zich wat traditioneler opstelt in het huishouden en de opvoeding van de kinderen, dan heb je het bij Nederlandse vrouwen misschien iets moeilijker ja.
Ja, ik generaliseer.
pi_101416709
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:40 schreef Northside het volgende:
Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat 'de Nederlandse vrouw' tegenwoordig niet meer afhankelijk is van de man. Niet zoals 'vroeger' in ieder geval. Dat heeft 2 grote gevolgen volgens mij:

Ben jij een man die graag ziet dat een vrouw zich wat traditioneler opstelt in het huishouden en de opvoeding van de kinderen, dan heb je het bij Nederlandse vrouwen misschien iets moeilijker ja.
Kut heh... :D

edit... eh ik bedoel dat dat dus niet zo leuk ik voor jullie :')
pi_101416774
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het is even wennen. Ik vraag me wel eens af of vrouwen in de toekomst ook afgetrainde negers uit Afrika gaan laten invliegen, omdat ze niet meer tevreden zijn met 'alle Nederlandse mannen'. Zou grappig zijn.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:44:03 #13
42366 Staal
pi_101416813
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:37 schreef Xingu het volgende:

[..]

Op de volgende quote daar heb ik jou niet tegenin zien gaan terwijl je wel tijd had om op mij te reageren.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:06 schreef TimMer1981 het volgende:
Uit de bron van het vorige topic:

[..]

Klopt als een bus bij driekwart van de Nederlandse vrouwen: kille bitches die geen benul hebben van wat echte liefde is en zich gedragen alsof ze Hilton als achternaam hebben.
Un certain jeune homme
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:48:14 #14
280073 Xingu
pi_101416973
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:44 schreef Staal het volgende:

[..]

Op de volgende quote daar heb ik jou niet tegenin zien gaan terwijl je wel tijd had om op mij te reageren.

[..]

dat is zijn ervaring en/of mening. er staat toch aan het begin van het topic zowel positief als negatief. lees voortaan eerst waar het daadwerkelijk overgaat ipv als een simpele ziel niet inhoudelijk te reageren. :')
Like an assassin
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:51:44 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101417102
Slowchat bagger mag ergens anders! Dank
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:20:06 #16
354671 T3h-d00che
T3h presid0nt of t3h tubes
pi_101426346
quote:
8s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Als buitenlandse man ben ik niet opzoek naar een huisslaafje :o .. Ik kook zelf :) , Ik strijk m`n eigen kleren. Ik denk dat de meeste mannen dit niet erg vinden om te doen; ik niet in ieder geval niet.
Als mijn vriendin dit voor me zou een keer voor me zou koken of strijken zou ik niet zeuren O-) .

Ik weet niet of de quote representatief is voor de houding die je normaal uitstraalt en of dit de gewenste houding is in jouw ogen, maar dit komt niet echt lief over :P .

quote:
8s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Misschien heb ik precies de verkeerde Nederlandse dames uitgekozen |:( , maar dit was wel het probleem waar ik tegenaan liep.

Ik wil niet 24/7 na moeten of ik wel de juiste dingen doe/zeg tijdens date/relatie/etc. M`n vriendin mag ook een beetje moeite voor mij doen (ik heb het dan niet over het strijkgoed dat nog gedaan moet worden :o ). Het moet voor de man ook leuk zijn :Y

Gelukkig heb ik nu een heel lief en leuk chinees vriendinnetje die een baan heeft, nooit kookt, af en toe strijkt, maar waar ik wel een leuke tijd mee heb zonder dat ik kapot ga van de stress O+
If you try to beat the odd's, be sure you could survive the odd's beating you
pi_101427887
Prinsessen-syndroom

Mijn vriendinnen en ik geven maar al te graag af op prinsesjes, de zogenaamde meisje-meisjes. Truttige, teveel make-up dragende, afhankelijke dames, die met hoge piepstem cocktails of mixdranken bestellen (want: “Bier vind ik vies, hihi”) en daarvoor uiteraard mannen de lijdensweg naar de bar laten afleggen. En ook nog door hen de peperdure drankjes laat betalen!

Wij doen daar uiteraard niet aan mee. Wij, onafhankelijke, zelfstandige, intellectuele, bierdrinkende vrouwen, wij doppen godzijdank onze eigen boontjes. Wij zetten zelf de vuilnis buiten, betalen de helft van ons eten en apparatuur kunnen we prima zelf aansluiten. Mannen hebben we niet nodig, dat is duidelijk.

Maar eens, eens in de zoveel tijd, hebben we ze wél nodig. Niet omdat zonder hen de vuilnis of de was zich opstapelt, maar puur en alleen omdat we ons zo nu en dan prinses willen voelen. De mooiste en de liefste, wier wensen haar aan haar voeten liggende lief met alle soorten van genoegens vervuld.

Het lastige is, wij willen graag dat onze lief aanvoelt wanneer het zover is. En daar gaat het mis. Makkelijk zou zijn om het af te doen als autisme van de man. Maar dames, laten we eerlijk zijn, hoe kunnen we nou verwachten dat lief onze prinsessewensen vervuld, als we daarnet nog beweerden dat we dat allemaal prima zelf kunnen, maar ineens zijn verworden tot hulpeloze, gewonde vogeltjes, die zonder acute verzorging niks rest dan de dood. Dat we ze echt niet nodig hebben, maar het toch reuze handig zou zijn als hij die vieze, enge muis uit de muizeval wil halen. En dat het toch wel heel fijn zou zijn als hij please, please, pleeeease! de vuilniszakken buiten wilt zetten, omdat ze toch wel echt heel zwaar zijn.

Mmm, misschien de volgende keer toch iets minder verbaasd of geïrriteerd zijn als het ander geslacht weer es verzucht: “Vrouwen, ik begrijp er niks van!”
Ja, ik generaliseer.
pi_101428282
Hoe kom je aan die tekst?
signatuurloos
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:12:40 #19
350845 Novacek
Fok.. ruk forum.. :-(
pi_101429139
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

edit... eh ik bedoel dat dat dus niet zo leuk ik voor jullie :')
Zou je sowieso zo'n dergelijke kerel willen hebben? Iemand die zijn volledige salaris aan je afstaat, terwijl jij het huishouden doet en de rekeningen betaalt. Iets wat je eigenlijk ook wel zou doen als je alleen zou zijn. Alleen dan zou je ook nog moeten werken.

Mijn inziens zou je tijd overhouden om leuke dingen te kunnen doen. Traditioneel is toch zo
gek nog niet?
Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
pi_101429979
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:56 schreef Captain_Maximum het volgende:
Hoe kom je aan die tekst?
Weblog van een vrouw.
(http://harteliefjes.wordpress.com/)
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:30:20 #21
42366 Staal
pi_101430036
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:48 schreef Xingu het volgende:

[..]

dat is zijn ervaring en/of mening. er staat toch aan het begin van het topic zowel positief als negatief. lees voortaan eerst waar het daadwerkelijk overgaat ipv als een simpele ziel niet inhoudelijk te reageren. :')
Dan had je van stonde af aan een andere OP gemaakt. Je bent gewoon een verzuurd conservatief generaliserend kereltje Wat moet jij op je tere zieltje getrapt zijn zeg.:D! Even wat quotes van jou:

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:53 schreef Xingu het volgende:

[..]

Is dat vreemd in een samenleving waarin er vrij veel regeltjes zijn waar de gemiddelde vrouw uit Nederland zich verheven voelt boven mannen en ze op een slinkse wijze uitspeelt!!
Naast dat verdienen ze inderdaad goede rechten, het enige probleem is dat dat in de praktijk niet blijkt te werken, En nee het is niet altijd de schuld van de vrouw maar over het algemeen genomen kunnen ze meer maken door de machtspositie die ze wordt aangeleerd in de loop der jeugd. Veel mannen uit het buitenland kijken wel uit om naast een vakantie liefde er een blijvende vaste relatie aan over te willen houden. mede door de feministische, verwaande, arrogante en brutale mentaliteit van de vele dames hier in NL.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:25 schreef Xingu het volgende:

[..]

Helaas is dat wel zo! en dan niet alleen de autochtone etnische landgenotes maar ook van de aanwezige grote allochtone groeperingen die hier op zijn gegroeid of al erg lang zijn vanaf hun jeugd. ook is het een kwestie van mentaliteit. en nogmaals voordat ik weer in herhaling val ik neem het gemiddelde, helaas is het niet anders.
Ook zie ik tegenwoordig meer jongere mensen buiten de grenzen op zoek gaan, en nee dat is vaak geen thailand oid.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 19:59 schreef Xingu het volgende:

[..]

Zijn Amerikaanse vrouwen niet net zo? kwa golddiggen dan of zijn over het algemeen genomen toch wat makkelijker in de omgang dan de vrouwen/meiden in NL?
Heb je naast al dat hokjesdenken er misschien ook maar ooit bij stil gestaan dat jouw ervaringen met vrouwen ook aan jou zou kunnen liggen? Wat betreft die achterlijke Sex and the City vrouwtjes geef ik je gelijk maar het is waanzin om vrouwen zo in hokjes weg te zetten alleen omdat jij een paar keer op je miskende smoeltje bent gegaan. En zo te lezen terecht ook, conservatieve lul met je: vrouwen verdienen ook goede rechten. Wat verbeeld je je wel niet joh. :D.
Un certain jeune homme
pi_101430367
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:30 schreef Staal het volgende:

[..]

Dan had je van stonde af aan een andere OP gemaakt. Je bent gewoon een verzuurd conservatief generaliserend kereltje Wat moet jij op je tere zieltje getrapt zijn zeg.:D! Even wat quotes van jou:

[..]

[..]

[..]

Heb je naast al dat hokjesdenken er misschien ook maar ooit bij stil gestaan dat jouw ervaringen met vrouwen ook aan jou zou kunnen liggen? Wat betreft die achterlijke Sex and the City vrouwtjes geef ik je gelijk maar het is waanzin om vrouwen zo in hokjes weg te zetten alleen omdat jij een paar keer op je miskende smoeltje bent gegaan. En zo te lezen terecht ook, conservatieve lul met je: vrouwen verdienen ook goede rechten. Wat verbeeld je je wel niet joh. :D.
Godverdomme Staal, nou moet ik heel mijn beeldscherm schoonmaken, want dat zit onder het bier, en ik heb al zo'n hekel aan poetsen. }:|

Had ik maar een vrouw die dat voor me kon doen O+

Liefst een thais mokkel want die geven niet zo'n grote bek terug :')
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:46:23 #23
42366 Staal
pi_101430861
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:36 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Godverdomme Staal, nou moet ik heel mijn beeldscherm schoonmaken, want dat zit onder het bier, en ik heb al zo'n hekel aan poetsen. }:|

Had ik maar een vrouw die dat voor me kon doen O+

Liefst een thais mokkel want die geven niet zo'n grote bek terug :')
He Kper, jij bent er trouwens gewoon eerlijk in. Je valt op een donker type vrouw. Dat kan maar je gaat dan in ieder geval niet verkondigen dat bijv. alle vrouwen met blauwe ogen kille golddiggers zouden zijn.

Ik vind dat echt storend. Overigens is het ook nog eens vaak zo dat mannen relaties krijgen met niet hun ideale kenmerken. Voorkeuren heeft iedereen maar wat mij betreft gaat het vooral om alle lol die je met elkaar hebt in een relatie en dat je er voor elkaar bent.
Un certain jeune homme
pi_101431051
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:46 schreef Staal het volgende:
He Kper, jij bent er trouwens gewoon eerlijk in. Je valt op een donker type vrouw. Dat kan maar je gaat dan in ieder geval niet verkondigen dat bijv. alle vrouwen met blauwe ogen kille golddiggers zouden zijn.
Kan ik wel verkondigen dat Nederlandse vrouwen misschien zelfstandiger en onafhankelijker zijn dan elders?
Ja, ik generaliseer.
pi_101431066
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:46 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik vind dat echt storend. Overigens is het ook nog eens vaak zo dat mannen relaties krijgen met niet hun ideale kenmerken. Voorkeuren heeft iedereen maar wat mij betreft gaat het vooral om alle lol die je met elkaar hebt in een relatie en dat je er voor elkaar bent.
Klopt, ik kan prima met Nederlandse vrouwen opschieten hoor, maar mijn voorkeur qua uiterlijk gaat toch naar het meer exotische. Ik vind een getinte huid nou eenmaal mooier, terwijl ik zelf ook gewoon spierwit ben hoor, maar ja.

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat qua omgang buitenlandse vrouwen vaak wat toegankelijker zijn. Waar het verschil in zit weet ik niet, maar ik heb af en toe het idee dat de Nederlandse vrouw wat te "kil" is. Althans, zo komt het op me over.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:13:21 #26
42366 Staal
pi_101432317
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:49 schreef Northside het volgende:

[..]

Kan ik wel verkondigen dat Nederlandse vrouwen misschien zelfstandiger en onafhankelijker zijn dan elders?
Tuurlijk, er kunnen cultuurverschillen zijn. De ene vrouw krijgt in een zeker land meer kansen dan in het andere land. Maar je moet mijn nuance wel begrijpen. Bijv. iemand zegt op Spaanse vrouwen te vallen. Ik vind zo'n opmerking crap want Spanje is een groot land en een Spaanse vrouw die werkt in Madrid voor een groot internationaal bedrijf is een andere vrouw als de vrouw van het platteland uit een boerenbedrijf. Je kunt gewoon niet zo kortzichtig generaliseren. (Overigens doe jij dat niet want ik ben volgens TS maar een simpele ziel maar ik kan toch wel lezen iig.)

Ik zeg bijv. ook niet dat alle buitenlandse vrouwen golddiggers zijn omdat dit ook flauwekul is. Hoe ontmoet je iemand en wat geeft de klik daar gaat het om.
Un certain jeune homme
pi_101432409
Nu op mijn 19de heb ik eigenlijk al wel door hoe de Nederlandse vrouw is, erg onzeker en leuke en diepe gesprekken zijn er zelden. Veel praten over verleden en klagen over het heden
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:18:45 #28
42366 Staal
pi_101432598
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:50 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Klopt, ik kan prima met Nederlandse vrouwen opschieten hoor, maar mijn voorkeur qua uiterlijk gaat toch naar het meer exotische. Ik vind een getinte huid nou eenmaal mooier, terwijl ik zelf ook gewoon spierwit ben hoor, maar ja.

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat qua omgang buitenlandse vrouwen vaak wat toegankelijker zijn. Waar het verschil in zit weet ik niet, maar ik heb af en toe het idee dat de Nederlandse vrouw wat te "kil" is. Althans, zo komt het op me over.
Begrijp je wel een beetje. Jij weet als het goed is waar ik woon. Al zeven jaar en het langst ooit op 1 plaats. Hier voor meer dan 25 verhuizingen, nationaal en internationaal. De eerste drie jaar had ik het echt zwaar. En ja er is een verschil in vrouwen. Het is niet slechter maar wel compleet anders dan bijv. 't Gooi. Gek genoeg, begin ik het hier nu steeds meer te waarderen en wil ik niet meer weg. In Nederland zijn door de geschiedenis juist heel veel subculturen en ook verschillen.
Un certain jeune homme
pi_101432784
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:12 schreef Novacek het volgende:

[..]

Zou je sowieso zo'n dergelijke kerel willen hebben? Iemand die zijn volledige salaris aan je afstaat, terwijl jij het huishouden doet en de rekeningen betaalt. Iets wat je eigenlijk ook wel zou doen als je alleen zou zijn. Alleen dan zou je ook nog moeten werken.

Mijn inziens zou je tijd overhouden om leuke dingen te kunnen doen. Traditioneel is toch zo
gek nog niet?
Nee, want werken is leuker dan huishouden.
signatuurloos
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:36:42 #30
42366 Staal
pi_101433449
quote:
16s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:22 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Nee, want werken is leuker dan huishouden.
Ik zoek nog een werkster trouwens.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 00:03:20 #31
280073 Xingu
pi_101434831
[quote]10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:30 schreef Staal het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[/quote

Dit zijn mijn ervaringen en dat waren over het algemeen meer negatieve dan positieve hier in NL maar elke keer moet ik je weer uitleggen dat het niet generaliserend is maar slechts een mening die ik er aan over heb gehouden. maar dat snap je waarschijnlijk niet( zeker zo'n simpele arbeider :') ) zonder inhoud |:(
Like an assassin
  donderdag 1 september 2011 @ 00:06:34 #32
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_101434997
Nederlandse vrouwen uit de gratie? Goh wat een wonder met zo'n mentaliteit.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  donderdag 1 september 2011 @ 00:06:57 #33
42366 Staal
pi_101435021
At Xingu, het quoten van je lukt niet erg geloof ik maar ik heb genoeg aangetoond qua generalisatie in al jouw postjes. Overigens schattig dat je mij voor simpel uitmaakt. :').
Un certain jeune homme
pi_101435121
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:06 schreef Staal het volgende:
At Xingu, het quoten van je lukt niet erg geloof ik maar ik heb genoeg aangetoond qua generalisatie in al jouw postjes. Overigens schattig dat je mij voor simpel uitmaakt. :').
Terwijl hij niet eens weet hoe goed jij uiensoep kan maken :')

laat hem lekker :{w
pi_101435151
oeps i did it again :P Ja Re ik ben alweer weg heur...
  donderdag 1 september 2011 @ 00:13:08 #36
280073 Xingu
pi_101435253
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:06 schreef Staal het volgende:
sommige posts waren inderdaad iets te ongenuanceerd, maar ik mag aannemen dat je ook naar de verdere posts hebt gekeken, zo kan je wel op elke slak zout leggen.
Like an assassin
  donderdag 1 september 2011 @ 00:17:44 #37
42366 Staal
pi_101435446
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Terwijl hij niet eens weet hoe goed jij uiensoep kan maken :')

laat hem lekker :{w
Ik ben maar een simpele arbeider natuurlijk.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 00:25:35 #38
42366 Staal
pi_101435725
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:13 schreef Xingu het volgende:

[..]

sommige posts waren inderdaad iets te ongenuanceerd, maar ik mag aannemen dat je ook naar de verdere posts hebt gekeken, zo kan je wel op elke slak zout leggen.
Joh, je bulkt van de vooroordelen, zelfs naar mij toe. Er is echt geen houden aan.
Ik heb het vage vermoeden dat je een keer onwijs gekwetst bent, maar dat zal je toch niet vertellen, dus blijf stoer generaliseren. ^O^ .
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 00:34:05 #39
280073 Xingu
pi_101435993
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:25 schreef Staal het volgende:

[..]

Joh, je bulkt van de vooroordelen, zelfs naar mij toe. Er is echt geen houden aan.
Ik heb het vage vermoeden dat je een keer onwijs gekwetst bent, maar dat zal je toch niet vertellen, dus blijf stoer generaliseren. ^O^ .

dan is je gevoel verkeerd! nee niet gekwetst meer verbaasd wat het sociale vlak betreft. In Argentinië doen we dat anders kwa omgangsnormen tussen man en vrouw. En daar heb je ook draken maar op een ietwat andere manier waardoor het misschien wat minder kwalijk overkomt. het gros van de meiden is wel in voor wat geflirt beginnend bij onschuldig contact, waar ze vaak wel voor openstaan ook in de andere landen met een latijns amerikaanse cultuur of mediterraanse cultuur merk ik dat ook op. cultuur kan een erg grote impact hebben op de mentaliteit en houding van mensen, dat neemt niet weg dat het in een wat harder westers klimaat alsnog vrij naar kan overkomen als men gewend is aan meer saamhorigheid tussen man en vrouw in het algemeen. Zelfs de gemiddelde oost europese vrouwen vind ik naar mijn ervaringen vaak al wat meer bescheiden overkomen wat openheid betreft.
Like an assassin
  donderdag 1 september 2011 @ 00:41:57 #40
42366 Staal
pi_101436240
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:34 schreef Xingu het volgende:

[..]

dan is je gevoel verkeerd! nee niet gekwetst meer verbaasd wat het sociale vlak betreft. In Argentinië doen we dat anders kwa omgangsnormen tussen man en vrouw. En daar heb je ook draken maar op een ietwat andere manier waardoor het misschien wat minder kwalijk overkomt. het gros van de meiden is wel in voor wat geflirt al beginnend bij onschuldig contact, waar ze vaak wel voor openstaan ook in de andere landen met een latijns amerikaanse cultuur of mediterraanse cultuur merk ik dat ook op. cultuur kan een erg grote impact hebben op de mentaliteit en houding van mensen, dat neemt niet weg dat het in een wat harder westers klimaat alsnog vrij naar kan overkomen als men gewend is aan meer saamhorigheid tussen man en vrouw in het algemeen.
Ben jij een Argentijnse man? Want dan begrijp ik een beetje waar je vandaan komt en je punt ook wel een beetje want dan heb je het over een cultuurverschil. Maar dan nog kun je mensen of in jouw woorden vrouwen niet op de grote hoop gooien. Spaanse voorbeeld dat ik eerder ook gaf. Je kunt mij wel wegzetten als een simpele arbeider (niks mis mee trouwens) maar daar ging je ook niet op in.

Ik heb saamhorigheid met mijn partner. We zijn een team. Dat heeft gewoon niets met cultuur te maken, denk ik. Dat komt bijv. ook bij Moslims voor. Het is individueel.
Un certain jeune homme
pi_101436580
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:34 schreef Xingu het volgende:

[..]

dan is je gevoel verkeerd! nee niet gekwetst meer verbaasd wat het sociale vlak betreft. In Argentinië doen we dat anders kwa omgangsnormen tussen man en vrouw. En daar heb je ook draken maar op een ietwat andere manier waardoor het misschien wat minder kwalijk overkomt. het gros van de meiden is wel in voor wat geflirt beginnend bij onschuldig contact, waar ze vaak wel voor openstaan ook in de andere landen met een latijns amerikaanse cultuur of mediterraanse cultuur merk ik dat ook op. cultuur kan een erg grote impact hebben op de mentaliteit en houding van mensen, dat neemt niet weg dat het in een wat harder westers klimaat alsnog vrij naar kan overkomen als men gewend is aan meer saamhorigheid tussen man en vrouw in het algemeen. Zelfs de gemiddelde oost europese vrouwen vind ik naar mijn ervaringen vaak al wat meer bescheiden overkomen wat openheid betreft.
Zelf heb ik totaal geen ervaring met die culturen, omdat ik er nooit gewoond heb. Ik ben wel mee eens dat Nederland in het algemeen best wel kil en lomp kan zijn. Lomp op tv kan grappig zijn, maar in het echte leven niet. Het is me dan ook tijdens schoolreisje opgevallen hoe kortzichtig sommige mensen kunnen zien. Ook al is het niet typisch Nederlands, openstaat voor de cultuur waar je op vakantie bent is wel zo aardig en beleeft. Als ik dan hoor dat klasgenoten van rond de 20 jaar in Spanje met eten gaan gooien omdat ze het niet lekker vinden, kan ik me daar best wel aan ergeren. Er is ook een reden waarom ik niet met iedereen op vakantie wil en dat is echt niet omdat ik me beter voel, maar omdat ik gewoon niet tegen lomp gedrag kan.
signatuurloos
  donderdag 1 september 2011 @ 00:54:57 #42
42366 Staal
pi_101436591
Maar ik vind niet dat je het recht hebt om Nederlandse vrouwen weg te zetten als kille golddiggers want als het om generalisatie gaat kan ik ook wel even wat gaan posten.

Ik ben de Dolle Mina vrouwen nog altijd dankbaar. Zij hebben gestreden voor stemrecht en mogelijkheden. Gelijkwaardigheid is er helaas nog steeds niet werkelijk. Ik vind het alleen maar mooi dat vrouwen niet meer veroordeeld worden tot een kerel en zich maar moeten schikken maar zelf een baan hebben en niet het succes hoeft te zijn hoeveel koters je baart, Zolang is het allemaal niet geleden namelijk. Dat zijn geen goldiggers. Gelijkwaardigheid.

De golddiggervrouwtjes vind je voornamelijk in armoede. We kunnen allemaal rekenen he? Argentinie staat wat sjofel op de kaart. Het is conservatisme van je.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 01:01:16 #43
280073 Xingu
pi_101436766
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:41 schreef Staal het volgende:

[..]

Ben jij een Argentijnse man? Want dan begrijp ik een beetje waar je vandaan komt en je punt ook wel een beetje want dan heb je het over een cultuurverschil. Maar dan nog kun je mensen of in jouw woorden vrouwen niet op de grote hoop gooien. Spaanse voorbeeld dat ik eerder ook gaf. Je kunt mij wel wegzetten als een simpele arbeider (niks mis mee trouwens) maar daar ging je ook niet op in.

Ik heb saamhorigheid met mijn partner. We zijn een team. Dat heeft gewoon niets met cultuur te maken, denk ik. Dat komt bijv. ook bij Moslims voor. Het is individueel.
Triste(sorry) voor mn opmerking dat was niet juist. Maar inderdaad zoals bij de meeste dingen kan je niet alles over eenlijn trekkendat neemt niet weg dat de negatieve aspecten wel vaker of meer voor kunnen komen in dit geval door cultuur, mentaliteit e.d. de wat meer zuidelijke landen hebben een wat opener karakter wat betreft de omgang met elkaar. Ook merk ik dit terugkomen in de mentaliteit betreft de mensen uit het voormalige oostblok(naast de alcoholische braspartijen).

ik ben in vele landen geweest over de wereld maar heb me nog nooit zo beledigd gevoeld door vrouwen al was het slechts een onschuldige vraag zonder enige bijbedoeling, dit is meerdere malen voortgekomen eigenlijk TEvaak in verhouding met de ervaringen op sociaal gebied in andere landen waar ik een tijd heb gewoond, met name de aspecten mentaliteit en omgangsnormen. bij nader onderzoek kwam ik er achter dat emancipatie gepaard met een prestatie maatschappij niet altijd even vloeiend samengaan, als buitenstaander is me dat wel opgevallen helaas.

[ Bericht 2% gewijzigd door Xingu op 01-09-2011 01:10:06 ]
Like an assassin
pi_101436934
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:41 schreef Staal het volgende:

[..]

Sowieso is het kort door de bocht om Nederlandse vrouwen met buitenlandse vrouwen te vergelijken. De laatste groep is te groot om het over een gemiddelde buitenlandse vrouw te hebben.

Maar goed, dit gaat om ervaringen en ik heb zelf met diverse vrouwen zowel positieve als negatieve ervaringen. Het ligt niet alleen aan de cultuur, maar ook de persoonlijkheid. Sowieso voel ik me niet aangesproken, omdat ik weet hoe de mensen over me denken die me in het echt kennen en dat is over het algemeen vrij positief.
signatuurloos
  donderdag 1 september 2011 @ 01:13:43 #45
280073 Xingu
pi_101437020
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:09 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Sowieso is het kort door de bocht om Nederlandse vrouwen met buitenlandse vrouwen te vergelijken. De laatste groep is te groot om het over een gemiddelde buitenlandse vrouw te hebben.

Maar goed, dit gaat om ervaringen en ik heb zelf met diverse vrouwen zowel positieve als negatieve ervaringen. Het ligt niet alleen aan de cultuur, maar ook de persoonlijkheid. Sowieso voel ik me niet aangesproken, omdat ik weet hoe de mensen over me denken die me in het echt kennen en dat is over het algemeen vrij positief.
Dat klopt inderdaad het is naast de cultuur ook afhankelijk van de persoon, alleen vind ik de ervaringen relatief vaak een negative overeenkomst vertonen in verhouding met andere landen waar ik heb gewoond. en natuurlijk ook daar kwam het weleens voor alleen dat was vaak uitzonderlijk en minder schrikbarend.
Like an assassin
  donderdag 1 september 2011 @ 01:13:50 #46
42366 Staal
pi_101437022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:01 schreef Xingu het volgende:

[..]

Triste(sorry) voor mn opmerking dat was niet juist. Maar inderdaad zoals bij de meeste dingen kan je niet alles over eenlijn trekkendat neemt niet weg dat de negatieve aspecten wel vaker of meer voor kunnen komen in dit geval door cultuur, mentaliteit e.d. de wat meer zuidelijke landen hebben een wat opener karakter wat betreft de omgang met elkaar. Ook merk ik dit terugkomen in de mentaliteit betreft de mensen uit het voormalige oostblok(naast de alcoholische braspartijen). ik ben in vele landen geweest over de wereld maar heb me nog nooit zo beledigd gevoeld door vrouwen al was het slechts een onschuldige vraag zonder enige bijbedoeling, dit is meerdere malen voortgekomen eigenlijk TEvaak in verhouding met de ervaringen op sociaal gebied in andere landen waar ik een tijd heb gewoond, met name de aspecten mentaliteit en omgangsnormen.
Ik begrijp de cultuurclash wel he. Wrs. ken je die serie Sex & the City ook wel. Door die serie zijn een flinke hoeveelheid vrouwen compleet op hol geslagen in oppervlakkigheid. Draag je een verkeerde riem of verkeerde sokken is het adios. Doorgeslagen.

Maar je moet je wel realiseren dat jij met je zuidelijke bloed en achtergrond emoties gewend bent en dan komen Nederlandse dames al heel snel als ijs over. Jij toont misschien wat even iets van bewondering en een Nederlands meisje noemt je meteen een viezerik. Verdiep je in geschiedenis en culturen en gooi niet alles op 1 hoop want dat is niet de werkelijkheid, echt niet. Zelfs een klein landje als Nederland is nooit echt een eenheid geweest en bestaat uit verschillende subculturen. Zie er maar wijs uit te worden, sta er in ieder geval wel voor open.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 01:16:54 #47
42366 Staal
pi_101437072
Overigens begrijp ik best dat Xingu de Nederlandse vrijgevochten vrouw niet zo waardeert maar noem het beestje bij de naam en gooi niet alle vrouwen vol minachting op 1 grote hoop. Dat is niet fair namelijk.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 01:23:38 #48
280073 Xingu
pi_101437188
Nee maar dat kan simpelweg ook nooit zo zijn, maar het is iets wat in de cultuur geworteld zit en met de opvoeding wordt meegegeven.
Zelfs de allochtone groeperingen die hier veelal aanwezig zijn en van nature een andere manier van omgang hebben hebben dat ook overgenomen daarmee bedoel ik voornamelijk degenen die hier zijn opgegroeid en/of zijn geboren.
En dat maakt het zo typisch over het algemeen genomen naar mijn ervaringen. al moet ikzeggen dat de randstad toch ietwat anders in elkaar zit dan andere delen van nederland. Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland zijn dan ook erg verschillend ten opzichte van de randstedeling van Zeeland, Zuidholland, Noord Holland en Utrecht is me opgevallen.
Like an assassin
pi_101437268
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Het is even wennen. Ik vraag me wel eens af of vrouwen in de toekomst ook afgetrainde negers uit Afrika gaan laten invliegen, omdat ze niet meer tevreden zijn met 'alle Nederlandse mannen'. Zou grappig zijn.
lijkt me heerlijk :')

lekker handig ook :P

edit: oke ik log uit voordat het te laat is :')
pi_101437371
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:40 schreef Northside het volgende:

Vergeleken met andere Europese landen zijn Nederlandse vrouwen helemaal niet zo onafhankelijk. De meeste willen toch een relatie, kindjes en deeltijd werken. Dan ben je toch wel afhankelijk van je partner.
signatuurloos
  donderdag 1 september 2011 @ 01:39:04 #51
42366 Staal
pi_101437475
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:23 schreef Xingu het volgende:
Nee maar dat kan simpelweg ook nooit zo zijn, maar het is iets wat in de cultuur geworteld zit en met de opvoeding wordt meegegeven.
Zelfs de allochtone groeperingen die hier veelal aanwezig zijn en van nature een andere manier van omgang hebben hebben dat ook overgenomen daarmee bedoel ik voornamelijk degenen die hier zijn opgegroeid en/of zijn geboren.
Ik "ken" er een aantal en ik merk bij hen duidelijk dat ze twee werelden weten te combineren. En onwijs goed. Het lijkt mij niet makkelijk iig. De werelden botsen enorm. Je hebt thuis en de wereld buiten de deur.

quote:
En dat maakt het zo typisch over het algemeen genomen naar mijn ervaringen. al moet ikzeggen dat de randstad toch ietwat anders in elkaar zit dan andere delen van nederland. Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland zijn dan ook erg verschillend ten opzichte van de randstedeling van Zeeland, Zuidholland, Noord Holland en Utrecht is me opgevallen.
Subculturen. Lees eens iets over de geschiedenis van Nederland en over de provincies. Dan zal je het veel beter begrijpen, denk ik. En dan hoop ik echt dat je nooit meer zo zal generaliseren want het beeld wat jij post is niet de werkelijkheid. Echt niet.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 01:40:43 #52
42366 Staal
pi_101437505
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

lijkt me heerlijk :')

lekker handig ook :P

edit: oke ik log uit voordat het te laat is :')
:*.

Ik ga je geen DM sturen, kille vrouw dat je er bent.
Un certain jeune homme
pi_101439976
Het is al lang een bekende statistiek dat de intelligentere, hoogopgeleide vrouwen vaker en langer single blijven. En nu gaan de mannen ook al hun vrouwen uit het buitenland betrekken! De nederlandse hoogopgeleide vrouwen doen dus toch iets erg verkeerd.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_101440066
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 08:55 schreef Sicstus het volgende:
Het is al lang een bekende statistiek dat de intelligentere, hoogopgeleide vrouwen vaker en langer single blijven. En nu gaan de mannen ook al hun vrouwen uit het buitenland betrekken! De nederlandse hoogopgeleide vrouwen doen dus toch iets erg verkeerd.
nou er is in het vorige deel al een post geweest die toch wel heel kenbaar maakt hoe hoogopgeleide vrouwen denken.

ik parafraseer:
"hij mag het huishouden doen zodat ik kan overwerken... en het salaris hoef ik natuurlijk niet te delen"

tja.. als man zijnde kun je dat niet maken. Ik zou ook zeker niet zo in een relatie willen zitten. We hebben binnenkort een soortgelijke situatie. Ik wil in het buitenland gaan werken en verder met mijn studie en mijn vriendin zal met mij mee komen. Immers heb ik hetzelfde overgehad voor haar afgelopen jaar en ze weet dat dat niet gemakkelijk is geweest. Ik doe het met liefde omdat ik weet dat het wederzijds is.

Als je met iemand in een relatie zit die datzelfde niet voor jou overhebt dan is het toch de vraag wat de waarde van die relatie dan nog is.
  donderdag 1 september 2011 @ 09:09:19 #55
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_101440181
Nederlandse vrouwen zijn juist het meest ongeemancipeerd van geheel europa. Was laatst nog op de radio.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  donderdag 1 september 2011 @ 09:15:46 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101440283
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:01 schreef jstrike het volgende:

[..]

nou er is in het vorige deel al een post geweest die toch wel heel kenbaar maakt hoe hoogopgeleide vrouwen denken.

ik parafraseer:
"hij mag het huishouden doen zodat ik kan overwerken... en het salaris hoef ik natuurlijk niet te delen"

tja.. als man zijnde kun je dat niet maken. Ik zou ook zeker niet zo in een relatie willen zitten. We hebben binnenkort een soortgelijke situatie. Ik wil in het buitenland gaan werken en verder met mijn studie en mijn vriendin zal met mij mee komen. Immers heb ik hetzelfde overgehad voor haar afgelopen jaar en ze weet dat dat niet gemakkelijk is geweest. Ik doe het met liefde omdat ik weet dat het wederzijds is.

Als je met iemand in een relatie zit die datzelfde niet voor jou overhebt dan is het toch de vraag wat de waarde van die relatie dan nog is.
Dat is wel een gekleurde parafrase. Zij gaf aan dat hij meer in het huishouden deed dan zij, dat zij meer uren maakt. Dit vanuit de gedachte dat wie de meeste vrije tijd heeft het meeste in huis doet.

Omgekeerd lijkt me dat ook prima (man-vrouw, vrouw-man), aldus een hoogopgeleide vrouw die het meeste in het huishouden doet.
pi_101440292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:09 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn juist het meest ongeemancipeerd van geheel europa. Was laatst nog op de radio.
dat ligt aan de definitie. Ik heb namelijk een onderzoek gelezen dat de nl vrouwen het meest geemancipeerd zijn
pi_101440370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is wel een gekleurde parafrase. Zij gaf aan dat hij meer in het huishouden deed dan zij, dat zij meer uren maakt. Dit vanuit de gedachte dat wie de meeste vrije tijd heeft het meeste in huis doet.
nee dit is een gekleurde parafrase... aangezien je nu zaken gaat invullen. Ik geef alleen letterlijk aan wat de feiten zijn.

quote:
Omgekeerd lijkt me dat ook prima (man-vrouw, vrouw-man), aldus een hoogopgeleide vrouw die het meeste in het huishouden doet.
nou, als mijn vriendin moet lijden onder mijn werk dan kan ik het donders goed begrijpen dat ze daar pissig om wordt. Zeker als ik daar niets tegenover stel.
  donderdag 1 september 2011 @ 09:23:15 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101440417
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:20 schreef jstrike het volgende:

[..]

nee dit is een gekleurde parafrase... aangezien je nu zaken gaat invullen. Ik geef alleen letterlijk aan wat de feiten zijn.

[..]

nou, als mijn vriendin moet lijden onder mijn werk dan kan ik het donders goed begrijpen dat ze daar pissig om wordt. Zeker als ik daar niets tegenover stel.
Nee, jij geeft niet aan wat de letterlijke feiten zijn. Je parafraseert, zoals je zelf zegt. Zet anders de betreffende quotes eens neer.

Ik 'lijd' helemaal niet onder zijn werk. Maar ik ga toch niet op mijn krent zitten en dan verwachten dat hij nog 50% van het huishouden op zich neemt bovenop de uren die hij per week maakt?
pi_101440510
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, jij geeft niet aan wat de letterlijke feiten zijn. Je parafraseert, zoals je zelf zegt. Zet anders de betreffende quotes eens neer.
parafraseren zegt niets over de feiten ansich. De letterlijke feiten kunnen gewoon zo zijn zoals ze in de parafrase zijn, echter is de zin waarin die feiten zijn gegoten anders.

quote:
Ik 'lijd' helemaal niet onder zijn werk. Maar ik ga toch niet op mijn krent zitten en dan verwachten dat hij nog 50% van het huishouden op zich neemt bovenop de uren die hij per week maakt?
het ligt er ook aan wat de onderlinge relatie en afhankelijkheden zijn uiteraard. Maar het is zeker niet de begin situatie. Ik laat haar dus echt niet het huishouden doen in mijn huis, en andersom laat ze mij het werk van de schoonmaaksters ook niet door mij uitvoeren.
  donderdag 1 september 2011 @ 09:34:01 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101440587
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:28 schreef jstrike het volgende:

[..]

parafraseren zegt niets over de feiten ansich. De letterlijke feiten kunnen gewoon zo zijn zoals ze in de parafrase zijn, echter is de zin waarin die feiten zijn gegoten anders.

[..]

het ligt er ook aan wat de onderlinge relatie en afhankelijkheden zijn uiteraard. Maar het is zeker niet de begin situatie. Ik laat haar dus echt niet het huishouden doen in mijn huis, en andersom laat ze mij het werk van de schoonmaaksters ook niet door mij uitvoeren.
Jouw parafrasering geeft jouw interpretatie van de feiten weer. En zeker niet de letterlijke feiten.

En dank voor de nuancering! Het gaat trouwens over een gedeeld huishouden.
pi_101440618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jouw parafrasering geeft jouw interpretatie van de feiten weer. En zeker niet de letterlijke feiten.
ok dan zeg ik het puntsgewijs

-hij doet huishouden
-zij kan overwerken
-hij kan geen aanspraak maken op het loon

quote:
En dank voor de nuancering! Het gaat trouwens over een gedeeld huishouden.
dat is anders. Degene in kwestie daar was dat niet het geval. in jou geval gaan die twee geldstromen door elkaar lopen
  donderdag 1 september 2011 @ 09:41:58 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101440722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:36 schreef jstrike het volgende:

[..]

ok dan zeg ik het puntsgewijs

-hij doet huishouden
-zij kan overwerken
-hij kan geen aanspraak maken op het loon

[..]

- hij doet huishouden
- zij werkt meer uren dan hij
- hij maakt geen aanspraak op haar loon

Subtiel maar duidelijk verschil. Jij legt bepaalde oorzakelijke verbanden die er niet zijn, op grond van vermeende feiten.

Het komt er uiteindelijk op neer hoe zij tweeën dat met elkaar afspreken. Net als in het geval met jouw vriendin, net als bij mij thuis.

Het is in ieder geval niet hoe in het algemeen hoogopgeleide vrouwen denken, zoals je stelde.
pi_101442431
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:33 schreef Captain_Maximum het volgende:
Vergeleken met andere Europese landen zijn Nederlandse vrouwen helemaal niet zo onafhankelijk. De meeste willen toch een relatie, kindjes en deeltijd werken. Dan ben je toch wel afhankelijk van je partner.
Vergeleken met de zuid-europese landen waar ik geweest ben zijn veel Nederlandse vrouwen best onafhankelijk. Vergeleken met de oost-europese landen waar ik geweest ben zijn veel Nederlandse vrouwen ontzettend onafhankelijk. Het is maar waar je het mee vergelijkt denk ik.

En als man moet je oppassen met zeggen dat je denkt dat veel vrouwen een relatie, kindjes en een deeltijd-baan willen. Voor je het weet ben je een seksistisch varken dat vrouwen probeert te onderdrukken. :) Maar het is wel zo.
Ja, ik generaliseer.
pi_101442466
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:09 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn het meest geemancipeerd van heel Europa. Was laatst op tv.
Ja, ik generaliseer.
pi_101443414
Overigens vind ik veel reacties in dit topic (--> Vinden vrouwen het nog leuk...) typerend voor Nederland. Of je een roos aan een meisje kan/mag geven op de 2e date. In andere delen van Europa vinden ze het fantastisch, hier voelen mensen zich gelijk bezwaard en/of verplicht.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 1 september 2011 @ 13:39:22 #67
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_101446719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:04 schreef Northside het volgende:

[..]

Nederlandse vrouwen zijn het meest geemancipeerd van heel Europa. Was laatst op tv.
Helaas is dat ten koste gegaan van hun vrouwelijkheid en charme, waardoor veel mannen hun liefde elders zoeken.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_101447067
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:40 schreef Northside het volgende:
Overigens vind ik veel reacties in dit topic (--> Vinden vrouwen het nog leuk...) typerend voor Nederland. Of je een roos aan een meisje kan/mag geven op de 2e date. In andere delen van Europa vinden ze het fantastisch, hier voelen mensen zich gelijk bezwaard en/of verplicht.
Viel mij ook al op idd. Geeft toch wel een aardig beeld hoor.

Overigens val ik dan weer wel op buitenlandse types, ben momenteel dan weer wel bezig met een Nederlands meisje :')
  donderdag 1 september 2011 @ 13:56:40 #69
42366 Staal
pi_101447258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:40 schreef Northside het volgende:
Nou, het waren voornamelijk mannelijke users die er grote problemen in zagen. Vrouwen vonden het doorgaans gewoon leuk.
Un certain jeune homme
pi_101447322
quote:
Nah... laten de heren dan even met een samenvatting van de klachten komen jah... :(

Wat zijn de klachten precies?

nou KOM Op dan !!! stelletje zeikerds :')

Jullie zijn het evenbeeld van ons,mannen en daar hebben wij gewoonweg geen zin an })

Ik wil niet elke dag een strijd hoeven voeren voor wat dan ook. ( hebben nl vrouwen een handje van..rechten zus....ik wil ook... aka eigen agenda gelul) :r
Mijn vrouw is een 'buitenlandse'en toen ik met haar trouwde wist ik dat ik iemand had die perfect bij mij paste en dan bedoel ik zeker niet een 'slaafs'type maar wel iemand die zorgt dat het huis een rustpunt is voor ons beiden,huiselijke zaken waar mogelijk goed geregeld worden en zij op tijd weet wat mijn behoeftes zijn en uiteraard vice versa. Ergens mee helpen? Nooit een punt geweest want dat vind ik normaal, maar zaken die met de keuken hebben te maken laat ik aan haar over want ze weet dat manlief als die thuiskomt gewoon een goed en stevig maal wil en het moet lekker zijn. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 1 september 2011 @ 14:02:49 #71
42366 Staal
pi_101447435
Hoopvol voor de singles. :').
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 14:04:57 #72
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_101447508
Nederlandse vrouwen zijn het minst geemancipeerd van heel Europa.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:06:43 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101447563
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:04 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Uitgedrukt in arbeidsparticipatie?
  donderdag 1 september 2011 @ 14:08:07 #74
42366 Staal
pi_101447603
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:04 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Je blijft het herhalen maar waar is dit op gebaseerd? Het zou me echt verbazen namelijk.
Un certain jeune homme
  donderdag 1 september 2011 @ 14:08:24 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101447617
quote:
ik denk het meest, kijk alleen maar al naar de gemiddelde leeftijd van het krijgen van het eerste kind, het hoogste in de gehele wereld met bijna 30 jaar
  donderdag 1 september 2011 @ 14:09:06 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101447645
Hier gaat de open deur: volgens welke definitie van emancipatie?
pi_101448066
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:56 schreef Staal het volgende:
Nou, het waren voornamelijk mannelijke users die er grote problemen in zagen. Vrouwen vonden het doorgaans gewoon leuk.
Nou, dat is niet zoals ik het lees. Het topic is (natuurlijk) helemaal ontspoord uiteindelijk, maar genoeg vrouwen die het 'lame', 'standaard' of 'makkelijk' vinden...
Ja, ik generaliseer.
pi_101449615
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:59 schreef rubje het volgende:

[..]

Jullie zijn het evenbeeld van ons,mannen en daar hebben wij gewoonweg geen zin an })

Ik wil niet elke dag een strijd hoeven voeren voor wat dan ook. ( hebben nl vrouwen een handje van..rechten zus....ik wil ook... aka eigen agenda gelul) :r
Mijn vrouw is een 'buitenlandse'en toen ik met haar trouwde wist ik dat ik iemand had die perfect bij mij paste en dan bedoel ik zeker niet een 'slaafs'type maar wel iemand die zorgt dat het huis een rustpunt is voor ons beiden,huiselijke zaken waar mogelijk goed geregeld worden en zij op tijd weet wat mijn behoeftes zijn en uiteraard vice versa. Ergens mee helpen? Nooit een punt geweest want dat vind ik normaal, maar zaken die met de keuken hebben te maken laat ik aan haar over want ze weet dat manlief als die thuiskomt gewoon een goed en stevig maal wil en het moet lekker zijn. :s)
ik zeg niks meer :')

ik ga je schoenen wel effe poetsen, goed? oO<
pi_101449803
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:59 schreef rubje het volgende:

[..]

Ik heb een nederlandse vrouw die ook precies haar taken kent. Daarnaast ben ik nooit te beroerd om haar met zaken te helpen als ze hulp nodig heeft en doe ik ook de typische mannen dingen. Bovendien zorg ik dat ze niets tekort komt.
pi_101589496
Ik dacht dat ik een ban had :o :o :o :o :o

ik was net aan het reageren en toen kon het niet meer, ik ben helemaal geschrokken :'( oO<

Maar goed... on topic :P

Ik wilde dus hierop reageren mijn post en daarna de posts van meneer Bravo

Alternatief voor een Nederlandse vrouw, Pools, Braziliaans of..? #2

quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 23:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De joggingbroek gaat nog wel, maar die crocs kan niet hoor ! :o

en nee dacht je dat ik als een barbiepopje opgemaakt en in nette kleertjes in huis liep :')

Ik heb ''binnen'' en ''buiten'' kleren zeg maar, binnenkleren bestaan meestal uit een
soort van ''harembroeken''

dit dus :P

maar als het errug koud is heb ik meestal mijn snuggelpyama aan :@

en sloffen :D ik heb ook bordeelsluipertjes voor bij mijn ''harembroeken''
maar eerlijk gezegd zitten mijn sloffen lekkerder :')

edit'let u vooral op de details... de paarse sokken 8-)

quote:
99s.gif Op maandag 5 september 2011 11:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik heb al ff door je historie gespit.. .enkele leuke:

[..]

[..]

[..]

Je bent een man met een profiel van een vrouw?? Dat is pas kansloos _O- edit: dit kan natuurlijk ook.......
Heb je ook door mijn posthistorie gespit? :o :D

Ik vind mijn harembroeken en paarse sokken best tof trouwens 8-)
en dat vind de mijnese toevallig ook *;

en ik denk echt dat er maar weinig vrouwen geheel in mantelpakje en pumps,
compleet opgemaakt in huis lopen, als ze dat wel doen mag je er wel een schoonmaakster
bij huren, en maar beter iedere avond uit eten blijven gaan want zo opgedirkt kan je
de keuken natuurlijk niet in, stel je voor dat er een vlekkie op je mooie jurk komt zeg :{w

En van die dikke lagen make-up hou ik niet dus waarom zou ik in vredesnaam mezelf
in huis wel volsmeren met die zooi :')

kelere... neem een opblaaspop man, die zeggen tenminste ook niks terug. kan je geen
ruzie krijgen ook :P

Ik ga die posthistorie van die Bravo gosert is effe lekker doorspitten ... :9

ik heb toch niks beters te doen...
  maandag 5 september 2011 @ 13:36:03 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101589573
Er ligt nog een hele brede weg tussen joggingbroek en mantelpak.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_101589594
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 13:36 schreef Copycat het volgende:
Er ligt nog een hele brede weg tussen joggingbroek en mantelpak.
jah... een harembroek :P
  maandag 5 september 2011 @ 13:38:05 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101589622
Ik pas. Oh nee, juist niet.
pi_101589640
quote:
11s.gif Op maandag 5 september 2011 13:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik dacht dat ik een ban had :o :o :o :o :o

ik was net aan het reageren en toen kon het niet meer, ik ben helemaal geschrokken :'( oO<

Maar goed... on topic :P

Ik wilde dus hierop reageren mijn post en daarna de posts van meneer Bravo

[..]

[..]

Heb je ook door mijn posthistorie gespit? :o :D

Ik vind mijn harembroeken en paarse sokken best tof trouwens 8-)
en dat vind de mijnese toevallig ook *;

en ik denk echt dat er maar weinig vrouwen geheel in mantelpakje en pumps,
compleet opgemaakt in huis lopen, als ze dat wel doen mag je er wel een schoonmaakster
bij huren, en maar beter iedere avond uit eten blijven gaan want zo opgedirkt kan je
de keuken natuurlijk niet in, stel je voor dat er een vlekkie op je mooie jurk komt zeg :{w

En van die dikke lagen make-up hou ik niet dus waarom zou ik in vredesnaam mezelf
in huis wel volsmeren met die zooi :')

kelere... neem een opblaaspop man, die zeggen tenminste ook niks terug. kan je geen
ruzie krijgen ook :P

Ik ga die posthistorie van die Bravo gosert is effe lekker doorspitten ... :9

ik heb toch niks beters te doen...
Ga mijn historie maar doorspitten... i don't care :)

Lezen is overigens niet je sterkste punt. Ik stel nergens dat vrouwen in mantelpakjes het huishouden moeten doen. Verzin er gewoon nog wat bij.

Daarnaast, hetgeen CC al aangeeft, er zit een groot verschil tussen joggingbroek en mantelpak (harembroeken vallen daar overigens niet onder).
pi_101589674
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 13:38 schreef Copycat het volgende:
Ik pas. Oh nee, juist niet.
Nou doe es een pica dan hoe jij er thuis bijloopt?

en van de heren wil ik dat ook wel eens zien dan, zitten die echt de hele avond in een
gestreken overhempie op de bank ? 8)7

Ik moet er niet aan denken :')
pi_101589684
Haten op mijn harembroeken :{w
  maandag 5 september 2011 @ 13:40:27 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101589694
uhmmmm .....

dus uiterlijk vertoon is waar het om gaat?...
pi_101589723
quote:
99s.gif Op maandag 5 september 2011 13:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ga mijn historie maar doorspitten... i don't care :)

Lezen is overigens niet je sterkste punt. Ik stel nergens dat vrouwen in mantelpakjes het huishouden moeten doen. Verzin er gewoon nog wat bij.

Daarnaast, hetgeen CC al aangeeft, er zit een groot verschil tussen joggingbroek en mantelpak (harembroeken vallen daar overigens niet onder).
Zeg Ron ??? ouwe Pik :')

hoe loop jij er thuis bij ? :P
  maandag 5 september 2011 @ 13:42:10 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101589744
en FANN hou eens op met die onnodige postbrij... begint nu wel irritant te worden
pi_101589761
quote:
3s.gif Op maandag 5 september 2011 13:40 schreef Re het volgende:
uhmmmm .....

Ja en vooral niks terugzeggen :')

Mooi zijn en pootjes geven *;
pi_101589776
quote:
3s.gif Op maandag 5 september 2011 13:42 schreef Re het volgende:
en FANN hou eens op met die onnodige postbrij... begint nu wel irritant te worden
nah... ben al weer weg heur ;(
  maandag 5 september 2011 @ 13:44:53 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101589825
Nu? Wit T-shirt met jeans en sneakers. Ik heb de honden uitgelaten en daarna mijn bemodderpote gele shirt omgeruild voor een smetteloos wit shirt. En make-up in de zin van mascara, eyeliner en lipstick.
Ik werk vanaf thuis, maar als ik de hele dag in jogging-outfit rondloop, voel ik me de hele dag minder.
Alsof ik ziek ben of zwaar depressief :') .

Vanavond kleed ik me om in mijn yoga-outfit en na yoga ga ik douchen en dan trek ik iets makkelijks aan. In de zin van shirt, hoodie en een driekwart trainingsbroek.
  maandag 5 september 2011 @ 13:46:13 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101589860
quote:
uhmmmm .....

Neuh, maar het beeld van verslonsde vrouwen in eeuwige joggingbroeken mag wel wat worden aangepast aan de werkelijkheid.
pi_101589966
de hollandse tuinbroeken :o mogen sowieso afgeschaft worden.
  maandag 5 september 2011 @ 14:32:21 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101591287
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:49 schreef Bobsjoke het volgende:
de hollandse tuinbroeken :o mogen sowieso afgeschaft worden.
Tuinbroeken? Waar?? Volgens mij zou ik er amper een kunnen kopen als ik er een zou willen hebben.
Hoewel de boerenbond-winkel in Schubbekutteveen er wellicht nog een paar heeft hangen op de afdeling werkkleding, en daar koop ik van alles, maar geen kleding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101591961
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tuinbroeken? Waar?? Volgens mij zou ik er amper een kunnen kopen als ik er een zou willen hebben.
Hoewel de boerenbond-winkel in Schubbekutteveen er wellicht nog een paar heeft hangen op de afdeling werkkleding, en daar koop ik van alles, maar geen kleding.
Succes ^O^

http://nl.tuinbroek-online.com/clearance/womens-dungarees.html
pi_101592793
Wacht... ik ben even in de war. Waar gaan we het nou op gooien? Zijn Nederlandse vrouwen slonzen die de hele dag thuis in joggingbroek rondhangen en nooit meer hun best doen om er leuk uit te zien als ze de buit eenmaal binnen hebben? Of zijn Nederlandse vrouwen de kille harde zakenbitches die over lijken gaan om carriere te maken en een lijst met onmogelijke eisen bijhouden waar een partner minimaal aan moet voldoen? Of is het eerst de zakenbitch die verslonst als ze eenmaal een man heeft binnengehengeld?

Verder ga ik er blindelings van uit dat de Nederlandse vrouw zelf ook verschillen ziet tussen hoe vrouwen hier zijn en bijvoorbeeld oostblok-vrouwen of zuid-europese vrouwen... maar is dit ook zo? Of denken jullie dat die verschillen er niet zijn?
Ja, ik generaliseer.
pi_101598675
quote:
ik vind deze best wel leuk eigenlijk zo voor in huis :@ , maar dat zal wel weer aan mij liggen :')

maandag 5 september 2011 @ 20:48:54 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101606661
Ronnie_Bravo: epische faalhaas! Mijn posthistory is geheel niet relevant voor deze discussie, daar ik genuanceerde stellingen aanbreng. Pas als ik net zulke domme dingen ga roepen als jij, dan kun je je eens verdiepen in de persoon waarmee je te maken hebt.

Ga nu maar rukken op het feit dat ik biseksueel en van het vrouwelijke hakjesdragende vrouwmenstype ben. :')
Resistance is futile.
  maandag 5 september 2011 @ 20:53:05 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101606940
quote:
uhmmmm .....

Die indruk krijg ik ook! Een vrouw kan met bijna alles wegkomen als ze er maar vrouwelijk genoeg uitziet. Ik merk dat tenminste op mijn werk heel duidelijk. Ik zorg gewoon dat ik er netjes maar vrouwelijk (lees: wat mannen sexy vinden) uit zie. Let wel: daar ik de enige vrouw ben in mijn werkveld, wordt een simpel shirtje/net rokje met sandaaltjes al als sexy ervaren. En vervolgens vindt geen kat het meer erg als ik eisen ga stellen, én gaan ze er bovendien zelfs in mee! De twee andere vrouwen stuiten slechts op weerstand terwijl zij dezelfde attitude uitdragen.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')