Ik denk dat neuken en een gezin stichten wel eens één van de verrassende oorzaken kunnen zijn. Maar pin mij hier niet op vast.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:51 schreef Xingu het volgende:
Na wat geneuzel op het net kwam ik dit bericht tegen.
Steeds vaker blijken mannen in Nederland hun heil in het buitenland te zoeken wat vrouwen betreft, ondanks de vele culturen en etniciteiten in Nederland. zelfs de allochtone vrouwen doen tegenwoordig niet meer onder kwa levenstyle en houding ten opzichte van de autotchtone nederlandse vrouwen. Eenmaal opgegroeid of lang in Nederland neemt men de gewoonten over. waar ligt de oorzaak?
http://www.adversus.nl/relatie/gemengdeparen.html
datquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:05 schreef oink_oink het volgende:
90% van de Nederlandse vouwen is niet interessant, ze zijn lelijk als de nacht, zuipen, roken, zijn lui, onhygiënisch, ondankbaar, ze zeuren graag en zijn meer gepreoccupeerd met zichzelf dan dat ze oog hebben voor de behoeftes van de man.
Daarentegen zijn Nederlandse mannen zeer geliefd bij buitenlandse vrouwen omdat ze hun partner als gelijkwaardig beschouwen. Oostblok en Aziatische mannen zijn absoluut bagger.
Amen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:05 schreef oink_oink het volgende:
90% van de Nederlandse vouwen is niet interessant, ze zijn lelijk als de nacht, zuipen, roken, zijn lui, onhygiënisch, ondankbaar, ze zeuren graag en zijn meer gepreoccupeerd met zichzelf dan dat ze oog hebben voor de behoeftes van de man.
Daarentegen zijn Nederlandse mannen zeer geliefd bij buitenlandse vrouwen omdat ze hun partner als gelijkwaardig beschouwen. Oostblok en Aziatische mannen zijn absoluut bagger.
Hmmm, klinkt wel geil. Ik denk dat ik me ook maar een leuke Thai uitzoek. Nederlandersquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:50 schreef Kabolter het volgende:
Het pakketje er omheen is voor veel mannen natuurlijk ook heel erg aantrekkelijk. Vooral als ze daarvoor al moeite hadden om een vrouw te vinden. Als zo'n vrouw hier naartoe komt dan heeft zij natuurlijk helemaal niks.
Geen vriendengroep, geen familie in de buurt, taal niet machtig, geen werk, etc.
Oftewel, die vrouw is vanaf het begin af aan helemaal afhankelijk van jou.
Dit verschijnsel zie je overal, er is niks typisch Nederlands aan. Daarnaast zijn er mannen die voor iemand uit dezelfde cultuur, maar 1000den kilometers verderop een vrouw laten overkomen. Mede door het eerder genoemde punt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hmmm, klinkt wel geil. Ik denk dat ik me ook maar een leuke Thai uitzoek. Nederlanders.
'de Nederlandse vrouw'...hoe triestquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:49 schreef Seven. het volgende:
Oh, en oink_oink is zwakkeling die de Nederlandse vrouw niet eens aankan.
Absoluut waar; ik vind het ook maar een vreemde uitspraak.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef oink_oink het volgende:
'aankan' ? zie jij een liefdesrelatie dan als een soort gevecht ?Ik wil idd geen vrouw die ik 'aan moet kunnen', ik wil (en heb) er een om van te houden en plezier mee te hebben, en een prettige verstandhouding.
Grappig toch dat het wel meestal mannen zijn die in Nederland niet kunnen scorenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:05 schreef oink_oink het volgende:
Het moet zo zijnquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:39 schreef Ripley het volgende:
[..]
Grappig toch dat het wel meestal mannen zijn die in Nederland niet kunnen scoren
Wat ik mij altijd dan afvraag: is de omgeving het niet die een grote rol speelt?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:09 schreef Premium_Quality het volgende:
Elke keer wanneer ik in het buitenland ben, merk ik dat vrouwen opener zijn, vrolijker, niet zo bitchy zijn en vaak mooier gekleed. Ik bedoel dan bijna elk ander Europees land. Ik houd ook wel van een wat exotisch uiterlijk. Maargoed, een langeafstandsrelatie is ook niet alles.
Dit lijkt mij ook ja. Maar ik begrijp aan de andere kant ook wel dat het prettiger is om te stellen dat het aan vrijwel alle Nederlandse vrouwen ligt. Waar buitenlandse vrouwen minder eisen stellen omdat ze hun kans schoon zien met een welvarende blanke man lijkt het zowaar net of je een in alle opzichten aantrekkelijke man bent.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:39 schreef Ripley het volgende:
[..]
Grappig toch dat het wel meestal mannen zijn die in Nederland niet kunnen scoren
Eens.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:30 schreef Taurus het volgende:
Wat een treurigheid in dit topic. Ik vind Nederlandse mannen heerlijk en mijn ervaring is dat dat voortdurend wederzijds is. Je zou ook naar je eigen persoon kunnen kijken in plaats van je Nederlanderschap: misschien ligt het wel aan je eigen instelling?
En zo is het!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:05 schreef oink_oink het volgende:
Alsof die bevestiging niet iets is die voorkomt uit een ander subjectief oordeel. Op zoek naar de bevestiging. Zo zal mode in jouw ogen misschien geen mode zijn als jij het niet leuk vindt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:35 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Eens.
Leuke vrouwen genoeg. Al vind ik wel dat ze vaak geen enkel modebesef hebben vergeleken met veel vrouwen in omringende landen. Vooral wat uitgaan betreft.
Is dat vreemd in een samenleving waarin er vrij veel regeltjes zijn waar de gemiddelde vrouw uit Nederland zich verheven voelt boven mannen en ze op een slinkse wijze uitspeelt!!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:39 schreef Ripley het volgende:
[..]
Howel je jouw argumenten makkelijk kan omdraaien vind ik dat het deels klopt wat je zegt. Vooral mannen die een prostituee ophalen uit een Aziatisch land. Het is een makkelijke manier om je eigen falen te verbergen. Er zijn natuurlijk een hoop leuke vrouwen in Nederland.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit lijkt mij ook ja. Maar ik begrijp aan de andere kant ook wel dat het prettiger is om te stellen dat het aan vrijwel alle Nederlandse vrouwen ligt. Waar buitenlandse vrouwen minder eisen stellen omdat ze hun kans schoon zien met een welvarende blanke man lijkt het zowaar net of je een in alle opzichten aantrekkelijke man bent.
oink_oink durft een relatie met een Nederlandse vrouw niet aan omdat hij anders binnen no time onder de duim zit, lijkt me helder toch?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:38 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Absoluut waar; ik vind het ook maar een vreemde uitspraak.
En daarom mijn reactie over 'Nederlandersquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:39 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik wil Nederlandse vrouwen niet ophemelen en ik ben ook de laatste die roept dat Nederlandse vrouwen beter zijn dan buitenlandse vrouwen. Ik vind dat uberhaupt een onzinnige stelling, elk volk heeft leuke vrouwen en minder leuke vrouwen, maar dat terzijde. Er zijn natuurlijk wel bepaalde karaktereigenschappen een volk eigen, ook door de omstandigheden in dat land of in dit geval de bevordering of het karakter van emancipatie, bijvoorbeeld. Maar daarnaar gekeken herken ik niet wat jij zegt, ik vind Nederlanders in het algemeen juist bijzonder open en ook vrouwen. Spaanse vrouwen, Italiaanse vrouwen, Franse vrouwen en trouwens ook gewoon Aziatische vrouwen op straat althans kunnen net zo'n chagrijnige grimas op hun gezicht hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:56 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Howel je jouw argumenten makkelijk kan omdraaien vind ik dat het deels klopt wat je zegt. Vooral mannen die een prostituee ophalen uit een Aziatisch land. Het is een makkelijke manier om je eigen falen te verbergen. Er zijn natuurlijk een hoop leuke vrouwen in Nederland.
Maar toch merk ik dat ook in rijke Europese landen vrouwen over het algemeen opener zijn. In Nederland kijkt een vrouw vaak zoen in Spanje bijvoorbeeld zo
. Ik hoor ook van mensen uit het buitenland die hierheen komen die vinden dat Nederlanders weinig open zijn. Dus misschien ligt het niet aan de vrouwen, maar aan beide. Alleen vrouwen hebben er niet zoveel last van want die hoeven nooit iemand aan te spreken. (Alhoewel, buitenlandse vrouwen zie ik nog wel eens een man aanspreken. Nederlandse vrouwen doen dat nooit.)
Daar het je het weer: "eisen". In een normale relatie hoef je niets te eisen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
En daarom mijn reactie over 'Nederlanders'. Want het zijn allemaal onzekere kereltjes die niet kunnen voldoen aan een vrouw die vanuit haar eigen positie iets kan eisen.
Correctie: jij hoeft niets te eisen. En dat is voor jou normaal.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:21 schreef Flurry het volgende:
[..]
Daar het je het weer: "eisen". In een normale relatie hoef je niets te eisen.
Wat dacht je van eisen dat iemand werkt, dat iemand zich verzorgt omdat hij/zij anders stinkt en zo. Al die ventjes hierboven kunnen aan zelfs de basis eisen blijkbaar niet voldoen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:21 schreef Flurry het volgende:
[..]
Juist.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik wil Nederlandse vrouwen niet ophemelen en ik ben ook de laatste die roept dat Nederlandse vrouwen beter zijn dan buitenlandse vrouwen. Ik vind dat uberhaupt een onzinnige stelling, elk volk heeft leuke vrouwen en minder leuke vrouwen, maar dat terzijde.
Iedereen heeft toch eisen? Val jij op een vrouw met een baard, één oog, een bochel, vetrollen, hangtieten en een stem die klinkt als tienduizend pakjes shag?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:21 schreef Flurry het volgende:
[..]
Waarom kan het niet zo zijn dat jij niet goed genoeg voor jezelf op komt? Dat je te vaak afgewezen bent waardoor je jezelf te min bent gaan voelen in plaats van de vrouw die zich te verheven voelt?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:53 schreef Xingu het volgende:
[..]
Is dat vreemd in een samenleving waarin er vrij veel regeltjes zijn waar de gemiddelde vrouw uit Nederland zich verheven voelt boven mannen en ze op een slinkse wijze uitspeelt!!
Wat bedoel je met 'veel mannen uit het buitenland', bedoel je niet juist 'veel Nederlandse mannen'? Dat spreek ik tegen. Het kan een ontwikkeling zijn die zich meer voordoet, maar het zijn er natuurlijk niet 'veel'. Jouw houding is echt ontzettend negatief met je opsomming nare eigenschappen en je schatting op hoeveelheid dames waarvan jij denkt dat ze die eigenschappen hebben.quote:Naast dat verdienen ze inderdaad goede rechten, het enige probleem is dat dat in de praktijk niet blijkt te werken, En nee het is niet altijd de schuld van de vrouw maar over het algemeen genomen kunnen ze meer maken door de machtspositie die ze wordt aangeleerd in de loop der jeugd. Veel mannen uit het buitenland kijken wel uit om naast een vakantie liefde er een blijvende vaste relatie aan over te willen houden. mede door de feministische, verwaande, arrogante en brutale mentaliteit van de vele dames hier in NL.
Mwah, ik ken weinig (lees: geen) mensen (lees: mannen) die een vrouw in een mooi jurkje, hakjes, haartjes gedaan niet prevereren boven een vrouw met spijkerbroek en afgetrapte all-stars.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:38 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Alsof die bevestiging niet iets is die voorkomt uit een ander subjectief oordeel. Op zoek naar de bevestiging. Zo zal mode in jouw ogen misschien geen mode zijn als jij het niet leuk vindt.
Dat is niet helemaal waar, veel mannen vinden juist een spijkerbroek en een t-shirt lekker naturel. Maar veel mannen die daarover zeuren zijn helaas zelf niet bepaald de meest modieuze en verzorgde mannen, maar wel zeiken op vrouwenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:31 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Mwah, ik ken weinig (lees: geen) mensen (lees: mannen) die een vrouw in een mooi jurkje, hakjes, haartjes gedaan niet prevereren boven een vrouw met spijkerbroek en afgetrapte all-stars.
Bij gelijk uiterlijk uiteraard.
Ik doelde specifiek op uitgaan, dat had ik er even bij moeten zetten. Casual is normaal gesproken prima, dat kan erg nice zijn imo.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:48 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, veel mannen vinden juist een spijkerbroek en een t-shirt lekker naturel. Maar veel mannen die daarover zeuren zijn helaas zelf niet bepaald de meest modieuze en verzorgde mannen, maar wel zeiken op vrouwen
Dus je zou ook nooit met een Nederlandse trouwen in gemeenschap van goederen ? Dan ben je helemaal ellendig klef tot elkaar veroordeeld.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:28 schreef jogy het volgende:
Ik zou iig nooit een oostblokker/Aziaat uit hun eigen land hierheen trekken juist omdat ze dan helemaal afhankelijk is van jou.
Liefde is zeker grenzeloos; daar valt niet over te twisten. De discussie gaat nu meer over het feit dat mensen moedwillig een vrouw deze kant ophalen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:13 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Tja nu wordt er wel geroepen dat zou ik nooit doen etc etc maar je weet maar nooit, je kan zomaar verliefd worden.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:48 schreef Seven. het volgende:
Gelukkig zijn Nederlandse mannen net zo kut als de vrouwen. Nederlanders zijn over het algemeen gewoon een kutvolkje.
Ooh, met opzet dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:20 schreef kedge het volgende:
[..]
Liefde is zeker grenzeloos; daar valt niet over te twisten. De discussie gaat nu meer over het feit dat mensen moedwillig een vrouw deze kant ophalen.
Helaas is dat wel zo! en dan niet alleen de autochtone etnische landgenotes maar ook van de aanwezige grote allochtone groeperingen die hier op zijn gegroeid of al erg lang zijn vanaf hun jeugd. ook is het een kwestie van mentaliteit. en nogmaals voordat ik weer in herhaling val ik neem het gemiddelde, helaas is het niet anders.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:28 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom kan het niet zo zijn dat jij niet goed genoeg voor jezelf op komt? Dat je te vaak afgewezen bent waardoor je jezelf te min bent gaan voelen in plaats van de vrouw die zich te verheven voelt?
Dat niet, maar je merkt dat het toch wel schrijnend is ik hoor en zie genoeg bij kennissen uit allerlei kringen van hoog tot laag opgeleid dat het toch veelal een probleem is geworden naast mijn eigen ervaringen. met name dan de houding van de meeste meiden tegenwoordig als gevolg van een doorgeslagen emancipatiegolf.
[..]
Wat bedoel je met 'veel mannen uit het buitenland', bedoel je niet juist 'veel Nederlandse mannen'? Dat spreek ik tegen. Het kan een ontwikkeling zijn die zich meer voordoet, maar het zijn er natuurlijk niet 'veel'. Jouw houding is echt ontzettend negatief met je opsomming nare eigenschappen en je schatting op hoeveelheid dames waarvan jij denkt dat ze die eigenschappen hebben.
Doet toch denken dat het goed aan jou zou kunnen liggen, ik neem althans aan dat jij geen waardevol geldig statistisch onderzoek hebt uitgevoerd naar de hoeveelheid vrouwen waar jij je het gelukkigst bij hebt gevoeld. Misschien pas jij niet goed bij Nederlandse vrouwen en sluit jij beter aan bij vrouwen uit een andere cultuur. Kan ook zonder te oordelen en te generaliseren, niet? Jouw ervaring kan natuurlijk nooit de standaard zijn voor de Nederlandse vrouw.
Vergeet het kort pittig kapsel niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:31 schreef Crutch het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn leuk totdat ik weer terug kom in Nederland na een paar weken vakantie.
Wat een verschil dan ineens. Piepkleine handtasjes, veel te strakke broeken om een veel te dikke reet.
Een arrogantie van hier tot Tokyo en als standaard emotie een blik alsof iemand een scheet in haar gezicht heeft gelaten.
Ik heb het over vrouwen, niet over jongetjes met tieten.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:37 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Vergeet het kort pittig kapsel niet.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:41 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik heb het over vrouwen, niet over jongetjes met tieten.
Nou, iddquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:37 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Vergeet het kort pittig kapsel niet.
Zijn Amerikaanse vrouwen niet net zo? kwa golddiggen dan of zijn over het algemeen genomen toch wat makkelijker in de omgang dan de vrouwen/meiden in NL?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:40 schreef Shivo het volgende:
Mijn ervaring met Nederlandse vrouwen is dat ze over alles moeilijk doen en behandeld willen worden als prinsesjes. Vandaar dat ik een paar maanden terug met een fantastische Amerikaanse ben getrouwd
Mijn vrouw is relaxed en gemakkelijk in de omgang. Geen jaloers gezeik, opmerkingen over het gedrag of uiterlijk van andere mensen, staat open voor nieuwe dingen en doet bovendien haar best om aantrekkelijk te zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:59 schreef Xingu het volgende:
[..]
Zijn Amerikaanse vrouwen niet net zo? kwa golddiggen dan of zijn over het algemeen genomen toch wat makkelijker in de omgang dan de vrouwen/meiden in NL?
Eens gelijk, ikzelf zie in de kennisen kring om me heen vele goed uitziende gasten die vrijwel hun hele leven hier in NL geen stap verder zijn gekomen tot het moment dat ze gingen studeren of werden uitgezonden naar het buitenland. na verloop van tijd leerde ze daar ook hun huidige partner kennen die zelf ook tot de klasse behoort met een redelijke studie en of inkomen. als je al die dingen zo ziet dan vraag je je echt af, is het daadwerkelijk nou eht zo zuur in NL wat vrouwen betreft.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:27 schreef Shivo het volgende:
[..]
Mijn vrouw is relaxed en gemakkelijk in de omgang. Geen jaloers gezeik, opmerkingen over het gedrag of uiterlijk van andere mensen, staat open voor nieuwe dingen en doet bovendien haar best om aantrekkelijk te zijn.
Na meerdere Nederlandse en anderlandse vriendinnen is mijn keuze gemaakt (vandaar ook de ring).
De vrouwen komen wel aan een NL man en de mannen volgens jou niet. Toch raar zou je denkenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:43 schreef Xingu het volgende:
[..]
Eens gelijk, ikzelf zie in de kennisen kring om me heen vele goed uitziende gasten die vrijwel hun hele leven hier in NL geen stap verder zijn gekomen tot het moment dat ze gingen studeren of werden uitgezonden naar het buitenland. na verloop van tijd leerde ze daar ook hun huidige partner kennen die zelf ook tot de klasse behoort met een redelijke studie en of inkomen. als je al die dingen zo ziet dan vraag je je echt af, is het daadwerkelijk nou eht zo zuur in NL wat vrouwen betreft.
met de machtspositie die de NL's vrouw hedendaags in een geemancipeerde maatschappij heeft kan dat idd. overigens zijn er hedendaags ook erg veel vrouwelijke singles, toeval?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:47 schreef kedge het volgende:
[..]
De vrouwen komen wel aan een NL man en de mannen volgens jou niet. Toch raar zou je denken
Ze voelt zich aangesprokenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:48 schreef Seven. het volgende:
Gelukkig zijn Nederlandse mannen net zo kut als de vrouwen. Nederlanders zijn over het algemeen gewoon een kutvolkje.
Wat hij zegt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:20 schreef picardmike het volgende:
[..]
Tja ze is belgisch nog erger
Nou ja ondanks het nuchterige rotgedrag van nederlandse vrouwen hebben ze wel bijna het meest estetische po*sje van de wereld. Maarja daarbij hebben ze in tegenstelling tot andere vrouwen in de wereld wel elke vorm van zelfreflectie verloren.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:14 schreef Mpj het volgende:
Even serieus; de Nederlandse vrouwen zijn qua uiterlijk simpelweg minder mooi. In het buitenland zien de vrouwen er áltijd beter uit (vooral qua kleding - dit valt niet te ontkennen), kijk als voorbeeld maar eens naar de Franse vrouwen. Mooi gekleed, goed verzorgd. Kijk eens naar de Italiaanse vrouwen. Of de vrouwen in Griekenland. Of de Argentijnse vrouwen.. In Nederland zijn de meeste vrouwen vaak (!) saai gekleed en tja.. altijd hetzelfde gekleed. Maar goed, neemt niet weg dat er wel heel veel vrouwen zijn die er wel super uitzien in Nederland.
Ikzelf werk in een kleding/schoenenwinkel (Men at work) en ik vind kleding dan ook heel erg belangrijk, of omdat ik halfbloedje ben (ze zeggen wel eens soort zoekt soort) dus misschien ligt deze opvatting ook wel aan mij.
Trouwens, Nederlandse mannen geliefd in het buitenland? Meeste zijn nuchter en lomp, ik geloof nou niet dat zoiets echt aantrekkelijk is. En ja, de vrouwen in Azie enzovoort die willen Nederlandse mannen nou eenmaal omdat we blank zijn én uit het Westen komen.
Maar werk/leef je ook in het buitenland, gedeeld met Nederland? Ik kan ook niet generaliseren, net zoals jij dat niet kan, maar Nederland ziet er prima verzorgd uit. Vergeleken met Belgie en Engeland, en de rest ook redelijk. Gelul dus. Ik begrijp werkelijk niet waar mannen dit vandaan halen. Er komt toch een 'loser-alert' in mij op als ik dit soort berichten lees. Nederlandse vrouwen zien er prima uit. Niet minder gekleed dan andere culturen. Als je een tintje leuk vindt is dat een ander verhaal.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:14 schreef Mpj het volgende:
Even serieus; de Nederlandse vrouwen zijn qua uiterlijk simpelweg minder mooi. In het buitenland zien de vrouwen er áltijd beter uit (vooral qua kleding - dit valt niet te ontkennen), kijk als voorbeeld maar eens naar de Franse vrouwen. Mooi gekleed, goed verzorgd. Kijk eens naar de Italiaanse vrouwen. Of de vrouwen in Griekenland. Of de Argentijnse vrouwen.. In Nederland zijn de meeste vrouwen vaak (!) saai gekleed en tja.. altijd hetzelfde gekleed. Maar goed, neemt niet weg dat er wel heel veel vrouwen zijn die er wel super uitzien in Nederland.
Ikzelf werk in een kleding/schoenenwinkel (Men at work) en ik vind kleding dan ook heel erg belangrijk, of omdat ik halfbloedje ben (ze zeggen wel eens soort zoekt soort) dus misschien ligt deze opvatting ook wel aan mij.
Trouwens, Nederlandse mannen geliefd in het buitenland? Meeste zijn nuchter en lomp, ik geloof nou niet dat zoiets echt aantrekkelijk is. En ja, de vrouwen in Azie enzovoort die willen Nederlandse mannen nou eenmaal omdat we blank zijn én uit het Westen komen.
Juist niet. Als iets goed ontwikkeld is in de Nederlandse cultuur is het zelfreflectie. Te erg zelfs. Geen idealisme meer over. Kop boven het maaiveld: not done. Zelfreflectie all over the place. Ik zeg het nogmaals, geen toeval dat dit soort topics alleen op fora aanhang vinden. Internetkneuzen die geen succes in eigen land vinden en zich aanpraten dat het in het buitenland makkeljker gaat zonder zich daar werkelijk te integreren. Het zit allemaal tussen de oren.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:26 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou ja ondanks het nuchterige rotgedrag van nederlandse vrouwen hebben ze wel bijna het meest estetische po*sje van de wereld. Maarja daarbij hebben ze in tegenstelling tot andere vrouwen in de wereld wel elke vorm van zelfreflectie verloren.
Tuurlijk, probeer het maar goed te praten.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:48 schreef Seven. het volgende:
En ik heb anders ervaren, wat zegt dat? Het is statistisch onmogelijk te beweren dat buitenlandse vrouwen beter aansluiten op mannen in het algemeen, als je had gesteld 'xingu kan het niet met Nederlandse vrouwen' had niemand je daar op aangesproken, maar het stellen als een feit is oppervlakkig, niet wetenschappelijk verantwoord en wijst op een tekortkoming in jouw zelfbeeld. Dat je het niet aan kunt wil niet zeggen dat het per definitie onbevredigend is. Voor jou wellicht, en dan is het je goed recht het ergens anders te zoeken. Maar laat jezelf niet zo kennen en gooi het niet op 'alle anderen'. Jij, met je omgeving, bent te weinig om een geheel volk (of in ieder geval 50%) te kunnen toetsen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:43 schreef Xingu het volgende:
[..]
Eens gelijk, ikzelf zie in de kennisen kring om me heen vele goed uitziende gasten die vrijwel hun hele leven hier in NL geen stap verder zijn gekomen tot het moment dat ze gingen studeren of werden uitgezonden naar het buitenland. na verloop van tijd leerde ze daar ook hun huidige partner kennen die zelf ook tot de klasse behoort met een redelijke studie en of inkomen. als je al die dingen zo ziet dan vraag je je echt af, is het daadwerkelijk nou eht zo zuur in NL wat vrouwen betreft.
Provoceren is een kunst en niet aan jou besteed. Dit is de waarheid van lelijke ICT'ers die niet hun zin hebben gekregen in een welvarend land en zichzelf aanpraten dat het ergens anders beter is. Typisch vluchtgedrag, en typisch voor op een forum. Bij voorbaat al ongeloofwaardig (als topistarter en klager uiteraard, niet als respondent).quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:11 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
Tuurlijk, probeer het maar goed te praten.
Soms is de waarheid gewoon hard. Kan je niks tegen doen.
Bij mannen ja, onze vrouwen niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Juist niet. Als iets goed ontwikkeld is in de Nederlandse cultuur is het zelfreflectie. Te erg zelfs. Geen idealisme meer over. Kop boven het maaiveld: not done. Zelfreflectie all over the place. Ik zeg het nogmaals, geen toeval dat dit soort topics alleen op fora aanhang vinden. Internetkneuzen die geen succes in eigen land vinden en zich aanpraten dat het in het buitenland makkeljker gaat zonder zich daar werkelijk te integreren. Het zit allemaal tussen de oren.
Dan ben jij zeker een vrouw...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:20 schreef picardmike het volgende:
[..]
Bij mannen ja, onze vrouwen niet.
Omdat ik zo goed relativeer?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:26 schreef picardmike het volgende:
[..]
jahoor dan ben jij zeker een man
Precies. Een aantal mannen dat beweert dat Nederlandse vrouwen niet goed zijn. Kom op zeg, dat is toch zo ongeloofwaardig als het bestaan van Sinterklaas. Dat moet komen van een groep die zich onbevredigt voelt, treurnis, maar het bestaat en we accepteren het. Ga ook vooral weg, zou ik zeggen. Jullie zijn toch niet de doelgroep van Nederlandse vrouwen, hebben we niks aan.quote:
Wat een onzin als nederlandse vrouwen echt zoveel waard zijn zal een handjevol die droom echt wel vol houden. Ik bedoel waarom wel de hoop om miljonair te worden maar geen nederlandse vrouw willen. Heeft toch met waarde te maken. Daarbij zijn nederlandse vrouwen verkeerd opgevoed.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Precies. Een aantal mannen dat beweert dat Nederlandse vrouwen niet goed zijn. Kom op zeg, dat is toch zo ongeloofwaardig als het bestaan van Sinterklaas. Dat moet komen van een groep die zich onbevredigt voelt, treurnis, maar het bestaat en we accepteren het. Ga ook vooral weg, zou ik zeggen. Jullie zijn toch niet de doelgroep van Nederlandse vrouwen, hebben we niks aan.
In een land met 16.000.000 mensen is het onmogelijk te stellen dat 'jullie het merendeel van de Nederlandse vrouwen niet aan staat', dat ligt gewoon aan eigen kring en milieu. Ik ben de laatste die jullie paupers tegen ga houden, mensen zonder relativeringsvermogen voegen weinig toe aan een goed functionerende maatschappij, wegwezen dan.
Ik vraag me af waar jij statistische bewijzen vandaan hebt waaruit blijkt dat de Nederlandse man een buitenlandse vrouw prefereert, lijkt me onzin. En alle argumenten in dit topic slaan ook nergens op: ik heb meerdere keren buitenlandse mannen kunnen krijgen, waarschijnlijk puur omdat ik uit het westen kom, omdat ik een open en niet behouden houding heb jegens seksualiteit en omdat ik intelligenter ben dan de gemiddelde vrouw. Het ligt niet aan 'de Nederlandse vrouw', dat is onzinnig. Je moet naar jezelf kijken. Althans, dat hoeft niet, je goed recht als je denkt dat buitenlandse vrouwen jou meer weten te bevredigen maar dan is dat een kwestie van smaak en ligt dat aan jezelf en niet aan 'de Nederlandse vrouw'.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:33 schreef picardmike het volgende:
[..]
Wat een onzin als nederlandse vrouwen echt zoveel waard zijn zal een handjevol die droom echt wel vol houden. Ik bedoel waarom wel de hoop om miljonair te worden maar geen nederlandse vrouw willen. Heeft toch met waarde te maken.
Nee hoor misschien zijn buitenlandse vrouwen wel beter maar meestal gaat het om geld. Simpelweg omdat ze je niet kennen. Ik ben ook niet op zoek naar een buitenlandse vrouw. Maar ik kan het wel begrijpen met de vrouwen hier. De rede dat nederlandse vrouwen in het buitenland mannen kunnen krijgen ligt ook alleen aan het geld en voorzieningen voor de rest kunnen jullie bij die mannen ook snel weer weg gaan. Want mannen met temperament kunnen dat nuchtere gedrag op lange termijn helemaal niet dulden. Ja Nederlandse vrouwen zijn knap en hebben economische status, maar inhoudelijk zijn ze weinig waard. Straks word de nederlandse vrouw ook in nederland uitgekotst.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar jij statistische bewijzen vandaan hebt waaruit blijkt dat de Nederlandse man een buitenlandse vrouw prefereert, lijkt me onzin. En alle argumenten in dit topic slaan ook nergens op: ik heb meerdere keren buitenlandse mannen kunnen krijgen, waarschijnlijk puur omdat ik uit het westen kom, omdat ik een open en niet behouden houding heb jegens seksualiteit en omdat ik intelligenter ben dan de gemiddelde vrouw. Het ligt niet aan 'de Nederlandse vrouw', dat is onzinnig. Je moet naar jezelf kijken. Althans, dat hoeft niet, je goed recht als je denkt dat buitenlandse vrouwen jou meer weten te bevredigen maar dan is dat een kwestie van smaak en ligt dat aan jezelf en niet aan 'de Nederlandse vrouw'.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het prima als het daar wel aan zou liggen en ik voel me niet aangesproken daar ik geen aandacht tekort kom, maar ik vind het een stelling die je als intelligent mens niet zou kunnen nemen. Het is ongefundeerd. Een vaag idee van een buitenlands ideaal waar hier niemand verstand en bewijs van heeft of kan hebben, omdat dat 'idee' simpeleweg niet bestaat. Er is geen sprake van een ideaal of beter ras. Als je nu nog inhoudelijk over de brug komt met 'aziatische vrouwen vinden het tenminste niet erg om voor me te koken terwijl ik het geld verdien' is het nog te begrijpen, maar op enig hoger niveau qua argumentatie sla je de plank drie meter mis.
Ze zijn verkeerd opgevoed in de zin van dat ze niet alleen maar naar de man luisteren en hun eigen naad naaien? Gelukkig maar, want ik weiger mezelf alleen maar aan te passen naar een kerel en bij alles wat hij doet en zegt ja en amen te zeggen. Gelukkig heb ik een Hollandse boer die zelf z'n mond wel opentrekt als het hem niet aanstaat, maar niet als een kneusje op internet gaat huilen dat Nederlandse vrouwen 'slecht opgevoed zijn' en weet ik veel wat nog meer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:33 schreef picardmike het volgende:
[..]
Wat een onzin als nederlandse vrouwen echt zoveel waard zijn zal een handjevol die droom echt wel vol houden. Ik bedoel waarom wel de hoop om miljonair te worden maar geen nederlandse vrouw willen. Heeft toch met waarde te maken. Daarbij zijn nederlandse vrouwen verkeerd opgevoed.
Ik ken een boel Nederlandse mannen met een Amerikaanse vrouw, maar geen enkele Amerikaanse man met een Nederlandse vrouw. En als ik dit bericht lees dan begrijp ik dat wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:49 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ze zijn verkeerd opgevoed in de zin van dat ze niet alleen maar naar de man luisteren en hun eigen naad naaien? Gelukkig maar, want ik weiger mezelf alleen maar aan te passen naar een kerel en bij alles wat hij doet en zegt ja en amen te zeggen. Gelukkig heb ik een Hollandse boer die zelf z'n mond wel opentrekt als het hem niet aanstaat, maar niet als een kneusje op internet gaat huilen dat Nederlandse vrouwen 'slecht opgevoed zijn' en weet ik veel wat nog meer.
Omdat wij Nederlandse vrouwen niet thuis gaan zitten wachten als de man het geld verdient, bedoel je dat? Het zou prettig zijn als jullie mannen het uitleggen, want met alleen de zin 'we vinden jullie arrogant en niet open', neem ik geen genoegen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:50 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik ken een boel Nederlandse mannen met een Amerikaanse vrouw, maar geen enkele Amerikaanse man met een Nederlandse vrouw. En als ik dit bericht lees dan begrijp ik dat wel.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:50 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik ken een boel Nederlandse mannen met een Amerikaanse vrouw, maar geen enkele Amerikaanse man met een Nederlandse vrouw. En als ik dit bericht lees dan begrijp ik dat wel.
Je bedoelt dat de kneusjes overblijven?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:56 schreef Piktussendedeur het volgende:
http://statline.cbs.nl/St(...)18-0953&HDR=G1&STB=T
Worden aanzienlijk meer mannen dan vrouwen geboren, zou er ook wel mee te maken kunnen hebben.
Je vergeet de mannen, schat. Ik snap dat jij het vanuit dit eenzijdige perspectief ziet maar dat toont ofwel een slechte poging tot provocatie, ofwel een zeer eenzijdige, oppervlakkige en niet intelligente manier van redeneren. Straks is het ook 'done' met Nederlandse mannen omdat zij evengoed niet meer zouden bevredigen in onze 'strenge eisen', terwijl dat toch echt niet de realiteit zal zijn. Jij ziet jouw wereld met kritiek op de Nederlandse vrouw als de standaard terwijl dat eenvoudigweg de Nederlandse standaard niet is. Hooguit is er sprake van globalisering waardoor we meer kruisingen tegen gaan komen, maar niet omdat 'de Nederlandse vrouw' in het algemeen niet meer bevredigt, dat is gelul van de bovenste plank. Het is een excuus om je eigen tekortkomingen te dekken, wat ik goed begrijp, maar wees eens eerlijk (en kwetsbaar).quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:46 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee hoor misschien zijn buitenlandse vrouwen wel beter maar meestal gaat het om geld. Simpelweg omdat ze je niet kennen. Ik ben ook niet op zoek naar een buitenlandse vrouw. Maar ik kan het wel begrijpen met de vrouwen hier. De rede dat nederlandse vrouwen in het buitenland mannen kunnen krijgen ligt ook alleen aan het geld en voorzieningen voor de rest kunnen jullie bij die mannen ook snel weer weg gaan. Want mannen met temperament kunnen dat nuchtere gedrag op lange termijn helemaal niet dulden. Ja Nederlandse vrouwen zijn knap en hebben economische status, maar inhoudelijk zijn ze weinig waard. Straks word de nederlandse vrouw ook in nederland uitgekotst.
Dit.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:05 schreef oink_oink het volgende:
Slachtoffergedrag en bullshit. Als het gaat om een serie als Sex and the City heb je een punt, maar in King of Queens, Friends en Will and Grace wordt de vrouw gewoon als stereotype neergezet: zeurend, geen zin in seks en vooral goed in schoonmaken en mooi zijn. Niet dat ik daar iets tegen heb, juist niet, maar het is gelul dat de vrouw tegenwoordig nu zo ontzettend hard als succesvollere ubermensch wordt neergezet. Daarnaast is het dan gewoon aan de man zich daarnaast te zetten in plaats van eronder en zichzelf direct als minderwaardig of 'help nu worden wij aan de kant gezet' te voelen. Dat is precies het type watje waar ik inderdaad niet op val en waar - geloof me - met merendeel van de Nederlandse mannen goddank niet uit bestaat. Het valt prima te combineren, die gelijkwaardigheid, want dat is het, niets meer en niets minder. Geen gelijkheid: de vrouw wordt nog steeds aangespoord sexy lingerie te dragen, mannen vooral te strikken door middel van seks, etc., (zie reclames enz.), er is maar weinig veranderd. En dit zeg ik niet als verzuurde feministe: let wel, ik ben niet degene met een klacht. Dat zijn de mannen in dit topic. Ik heb het uitstekend naar mijn zin in deze verhoudingen en ik wil geen man die graag de afwas wil doen of voor de kinderen wil zorgen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:33 schreef Jakob_Meisner het volgende:
Ik denk dat de oorzaak van deze trend niet (louter) gezocht moet worden in de vermeende fysieke onaantrekkelijkheid van Nederlandse vrouwen. Er zijn genoeg Nederlandse vrouwen die aantrekkelijk zijn.
Waar deze trend, die overigens in heel veel andere westerse te vinden is, denk ik voornamelijk aan te wijten is, is 1) het verschil tussen wat mannen in de opvoeding geleerd krijgen en wat in de praktijk uiteindelijk werkt bij het zoeken van een partner en 2) de emancipatie van de vrouw zonder dat de traditionele sociale voordeeltjes die vrouwen vroeger hadden ter compensatie van hun ondergeschikte positie niet mee-geëmancipeerd zijn. Dit heeft geleid tot een grote groep vrouwen die zichzelf qua gedrag gedragen als een soort übermensch die altijd en overal hun zin moeten krijgen, omdat ze van jongs af aan al horen hoe ongelooflijk bijzonder ze wel niet zien.
Wat betreft de eerste oorzaak is het eigenlijk heel simpel. Veel mannen krijgen, mits fatsoenlijk opgevoed, te horen dat vrouwen gelijk zijn, gelijk behandeld moeten worden, met respect behandeld moeten worden en noem het allemaal maar op. Dit gebeurt niet alleen thuis maar ook op school, waar ook een groot deel van de vorming van een kind plaatsvindt. De media draagt hieraan ook een grote steen bij, door in veel series en films de gefeminiseerde/liberale/geëmancipeerde man met de mooie vrouw te laten eindigen, zonder daarbij te vermelden dat als hetzelfde gedrag door de man in het dagelijks leven getoond zou worden, veel vrouwen hem als droeftoeter zouden beschouwen. Natuurlijk weten de meeste mensen dat series en films voor het grootste deel fictie zijn, maar ergens onbewust gaan mensen films en series, mits plausibel genoeg, als een reflectie van de realiteit beschouwen. Combineer dit met een gefeminiseerde opvoeding en wat je overhoudt is een ware culture shock zodra jongens de relatiemarkt betreden. Veel jongens zien immers dat wat ze geleerd hebben gekregen weliswaar succesvol is bij het opbouwen van vriendschappen en andere banden met vrouwen, maar niet met krijgen van seksuele aandacht. Als klap op de vuurpijl gaan vrouwen nog eens zeuren dat mannen teveel gefeminiseerd zijn. Het is een beetje hetzelfde als van je docent horen dat hoofdstuk 1 t/m 15 van boek Y voor het tentamen de verplichte stof is, om vervolgens je docent te horen zeggen bij aankomst in de tentamenzaal “Haha, jammer droeftoeters, het tentamen gaat over over hoofdstuk 16 t/m 30.” Mutatis mutandis voelen veel mannen zich evenzeer belazerd in de datingscene.
Het ligt niet aan 'de mannen', net zo min als het aan 'de vrouwen ligt'. Waar het wel aan ligt zijn de mannen op dit forum, wat je gewoon niet als standaard voor het 'mannenprobleem' mag nemen. Vanwat ik zoal lees zijn het vooral onaantrekkelijke mannen met een sociale achtergesteldheid die hier problemen posten en zich beklagen, dat is geen afspiegeling van de maatschappij. De klachten over vrouwen zijn onveranderd en al jaren hetzelfde: ze zeuren, ze zijn kritisch, ze willen geen seks en probeer ze maar niet te begrijpen want ze hebben... gevoelensquote:Als laatste heeft het weinig zin dit soort trends en de klachten van mannen over hun problemen onder het tapijt te schuiven, te negeren, of zeggen dat het toch echt allemaal aan mannen ligt. Ik denk dat dit fenomeen daarvoor te wijdverspreid is. Ik denk dat het internet tot op zekere hoogte een afspiegeling is van wat in de maatschappij leeft, met als grote voordeel dat je hier geanonimiseerd je verhaal kan doen. Ik moet nog maar zien hoeveel mannen die klachten hebben over het gedrag van vrouwen dit durven te uiten buiten hun vriendenkring. Het grote verschil tussen wat vrouwen hier lezen, en in het dagelijks leven te horen krijgen kan hierdoor makkelijk verklaard worden. Ik denk eerlijk gezegd dat we met deze ontwikkeling te maken hebben met een sociale tijdbom.
Het ligt niet aan 'de mannen' of 'de vrouwen', maar iedere man die klaagt over het gedrag van vrouwen moet wel een sociaal achtergestelde lelijkerd zijn. Nee, met deze houding is het inderdaad volstrekt onbegrijpelijk dat je dit soort geklaag niet hoort buiten fora.quote:
Jammere onderbreking van een prima inhoudelijke discussie, maar wel te verwachten: ja, ik voel me aangesproken. Ik vind de Nederlandse vrouw prima wezens en wat me vooral dwars zit, je kunt dit soort stellingen niet uitspreken. Als je geen succes hebt gehad bij Nederlandse vrouwen zegt dit niets over de Nederlandse vrouw. Dat zijn er namelijk nogal wat. Uitspraken die als feiten worden gepresenteerd terwijl het slechts gaat om 1 of enkele op forum postende personen met eigen ervaring (wat nooit met 7 miljoen vrouwen heeft plaatsgevonden) vind ik altijd doornen in het oog. Beetje zelfreflectie kan nooit kwaad. Ik ben ook niet perfect, maar dat ligt niet aan mijn Nederlandse identiteitquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:52 schreef Premium_Quality het volgende:
Het zit je wel een beetje dwars, Taurus. Voel je je soms aangesproken?
Zo erg als gequoted is het natuurlijk niet, maar bij de Nederlandse vrouwen waar IK een relatie mee heb gehad(of mee heb gedate) was er uiteindelijk toch wel een combinatie van deze aanwezig. Ik heb het dan niet over zuipen of roken, want dat vind ik in de meeste gevallen helemaal niet erg. (Soms zelfs wel sexy)quote:
Ik denk idd dat leuke mannen eerder bezet zullen zijn dan niet leuke mannen. Die blijven sneller over.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:51 schreef Jakob_Meisner het volgende:
[..]
Het ligt niet aan 'de mannen' of 'de vrouwen', maar iedere man die klaagt over het gedrag van vrouwen moet wel een sociaal achtergestelde lelijkerd zijn. Nee, met deze houding is het inderdaad volstrekt onbegrijpelijk dat je dit soort geklaag niet hoort buiten fora.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |