Niet snoepen: geen probleem. Maar alcohol is echt mijn zwakke plek.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:22 schreef Nallie het volgende:
Ziet er lekker uit allemaal renzell! (behalve t bier dan, dat lus ik nie)
Same!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:08 schreef Chicolate het volgende:
Okeeee. Dit gaat een lánge dag worden. *alvast flesje water pakt*
Goeie insteek! Je zal merken dat hoe vaker je de snaai weglaat, hoe minder je het mist. Idem voor de frisdrank. Zo werkt t bij mij tenminste!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:45 schreef Aventura het volgende:
Schoon huis, zelf ben ik redelijk netjes (niet met lege handen naar de keuken, rommel meteen opruimen, bordje pakken als je een boterham eet etc.) maar manlief niet. Die is wat dat betreft onopgevoed (en ik probeer er niet eens meer wat van te zeggen, scheelt ergernis). Voel me net een veegwagen die achter hem aan de schade probeert te beperken. Gelukkig hebben we een keer per week een hulp die stofzuigt en keuken, douche en toiletten doet.
Man en ik hebben samen besloten om beter op ons eetpatroon te letten. Maatregelen die we hebben genomen zijn o.a. geen frisdrank meer door de week (ik haat light, dus beter minder frisdrank dan dat). Is vooral en valkuil van manlief, want waar ik het bij 1 glaasje hou voor de lekker, drinkt hij zo 3 glazen orangina of ice tea bij het eten. Achter elkaar klokken, dus meer als dorstlesser. Slecht en ook duur. Verder stopt hij met bier door de week en mindert hij met vlees(waar). En geen koek of snoep meer 's avonds. Door mijn zwangerschap en nu de baby zitten we vaker thuis dan normaal. Dan is het al snel filmpje kijken, koekje/chocolaatje erbij...Er zijn avonden geweest waarbij we gerust samen een pak koek wegkaanden. No more!
Hoe slaap je? Heb je de verwarming aan? Als ik het warm heb, droom ik meer.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok, iemand tips om mij eindelijk weer eens een nacht zonder dromen te laten hebben? Ik droom al wekenlang elke nacht zo levendig dat slapen meer energie kost dan dat het oplevert, en de dromen worden alsmaar enger en gruwelijker. Ik ben zķ moe..
Yep, voor mij ook. Ik ben van nature helemaal geen snoeperd, dus het zal wel wennen na een tijdje. Ik vind dat ik het moet zien als verwennerij, beloning en niet als een vast onderdeel van de avond.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:47 schreef Nallie het volgende:
[..]
Goeie insteek! Je zal merken dat hoe vaker je de snaai weglaat, hoe minder je het mist. Idem voor de frisdrank. Zo werkt t bij mij tenminste!
Tsja, van alles. Ik heb al gedroomd dat LadyBlack zwanger is, een aantal keer dat Baardmans vreemdgaat, dat ik ontslagen word bij m'n nieuwe baan, maar ook alles tussen dat m'n vader thee aan het drinken is en een kerel die vrouwen en kinderen op gruwelijke wijze afslacht.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:28 schreef _Calimero_ het volgende:
Waar gaan je dromen over?
Ik heb verschilllende mensen meegemaakt die erg naar gingen dromen als er verder in hun leven iets of vanalles speelde. Zodra ze daarmee aan de slag gingen, stope het dromen,,,
als je perse wat te knabbelen wil, dan kan het wel, maar dan zou ik voor rauwkost gaan. Stukjes tomaat/komkommer/paprika en misschien wat humus erbij of een yoghurtdipje.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
Yep, voor mij ook. Ik ben van nature helemaal geen snoeperd, dus het zal wel wennen na een tijdje. Ik vind dat ik het moet zien als verwennerij, beloning en niet als een vast onderdeel van de avond.
^^. Ik kwam gisteren thuis, en vriend was zowaar aan het stofzuigen & aan het dweilenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:47 schreef _aurum_ het volgende:
ons huis verkeert trouwens in een state of flux. Van relatieve puinzooi naar blinkend schoonSoms maken we ubervaak en goed schoon en soms kunnen we prima om dingen heenlopen/ negeren
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:59 schreef Jagärtrut het volgende:
blguh, een gaatje, en moet nog terugkomen voor tandsteen verwijderen. Ik heb zo'n stom gebit, de gaatjes vallen erin...
en het kost veel geld hier. Tandarts in Zweden moet je zelf betalen. Dit gaat me minstens 250 euro kosten. Leuk grapje.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:59 schreef Jagärtrut het volgende:
blguh, een gaatje, en moet nog terugkomen voor tandsteen verwijderen. Ik heb zo'n stom gebit, de gaatjes vallen erin...
Dan is het ook wel een dure tandarts!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en het kost veel geld hier. Tandarts in Zweden moet je zelf betalen. Dit gaat me minstens 250 euro kosten. Leuk grapje.
de staatstandarts. Maar goed, als ik daarmee klaar ben dan kan ik een soort verzekering nemen, waarbij ik elke maand 8 euro ofzo betaal, en dan word alles vergoed. Maar pas als ik daarmee klaar ben, helaas.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:02 schreef Nallie het volgende:
[..]
Dan is het ook wel een dure tandarts!
klotequote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
de staatstandarts. Maar goed, als ik daarmee klaar ben dan kan ik een soort verzekering nemen, waarbij ik elke maand 8 euro ofzo betaal, en dan word alles vergoed. Maar pas als ik daarmee klaar ben, helaas.
Ik ben niet aanvullend verzekerd dus betaal de tandarts zelf. Heb een dure tandarts maar voor gaatje vullen was ik vorige week 82 euro kwijt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
de staatstandarts. Maar goed, als ik daarmee klaar ben dan kan ik een soort verzekering nemen, waarbij ik elke maand 8 euro ofzo betaal, en dan word alles vergoed. Maar pas als ik daarmee klaar ben, helaas.
ik heb sowieso geen pijn. En ze moeten nog gevuld worden. Op een zaterdagmorgen!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:05 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
klotezeg.. Nou, je kan iig weer lekker eten zonder pijn
alleen al onderzoek kost hier 40 euro. Niet bij de tandarts maar bij de hygienist...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:07 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik ben niet aanvullend verzekerd dus betaal de tandarts zelf. Heb een dure tandarts maar voor gaatje vullen was ik vorige week 82 euro kwijt.
Ik ga ff googelen op dromen en vitamine B.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok, iemand tips om mij eindelijk weer eens een nacht zonder dromen te laten hebben? Ik droom al wekenlang elke nacht zo levendig dat slapen meer energie kost dan dat het oplevert, en de dromen worden alsmaar enger en gruwelijker. Ik ben zķ moe..
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:16 schreef Perruche het volgende:
Ik wil een tuin. En dan komkommers en pompoenen en paprikas en tomaten groeien
Je mag in mijn tuin wel komen kwekenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:16 schreef Perruche het volgende:
Ik wil een tuin. En dan komkommers en pompoenen en paprikas en tomaten groeien
Maar hoe kan ik daar aan gekomen zijn? Het enige uit dat lijstje voedingsmiddelen dat ik regelmatig (of zelfs, überhaupt) eet, is bananen en bruin brood.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ga ff googelen op dromen en vitamine B.
http://www.mannen-gezondheid.com/vitamine-B6.html
Te veel B6 kan de veroorzaker zijn.
yes. En eerst moet je uitbehandeld zijn, ook.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:12 schreef Ml-etje het volgende:
Maar Jägar waarom moet je dit eerst doen?
Moet je eerst een eerste consult/check doen voor ze je accepteren?
Hier ook een jungle. Het is te nat om er iets aan te doen vind ik.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:23 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Je mag in mijn tuin wel komen kwekenik baal zo van die tuin
het is één groot oerwoud en omdat het steeds zeiknat is door de regen heb ik geen moed om er doorheen te gaan met de snoeischaar. Terwijl dat eigenlijk wel moet.
Het kan ook wat anders zijn natuurlijk. Bij te veel of te weinig dromen is vitamine B mijn eerste link.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Maar hoe kan ik daar aan gekomen zijn? Het enige uit dat lijstje voedingsmiddelen dat ik regelmatig (of zelfs, überhaupt) eet, is bananen en bruin brood.
Ik ga wel een keer of drie keihard onderuit tijdens een hoorcollege voordat school weer begint ^^quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:25 schreef Razztwizzle het volgende:
DaD - ik heb precies hetzelfde! Ik droom me elk jaar tegen het begin van het nieuwe schooljaar helemaal suf. Klassen die niet komen opdagen, geen rooster/boeken/tas/sleutel hebben, ontslagen worden, manlief die bij me weggaat, katten die doodgaan, moeder die ziek wordtik denk dat zo'n lange zomervakantie misschien de drempel om straks weer voor de klas te beginnen (onbewust) opwerpt, en daar krijg ik zelf altijd last van in de vorm van heel veel en heftig dromen.
Oh, het is gewoon een docentenkwaaltje?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:25 schreef Razztwizzle het volgende:
DaD - ik heb precies hetzelfde! Ik droom me elk jaar tegen het begin van het nieuwe schooljaar helemaal suf. Klassen die niet komen opdagen, geen rooster/boeken/tas/sleutel hebben, ontslagen worden, manlief die bij me weggaat, katten die doodgaan, moeder die ziek wordtik denk dat zo'n lange zomervakantie misschien de drempel om straks weer voor de klas te beginnen (onbewust) opwerpt, en daar krijg ik zelf altijd last van in de vorm van heel veel en heftig dromen.
Ha, daar zat ik net naar te kijken! Toevalligquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de uit eten gaan fans:
Restaurantweek 26 september t/m 2 oktober 2011
Je kunt weer reserveren!
Poe hé dan is het maar goed dat ze hier een stuk makkelijker zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
yes. En eerst moet je uitbehandeld zijn, ook.
Zwetheul volgeboektquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de uit eten gaan fans:
Restaurantweek 26 september t/m 2 oktober 2011
Je kunt weer reserveren!
Oh, ik heb in maart echt een topavond gehad bij een restaurant met 1 ster. Heerlijk gegeten, vriendelijke personeel en we hadden absoluut niet het idee afgescheept te worden met iets simpels vanwege de restaurantweek ofzo.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vind de restaurantweek overgewaardeerd.
Yup, als ik sommige reacties/verslagen lees kan het inderdaad tegenvallen, maar ik heb over het algemeen zéér leuke ervaringen gehadquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:41 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, ik heb in maart echt een topavond gehad bij een restaurant met 1 ster. Heerlijk gegeten, vriendelijke personeel en we hadden absoluut niet het idee afgescheept te worden met iets simpels vanwege de restaurantweek ofzo.
Maar het kan wel erg verschillen per restaurant, dat lees ik altijd wel in CUL
haha, lijkt het er zo erg op?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
Crap! Nu heb ik ook in Dieet zitten posten![]()
Niet dat ik het erg vind dat ik er gepost heb, maar meerdat ik het niet eens doorhad.
Ik ben wel een paar keer geweest, maar vaak komt het net onhandig uit. Of je wordt idd afgescheept met iets simpels.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:41 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, ik heb in maart echt een topavond gehad bij een restaurant met 1 ster. Heerlijk gegeten, vriendelijke personeel en we hadden absoluut niet het idee afgescheept te worden met iets simpels vanwege de restaurantweek ofzo.
Maar het kan wel erg verschillen per restaurant, dat lees ik altijd wel in CUL
Laatste posts waren van Vik, MoBlo, Isa & Muks (wat ik zo snel zag). Dat zijn ook slankiesquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:50 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
haha, lijkt het er zo erg op?
Goed begin hoor!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:45 schreef Aventura het volgende:
Schoon huis, zelf ben ik redelijk netjes (niet met lege handen naar de keuken, rommel meteen opruimen, bordje pakken als je een boterham eet etc.) maar manlief niet. Die is wat dat betreft onopgevoed (en ik probeer er niet eens meer wat van te zeggen, scheelt ergernis). Voel me net een veegwagen die achter hem aan de schade probeert te beperken. Gelukkig hebben we een keer per week een hulp die stofzuigt en keuken, douche en toiletten doet.
Man en ik hebben samen besloten om beter op ons eetpatroon te letten. Maatregelen die we hebben genomen zijn o.a. geen frisdrank meer door de week (ik haat light, dus beter minder frisdrank dan dat). Is vooral en valkuil van manlief, want waar ik het bij 1 glaasje hou voor de lekker, drinkt hij zo 3 glazen orangina of ice tea bij het eten. Achter elkaar klokken, dus meer als dorstlesser. Slecht en ook duur. Verder stopt hij met bier door de week en mindert hij met vlees(waar). En geen koek of snoep meer 's avonds. Door mijn zwangerschap en nu de baby zitten we vaker thuis dan normaal. Dan is het al snel filmpje kijken, koekje/chocolaatje erbij...Er zijn avonden geweest waarbij we gerust samen een pak koek wegkaanden. No more!
Was je man ook altijd slank vroeger? Of heeft hij wel altijd al aanleg gehad (en was hij voorheen ook mollig ofzo)?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:07 schreef Aventura het volgende:
Ik hoop vooral dat het mijn man nu eindelijk eens gaat lukken. Hij heeft een bmi van 35, best erg eigenlijk. Het is in proportie en is niet baggervet maar mooi ist niet. Het is een blinde vlek bij ons allebei. Ik ben zelf altijd slank geweest en zelfs nu ben ik niet dik, maar weeg ik net 5 kilo teveel. En dat met een duidelijk oorzaak, namelijk zwangerschap (daardoor minder bewegen en anders eten). Ik verwacht binnen een paar maanden weer op gewicht te zijn. Bij man is dat anders. Eigenlijk wil ik dat hij begeleiding krijgt, maar dat moet je echt willen.
ik ook, maar dat is niet zo moeilijk. De duutser heeft echt 0% vet. Bij wijze van spreken, dan he!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:08 schreef Perruche het volgende:
Wow Aventura, dat is wel zwaar dan.
Ik ben dikker dan mijn vriendje
Gniffel dat moet ik ook eens bekijken mijn bmi is 22 (atm 1.70 en 63 kilo)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:08 schreef Perruche het volgende:
Wow Aventura, dat is wel zwaar dan.
Ik ben dikker dan mijn vriendje
Samen sporten. Zul je zien dat bij hem de kilo's eraf vliegen omdat man.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:07 schreef Aventura het volgende:
Ik hoop vooral dat het mijn man nu eindelijk eens gaat lukken. Hij heeft een bmi van 35, best erg eigenlijk. Het is in proportie en is niet baggervet maar mooi ist niet. Het is een blinde vlek bij ons allebei. Ik ben zelf altijd slank geweest en zelfs nu ben ik niet dik, maar weeg ik net 5 kilo teveel. En dat met een duidelijk oorzaak, namelijk zwangerschap (daardoor minder bewegen en anders eten). Ik verwacht binnen een paar maanden weer op gewicht te zijn. Bij man is dat anders. Eigenlijk wil ik dat hij begeleiding krijgt, maar dat moet je echt willen.
ja is van nature slank. Woog rond de 75 kilo. Neemt nu medicijnen waarvan bekend is dat je daarvan aankomt. Maar dat is niet de enige oorzaak van zijn overgewicht. Hij sport te weinig en hij eet niet bewust. Veel te grote porties, veel ongezonde dingen en veel bier. Daar kom je mee weg onder de 30 (nou ja, qua gewicht dan vaak), maar niet als dertiger met een zittend beroep én meds.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Was je man ook altijd slank vroeger? Of heeft hij wel altijd al aanleg gehad (en was hij voorheen ook mollig ofzo)?
Dat denk ik ook. Wel lastig met baby. Ik had al bedacht dat ik ga hardlopen en dan hij met baby in de wagen (ik begin toch met intervaltraining, dus kan hij me wel bijhouden)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Samen sporten. Zul je zien dat bij hem de kilo's eraf vliegen omdat man.
Same here, mijn zus is megadun. Eet alles, patat, pizza, chips, snoep. Echt alles eet ze wel in 1week.. En sport niet... Maar ze heeft ook geen kont & voorgevel.. Dus ach,..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:22 schreef Perruche het volgende:
Mijn vriendje is superdun. En hij eet best veel ongezonde dingen en sport niet! Maar ja.
Maar dun is dus niet meteen gezondquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:25 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Same here, mijn zus is megadun. Eet alles, patat, pizza, chips, snoep. Echt alles eet ze wel in 1week.. En sport niet... Maar ze heeft ook geen kont & voorgevel.. Dus ach,..
Misschien is er ergens een sportschule met kinderopvang? Bij mijn sportschool zit zoiets!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:24 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Wel lastig met baby. Ik had al bedacht dat ik ga hardlopen en dan hij met baby in de wagen (ik begin toch met intervaltraining, dus kan hij me wel bijhouden)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
1 of 2quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |