Zelfs voor de koelvloeistof is 2 minuten best snel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:30 schreef Sometimes het volgende:
Dat metertje geeft de temperatuur van de koelvloeistof aan, niet de temperatuur van de motor(olie).
Om die laatste op temperatuur te krijgen ben je wel wat langer bezig.
Dat dus. Er zijn echt serieus teveel mensen die denken ow mn water is warm ik kan hem flink van jetje gevenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:30 schreef Sometimes het volgende:
Dat metertje geeft de temperatuur van de koelvloeistof aan, niet de temperatuur van de motor(olie).
Om die laatste op temperatuur te krijgen ben je wel wat langer bezig.
Nee, ok, maar ik neem ook vaak de Swift van m'n moeder mee en daar duurt het veel langer voordat de kvs op temperatuur is en die is na een half uurtje stilstaan gewoon weer koud. En dat is eigenlijk bij alle auto's waar ik in rij zo.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:25 schreef Radio-silence het volgende:
Een auto rijdt niet op ijs ofzo.... tuurlijk wordt die snel warm, de ontbrandingen in de motor zijn vrij explosief waardoor er veel warmte vrijkomt.
Volgens mij is die temperatuurmeter meer bedoeld om oververhitting aan te geven. En denk dat aan de watertemp. beter is af te leiden of ie te warm wordt of niet (of kan olie ook te warm worden?).quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee waarom fabrikanten dat eik niet doen, zo een metertje kost geen drol en al helemaal niet op de totale productiekosten van een willekeurige auto
Uiteraard kan olie ook te warm worden maar het gaat idd om de koelvloeistof en dan met name wanneer er te weinig is of het om een andere rede te warm word omdat je motor de warmte dan niet genoeg kwijt kan en dan dus vast kan gaan lopenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:10 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij is die temperatuurmeter meer bedoeld om oververhitting aan te geven. En denk dat aan de watertemp. beter is af te leiden of ie te warm wordt of niet (of kan olie ook te warm worden?).
auto's zijn ook niet gemaakt om op hun falie te geven (tenminste niet die je bij de dealer zo even kan kopen)quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:14 schreef vosss het volgende:
Jamaar een auto op zn falie geven als de olie niet op temperatuur is, is ook slecht ervoor.
Waarom niet standaard zo een metertje erin frotten. Dat kost een paar euro.
Tuurlijk wel. Althans een beetje fatsoenlijke auto wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:19 schreef netolk het volgende:
[..]
auto's zijn ook niet gemaakt om op hun falie te geven (tenminste niet die je bij de dealer zo even kan kopen)
Volgens mij weten de meeste mensen toch niet dat je pas mag blazen als de motor/olie op temperatuur is, dus is het weer een extra metertje wat nietszeggend is. Dan kan de fabrikant beter een toerenbegrenzer inschakelen zolang de olie niet op temperatuur is. Al is dat weer slecht voor de reviews, omdat de auto 'de eerste kilometers traag is' etc.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:14 schreef vosss het volgende:
Jamaar een auto op zn falie geven als de olie niet op temperatuur is, is ook slecht ervoor.
Waarom niet standaard zo een metertje erin frotten. Dat kost een paar euro.
Precies, en de eerste kilometers rij je meestal toch nog de stad uit en je zou natuurlijk ook naar een andere versnelling kunnen schakelenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:24 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij weten de meeste mensen toch niet dat je pas mag blazen als de motor/olie op temperatuur is, dus is het weer een extra metertje wat nietszeggend is. Dan kan de fabrikant beter een toerenbegrenzer inschakelen zolang de olie niet op temperatuur is. Al is dat weer slecht voor de reviews, omdat de auto 'de eerste kilometers traag is' etc.
Auto's worden ook voor een groot deel ontworpen door markeringafdelingen en die willen geen onnodige metertjes en beperkingen
Owja, dat is waar ook ja...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:28 schreef BritchesAndHose het volgende:
Een beetje auto heeft op de toerenteller een variable indicator zitten die aangeeft wat de redline is en wat niet.
Koud(ish):
[ afbeelding ]
Warm(ish):
[ afbeelding ]
Voor normaal gebruik van een auto is het helemaal niet nodig omdat je dan al lang voordat je motor echt moet gaan werken hebt doorgeschakeld naar een hogere versnellingquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:41 schreef Jimmie het volgende:
Toch wordt het olie temperatuur metertje met een reden weggelaten.
Met moderne productie toleranties misschien voldoende als het water warm is? Doel ik overigens niet op continu redlinen, maar wel gas er op.
Maar het olietemperatuurmetertje onderaan staat nog wel op 50 graden?quote:
Het wordt zo'n moeilijk grote klok hè, als ze van 0 naar 150 moetenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:49 schreef mstx het volgende:
[..]
Maar het olietemperatuurmetertje onderaan staat nog wel op 50 graden?
Koude motor en dan de begrenzer pas op 6500 toeren hebben???quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:28 schreef BritchesAndHose het volgende:
Een beetje auto heeft op de toerenteller een variable indicator zitten die aangeeft wat de redline is en wat niet.
Koud(ish):
[ afbeelding ]
Warm(ish):
[ afbeelding ]
Olietemp van 50 graden is niet warm. Dat bedoeld ie neem ik aan. En bij het warme voorbeeld staat de begrenzer op 7900.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:56 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Het wordt zo'n moeilijk grote klok hè, als ze van 0 naar 150 moeten
Dat ja.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Olietemp van 50 graden is niet warm. Dat bedoeld ie neem ik aan. En bij het warme voorbeeld staat de begrenzer op 7900.
http://www.rogueengineering.com/bmw/OTMP.htmlquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:05 schreef vosss het volgende:
Een beetje auto zoals de poster van die post die auto noemt zou zorgen dat zn fucking meters ook gewoon werken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |