Hier staat ongeveer wat ik bedoel: http://office.microsoft.c(...)len-HP010070481.aspxquote:Op woensdag 7 december 2011 12:23 schreef De-Hamster het volgende:
Ik begrijp niet precies wat je bedoeld? Er staat in het orderoverzicht geen lijst met producten het is gewoon gesorteerd op Ordernummer en de eerste 10 kunnen bijv. Product 1, en daarna vier product 2, daarna product 9, product 3, product 1, product 4, etc.
Het is dus totaal willekeurig. Hoe kan ik dit dan toch automatisch laten berekenen?
Helpt dit je verder? http://www.helpmij.nl/for(...)in-meerdere-kolommenquote:Op donderdag 15 december 2011 16:46 schreef Katth het volgende:
Hoi,
Ik wil graag verticaal zoeken in meerdere kolommen. Normaal bij verticaal zoeken, zoekt het alleen in de meest linkse kolom, maar ik wil graag dat het zoekt in 27 kolommen en als de waarde overeenkomt in 1 van die kolommen het de waarde uit het kolomindex_getal weergeeft.
Het zijn 27 kolommen met postcodes en daar horen plaatsnamen bij. Ik heb een lijst van mensen met losse postcodes en die wil ik graag vergelijken om zo de juiste plaatsnaam bij de juiste postcode te krijgen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
http://office.microsoft.c(...)eet-HA001034653.aspxquote:Op donderdag 15 december 2011 17:23 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit met een uitdaging.
Ik heb een sheet gemaakt met daarop voor 50% info die wel geprint moet worden, 50% moet niet uitgeprint worden.
Is er een manier om een bewerk/invul layout te hebben, en een print layout? Waarbij ik in de print layout bepaalde kolomen kan verbergen, en alle kleuren op zwart/wit kan zetten? (In het bewerk/invul sheet staan bepaalde cellen die groen/rood zijn afhankelijk van de waarde)
Ik heb geprobeerd om te verwijzen naar een andere sheet, maar dan komen rijen die later worden toegevoegd niet over naar die sheet. En de opmaak (dikke lijnen, dunne lijnen, lettergrote's) gaan niet mee.
Tenminste, op dit moment niet.
Wat is de makkelijkste oplossing?
Selectieprinten ken ik ja, ik moet alleen een oplossing hebben die simpele werkt. Met de sheet die ik aan het maken ben werken meerdere mensen.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://office.microsoft.c(...)eet-HA001034653.aspx
http://www.rondebruin.nl/print.htm#non-contiguous (iets naar beneden scrollen)
Macro dan?quote:Op donderdag 15 december 2011 17:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Selectieprinten ken ik ja, ik moet alleen een oplossing hebben die simpele werkt. Met de sheet die ik aan het maken ben werken meerdere mensen.
Dan een macro denk ik. Maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Ik ga even met die andere link aan de slag.quote:
Of klik 'record macro', doe wat je wil doen en dan 'stop macro'quote:Op donderdag 15 december 2011 17:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan een macro denk ik. Maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Ik ga even met die andere link aan de slag.
quote:Op donderdag 15 december 2011 17:47 schreef Deetch het volgende:
Aparte printsheet maken met verwijzingen naar de invulsheet.
Deze printsheet hou je verborgen en met een macro print je deze dan.
Dat gaat 'm maandag pas worden, ben morgen vrij.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:46 schreef qu63 het volgende:
[..]
Of klik 'record macro', doe wat je wil doen en dan 'stop macro'
Plaats em hier en hij kan wat getweakt worden
Dat heb ik geprobeerd, maar dan kom ik dus de eerder genoemde problemen tegen. En de opmaak gaat niet mee.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:47 schreef Deetch het volgende:
Aparte printsheet maken met verwijzingen naar de invulsheet.
Deze printsheet hou je verborgen en met een macro print je deze dan.
Helaas niet, deze had ik zelf ook al wel gevonden met Google.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:00 schreef qu63 het volgende:
[..]
Helpt dit je verder? http://www.helpmij.nl/for(...)in-meerdere-kolommen
Toch werkt ie nietquote:
Voorwaardelijke opmaak!quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:34 schreef Mind_State het volgende:
Goedenmorgen,
Ik ben al de hele ochtend aan het klooien maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik ben bezig met het opzetten van een containeradministratie in Excel waar op 1 regel het achter elkaar het volgende staat:
containernummer - het containertype - MPI datum - Visuele inspectie datum - Sling nr - Sling datum
Nu wil ik een extra kolom waarin duidelijk moet worden dat de container gekeurd moet worden binnen een maand. Maw ik wil een rood vlak oid zien zodra OF de visuele inspectie 11 maanden terug is OF de slingdatum 11 maanden terug is OF de MPI datum 23 maanden terug is (2jaarlijkse keuring). Zou iemand mij aub kunnen helpen want ik kom er echt niet uit !
Laat maar even weten of het luktquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:32 schreef Katth het volgende:
Hmm heb het nog niet werkend, maar het geeft al wel waarden weer, helaas niet de juiste.
Ik ga even verder prutsen, thanks!
Ja, dat heb ik al via 10 manieren geprobeerd en al geprobeerd de formules uit 100 excelsheets van andere te halen, maar ik krijg het niet voor elkaar.. iets meer uitleg zou wenselijk zijn, ben er aardig gestressed van.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
Voorwaardelijke opmaak!
http://office.microsoft.c(...)ken-HP005200201.aspx
Krijg het niet aan de praat, het lijkt willekeurig waarden weer te geven. Antwoord kan alleen maar Ja of Nee zijn en bij mensen met dezelfde postcode krijg ik andere waarden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:41 schreef DaFan het volgende:
[..]
Laat maar even weten of het lukt
Ik kan alleen via telefoon reageren dus zal zien wat ik kan!
Bij mij werkt het ook met tekst (had cijfers getest). Dus of je formule klopt nog niet of de postcode komt niet voor in je range en dan is het resultaat de eerste rij.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:46 schreef Katth het volgende:
[..]
Krijg het niet aan de praat, het lijkt willekeurig waarden weer te geven. Antwoord kan alleen maar Ja of Nee zijn en bij mensen met dezelfde postcode krijg ik andere waarden.
ik zie geen echte fout in de code, waar gaat het mis?quote:
Als ik een printvoorbeeld doe zie ik die kolommen nog steeds. Zal het nog wel een keertje proberen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:42 schreef Deetch het volgende:
[..]
ik zie geen echte fout in de code, waar gaat het mis?
Zo ik ben inmiddels thuis, het is nog steeds niet gelukt en ik kan t niet echt loslaten (ben ik slecht in). Is het überhaupt mogelijk om aan 3 cellen een criteria te hangen en de uitkomst in 1 cel afbeelden ? (Als 1 criterium onwaar is, moet het vlak rood kleuren ook al wordt wel voldaan aan de andere 2 criteria)quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:05 schreef Mind_State het volgende:
Bijgevoegd is een plaatje waarop gezien kan worden wat ik bedoel.. De cel onder 'uit datum' moet rood kleuren als:
Datum onder MPI 23 maanden terug is
Datum onder visueel 11 maanden terug is
of Datum onder datum 11 maanden terug is
[ http://imageshack.us/f/703/excelprobleem.png/ (copy/paste deze link) ]
Ik hoop dat iemand dit begrijpt en me kan helpen.
probeer breekpunten te zetten.quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik een printvoorbeeld doe zie ik die kolommen nog steeds. Zal het nog wel een keertje proberen.
Dat staat nu iig steeds allebei op Blad1. Gekke is, is dat de macro ook niet zie als ik het macromenu open. Als ik dan een nieuwe aanmaak zie ik hem wel in visual basic staan....quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:40 schreef ralfie het volgende:
[..]
probeer breekpunten te zetten.
Eerste wat opvalt: 'sheet1' is Engels, maar je explorer laat Nederlandse sheetnamen zien ('blad1'). Klopt dat wel?
=ALS(OF((NU() - E3)/30,5 > 23;(NU() - F3)/30,5 > 11;(NU() - H3)/30,5 > 11);1;0)quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:27 schreef Mind_State het volgende:
[..]
Zo ik ben inmiddels thuis, het is nog steeds niet gelukt en ik kan t niet echt loslaten (ben ik slecht in). Is het überhaupt mogelijk om aan 3 cellen een criteria te hangen en de uitkomst in 1 cel afbeelden ? (Als 1 criterium onwaar is, moet het vlak rood kleuren ook al wordt wel voldaan aan de andere 2 criteria)
Dat is precies wat ik bedoel ! bedankt, ik was pas tot:quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:55 schreef ralfie het volgende:
[..]
=ALS(OF((NU() - E3)/30,5 > 23;(NU() - F3)/30,5 > 11;(NU() - H3)/30,5 > 11);1;0)
als het met die maanden niet zo precies komt. Ik vind op internet een datediff functie maar mijn excel heeft die niet, ik deel nu dus het aantal dagen door 30.5 om het aantal maanden te vinden.
Vul deze formule onder I3 in en geef em een voorwaardelijke opmaak wat je wilt.
Ik heb hem.. Ging om een aantal haakjesquote:Op vrijdag 16 december 2011 17:16 schreef Mind_State het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel ! bedankt, ik was pas tot:
=ALS(A1+365>G1;;"UIT DATUM") gekomen (waarin A1 de eerste datum en G1=VANDAAG)
Het enige probleem is dat het dus wel echt op de dag aankomt.. Het gaat om dezelfde datum 1 jaar later of 2 jaar later (De keuringen zijn 1 en 2-jaarlijks). Ik probeer dus nou jou grondvorm aan te passen via de voorwaarden die ik hierboven geef, dat wordt dan:
=ALS(OF((A1+730>G1;(B1+365>G1;(C1+365>G1);1;0)
Dat pikt ie dus niet.. waarom niet ?
Als je met datum werkt, zoals ik hierboven, dan werkt ie op iedere dag..quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:20 schreef Mind_State het volgende:
[..]
Ik heb hem.. Ging om een aantal haakjes
=ALS(OF(A1+730>G1;(B1+365>G1);(C1+365>G1));1;0)
Super bedankt !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |