Er is geen sterker bullish signaal dan stijgen op slecht nieuws.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:19 schreef Anno2012 het volgende:
Consumentenvertrouwen laagst sinds april 2009(gister), banengroei lager dan verwacht. En toch weer +2%
Het blijft me verbazen.
Dat is maar net vanaf welk instappunt je het bekijkt:quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:19 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ja, en ik heb de trein gemist denk ik
Een +3% dagje op de AEX is typisch iets voor een bearmarketrally. Typisch iets voor een bullmarketrally is iedere dag een stapje hoger.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is geen sterker bullish signaal dan stijgen op slecht nieuws.
(net zoals er geen sterker bearish signaal is als dalen op goed nieuws)
Ja, van mij hoeft het ook niet zo snel. Maar na de crash 2009 herstelde de beurs ook héél snel, om daarna in een gestaag tempo verder te stijgen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:52 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Een +3% dagje op de AEX is typisch iets voor een bearmarketrally. Typisch iets voor een bullmarketrally is iedere dag een stapje hoger.
Die paar procent, voordat je het weet zijn ze er weer vanaf. Ik ben benieuwt wanneer Italië, Spanje of Portugal spontaan weer een keertje negatief in het nieuws gaan komen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:19 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ja, en ik heb de trein gemist denk ik
Ik heb pharming de afgelopen maanden gevolgd. Maar dat medicijn was al vorig jaar(of iets langer terug) goedgekeurd. Alleen is er nu een stijging van 35.4% op het bericht dat pharming dit medicijn ook in nederland gaat verkopen. Iets dat eigenlijk vanzelfsprekend isquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:42 schreef Shispeed het volgende:
sowieso ook +1 voor Pharming die vandaag, na eerder deze maand nog een historisch dieptepunt van 8 hele centen geboekt te hebben, vandaag even met 35.4% omhoog schiet dankzij een nieuw medicijntje. gaat helemaal nergens over
Ik denk dat dit de laatste rally is van de bullmarkt, het duurt ongeveer een jaar, maar daarna sluiten we de 4-jarige cyclus af op 12 december 2012. Deze laatste rally gaat gepaard met extreem veel momentum, mensen worden letterlijk bang om de boot te missen. Internet bubbel 2.0. Deze rally kan zo sterk worden dat op de DOW je verse all-time highs ziet maar het is dan een bull trap geworden.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:57 schreef LXIV het volgende:
Als je graag long gaat dan ben je nog écht niet te laat. Die enkele procenten op een totale daling van 20% stelt natuurlijk niks voor!
Je kunt ook nog je twijfels houden over de PIIGS. Maar vergeet niet dat de hele vorige ralley van 280 tot 360 onder precies dezelfde twijfels gelopen is. Soms is dat ENORM belangrijk voor de markt, het kleinste gerucht is meteen een FORSE DALING. Soms negeert de markt het gewoon en kan er slecht nieuws zijn waarop alles vrolijk verder stijgt.
12 december 2012 is de dag van de apocalypse, het is logisch dus dat dan de markt gaat vallen. Ik geef nu alvast een waarschuwing, straks is het te laat.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:57 schreef fedsingularity het volgende:
Geef je dan wel even een seintje als de bull trap er staat, of kunnen we blind afgaan op de datum die je geeft?
Wel balen voor mensen die long zitten in die indexquote:Op donderdag 1 september 2011 00:47 schreef dvr het volgende:
Unilever PLC (ULVR.L) gaat in de STOXX Europe 50 Index opgenomen worden. Dat zal hun koers geen kwaad doen..
Bron: http://www.stoxx.com/download/news/2011/stoxxnews_20110831a.pdf
Daarom kun je imo ook beter zelf een gespreid mandje aandelen kopen ipv. tracker op dergelijke indices.quote:Op donderdag 1 september 2011 00:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wel balen voor mensen die long zitten in die index
Bagger financials zoals societe generale, Intesa sanpaolo en Unicredit eruit nadat die gedecimeerd zijn en de index eerst flink omlaag hebben getrokken en nu worden die vervangen door goede fondsen zoals Unilever en LVMH die nog nauwelijks zijn gedaald, net op tijd voor de volgende rit omlaag. Zo krijg je inderdaad wel een underperformance tov de Dow jones.
Dat klopt indien je de tijd hebt om dat mandje dan zelf in de gaten te houden. Societe generale, Intesa sanpaolo en Unicredit worden tenminste nog automatisch uit de index gegooid voordat het helemaal in rook opgaat. Als je die in je eigen mandje had, moet je dit aan zien komen, transactiekosten maken en zelf op zoek naar een vervangend aandeel.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:17 schreef Sokz het volgende:
[..]
Daarom kun je imo ook beter zelf een gespreid mandje aandelen kopen ipv. tracker op dergelijke indices.
Met zo'n algemene uitspraak kan ik het niet eens zijn.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:17 schreef Sokz het volgende:
Daarom kun je imo ook beter zelf een gespreid mandje aandelen kopen ipv. tracker op dergelijke indices.
Daar kan ik het weer niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:37 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Met zo'n algemene uitspraak kan ik het niet eens zijn.
Zelf een gespreid mandje met aandelen kopen is alleen zinvol onder bepaalde voorwaarden. Zoals genoeg geld om te investeren (minimaal 50k), genoeg kennis om aandelen uit te kiezen, genoeg tijd en zin om de aandelen in de gaten te blijven houden.
Anders is het w.m.b. echt zinvoller, veiliger en goedkoper om een index tracker te nemen.
Ik vind het anders veel erger wanneer mensen claimen dat ze wat mogen zeggen omdat ze 'zogenaamd' hun huiswerk hebben gedaan. (lees analisten met tig claims).quote:Op donderdag 1 september 2011 13:20 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Daar kan ik het weer niet mee eens zijn.
Als je niet de moeite neemt om je huiswerk te doen, moet je m.i. niet beleggen.
Ik snap je punt, het was ook wat off topic maar is dat niet zoiets in de trend van dat je zin blijft hebben wanneer de aandelen omhoog gaan en wanneer de persoon in kwestie rode cijfertjes ziet op zijn account de 'zin' om aandelen te blijven volgen langzaam als sneeuw voor de zon verdwijntquote:Op donderdag 1 september 2011 13:48 schreef Blandigan het volgende:
Er werd gesteld dat je voldoende zin moest hebben om aandelen in de gaten te houden.
Als je dat niet kunt opbrengen snap ik niet dat je gaat beleggen.
Het kan toch zijn dat je voldoende zin hebt om economische trends en de hoofdlijnen van het nieuws te volgen, maar niet voldoende zin om naar honderden bedrijven te kijken om er misschien 50 voor je mandje te selecteren.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:48 schreef Blandigan het volgende:
Er werd gesteld dat je voldoende zin moest hebben om aandelen in de gaten te houden.
Exact. Als je geen zin hebt om tig bedrijven te analyseren dan moet je niet lukraak gaan beleggen in een bedrijf, maar een index tracker kiezen.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:48 schreef Blandigan het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |