abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101469071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:34 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat is nog nooit bewezen, het tegendeel wel, te beginnen bij de banken. Targets en bonussen hebben geleid tot foute producten en zijn verzonnen door managers. Bij een familiebedrijf (waar weinig tot geen managers rondhuppelen) zul je dit niet of nauwelijks aantreffen.
Dat is talloze malen bewezen doordat managers goede leiders bleken. Manager is simpelweg een pejoratief geworden, en daar draag jij aan bij. Mij kan het weinig schelen, we verzinnen wel een ander woord voor deze leiders (waarvan er goede en slechte zijn, zoals van elke functie).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 1 september 2011 @ 22:44:48 #152
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101469570
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:37 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is talloze malen bewezen doordat managers goede leiders bleken. Manager is simpelweg een pejoratief geworden, en daar draag jij aan bij. Mij kan het weinig schelen, we verzinnen wel een ander woord voor deze leiders (waarvan er goede en slechte zijn, zoals van elke functie).
Laat maar eens zien dat er goede managers zijn en dat management werkt.
Als er goede managers zijn bestaan er geen crisissen, dan zijn er geen problemen. Problemen worden door managers gecreëerd om geld op te strijken, het korte termijn denken. Die flauwekul moet verwijderd worden in onze maatschappij.
pi_101471027
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Laat maar eens zien dat er goede managers zijn en dat management werkt.
Als er goede managers zijn bestaan er geen crisissen, dan zijn er geen problemen. Problemen worden door managers gecreëerd om geld op te strijken, het korte termijn denken. Die flauwekul moet verwijderd worden in onze maatschappij.
Misschien moet je je eens verdiepen in wat economie. Denken dat de managers de crisis hebben veroorzaakt gaat echt voorbij aan de realiteit.

De realiteit is in vele boeken geschreven, maar ik raad je toch 'Economic depressions and their cause' aan.
  donderdag 1 september 2011 @ 23:24:12 #154
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101471867
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens verdiepen in wat economie. Denken dat de managers de crisis hebben veroorzaakt gaat echt voorbij aan de realiteit.

De realiteit is in vele boeken geschreven, maar ik raad je toch 'Economic depressions and their cause' aan.
Kom eens met cijfertjes dat management werkt. Management tot nu toe faalt want zo goed gaat het niet.

Targets en bonussen komen voort uit management, opties en aandelen die als bonus weg worden gegeven veroorzaakt verwatering van het bedrijf, (meer aandelen op de markt terwijl het bedrijf niet in waarde is toegenomen.
Dat veroorzaakt een crisis, een luchtbel die klapt.

Daar heb ik geen propaganda boeken voor nodig, management is een religie. Er worden meer management boeken verkocht dan de bijbel.Er zijn momenteel in Nederland 15.000 management boeken in de handel. Allemaal boordevol theorieën en adviezen. Lees het boek Bullshit Management maar, als we dan toch over boeken gaan beginnen, daar staan wel feiten in en geen theorieën en adviezen.
  donderdag 1 september 2011 @ 23:50:26 #155
177885 JoaC
Het is patat
pi_101473132
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:03 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Onzin. Het gaat over het buitenland- en binnenlandbeleid van de VS. Een rechtstreeks gevolg van politieke bewegingen door de jaren heen.

De strekking van dit topic is het aantonen van een de slechte intenties en gevolgen van deze (geo)politiek door eeuwen heen, en de vraag wat eraan te doen valt.

Er zijn hier geen complotten besproken, maar feiten.
Een paar losse feiten maakt nog geen bewegingen duidelijk, ook ontbreekt een duidelijk structureel beleidspatroon.

Amerika's geopolitiek wisselt per president, alhoewel oorlogen geërfd worden.

Het feit dat mensen plaatjes van armoede gaan tonen creëert een discussie die op andere plekken ook al gevoerd kan worden.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_101473894
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Kom eens met cijfertjes dat management werkt. Management tot nu toe faalt want zo goed gaat het niet.

Targets en bonussen komen voort uit management, opties en aandelen die als bonus weg worden gegeven veroorzaakt verwatering van het bedrijf, (meer aandelen op de markt terwijl het bedrijf niet in waarde is toegenomen.
Dat veroorzaakt een crisis, een luchtbel die klapt.

Daar heb ik geen propaganda boeken voor nodig, management is een religie. Er worden meer management boeken verkocht dan de bijbel.Er zijn momenteel in Nederland 15.000 management boeken in de handel. Allemaal boordevol theorieën en adviezen. Lees het boek Bullshit Management maar, als we dan toch over boeken gaan beginnen, daar staan wel feiten in en geen theorieën en adviezen.
Hoe verklaar jij dan bubbles waar geen bonussen aan te pas zijn gekomen?
  vrijdag 2 september 2011 @ 00:09:02 #157
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101473945
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hoe verklaar jij dan bubbles waar geen bonussen aan te pas zijn gekomen?
Welke bubbles zijn dat?
pi_101474044
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Welke bubbles zijn dat?
De .com bubble als ik me niet vergis. En nu de bubble in goud. Alhoewel ik stiekem hoop op een revolutie waar burgers geen flat money meer tolereren.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 00:15:58 ]
  vrijdag 2 september 2011 @ 00:21:44 #159
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101474447
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De .com bubble als ik me niet vergis. En nu de bubble in goud. Alhoewel ik stiekem hoop op een revolutie waar burgers geen flat money meer tolereren.
Worden daar geen bonussen uitgedeeld? Wanneer het piekt worden bonussen weggegeven als rijst in Afrika. Dat veroorzaakt mede juist die bubble, toekennen van bonussen opties en aandelen uitgeven uit een bedrijf dat niet eens zoveel waard is of wordt,w aardoor het aandeel mede bestaat uit lucht.
Na de piek is er alleen lucht over.
pi_101474609
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Worden daar geen bonussen uitgedeeld? Wanneer het piekt worden bonussen weggegeven als rijst in Afrika. Dat veroorzaakt mede juist die bubble, toekennen van bonussen opties en aandelen uitgeven uit een bedrijf dat niet eens zoveel waard is of wordt,w aardoor het aandeel mede bestaat uit lucht.
Na de piek is er alleen lucht over.
Achter goud zit niet zo maar een bedrijf dat lukraak bonussen uit zit te delen.
  vrijdag 2 september 2011 @ 00:28:24 #161
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101474700
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Achter goud zit niet zo maar een bedrijf dat lukraak bonussen uit zit te delen.
Achter goud zitten juist de bedrijven die bij uitstek bonussen uitdelen bijvoorbeeld de banken of handelaren.
pi_101475010
"meer aandelen op de markt terwijl het bedrijf niet in waarde is toegenomen."
Dat kan dus niet volgens mij. Als er een bonus wordt uitgedeeld zijn de aandeelhouders altijd op de hoogte. Die zouden kunnen wegstappen en het bedrijf failliet laten gaan, zoals het hoort als er foute keuzes worden gemaakt.

Waarom gebeurt dat dan niet?
  vrijdag 2 september 2011 @ 00:42:05 #163
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101475134
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:37 schreef robin007bond het volgende:
"meer aandelen op de markt terwijl het bedrijf niet in waarde is toegenomen."
Dat kan dus niet volgens mij. Als er een bonus wordt uitgedeeld zijn de aandeelhouders altijd op de hoogte. Die zouden kunnen wegstappen en het bedrijf failliet laten gaan, zoals het hoort als er foute keuzes worden gemaakt.

Waarom gebeurt dat dan niet?
Nou dat gebeurt dus wel. Meer aandelen bedrijf is feitelijk niks meer waard geworden (op dat moment ja) maar door meer aandelen uit te geven zakt de waarde van het aandeel, dat gaat ten kostte van de aandeelhouders, dus wat is het gevolg? Het bedrijf gaat wederom bezuinigen. Allemaal door het bonus systeem de targets het korte termijn denken. En wie verzinnen dat juist de managers.
pi_101475810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Nou dat gebeurt dus wel. Meer aandelen bedrijf is feitelijk niks meer waard geworden (op dat moment ja) maar door meer aandelen uit te geven zakt de waarde van het aandeel, dat gaat ten kostte van de aandeelhouders, dus wat is het gevolg? Het bedrijf gaat wederom bezuinigen. Allemaal door het bonus systeem de targets het korte termijn denken. En wie verzinnen dat juist de managers.
Eerder de aandeelhouders.

Verder een extreem simplistische discussie. En nut of onzin van managers is moeilijk aan te tonen aangezien elke organisatie over managers beschikt. Misschien is dat wel een argument waarom managers blijkbaar wel als nuttig worden gezien.
  vrijdag 2 september 2011 @ 01:26:57 #165
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_101476151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:18 schreef Monidique het volgende:
Ik stop de VS.
Mijn heldin! _O_ O+ :D *O* :)
pi_101478525
Kan het weer iets meer terug naar het onderwerp mensen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 2 september 2011 @ 08:53:38 #167
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101478975
quote:
4s.gif Op vrijdag 2 september 2011 08:08 schreef du_ke het volgende:
Kan het weer iets meer terug naar het onderwerp mensen?
Oké.
pi_101479107
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:42 schreef betyar het volgende:

[..]

:?

Een aandelenuitgifte doet een bedrijf om een kapitaalinjectie te krijgen. Veelal om investeringen te kunnen doen. Wat juist gunstig is voor werknemers. In de meeste gevallen dan.
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:53:33 #169
177885 JoaC
Het is patat
pi_101510024
BNWtopic, er is geen structureel verband aangetoond.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 2 september 2011 @ 23:55:37 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101513167
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:02 schreef nikk het volgende:

[..]

:?

Een aandelenuitgifte doet een bedrijf om een kapitaalinjectie te krijgen. Veelal om investeringen te kunnen doen. Wat juist gunstig is voor werknemers. In de meeste gevallen dan.
En de om de bonussen en opties uit te keren maar ja offtopic.
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:01:43 #171
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_101513474
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:53 schreef JoaC het volgende:
;(
pi_101520784
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:53 schreef JoaC het volgende:
Wat is dit nu weer voor onzin? Leg mij eens uit wat een "structureel verband" is?

Dat een aantal mensen offtopic discussieren heeft niets met de stelling in de openingspost te maken. Je zou die postings juist moeten corrigeren in plaats van het topic te kapen. Dat heet ook wel moderaten.
pi_101521623
Mooi stuk TS. Ik heb niet alle reacties gelezen.

Maar inderdaad, ik ben het volledig met je eens. Het is onvoorstelbaar hoeveel schade dit land heeft aangericht. En er altijd goed vanaf komen! De charlatans! Altijd zijn het de helden. Het is te misselijk.

Amerika fascineerd me mateloos. Kwa kunst, muziek en film zijn er zulke onvoorstelbare meesterwerken gemaakt. Dat kan bijna niet in woorden worden uitgedrukt.

Maar waar we het hier over hebben is deze genadeloze methode waarop ze hun imperium hebben opgebouwd en staande houden. Maar niet alleen tegenover de wereld is het een genadeloos land, ook tegen haar eigen inwoners. Het leven is daar keihard als je niet inventief bent en de kunst van het overleven bezit.

Onlangs ben ik me gaan verdiepen in de opbouw van de VS. Het waren hele wijze en intelligente mannen die de constitutie hebben opgesteld. Een uniek document dat een voorbeeld werd voor veel landen ter wereld.
Ik kan er nog steeds niet mijn hoofd om binden zeg maar hoe dit alles zo in de soep is gelopen. Ik hou het toch op blinde hebzucht momenteel.

Ik denk niet dat iemand hen kan stoppen. Dat kan alleen vanuit Amerika zelf komen. Maar er is een mentale revolutie aan het ontstaan daar. Dat kun je alleen al zien aan de immense en steeds groeiende aanhang die presidents kandidaat Ron Paul krijgt. Ik begin hem als een revolutionair figuur te zien, die met zijn boodschap van vrede, non-interventie en eerlijk monetair beleid mensen weer tot zinnen brengt. En terwijl de media daar hun uiterste best doen hem uit beeld te houden blijft zijn populariteit groeien. Ik had dit niet verwacht, maar hij is nu in principe presidents kandidaat nummer 1. Bachmann, Rick Perry, Romney, ze maken geen schijn van tegen hem in debat. Hij slacht ze echt af. Op zeer beleefde en genuanceerde wijze weet hij ze altijd terecht te stellen.
pi_101522971
Dit is een uitstekend voorbeeld van hoe Amerika volkomen verloederd is geraakt. De Patriot Act. We hebben het hier werkelijk over regelrecht totalitarisme. Burgers die door de overheid als terrorist worden geclassificeerd verliezen direct al hun constitutionele rechten en kunnen voorgoed worden opgesloten zonder enig proces. Ze mogen worden gemarteld en geëxecuteerd. Worden ze alsnog vrij gelaten dan hebben ze ook geen enkel recht op vergoeding.

Het is op zich niet vreemd dat de conspiracy beweging zo enorm is gegroeid. Wat hier gebeurt is natuurlijk buiten alle perken. Orwelliaans is het.

Dit is een aardig artikel. Af en toe komen ze voorbij op PrisonPlanet. Het is dan ook niet door Alex de schreeuwlelijk geschreven.

http://www.prisonplanet.c(...)g-youtube-video.html
  zondag 4 september 2011 @ 13:16:16 #175
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_101550820
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:43 schreef Chooselife het volgende:
Nog even naar aanleiding van dit kleine nieuwsheadertje:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)S-in-Guatemala.dhtml

De lijst van mensenproeven door de CIA lijkt met de tijd groter en groter te worden. We spreken met afkeer en haat over Josef Mengele, de Engel des doods van de Nazi's. Die zou dit type proeven ook op zijn conto hebben. Maar de VS doen het kennelijk nog steeds, en geen haan die er naar kraait.
Ik begrijp het niet. Al decennia lang is er één land wat aanhoudend de Aarde terroriseert met oorlogen, aanslagen, martelingen, actief gebruik gifgassen, atoombommen, verdwijningen, wetenschappelijke proeven op mensen, leugens, staatsgrepen, politieke en economische chantage, genocide, martelkampen met rechtenlozen, economisch terreur door handelsboycots, steun aan en installatie van abjecte regimes en dictators zolang de maar de juiste belangen dienen.

Een land wat haar prille bestaan kenmerkt (periode vanaf Columbus, tot midden 20-ste eeuw) door het uitmoorden (pure genocide) van de "native Americans": Naar schatting 100 miljoen doden.

Een kleine verzameling oorlogen waarin de VS recentelijk betrokken was, met het aantal slachtoffers (veelal gemiddelde tussen laagste en hoogste schatting):

Korea: >3 miljoen.
Vietnam: >5 miljoen.
Irak: > 1 miljoen.
"War on terror": >50.000
En op de huidige agenda: Libië, Syrië, Iran.

Natuurlijk niet te zwijgen over de verdwenen inwoners, de daklozen, de ontvoerden, de gemartelden, de gewonden door gifgasgebruik, de slachtoffers van de door (dollars) opgehitste landgenoten. Het land is ook al de gehele 21-ste eeuw in oorlog. En in Nederland? Wij maken ons druk over de communisten, Noord-Korea, Iran, Syrië. Wij staan in Nederland ineens tegenover de Islam, omdat de VS het fenomeen moslimterrorist heeft uitgeroepen. Vergelijk de maatschappelijke onrust, het publieke debat en positie van Moslims eens vóór en na de aanslagen op het WTC: Omdat we hand in hand met de VS willen lopen en hun boodschap klakkeloos overnemen.

In mijn ogen staat het regime van dit land symbool voor alles wat slecht is. Haar maatschappelijke ideaal (financieel rijkdom, als in The American Dream formule) is een regelrecht gedrocht wat louter blinde hebzucht, verslavingen en geestelijke armoede teweeg brengt. In de Bijbel spreekt men van duivel wat een vriend lijkt, maar plots als een dief in de nacht verschijnt: Hoewel ik niet geloof: De VS passen perfect in dit profiel.

Waarom wordt hier niks aan gedaan. Wie stopt dit land nou eens?

En voor wie nog niet overtuigd is, wat schrikbarend leesvoer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655
http://en.wikipedia.org/wiki/No_Gun_Ri_Massacre
http://en.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Program
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiger_Force
http://nl.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange
http://en.wikipedia.org/wiki/My_Lai_Massacre
http://en.wikipedia.org/wiki/Torture_and_the_United_States
http://en.wikipedia.org/w(...)e_and_prisoner_abuse
Goed,bon, wat is uw punt dat wij in Nederland en Europa met onmiddelijke ingang de banden met de Verenigde Staten moeten verbreken,alle Amerikaanse bedrijven het land moeten uitzetten te samen met diens Amerikaanse werknemers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')