Ai, als het pijn onder je voetzool is, dan heb je al snel kans dat het om een pees gaat (meeste spieren zitten in je been). Pezen zijn heel erg sterk, maar daardoor ook wat minder doorbloedt. Dat zorgt ervoor dat herstel vaak toch wat langer duurt.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:09 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik heb van de week voor het eerst een run gedaan van 7,56 km ter voorbereiding voor de Damloop.
Nu had ik tijdens het rennen al het gevoel dat mijn linkervoet nogal vaak naar binnenklapte. Af en toe voelde ik wat kleine pijntjes opkomen met zelfs wat statische schokjes erbij. De dag daarna kon ik niet meer normaal lopen.
Ik dacht dat gaat na een dag wel over... maar nu heb ik er nog steeds last van.
De pijn zit zeg maar onder mijn voetzool aan de linker kant. Ik heb er al wat ijs op gedaan en zo nu en dan masseer ik de gevoelige plek.
Mensen die hier ervaring mee hebben? Hoelang denken jullie dat het duurt voordat de pijn over is?
ik gebruik runtastic en die zit er op een rondje van 10km hooruit zo'n 200m naast.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:43 schreef Neelix het volgende:
Ik heb gisteravond weer gelopen, 5km gedaan met een kleine rustpauze bij de 4km. Het lopen gaat toch niet meer zo gemakkelijk als het ging in de vakantie...
Een reden daarvoor zoek ik toch ook een beetje bij mijn tracker apps, ik heb verschillende geprobeerd op mijn iphone, maar bij alle apps is de gps tracking toch best ruw en mist hij soms ruime bochten. Met afstandmeten.nl zie ik dat op mijn 6km rondje RunKeeper er zo meer dan een halve km naast zit, dat is toch best veel.
Hoe is jullie ervaring daarmee, en hebben jullie betere suggesties?
MIsschien loop je veel onder bomen of zo? Dit kan er voor zorgen dat je GPS-signaal wegvalt. Probeer tijdens het lopen eens te kijken of het scherm misschien aangeeft dat je GPS ontvangst slecht is.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:43 schreef Neelix het volgende:
Ik heb gisteravond weer gelopen, 5km gedaan met een kleine rustpauze bij de 4km. Het lopen gaat toch niet meer zo gemakkelijk als het ging in de vakantie...
Een reden daarvoor zoek ik toch ook een beetje bij mijn tracker apps, ik heb verschillende geprobeerd op mijn iphone, maar bij alle apps is de gps tracking toch best ruw en mist hij soms ruime bochten. Met afstandmeten.nl zie ik dat op mijn 6km rondje RunKeeper er zo meer dan een halve km naast zit, dat is toch best veel.
Hoe is jullie ervaring daarmee, en hebben jullie betere suggesties?
Wel uitgelopen inderdaad, heel goed!quote:Op donderdag 1 september 2011 09:44 schreef lunko1979 het volgende:
Gisteren meegedaan aan de 16km van de Grotebeekloop te Eindhoven.
Het viel vies tegen, zeker aangezien de rest veelal getrainde marathonlopers leken te zijn met een gemiddelde van tussen de 12 en 15km p.u. leken te lopen. Tegenover een schamele 9km p/u van bovengenoemde.
Uiteindelijk wel uitgelopen in een persoonlijk record (want 1ste keer) in 1 uur en 50 minuten.
Hoho, het was geen excuus voor die rustpauze, dat wijt ik helemaal aan mezelfquote:Op donderdag 1 september 2011 19:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik gebruik runtastic en die zit er op een rondje van 10km hooruit zo'n 200m naast.
en kom op joch, om nu het missen van een paar bochten de schuld geven dat je na 4 km moet rusten is m.i. gewoon zoeken naar een excuus....
Dat moet je zelf uitproberen denk ik. Gewoon doen, goed opletten of je niet teveel pijn hebt gewoon door blijven gaan denk ikquote:Op vrijdag 2 september 2011 05:44 schreef exile79 het volgende:
Hoe lang moet je trouwens al bezig zijn voordat je niet altijd een rustdag hoeft in te lassen? Ik zou ook graag op dinsdag gaan (nu ma woe vij) en straks heb ik drie weken vakantie. Liefst elke dag.
Dat heb ik ook (beginnend) gehad, maar dat zit vooral bij de aanhechting op je hiel, dus meer achteraan onder je voet. Jij hebt toch last linksvoorin je linkervoet?quote:Op donderdag 1 september 2011 16:19 schreef incognitoomuch het volgende:
Heb de kwaal al waarschijnlijk gevonden...
http://www.blessure-aanwi(...)ciitis_plantaris.htm
Nee heb het verkeerd geformuleerd. Het zit aan de linkerkant van mijn hiel van mijn linkervoet. Een klein beetje naar boven, dus echt bij die aanhechtingen ja.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:35 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dat heb ik ook (beginnend) gehad, maar dat zit vooral bij de aanhechting op je hiel, dus meer achteraan onder je voet. Jij hebt toch last linksvoorin je linkervoet?
Als het echt hielspoor is dan ben je behoorlijk de pineut, dat gaat even duren om te herstellen en enige optie om dat te doen is rust nemen en bij de fysio langs gaan....quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:57 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Nee heb het verkeerd geformuleerd. Het zit aan de linkerkant van mijn hiel van mijn linkervoet. Een klein beetje naar boven, dus echt bij die aanhechtingen ja.
Heb er nog steeds last van als ik er te lang op loopIk hoop echt dat het in de loop van volgende week beter word....
http://pietercallaarsloopclinics.nl/inhoud/looptechniek.htmquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:59 schreef AliKebap het volgende:
Onderrug heb ik zelf niet.
Ik heb wel vaak last van mn schouder bij het lopen, soms trekt het ook nog door naar mn monnikapsspier(?), m'n trapezius dus.
Wat je er aan zou moeten doen weet ik niet. Wat me wel opvalt is dat dit vooral aan de rechterschouder is, links nergens last van. Is het bij jou ook op 1 kant of aan beide kanten?
vaak is het maar 1 kant idd. Ik vind dat ik veel meer ontspannen moet gaan lopen...quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:59 schreef AliKebap het volgende:
Onderrug heb ik zelf niet.
Ik heb wel vaak last van mn schouder bij het lopen, soms trekt het ook nog door naar mn monnikapsspier(?), m'n trapezius dus.
Wat je er aan zou moeten doen weet ik niet. Wat me wel opvalt is dat dit vooral aan de rechterschouder is, links nergens last van. Is het bij jou ook op 1 kant of aan beide kanten?
De Dam tot Damloop is ook niet zonder gevaren. Je zou nog een aantal keer kunnen oefenen met het op snelheid op- en aflopen van viaducten ivm de ijtunnel.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:50 schreef slacker_nl het volgende:
Merk dat ik moet oppassen, gister een strandwandeling gemaakt en voelde m'n kuit raar doen, vandaag na krachttraining idem. DtD is om de hoek, geen gekke dingen doen...
Dat lijkt me geen goed plan. Met op snelheid gaan lopen en bruggen op/af gaan lopen zet je extra spanning op je kuitspieren en dat is het laatste wat ik nu moet doen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:02 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
De Dam tot Damloop is ook niet zonder gevaren. Je zou nog een aantal keer kunnen oefenen met het op snelheid op- en aflopen van viaducten ivm de ijtunnel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |