Dat sowieso, denk dat je er ook meer aan zal hebben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:49 schreef Ireyon het volgende:
Een SSD blijft met de huidige prijzen natuurlijk nog wel een 'luxe'-product, maar in het vorige topic wilde ik meer zeggen dat je beter je geld aan een SSD kunt uitgeven, dan aan een i7 2600K.
eensquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:49 schreef Ireyon het volgende:
Een SSD blijft met de huidige prijzen natuurlijk nog wel een 'luxe'-product, maar in het vorige topic wilde ik meer zeggen dat je beter je geld aan een SSD kunt uitgeven, dan aan een i7 2600K.
Je zou een SSD met dubbelzijdige tape zelfs vast kunnen maken, geen ruimte hebben is een beetje een kut excuus.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:51 schreef drumstickNL het volgende:
meh, ik wacht nog even met een SSD, heb er toch al geen ruimte voor atm.
haha, ik keek ook al op.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:52 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Je zou een SSD met dubbelzijdige tape zelfs vast kunnen maken, geen ruimte hebben is een beetje een kut excuus.
Ik heb al HDD's gelegd tussen de wirwar aan draden, ik denk niet dat ik de kast nog dicht kan drukken als ik er een SSD bij tussen stop.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:52 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Je zou een SSD met dubbelzijdige tape zelfs vast kunnen maken, geen ruimte hebben is een beetje een kut excuus.
Zijn inderdaad nog ontzettend duur ja, compleet met je eens.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:53 schreef Mday het volgende:
[..]
haha, ik keek ook al op.
financiele ruimte dan
Lekkere airflow heb je dan!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:57 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik heb al HDD's gelegd tussen de wirwar aan draden, ik denk niet dat ik de kast nog dicht kan drukken als ik er een SSD bij tussen stop.
intel's schijnen de topklasse zo ongeveer te zijn. OCZ vertex hobbelt daar achter ergens, maar zijn zeker een goeie 2de keusquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:00 schreef Mday het volgende:
Ik hoor dat de Intels het goed doen, en de OCZ Vertexes (hoewel...)
Prijsbewust.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:29 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een beetje dom bezig.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Prijsbewust.![]()
Van een SSD gaat mijn fps niet omhoog in 3d games. Die 30 seconden die ik verlies met opstarten van Windows overleef ik wel hoor
Wanneer gebruik je een swapfile met +4GB ram?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:01 schreef Skull-splitter het volgende:
De echte winst zit em in een enorm snelle swapfile
Waarom de high-end en niet de gewone dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:46 schreef Mday het volgende:
jawel, maar ik zou je aanraden om het hi-end te doen met hier en daar voorkeurtweaks. hoeft niet duur te zijn.
Dunnow, hij projecteert zijn eigen ideeėn op anderen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:47 schreef Neraice het volgende:
[..]
Waarom de high-end en niet de gewone dan?
De echte winst zit 'm in de beurzen van de SSD-makers.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:01 schreef Skull-splitter het volgende:
wat bedoel je daarmeequote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dunnow, hij projecteert zijn eigen ideeėn op anderen.
Het is heul geen early adopten meer hoor. En het is toch echt wel een beetje boel veel sneller..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De echte winst zit 'm in de beurzen van de SSD-makers.![]()
Maar het is een prima ontwikkeling hoor, de SSD. Ik hoef alleen voor het kleine voordeel niet zo nodig tot de early adopters te behoren.
Het zijn nog steeds erg kleine schijven voor veel geld. Nog niet bepaald mainstream. En voor een game-pc is het niet meer dan een gimmick, zoals gezegd: je fps wordt er echt niet hoger door.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:23 schreef Auti het volgende:
[..]
Het is heul geen early adopten meer hoor. En het is toch echt wel een beetje boel veel sneller..
gebruik je swap file dan? hier issie zo klein mogelijk...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:01 schreef Skull-splitter het volgende:
Vroegāh, toen mensen nog niet 4+GB in hun systeem hadden /quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:26 schreef mschol het volgende:
[..]
gebruik je swap file dan? hier issie zo klein mogelijk...
was meer de vraag of Skull-Splitter zijn swap file gebruikt, niet in het algemeenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vroegāh, toen mensen nog niet 4+GB in hun systeem hadden /
Yup, Bulldozer. Eerste echt nieuwe ontwerp sinds eeuwen van AMD. Maar eerlijk gezegd heb ik er niet echt veel vertrouwen in.quote:
Ik was er al bang voor. 300 eu zou in zo'n geval wel verschrikkelijk overpriced zijnquote:Bulldozer comes on September 19th
Written by Fuad Abazovic
Eight cores for desktop
AMD's A-list is currently seeing what we know as Bulldozer at a secret presentation in Huston, Texas. They will be showed AMD's much delayed answer to Core i7 and Core i5 processors but our multiple, well informed sources claim that it won’t be able to beat the Core i7 second generation, Sandy Bridge core. However not everything is lost as AMD's six and eight-core CPUs will end up significantly cheaper and will offer pretty good value for money.
The issue is the IPC, instructions per clock don’t perform as well we they should and they cannot do enough calculations fast to beat Intel's current offering. Let’s not even mention that the third generation of Core i7, Ivy Bridge at 22nm will be even faster. And there is Sandy Bridge E coming to take over the crown lead.
AMD at least got its act together and can produce this rather complicated chip in volume, as our sources claim that Bulldozer yields are at good levels, and that they are in much better shape than Llano, AMD’s A-series APU.
The good thing is that this chip is showing its face after a two year delay. Bear in mind that Bulldozer is the first massive change of AMD core after K8 and K10 and that it has to last for a very long time.
Als dat artikel enigszins klopt gaat het concurrentie worden met de 2500/2600K, en dat zijn eigenlijk niet eens de topmodellen van Intel. Die komen binnenkort pas (ook vreemd overigens dat je je topmodellen van een bepaalde generatie CPU's zowat een jaar later introduceert dan de midrange en budget, maar goed, van AMD hadden ze toch niks te vrezen en ze kunnen dus doen wat ze willenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:42 schreef Skull-splitter het volgende:
Zou prettig zijn. Concurrentie op topmodellen is altijd leuk.
Veel sneller dan de 2500K/2600K worden ze momenteel toch niet, of heb ik nou een miskoop gedaan?quote:Op donderdag 1 september 2011 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als dat artikel enigszins klopt gaat het concurrentie worden met de 2500/2600K, en dat zijn eigenlijk niet eens de topmodellen van Intel. Die komen binnenkort pas (ook vreemd overigens dat je je topmodellen van een bepaalde generatie CPU's zowat een jaar later introduceert dan de midrange en budget, maar goed, van AMD hadden ze toch niks te vrezen en ze kunnen dus doen wat ze willen) in de vorm van de Sandy Brdige E modellen.
Zo kun je wel blijven wachtenquote:Op donderdag 1 september 2011 15:37 schreef Skull-splitter het volgende:
Juist dat soort geneuzel maakt dat ik wacht tot een betaalbaar systeem tegen de tijd dat het nodig is...
Speciaal voor u:quote:Op donderdag 1 september 2011 16:03 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zo kun je wel blijven wachten
Dus als ik merk dat het echt niet meer te harden is op mijn systeem, grote framedrops of gewoon tijd voor een upgrade, dan pak ik wat op dat moment te krijgen is en betaalbaar is.quote:tegen de tijd dat het nodig is...
quote:Op donderdag 1 september 2011 17:37 schreef Kw4Kje het volgende:
Mijn upgrade is klaar:
Processor: Intel i7-2600k (Nieuw)
Memory: 8GB DDR3 Kingston HyperX (Nieuw)
Video: 2X XFX AMD Radeon HD 6970 (Nieuw)
Motherboard: Asus P8Z68-V Pro (Nieuw)
HDD: 2TB Western Digital Caviar Black 7200rpm
Monitor: LG W2453V-PF 24''
Sound: Realtek HD Onboard
Speakers/Headphones: Logitech Z5500 Digital / Logitech Wireless Gaming Headset G930
Keyboard: Logitech G110
Mouse: Roccat Kone
Computer Case: Antec Nine Hundred
PSU: Corsair HX850W
Nu alleen nog......BF3![]()
Ik dacht altijd dat een Radeon videokaart en Intel processor niet te matchen was.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:37 schreef Kw4Kje het volgende:
Mijn upgrade is klaar:
Speakers/Headphones: Logitech Z5500 Digital / Logitech Wireless Gaming Headset G930
Volgens mij is dat nooit zo geweest.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:06 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een Radeon videokaart en Intel processor niet te matchen was.
Zeker een hele ouderwetse gedachte... (Ik ben er al zo lang 'uit', deze hele 'scene').
quote:Op donderdag 1 september 2011 20:54 schreef Devv het volgende:
Misschien in 1980 toen de ponskaarten niet helemaal compatible waren of zo.
En toch is het best lekker als je computer in ongeveer 45 seconden opgestart isquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die 30 seconden die ik verlies met opstarten van Windows overleef ik wel hoor
Das geen upgrade, maar een nieuw systeemquote:Op donderdag 1 september 2011 17:37 schreef Kw4Kje het volgende:
Mijn upgrade is klaar:
Nicequote:Op donderdag 1 september 2011 22:51 schreef Kw4Kje het volgende:
Omdat ik ze samen voor 400,- kon krijgen.
Volgens sommigen hoor je het verschil niet in w7quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Realtek? Waarom niet een dikke geluidskaart erbij?
Onee? Hmmz daar ben ik wel eens benieuwd naarquote:Op vrijdag 2 september 2011 00:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Volgens sommigen hoor je het verschil niet in w7
Intel komt binnenkort met zijn topmodellen in de Sandy Bridge generatie. De zogeheten Sandy Bridge E. De 2500K (Corei5) is eigenlijk het snelste midrange product van de Sandy Bridge generatie en de 2600K(Corei7) is de langzaamste van de high end modellen. De rest van de high end line up komt dus binnenkort.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:00 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Veel sneller dan de 2500K/2600K worden ze momenteel toch niet, of heb ik nou een miskoop gedaan?
Ik haal 36 seconden met een 7200 RPM schijf cold bootquote:Op donderdag 1 september 2011 21:59 schreef Devv het volgende:
[..]
En toch is het best lekker als je computer in ongeveer 45 seconden opgestart is(ik heb net even een nieuwe recordtijd geklokt).
15 seconden is nog fijner! Punt is dat het over zulke kleine tijdspannes gaat die je wat, 1, 2, 3 keer per dag nodig hebt? Kan je toch al snel 3 minuten per etmaal extra gamenquote:Op donderdag 1 september 2011 21:59 schreef Devv het volgende:
[..]
En toch is het best lekker als je computer in ongeveer 45 seconden opgestart is(ik heb net even een nieuwe recordtijd geklokt).
Hier ook, maar dan staat er alleen windows opquote:Op vrijdag 2 september 2011 01:03 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik haal 36 seconden met een 7200 RPM schijf cold boot
Netjes. Welke hardware en OS heb je?quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:03 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik haal 36 seconden met een 7200 RPM schijf cold boot
Tempting, tempting... Komende maanden maar eens sparen...quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:16 schreef Kw4Kje het volgende:
De BBG van september staat sinds gisteren ook op tweakers zie ik. Voor degene die nog opzoek zijn, kijk er eens na.
Q9400 (o.c. 3,6ghz) geheugen 1600mhz schijf 7200rpm. Maar Cpu snelheid doet het hem niet met opstarten je harde schijf is de grootste bottleneck. Ik draai momenteel Arch-linux/Windows (windows redt die helaas niet in 36 secquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:23 schreef Devv het volgende:
[..]
Netjes. Welke hardware en OS heb je?
En daar gaat je vergelijking dus mankquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:00 schreef Kandijfijn het volgende:
(windows redt die helaas niet in 36 sec).
Net alsof je dat nog niet wist, Windows boot niet in 36 seconden vanaf een HDquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En daar gaat je vergelijking dus mank
Op mijn laptop volgens mij wel, zal het vanmiddag even opmeten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:11 schreef Kandijfijn het volgende:
Net alsof je dat nog niet wist, Windows boot niet in 36 seconden vanaf een HD
Een Vertex in geen HD maar een SSD :/quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:34 schreef Auti het volgende:
[..]
Op mijn laptop volgens mij wel, zal het vanmiddag even opmeten.
Maar wat is iedereen gefocused op bootsnelheid..Alsof je na het booten je schijf niet meer nodig hebt.
Ik heb wat tests gedaan;
Vertex 3
[ link | afbeelding ]
Spinpoint F3 1TB 7200 RPM
[ link | afbeelding ]
Spinpoint F3 met 60GB Vertex 2 SSD cache
[ link | afbeelding ]
Dat wordt toch ook niet beweerd?quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:54 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een Vertex in geen HD maar een SSD :/
Jawel,quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:04 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat wordt toch ook niet beweerd?
Je kan vast nog wel geld vangen voor je oude Mobo, Cpu, GPU,.. Wat had je erin een 775 moboquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:08 schreef Skull-splitter het volgende:
IDD, anders lees je even!
560 euro voor een upgrade van cpu, mobo, fan en graphicsplank... Dat hakt er best in.
Men, of dat medium nou een HDD is of een SSD het is een gangbare term.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:07 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jawel,
ik stel "Net alsof je dat nog niet wist, Windows boot niet in 36 seconden vanaf een HD "
Reply
Op mijn laptop volgens mij wel, zal het vanmiddag even opmeten
Ik zeur gewoon graagquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Men, of dat medium nou een HDD is of een SSD het is een gangbare term.
Maargoed.
Die vertexjes zitten in mijn desktop, mijn laptop heeft een normale HD.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:54 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een Vertex in geen HD maar een SSD :/
quote:Op donderdag 1 september 2011 20:54 schreef Devv het volgende:
Misschien in 1980 toen de ponskaarten niet helemaal compatible waren of zo.
Heb het al geregeld, WireLessKeyView gedownload op een windows-laptopje, vandaaruit gevonden. Toch bedanktquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:30 schreef Kw4Kje het volgende:
Wat voor router heb je? meestal staat het onder Wireless > Wireless Security.
1150 geloof ik, q9550, 4gb ddr2, amd 5750.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je kan vast nog wel geld vangen voor je oude Mobo, Cpu, GPU,.. Wat had je erin een 775 mobo?
Als je een Q9550 hebt heb je een 775-moboquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
1150 geloof ik, q9550, 4gb ddr2, amd 5750.
Maar als dat al ergens heen moet dan naar mijn vriendin, tenzij ze een nieuwe nieuwe wil.
Skyrim!quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik zeur gewoon graag![]()
![]()
Welke Game kijken jullie het meeste naar uit?
Hier 1 vote voor Battefield 3, maar MW3 gaat me ook wel vermaken denk ik
Krijg je heb een half jaar na release op console, met kut drm...quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef Devv het volgende:
Ik kijk het meeste uit naar de nieuwste Assassins Creed.
Past geen ddr 3 op helaas, maar ze zit nu op een amd 3800+, dus verschil is er wel.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als je een Q9550 hebt heb je een 775-mobo, mooi systeem heeft je vriendin binnenkort
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke videokaart kan ik hier het beste bij zetten? of anders tips?
Ik heb al een 500watt voeding.
Alvast bedankt!kei lief.
quote:Op zondag 4 september 2011 22:10 schreef Lolque het volgende:
Aloha!
Ik ben van plan de PC een goede update te geven, voor een jaartje of 2..
Het hoeft niet top-notch te zijn, verder dan MW2 en in de toekomst MW3 kom ik toch niet.
Ook een beetje op budget letten aub, zoveel game ik niet.
Ik heb nu dit in mn winkelwagen staan:Wat mag ie kosten is dan wel de belangrijkste vraag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke videokaart kan ik hier het beste bij zetten? of anders tips?
Alvast bedankt!"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
quote:Op zondag 4 september 2011 22:10 schreef Lolque het volgende:
Aloha!
Ik ben van plan de PC een goede update te geven, voor een jaartje of 2..
Het hoeft niet top-notch te zijn, verder dan MW2 en in de toekomst MW3 kom ik toch niet.
Ook een beetje op budget letten aub, zoveel game ik niet.
Ik heb nu dit in mn winkelwagen staan:Videokaart moet er nog bij dus? Waarom neem je een Quad-kit (4 x 2gb) en niet gewoon 2 keer 4?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke videokaart kan ik hier het beste bij zetten? of anders tips?
Alvast bedankt!
Neem gewoon geheugen als dit
http://tweakers.net/price(...)3k2-8g.html#tab:info
Kan je het later nog uitbreiden ook.
Oke dan, als dat beter is ga ik daar wel voor.quote:Op maandag 5 september 2011 00:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Videokaart moet er nog bij dus? Waarom neem je een Quad-kit (4 x 2gb) en niet gewoon 2 keer 4?
Neem gewoon geheugen als dit
http://tweakers.net/price(...)3k2-8g.html#tab:info
Kan je het later nog uitbreiden ook.
Als je daar op gaat gamen, heb je geen sterke videokaart nodig.quote:Op maandag 5 september 2011 12:39 schreef Lolque het volgende:
Een LG Flatron op 1280x1024 60hz.
L1982U-BF
Lage resolutie -> minder pixels die een videokaart hoeft te renderen -> geen dikke kaart nodig voor de hoogste settings op zo'n lage resolutie.quote:Op maandag 5 september 2011 13:26 schreef Lolque het volgende:
Dus ik heb ook een nieuw scherm nodig om de beste kwaliteit te krijgen?
Of gaat het gewoon om de grootte van het scherm?
Het is maar net waar je zelf tevreden mee bent. Op die resolutie kan het er prima uit zien.quote:Op maandag 5 september 2011 13:26 schreef Lolque het volgende:
Dus ik heb ook een nieuw scherm nodig om de beste kwaliteit te krijgen?
Of gaat het gewoon om de grootte van het scherm?
Hangt ervan af of jij je huidige beeld te klein vindt.quote:Op maandag 5 september 2011 15:23 schreef Lolque het volgende:
Nouja als ik d'r 600 euro tegenaan gooi wil ik graag een beetje verschil zien..
Dus eigenlijk zou d'r ook een beeldscherm bij moeten?
Er moet natuurlijk niets, maar het is wel een stevige aanrader. 2ms reactietijd schermpje met 1920x1080 of 1200 is leuk, 22,23 of 24" tussen de 150 en 200 euro meen ik.quote:Op maandag 5 september 2011 15:23 schreef Lolque het volgende:
Nouja als ik d'r 600 euro tegenaan gooi wil ik graag een beetje verschil zien..
Dus eigenlijk zou d'r ook een beeldscherm bij moeten?
Dat ook natuurlijk, als je er geen problemen mee hebt en er helemaal aan gewend bent dan is er niets mis met 1280x1024, jįren zo gespeeld.quote:Op maandag 5 september 2011 15:35 schreef Bart het volgende:
[..]
Hangt ervan af of jij je huidige beeld te klein vindt.
Dat sowieso, die Marvell dingen schijnen kut te zijn maar die heb ik uitgeschakeld en ook niet nodig. Dit is een ander probleem.quote:Op maandag 5 september 2011 16:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Op bepaalde controllers zat een fout die data corruptie veroorzaakte, right?
wat Skull zegt - je kunt toch voor dat geld niet zo'n krakkemikkige meuk verwachten? ik zou ze meteen opbellenquote:
In mijn ervaring: neem geen crossfire. En ook geen SLI.quote:Op maandag 5 september 2011 21:19 schreef rumiii het volgende:
Ik ben nou geinteresseerd in 6970 crossfire
dit, dit, dit.quote:Op maandag 5 september 2011 21:24 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
In mijn ervaring: neem geen crossfire. En ook geen SLI.
Het klinkt leuk, in de benchmarks ziet het er leuk uit, in de praktijk wil je gewoon één snelle kaart. Er is altijd gekut met nieuwe games die het niet goed of zelfs helemaal niet doen met CF/SLI, moet je weer drivers gaan afwachten, ben je zo 2 of 3 maanden verder voor je lekker aan het gamen bent.
Dus tenzij benchmarken de reden is dat je de kaarten gaat halen, niet doen
quote:
De benchmarks hadden inderdaad mijn interesse gewektquote:Op maandag 5 september 2011 21:24 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Het klinkt leuk, in de benchmarks ziet het er leuk uit, in de praktijk wil je gewoon één snelle kaart. Er is altijd gekut met nieuwe games die het niet goed of zelfs helemaal niet doen met CF/SLI, moet je weer drivers gaan afwachten, ben je zo 2 of 3 maanden verder voor je lekker aan het gamen bent.
Mjah eningzins een nuance hier. Ik heb een tijdje 4870 gedraaid. Na verloop van tijd moest ik kiezen een nieuwe dikke kaart kopen of voor een paar tientjes een 4870 erbij.quote:Op maandag 5 september 2011 21:24 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Het is niet kapot, bij mij lijkt het probleem vooralsnog alleen te maken te hebben met sleep mode, dus dat staat nu allemaal uit.quote:Op maandag 5 september 2011 21:03 schreef Mday het volgende:
[..]
wat Skull zegt - je kunt toch voor dat geld niet zo'n krakkemikkige meuk verwachten? ik zou ze meteen opbellen
Met samenstellen bij alternate kwam ik duurder uit :Squote:Op dinsdag 6 september 2011 12:43 schreef Ireyon het volgende:
Bij alledrie betaal je teveel voor wat je krijgt. Dat is zonder uitzondering het geval bij elke kant-en-klare pc dus zelf iets samenstellen is dan ook het advies.
Kan je het zelf in elkaar zetten? Ik vond het eerste systeem dat je poste wel redelijk, daar kan wel wat van de prijs af. Zeker als je ook nog eens voor een i5 gaat ipv i7.. Heb je perse een i7 nodig?quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:15 schreef genakt het volgende:
[..]
Met samenstellen bij alternate kwam ik duurder uit :S
De tweede:quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:15 schreef genakt het volgende:
[..]
Met samenstellen bij alternate kwam ik duurder uit :S
Liever i7 wil er lange tijd mee doen en voor dat kleine beetje geld maakt ook niet uit. Kan hem eventueel zelf in elkaar zetten. Ben alleen bang dat er ruimte problemen zijn moederboard niet goed past enz enz. In elkaar laten zetten was 50 euro dus ook niet echt zoveel dus dan leek mij dat een betere optie.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Kan je het zelf in elkaar zetten? Ik vond het eerste systeem dat je poste wel redelijk, daar kan wel wat van de prijs af. Zeker als je ook nog eens voor een i5 gaat ipv i7.. Heb je perse een i7 nodig?
500 gb is meer als genoegquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:35 schreef Ireyon het volgende:
't Zijn wel prima systemen hoor, als je die 100e het niet-zelf-hoeven knutselen waard vindt zou 'k het gewoon doen. Al is 500GB misschien aan de krappe kant als-tie lange tijd mee moet gaan.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:33 schreef genakt het volgende:
[..]
Liever i7 wil er lange tijd mee doen en voor dat kleine beetje geld maakt ook niet uit. Kan hem eventueel zelf in elkaar zetten. Ben alleen bang dat er ruimte problemen zijn moederboard niet goed past enz enz. In elkaar laten zetten was 50 euro dus ook niet echt zoveel dus dan leek mij dat een betere optie.
Ik ga de computer uit de 3e link zelf samen stellen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:07 schreef Auti het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan wat voor kast en wat voor kaart je neemt, qua ruimte probleem.
Bijvoorbeeld de kast uit je 3e link, die MS-Tech, daar hangt mijn huidige systeem nu op dit moment in, en dat is krap.. héél erg krap. Ook een oud type met de voeding bovenin, het past allemaal net en als het er in zit heb je geen werkruimte meer en ook geen airflow.. Ik heb GTX 560-Ti kaarten en dat zijn kaarten die een normale lengte hebben maar toch, ook door de voedingstekkers, heel erg dicht op de 3,5" bays zitten.
Neem een ruime kast en je zit altijd goed. Die Coolermasters zijn prima. Als je het zelf in elkaar kan zetten dan kan je dat gewoon beter doen, 50 euro is misschien niet veel maar het is wel 50 euro (kan je beter in hardware steken) en bij zelfbouw kan je links en rechts shoppenJe bent dus goedkoper uit.
Neem dan aub een betere kast, die MS-Tech is leuk, maar niet best. Mijn kast staat nu open, ben aan het testen, zal even kijken of ik een crapy foto kan maken. En je wilt ook echt wel liever de voeding onderin hebben. Verder lijkt het mij een leuk systeem, wel prijzig op die site. En met een goede 500 of 600 watt voeding kom je er ook wel, mits je niet gaat overklokken en een tweede videokaart gaat gebruiken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:27 schreef genakt het volgende:
[..]
Ik ga de computer uit de 3e link zelf samen stellen.
Je hebt gelijkmaar stel ik doe het zelf en het gaat fout kost het me meer energie en gezeur en dan is die 50 euro niks
Precies! Het is niet alleen voor het mooie.. En mijn voeding is ook niet modulair, maar wel een shitload aan power en mede daardoor bijv 12 x sataquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Blij dat ik een kast heb goed kabelmanagement, geen kabeltje in de weg voor de airflow en dan nog eens te bedenken dat ik een niet modulaire voeding heb
500 gb is meer als genoeg heb sowieso nog meerdere hardeschijven thuisliggen zowel externe als sata die ik alsnog kan inbouwenquote:Op woensdag 7 september 2011 09:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Grotere HD, maar dat ben ik. Of je moet een leuke NAS/externe HD hebben.
Yeah, dat levert alleen maar gekut op. 2,5" is voor laptops, als je die in een kast wilt inbouwen moet je weer een omzetkastjeunit kopen zodat ie in een 3,5" bay past.quote:
Welnee, gewoon los laten hangen in je kast!quote:Op woensdag 7 september 2011 11:59 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Yeah, dat levert alleen maar gekut op. 2,5" is voor laptops, als je die in een kast wilt inbouwen moet je weer een omzetkastjeunit kopen zodat ie in een 3,5" bay past.
Als het nog een IDE aansluiting was had ik het zo aangeradenquote:Op woensdag 7 september 2011 12:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Welnee, gewoon los laten hangen in je kast!
quote:Op woensdag 7 september 2011 12:17 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Als het nog een IDE aansluiting was had ik het zo aangeradenSATA laat helaas toch wat sneller los
Bron? Ik zit er namelijk behoorlijk op te wachten. Nieuwe hardware reviews!quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:22 schreef Smoofie het volgende:
SLI is goed in games. Moderne games draaien het gewoon goed en Nvidia maakt goede drivers. Over een paar uur kan men trouwens reviews publiceren over de nieuwe AMD Bulldozer CPU's.
Ik heb een game pc zonder optische drive.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:41 schreef Captainp00face het volgende:
Is een blu-ray branden eigenlijk aan te raden? Het enige waar ik een optische drive voor nodig heb is het installeren van games. Dan maar een gewoon DVD brander nemen?
Ik ook! De FX-8150 komt er bij mij in.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bron? Ik zit er namelijk behoorlijk op te wachten. Nieuwe hardware reviews!
Ik vind fysieke media toch nog wel fijn om te hebben. Maar gebruik het ding ook maar sporadisch.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:42 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik heb een game pc zonder optische drive.(Ook nog niet nodig gehad)
Ik wacht eerst even de benches en prijzen af. Kan goed zijn dat ik CPU/mobo pas volgend jaar ergens upgrade, dan zien we wel wat er op dat moment allemaal op de markt is.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:44 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik ook! De FX-8150 komt er bij mij in.
Idd, als het bagger is wacht ik wel even op een fikse pricedrop. Ik heb nu trouwens een AMD Phenom II x6 1100T, de laatste tijd heb je meer aan proc. power dan aan grafische kracht.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik wacht eerst even de benches en prijzen af. Kan goed zijn dat ik CPU/mobo pas volgend jaar ergens upgrade, dan zien we wel wat er op dat moment allemaal op de markt is.
ik heb een BD speler gekocht, maar gebruik em nauwelijks meer..quote:Op woensdag 7 september 2011 18:41 schreef Captainp00face het volgende:
Is een blu-ray branden eigenlijk aan te raden? Het enige waar ik een optische drive voor nodig heb is het installeren van games. Dan maar een gewoon DVD brander nemen?
Op Black ops en GTA valt dat toch wel mee?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:46 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Idd, als het bagger is wacht ik wel even op een fikse pricedrop. Ik heb nu trouwens een AMD Phenom II x6 1100T, de laatste tijd heb je meer aan proc. power dan aan grafische kracht.(Bedankt consoles!
)
Jawel. Er zijn games die significant beter presteren met 6 cores dan met 4. De bulk van de games heeft echter geen of nauwelijks profijt van meer dan 3 of 4 cores. Dualcores lopen tegenwoordig wel behoorlijk achter bij quadcores van gelijke architectuur en kloksnelheid.quote:
Heb je daar een bron van? Misschien FSX of een enkel andere game maar dan nog wil ik wel eens zien hoe significant dat verschil dan is.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jawel. Er zijn games die significant beter presteren met 6 cores dan met 4.
quote:Op woensdag 7 september 2011 20:48 schreef Auti het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Misschien FSX of een enkel andere game maar dan nog wil ik wel eens zien hoe significant dat verschil dan is.
http://www.bit-tech.net/h(...)ores-do-games-need/5
¤620,-quote:Processor Type: Intel Core i5 2500K 3.3Ghz
Werkgeheugen: 8GB Kingston HyperX DDR3 1333
Voeding: OCZ 600W StealthXStream 2
Hardeschijf type: Samsung HD103SI 1TB
Moederbord: ASRock H61M-VS
Videokaart: SAPPHIRE HD6770 1GB
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premiun 64 bit.
Het vervelende is dat ik zelf geen kaas heb gegeten van zelf bouwen, dus ik zal altijd meer betalen dan mogelijk is wanneer ik zo'n kast zelf in elkaar ga zetten. Maar dat is logisch en vind ik eigenlijk ook niet zo erg. Ik zit alleen te kutten met het juiste systeem, want het zijn wel allemaal standaard modellen, waar ik uit moet kiezen.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik kom op een bedrag van ¤ 542,17 via de tweakers price-watch via bovengenoemde onderdelen.
Dat moederbord is een Micro-ATX (kleiner mobo) met slechts 1 PCI-slot en 1 mini PCI en 2 ram sleuven. Zeer weinig inbouwruimte en weinig mogelijkheden om in te bouwen.
Je hebt overal A-onderdelen in gebruik behalve je moederbord beetje zonde van je hardware.
Ook is je Graffische kaart een beetje aan de magere kant ga dan een paar tientjes hoger zitten en pak een 6850/6870 of een nvidea-concurent.
Dat systeem wat je net noemde is dat inclusief bouwen en kast dan?quote:Op woensdag 7 september 2011 22:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ik zelf geen kaas heb gegeten van zelf bouwen, dus ik zal altijd meer betalen dan mogelijk is wanneer ik zo'n kast zelf in elkaar ga zetten. Maar dat is logisch en vind ik eigenlijk ook niet zo erg. Ik zit alleen te kutten met het juiste systeem, want het zijn wel allemaal standaard modellen, waar ik uit moet kiezen.
Budget is trouwens max 700.
Deze site.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat systeem wat je net noemde is dat inclusief bouwen en kast dan?
Je systeem is in principe heel erg oké alleen je moet ff kijken naar je mobo+vga vooral als je erop wilt gaan gamen. Via welke website wil je eigenlijk gaan bestellen?
Dit is van deze post, die dude zit erg hoog binnen MSI, ik heb nog niet meegemaakt in de afgelopen paar jaar dat hij het bij het foute eind had.quote:Zoals ik eerder vertelde is Zambezi vertraagd maar de launch date staat nu vast (echter heb ik de juiste datum nog niet genoemd zien worden).
De delay had ik al voorzien omdat wij intern nog geen final silicon hebben, de media nog steeds geen samples zijn toegezegd of maar ook iets weten en dat distributeurs nog niets concreets kunnen pre-orderen (en andere signalen die ik hier niet post). Dit process speelt zich allemaal in een maand tot anderhalf af voor de launch. Dus als een van die items ontbreekt is het een paperlaunch zonder samples. Overigens heb ik nog steeds een paar indicatoren die mij vertellen dat iets nog steeds niet goed gaat.
Massproduction van de final B2G stepping zou snel moeten starten maar het is nog niet bekend waneer deze daadwerkelijk verkrijgbaar zijn.
Benchmarks indicaties:
tov 2600K
tov 1100T![]()
Zeigeist, amd heeft op bepaalde momenten toch zeker meer bang for buck in huis gehad...quote:Op donderdag 8 september 2011 08:43 schreef Bart het volgende:
Alsof iemand die AMD-troep koopt. Intel FTW
.
Klopt hoor. Maar toch blijf ik bij Intel/nVidiaquote:Op donderdag 8 september 2011 08:50 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zeigeist, amd heeft op bepaalde momenten toch zeker meer bang for buck in huis gehad...
Ouwe fanboy dat je bentquote:Op donderdag 8 september 2011 08:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Klopt hoor. Maar toch blijf ik bij Intel/nVidia.
quote:
Ik heb 1x een laptop gehad met een ATI, en vond het maar zwaar kut. En mijn ouders hadden een pc met een low-end ATI, en dat was ook altijd gekloot met drivers. Dus voor mij alleen maar nVidiaquote:Op donderdag 8 september 2011 09:10 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik kijk nog even aan, 1x nvidia gehad, werkte prima en leek in 2d net wat scherper, al kan dat aan windows 7 liggen.
Intel heeft nu gewoon prima procs.
Inderdaad ati. Had het toch weer geprobeerd en zodra er wat gebeurt gezeik met drivers. Neem nooit meer een atiquote:Op donderdag 8 september 2011 09:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik heb 1x een laptop gehad met een ATI, en vond het maar zwaar kut. En mijn ouders hadden een pc met een low-end ATI, en dat was ook altijd gekloot met drivers. Dus voor mij alleen maar nVidia.
Intel/AMD maakt niet zo veel uit, Intel heeft meer performance maar daar betaal je dan ook voor. Alleen ben ik iemand die altijd liever het beste spul heeft, en dan betaal ik dus ook meer. Voor mij geen Kia op de stoep, geen Black & Decker-gereedschap. Ik rij Honda en boor met Bosch
.
Toen ik een half jaar geleden mijn GTX470 binnen kreeg, was het oude kaart uit pc halen, nieuwe erin drukken, pc aanzetten, ff wachten tot Windows de kaart had gevonden, driver installeren, opnieuw opstarten, en gamen @ max speedquote:Op donderdag 8 september 2011 09:58 schreef mschol het volgende:
ik heb ook, inmiddels 2 jaar, een ati videokaart, en vooral de problemen in het begin waren echt frustrerend..
inmiddels heb ik niet veel last er meer van..
Weinig Nvida kaarten die sneller zijn dan mijn Ati momenteel. Maar goed, driverwise verlang ik toch terug naar mijn oude nvidia.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Toen ik een half jaar geleden mijn GTX470 binnen kreeg, was het oude kaart uit pc halen, nieuwe erin drukken, pc aanzetten, ff wachten tot Windows de kaart had gevonden, driver installeren, opnieuw opstarten, en gamen @ max speed.
En dat is een argument om een ATI te kopenquote:Op donderdag 8 september 2011 10:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Weinig Nvida kaarten die sneller zijn dan mijn Ati momenteel.
Beste prestatie/kosten verhouding, zelfde als mijn i5. Dus ja.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:14 schreef Bart het volgende:
[..]
En dat is een argument om een ATI te kopen.
Dat is wat anders dan wat je net zei. "er zijn er weinig die sneller zijn", dat zegt natuurlijk helemaal nietsquote:Op donderdag 8 september 2011 10:15 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Beste prestatie/kosten verhouding
dat deed mijn ati kaart ook, ik had o.a. lasy van een cursor die na bepaaldetijd 5x zo groot werd (na reboot wassie wel weer klein/normaal)quote:Op donderdag 8 september 2011 10:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Toen ik een half jaar geleden mijn GTX470 binnen kreeg, was het oude kaart uit pc halen, nieuwe erin drukken, pc aanzetten, ff wachten tot Windows de kaart had gevonden, driver installeren, opnieuw opstarten, en gamen @ max speed.
De deluxe versie heeft meer LAN aansluitingen, heeft een 3.5" front usb3 aansluiting, en nog wat andere hippe dingen. Die 100 euro extra (imho) niet waard.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:05 schreef genakt het volgende:
Kan iemand me beetje in normale taal uitleggen wat het verschil nou eigenlijk is tussen deze 2 mobo's
https://www.alternate.nl/(...)rd&artno=GREA50&cn=1
https://www.alternate.nl/(...)rd&artno=GREA55&cn=1
Scheelt 100 euro
Ja de ene heeft bleutooth en de andere ide controller. Maar kwa prestatie gericht 100 euro bijv vind ik wel heel veel verschillen voor in principe zowat hetzelfde ?
Tuurlijk wel, je wil een snelle kaart die niet te duur is. Daarom een ATI. Daar lever ik graag wat gebruikers issues voor in, daar knutsel ik zelf wel omheen.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan wat je net zei. "er zijn er weinig die sneller zijn", dat zegt natuurlijk helemaal niets.
Dacht ik al het word denk ik de goedkope danquote:Op donderdag 8 september 2011 12:09 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
De deluxe versie heeft meer LAN aansluitingen, heeft een 3.5" front usb3 aansluiting, en nog wat andere hippe dingen. Die 100 euro extra (imho) niet waard.
Maar dat zei je niet. Je zei: er zijn weinig kaarten die sneller zijn. Dan moet iedereen een GTX 580 kopen, zijn maar weinig kaarten die sneller zijn!quote:Op donderdag 8 september 2011 12:09 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, je wil een snelle kaart die niet te duur is. Daarom een ATI. Daar lever ik graag wat gebruikers issues voor in, daar knutsel ik zelf wel omheen.
Is goed joh. Dacht dat wel geļmpliceerd was, zal het volgende keer expliciet melden.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:13 schreef Bart het volgende:
[..]
Maar dat zei je niet. Je zei: er zijn weinig kaarten die sneller zijn. Dan moet iedereen een GTX 580 kopen, zijn maar weinig kaarten die sneller zijn!
Hoe kan dat geļmpliceerd worden als je niet eens vermeldt welk type ATI je hebt gekocht. Kan ook een HD6990 zijn, en die blinkt nou niet echt uit qua prijs/prestatie ofzo...quote:Op donderdag 8 september 2011 12:15 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Is goed joh. Dacht dat wel geļmpliceerd was, zal het volgende keer expliciet melden.
Is goedquote:Op donderdag 8 september 2011 12:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Hoe kan dat geļmpliceerd worden als je niet eens vermeldt welk type ATI je hebt gekocht. Kan ook een HD6990 zijn, en die blinkt nou niet echt uit qua prijs/prestatie ofzo...
Maar welke kaart heb je nou dan?quote:
6950 O/C van XFX. Prima dingetje, alleen waarschijnlijke een rotte voeding, waardoor het systeem niet de meest stabiele indruk heeftquote:
Ik beweerde ook nergens dat het er veel waren, alleen dįt ze er warenquote:Op woensdag 7 september 2011 21:16 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb net google-en gedaan en er zijn niet superveel games die het ondersteunen. Slechts sporadisch wat. Alleen wat toptitles zitten net o 4core's
Dan heb je erg veel geluk gehad, ik loop echt wel af en toe tegen driverproblemen aan met mijn ATI/AMD kaart. Dat is overigens met mijn mobiele nvidia-gpu niet anders.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:13 schreef SpankmasterC het volgende:
Ik hoor het wel vaker van mensen die driverproblemen hebben met ati kaarten, heb zelf al sinds de eerste radeon (jaja, mijn mooie ATi Radeon 64 MB DDR) ati kaarten en heb eigenlijk nooit problemen met drivers, nooit gezeik, alles draait gewoon als een tiet! Mijn 4870 is wat dat betreft ook echt een topkoop geweest, in 2008 gekocht en die draait nog steeds als een malle
Dito hier, ik snap dat het tijdens het pre-radeon tijdperk er wel problemen waren, maar das wel voltooit verleden tijd.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:13 schreef SpankmasterC het volgende:
Ik hoor het wel vaker van mensen die driverproblemen hebben met ati kaarten, heb zelf al sinds de eerste radeon (jaja, mijn mooie ATi Radeon 64 MB DDR) ati kaarten en heb eigenlijk nooit problemen met drivers, nooit gezeik, alles draait gewoon als een tiet! Mijn 4870 is wat dat betreft ook echt een topkoop geweest, in 2008 gekocht en die draait nog steeds als een malle
Die is toch zo'n beetje even snel als een GTX570?quote:Op donderdag 8 september 2011 12:33 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
6950 O/C van XFX. Prima dingetje, alleen waarschijnlijke een rotte voeding, waardoor het systeem niet de meest stabiele indruk heeft
Nah, denk dat de 570 toch wel een stapje meer hardcore is, sowieso 100 euro duurder. Maar die voeding heeft garantie, opsturen enzo... Niet echt storend, maar dan zit ik zonder voeding, geen zin inquote:Op donderdag 8 september 2011 13:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Die is toch zo'n beetje even snel als een GTX570?
En waarom geen nieuwe voeding kopen dan?
Gewoon een nieuwe voeding bestellen op internet. Na een week een 2e nieuwe voeding bestellen, en als die binnen is de 1e nieuwe terugsturen volgens wet koop op afstand. Dat net zo lang herhalen tot je defecte voeding gerepareerd is.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nah, denk dat de 570 toch wel een stapje meer hardcore is, sowieso 100 euro duurder. Maar die voeding heeft garantie, opsturen enzo... Niet echt storend, maar dan zit ik zonder voeding, geen zin in
quote:Op donderdag 8 september 2011 13:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Gewoon een nieuwe voeding bestellen op internet. Na een week een 2e nieuwe voeding bestellen, en als die binnen is de 1e nieuwe terugsturen volgens wet koop op afstand. Dat net zo lang herhalen tot je defecte voeding gerepareerd is.
Je moet er wat voor over hebben hequote:
Ik zie hier een advertentie voor een push-up-bh, draait het daar ook op?quote:Op donderdag 8 september 2011 16:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat een gerichte advertenties zeg in dit topic. Fanless PC
En hoe draait Battlefield 3 daarop ?
Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat dit 'm worden, voor 670 euro.quote:Processor Type: Intel Core i5 2500K 3.3Ghz
Werkgeheugen: 8GB Kingston HyperX DDR3 1333
Voeding: OCZ 600W StealthXStream 2
Hardeschijf type: Samsung HD103SI 1TB
Moederbord: ASUS P8H67-M
Videokaart: SAPPHIRE HD6770 1GB
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premiun 64 bit.
correct me if i'm wrong, maar met een k cpu is het handiger om een p67 mobo te hosselen. Dan kun je tenminste nog overklokken. Anders zou ik de goedkopere S versie halen van je cpu als je toch niet wil overklokken.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat dit 'm worden, voor 670 euro.
Ik ga je helemaal niet correcten, want ik ben pas enkele weken bezig om me te richten op een instapmodel, dus alle op- en aanmerkingen zijn meer dan welkomquote:Op donderdag 8 september 2011 18:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
correct me if i'm wrong, maar met een k cpu is het handiger om een p67 mobo te hosselen. Dan kun je tenminste nog overklokken. Anders zou ik de goedkopere S versie halen van je cpu als je toch niet wil overklokken.
Gooi 50-70 euro extra erbij voor je graffische kaart en je hebt echt een beestquote:Op donderdag 8 september 2011 17:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat dit 'm worden, voor 670 euro.
Waarom die kaart? Wat ga je voor mobo nemen en wat voor harde schijf?quote:Op donderdag 8 september 2011 18:11 schreef Captainp00face het volgende:
Krijg de mijne ook binnenkort binnen;
i5 2500k
Gtx 580, met een 1200w powersupply.. Jaja, overkill, maar zodra de 580 goedkoper wordt prop ik er nog een tussen.
Cooler Master Haf X
Noctua processor koeler
8GB RAM
En de rest vind ik eigenlijk niet zo relevant.
Omdat ik een zware single kaart wou die alle games met gemak aankan. Zodra ze goedkoper worden doe ik er gewoon nog een bij, maar als ik me later toch bedenk om niet voor SLI te gaan zit ik nog steeds ruim.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:07 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Waarom die kaart? Wat ga je voor mobo nemen en wat voor harde schijf?
Ik heb ooit een poging ondernomen om mijn videokaart sneller te laten draaien, maar die werd behoorlijk instabiel. De FPS winst was de moeite niet waard.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Nog mensen die hun systeem wat verder hebben gepushed door te overclocken?
Hier alleen de processor (C2Q Q9400) van 2,66 ghz naar 3,4 ghz had hem even rond de 3,8 zitten maar dat was toch net niet stabiel genoeg. Geheugen draait op 1600mhz dus dat overclocken is nogal zinloos
.
Videokaart misschien als BF3 uitkomt en net genoeg FPS eruit weet te persen (<40)
C2Q Q9550 liep hier op net iets hoger dan stock voltage tot een paar maanden geleden op 3.65 ghz (24/7). Liep, want blijkbaar sleet de boel toch net iets te hard en werd de overclock instabiel. Ik zit nu op stock voltage op 3,4 ghz. Daardoor loopt mijn geheugen helaas ook weer op stocksnelheid (stomme vaste geheugen multipliersquote:Op donderdag 8 september 2011 19:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Nog mensen die hun systeem wat verder hebben gepushed door te overclocken?
Hier alleen de processor (C2Q Q9400) van 2,66 ghz naar 3,4 ghz had hem even rond de 3,8 zitten maar dat was toch net niet stabiel genoeg. Geheugen draait op 1600mhz dus dat overclocken is nogal zinloos
.
Videokaart misschien als BF3 uitkomt en net genoeg FPS eruit weet te persen (<40)
Ik zou die i7 inruilen voor een i5 en van het geld wat daar over blijft een goede SSD halen. Heb je meer aan.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:10 schreef rumiii het volgende:
Hey, nog iemand iets aan te merken aan dit systeem voordat ik hem aanschaf? Over videokaart en processor ben ik wel bijna zeker.
En die voeding is omdat ik er misschien een tweede graka erbij doe als ik hem ergens goedkoop vind, anders is het idd wel overkill
[ link | afbeelding ]
Blu ray brander heb ik overigens nodig voor 'werk'
Op welke snelheid loopt dat geheugen in hemelsnaam? pc3 10666 geheugen bestaat bij mijn weten niet. Wel pc3 10600 wel (1333 mhz) en pc3 8500 ook (1066 mhz).quote:Op donderdag 8 september 2011 20:10 schreef rumiii het volgende:
Hey, nog iemand iets aan te merken aan dit systeem voordat ik hem aanschaf? Over videokaart en processor ben ik wel bijna zeker.
En die voeding is omdat ik er misschien een tweede graka erbij doe als ik hem ergens goedkoop vind, anders is het idd wel overkill
[ link | afbeelding ]
Blu ray brander heb ik overigens nodig voor 'werk'
1333, 10600 is de jedec standaard, sommige fabrikanten gebruiken 10666 om aan te geven dat het geen value-ram is maar wat hogere kwaliteit. Kan verwarrend zijn.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op welke snelheid loopt dat geheugen in hemelsnaam? pc3 10666 geheugen bestaat bij mijn weten niet. Wel pc3 10600 wel (1333 mhz) en pc3 8500 ook (1066 mhz).
Ik zou sowieso voor 1600 mhz geheugen gaan.
Volle mep betalen...quote:Op donderdag 8 september 2011 21:06 schreef Mday het volgende:
oh, hallo!
http://tweakers.net/nieuw(...)n-xdr2-geheugen.html
Waarom een i5 verkiezen boven een i7 voor een harde schijf ?quote:Op donderdag 8 september 2011 20:27 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Ik zou die i7 inruilen voor een i5 en van het geld wat daar over blijft een goede SSD halen. Heb je meer aan.
Geld is de reden. Performanceverschil is namelijk miniem en een SSD merk je wel enorm.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:54 schreef genakt het volgende:
[..]
Waarom een i5 verkiezen boven een i7 voor een harde schijf ?
Wat is sowieso de reden waarom je i5 boven i7 zou willen kiezen behalve het geld ?
Een SSD is geen harde schijfquote:Op vrijdag 9 september 2011 09:54 schreef genakt het volgende:
[..]
Waarom een i5 verkiezen boven een i7 voor een harde schijf ?
Wat is sowieso de reden waarom je i5 boven i7 zou willen kiezen behalve het geld ?
Leuk is dat hč, dat je telkens denk Ja, dķt is het echt en dan weer nieuwe dingen hoort die een hoop omgooien. 't Heeft mij ook 2 maanden gekostquote:Op vrijdag 9 september 2011 09:58 schreef genakt het volgende:
Ja zit even te lezen. Ik ben ook bezig met samensteleln va pc
Geld willen besparen op een processor maar dan wel een SSD kopen...... Als je echt geld wil besparen moet je op dit moment nog helemaal geen SSD aanschaffen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:55 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Geld is de reden. Performanceverschil is namelijk miniem en een SSD merk je wel enorm.
Mjah, het is meer van hoe haal je de meeste performance uit je budget. Ruil je i7 in voor een i5 en gebruik de besparing voor een SSD. Gevolg meer performance voor je budget dan met een i7-Hdd.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:29 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Geld willen besparen op een processor maar dan wel een SSD kopen, okeee
Waarom zou je op dit moment geen SSD willen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:29 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Geld willen besparen op een processor maar dan wel een SSD kopen...... Als je echt geld wil besparen moet je op dit moment nog helemaal geen SSD aanschaffen.
Ja ik was beetje zo gefocust om de i7 dat de i5 links heb laten liggen. Scheelt 100 euro terwijl het verschil zo minimaal is en de i5 af en toe beter dat je inderdaad gewoon kwa kosten en performance voor i5 moet gaan.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Leuk is dat hč, dat je telkens denk Ja, dķt is het echt en dan weer nieuwe dingen hoort die een hoop omgooien. 't Heeft mij ook 2 maanden gekost.
Nogmaals: een SSD zal je FPS in games niet verhogen. Ik vind het echt heel frappant dat zoveel mensen hier geen 100 euro extra uit willen geven voor een 2600K omdat die maar marginaal sneller is dan een 2500k maar wel de hoofdprijs willen betalen voor een SSD waar 9 van de 10 gamers geen reet aan hebben. Of je moet zo'n neuroot zijn die zijn pc 15 keer per dag opstartquote:Op vrijdag 9 september 2011 09:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een SSD is geen harde schijf.
Verder geeft, voor het prijsverschil, een SSD meer performance-boost t.o.v. een HDD dan een i7 t.o.v. een i5.
[Game PC] Discussie hardware topic #4-PC gamen hoeft niet duur te zijn
Ik zie ook niet de voordelen met gamen een SSD. Maar als je de i5 met de i7 gaat vergelijken met gamen is de i5 soms zelf sneller. Voor die 100 euroquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nogmaals: een SSD zal je FPS in games niet verhogen. Ik vind het echt heel frappant dat zoveel mensen hier geen 100 euro extra uit willen geven voor een 2600K omdat die maar marginaal sneller is dan een 2500k maar wel de hoofdprijs willen betalen voor een SSD waar 9 van de 10 gamers geen reet aan hebben. Of je moet zo'n neuroot zijn die zijn pc 15 keer per dag opstart.
Nou moet iedereen zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven en heeft ook iedereen zijn eigen budget en eigen gebruikersprofiel voor zijn PC. Maar juist daarom vind ik het zo vreemd dat er hier standaard "2500k ipv 2600k en voor verschil een SSD kopen" ge-copy-paste wordt.
Prijs per gigabyte is nog hoog, je legt hem naast een HDD neer, omdat capaciteit laag is en deze markt groeit zeer snel, oftewel prijsverhouding.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:36 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Waarom zou je op dit moment geen SSD willen?
Performance in games is er zeker wel, niet in FPS maar wel in laadtijden en dergelijken. Daarnaast gebruiken de meeste mensen hun PC ook voor meer dan alleen games en ook dan merk je je SSD in opstarttijd van programma's. IN het algemeen gewoon een goede investering in je computer, zodra je er eentje hebt wil je niet meer terug.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nogmaals: een SSD zal je FPS in games niet verhogen. Ik vind het echt heel frappant dat zoveel mensen hier geen 100 euro extra uit willen geven voor een 2600K omdat die maar marginaal sneller is dan een 2500k maar wel de hoofdprijs willen betalen voor een SSD waar 9 van de 10 gamers geen reet aan hebben. Of je moet zo'n neuroot zijn die zijn pc 15 keer per dag opstart.
Nou moet iedereen zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven en heeft ook iedereen zijn eigen budget en eigen gebruikersprofiel voor zijn PC. Maar juist daarom vind ik het zo vreemd dat er hier standaard "2500k ipv 2600k en voor verschil een SSD kopen" ge-copy-paste wordt.
Maar voor dat minieme voordeel betaal je vooralsnog wél de hoofdprijs. Voor het minieme voordeel van een 2600K word je voor gek versleten maar als je niet die minieme tijdswinst (absoluut gezien, relatief is het allemaal best indrukwekkend) voor de hoofdprijs wilt aanschaffen word je ook voor gek versleten. Dat is nogal tegenstrijdig met elkaar.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:16 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Performance in games is er zeker wel, niet in FPS maar wel in laadtijden en dergelijken. Daarnaast gebruiken de meeste mensen hun PC ook voor meer dan alleen games en ook dan merk je je SSD in opstarttijd van programma's. IN het algemeen gewoon een goede investering in je computer, zodra je er eentje hebt wil je niet meer terug.
[Game PC] Discussie hardware topic #3 - Return of the PCquote:Op zaterdag 10 september 2011 17:25 schreef Kw4Kje het volgende:
Waar en wat heb je besteld? Ben wel benieuwd
1.65m lang, 22-26 jaar oud, kan minstens 17kg dragenquote:Op zaterdag 10 september 2011 17:32 schreef Captainp00face het volgende:
Specs van het blonde meisje?
Dat boeit toch niet! Heeft ze dikke tetters en een goeie spank-ass, dat willen we wetenquote:Op zaterdag 10 september 2011 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
1.65m lang, 22-26 jaar oud, kan minstens 17kg dragen
Hier ook! En als je na 10 seconden niet open doet rijdt hij gewoon weer weg. Verder een prima kerel.quote:Op zaterdag 10 september 2011 18:05 schreef Kw4Kje het volgende:
Ik wil ook een blonde stootKrijg hier telkens een Marokkaan.
Altijd wel alles netjes bezorgd
Het kiezen van eentje met 1920x1200 is helaas een stuk makkelijkerquote:Op zaterdag 10 september 2011 19:28 schreef rumiii het volgende:
Het kiezen van een 24 inch monitor met 1920x1080 bleek moeilijker dan ik dacht
Dan hebben wij volgens mij dezelfdequote:Op zaterdag 10 september 2011 18:50 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Hier ook! En als je na 10 seconden niet open doet rijdt hij gewoon weer weg. Verder een prima kerel.
ik snap zowiezo niet dat ze de boel nog steeds niet zo doorontwikkeld hebben dat er gewoon geen pixeldefects meer voorkomen..quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:13 schreef rumiii het volgende:
Lijkt mij in ieder geval balen als je een monitor besteld met pixeldefect![]()
Iedereen in NL zo langzamerhand... Komt omdat TNT bijna al zijn pakketbezorging uitbesteedt aan ZZP'ers die betaald krijgen per bezorgd pakket. En om de een of andere reden zijn blijkbaar alleen allochtonen zo gek om dat te doenquote:Op zaterdag 10 september 2011 19:53 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Dan hebben wij volgens mij dezelfde
Nul defecte pixels, dat is acceptabel. Ik vind het ook echt belachelijk dat ze dat niet garanderen....quote:Op zondag 11 september 2011 11:47 schreef Devv het volgende:
Een bepaalde foutmarge zal je altijd houden. Het gaat er denk ik meer om wat uiteindelijk acceptabel is.
Veel fabrikanten hebben er ook geen problemen mee. Ik heb nu 1 hot pixel die alleen groen wil doen, maar dat merk ik niet eens meer. En dit betreft een winkel-monitor, mijn internet bestelde doet et nog steeds zonder enige foute pixel.quote:Op zondag 11 september 2011 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nul defecte pixels, dat is acceptabel. Ik vind het ook echt belachelijk dat ze dat niet garanderen....
Heb bij de aanschaf van deze monitor maar een paar tientjes extra betaald voor een pixelgarantie.
Voor jou misschien. Maar het gros mensen zal het echt niet uitmaken of er een dode pixel op het scherm zit. De meeste mensen zullen het niet eens merken.quote:Op zondag 11 september 2011 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nul defecte pixels, dat is acceptabel.
Ik, pak em beet 15 euro via Surfspot vind ik wel de moeite waardquote:Op zondag 11 september 2011 14:41 schreef rumiii het volgende:
Wie koopt hier zijn windows operating system?
XP/vista gekocht via surfspot a 10-20 euro p/squote:Op zondag 11 september 2011 14:41 schreef rumiii het volgende:
Win7 OEM licentie hier.quote:Op zondag 11 september 2011 14:41 schreef rumiii het volgende:
Kan je niet echt eenduidig antwoord op geven natuurlijk,..quote:Op zondag 11 september 2011 17:55 schreef rumiii het volgende:
[ link | afbeelding ]
CPU Cooler altijd naar de 'achterkant' van de kast gericht of hoe doen jullie dat?
Ik, terwijl ik het alleen voor gaming gebruikquote:Op zondag 11 september 2011 14:41 schreef rumiii het volgende:
Is er verder nog verschil tussen de twee PC's afgezien van de processor? Als het echt alleen de CPU is dan zou ik gewoon voor de goedkopere versie gaan, verschil is in de benchmarks niet enorm groot en je geeft zelf aan niet de hoogste eisen te hebben.quote:Op maandag 12 september 2011 09:49 schreef dikkedaniel het volgende:
Hallo ik zou graag even jullie oordeel willen weten.
Ik ga een nieuwe pc halen en game niet al te veel en het hoeft niet allemaal op de hoogste resolutie gespeeld te worden. Nu zit ik te twijfelen over een Intel Core i5 2300(sandy bridge) en een i7 2600. Nu lijkt me dat de 2e sneller is, de pc met de i7 processor is 80 euro duurder dan die met de i5.
Is het in mijn geval het waard om het verschil van 80¤ te betalen of zal voor mij de i5 meer dan voldoende zijn? alvast bedankt
:S 50% korting?quote:Op maandag 12 september 2011 18:06 schreef Bart het volgende:
Zo, na wat zeuren bij Logitech een 50% kortingsbon gekregen en een Logitech G510 voor 60 euro besteld.
[ afbeelding ]
Waar zeurde je over danquote:Op maandag 12 september 2011 18:06 schreef Bart het volgende:
Zo, na wat zeuren bij Logitech een 50% kortingsbon gekregen en een Logitech G510 voor 60 euro besteld.
[ afbeelding ]
Leuke bak, al denk ik zelf sterk na over een Steelseries 7Gquote:Op maandag 12 september 2011 18:06 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had een logitech illuminated keyboard, per ongeluk door transport de q-toets vanaf gesloopt. Buiten garantieperiode dus daar kon ik ook niets mee. Mailtje gestuurd of ze me een nieuwe toets konden opsturen, dan kon ik hem namelijk fixen. Die hadden ze niet los kreeg ik als antwoord. Dus ik terugmailen dat ik trouwe klant ben met een Z680, X230, G13, G500, een Optical Wheelmouse en twee standaard Flat Keyboards, en dus nog die illuminated keyboard. En toen stuurden ze me dus die kortingscode omdat ik een trouwe klant benquote:Op maandag 12 september 2011 18:14 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waar zeurde je over dan![]()
Ik ga ook zeuren
Op de prijs in de logitechwinkel he, dus effectief ben ik zo'n 20 euro goedkoper uit t.o.v. de pricewatchquote:
Tof tobo, heb het zelf ook.quote:Op maandag 12 september 2011 18:06 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |