abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101686259
Ja bij mij ook, 21 september examen, heb dan 40 uur gehad.
Vandaag weer 2 uur les gehad, ging prima eigenlijk had alleen 1 keer een fietser beter niet in kunnen halen aangezien ik rechtsaf moest en ik dus de fietser weer voor moest laten maar ja.
Als ik voor de rest zo rijd als nu tijdens het examen moet het wel goed komen.
pi_101686357
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:49 schreef Mandéra het volgende:

Veel kennissen van mij willen het per se in 1 of 2 maanden halen, lessen 4 uur achter elkaar. Maar dan kun je toch nooit geconcentreerd blijven??? Liever een beetje op normaal tempo dan maar. Hoef niet in de lesauto te wonen. :')
Aan de andere kant ken ik ook mensen die drie kwartier tot een uur lessen en dan denk ik: joh, je bent net vertrokken...

Heb het zelf in zo'n 2 maanden gedaan en heb ook lessen van 4 uur gehad. Na het eerste lesuur ging het tweede lesuur een stuk beter en had ik er ook meer lol in. Elk uur wel 10 minuten even een pauze (drinken, toilet, frisse lucht). Na 3 uur was het voor mij wel klaar eigenlijk, maar wel prima te doen. 4 uur is te lang wat mij betreft. Gelukkig waren het echt maar 2 of 3 lessen van 4 uur, de rest was 2 tot 3 uur. En daarmee is het ook prima te halen in een paar weken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_101686381
Nog even een vraagje over rijlessen...
Ik heb morgen mijn 4de rijles, maar het valt me op dat ik nog geen één keer echt heb moeten parkeren of straatje draaien oid...

De eerste les had ik de instructeur die ik ook voor motorrijbewijs had en dat was gewoon echt een leuke, boeiende les met veel afwisseling. Alles gedaan ongeveer. Snelweg, parkeren, hellingproef etc.
Maar die instructeur geeft eigenlijk nooit autorijles, dus nou heb ik elke keer een andere.
Maar de 2 lessen dat ik die andere instructeur heb gehad heb ik dus nog geeneen keer moeten parkeren, zelf niet op de snelweg geweest...

Is dit normaal de eerste lessen, of moet ik hier al wat over zeggen? Ik wil namelijk geen 40 lessen doen }:|
pi_101686593
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:23 schreef 12345r het volgende:
Ik heb morgen mijn 4de rijles, maar het valt me op dat ik nog geen één keer echt heb moeten parkeren of straatje draaien oid...

De eerste les had ik de instructeur die ik ook voor motorrijbewijs had en dat was gewoon echt een leuke, boeiende les met veel afwisseling. Alles gedaan ongeveer. Snelweg, parkeren, hellingproef etc.
Maar die instructeur geeft eigenlijk nooit autorijles, dus nou heb ik elke keer een andere.
Maar de 2 lessen dat ik die andere instructeur heb gehad heb ik dus nog geeneen keer moeten parkeren, zelf niet op de snelweg geweest...

Is dit normaal de eerste lessen, of moet ik hier al wat over zeggen? Ik wil namelijk geen 40 lessen doen }:|
Vraag of het mogelijk is om wat meer afwisseling te krijgen, mits hij vindt dat jij daar klaar voor bent. Ik heb 5 lessen gehad en ben ook nog niet op de snelweg geweest, maar dat is meer omdat ik nu echt in kleine straatjes en grote kruispunten aan het oefenen ben. Ben wel enkele keren op een autoweg geweest, maar ik vind het vrij saai als je geen inhaalmanoeuvre hoeft te maken.
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_101686704
quote:

Dit verschilt volgens mij sterk per instructeur tenminste dit was bij mij het geval.
Ik had eerst een instructeur die liet me elke les wel een aantal bijzondere verrichtingen doen, daarna kreeg ik een andere instructeur die het me af en toe eens liet doen, alleen een aantal lessen voor de TTT hebben we alles iedere les een keer gedaan, en voor de TTT nog een uurtje alle bijzondere manoeuvres gedaan.

Maar als het morgen pas je 4e les is lijkt me het niet slecht om te oefenen of je moet het al echt goed kunnen zonder aanwijzingen.
pi_101687488
quote:

Heb jij ook een kaart waarbij ze elke keer invullen wat je hebt gedaan die les? Misschien is het wel een positief teken. Dat hij het voornu wel gelooft, en zich richt op dingen die je nog moet verbeteren. Zoals kijken bij kruispunten etc. zodra je daar mee bezig gaat schiet het al heel aardig op :P
pi_101688902
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2011 14:49 schreef stefkee3 het volgende:

[..]

Ik dacht dat wij ongeveer gelijk zijn begonnen, ik zit inmiddels op 28, hoeveel lessen heb jij per week dan?

En theorie inmiddels?
Ik kan mij inderdaad herinneren dat wij op hetzelfde moment zijn begonnen. Jij gaat dus aanzienlijk sneller :P Ik les echter maar 1x week, heb dus afgelopen 5 weken niet gelest, en de les voor de 5 weken, dáárvoor had ik ook nog eens 3 weken geen les. Kortom, het gaat echt heel traag :')

Theorie heb ik nog niet, maar daar ga ik binnenkort weer aan beginnen. Weer, aangezien ik al een keer voor mijn theorie ben geweest, maar met één fout teveel op het theorie gedeelte helaas was gezakt.

In ieder geval, mijn les van vandaag ging prima, wat ik niet had verwacht. Hij had wel paar verbeterpuntjes (die heeft hij altijd wel), maar hij zag in ieder geval dat ik vooruit ga :) Hij heeft ook voor het eerst het woord examen laten vallen. Dat als ik zo doorga, we daar dan zo snel mogelijk ons naartoe kunnen werken. Klinkt goed dus. Ik heb wel deze les mijn motor laten afslaan. Ik moest heel snel optrekken om mij tussen twee auto's te wurmen, waarbij ik helaas de koppeling iets te snel op liet komen. Hij vond het gelukkig niet erg en zei dat hij het alleen maar goed vond dat ik het probeerde (besluitvaardig dus).

Duss..volgende week weer een les, en hopelijk net zo goed of beter :)
pi_101698954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:10 schreef WG1122 het volgende:

[..]

Ik kan mij inderdaad herinneren dat wij op hetzelfde moment zijn begonnen. Jij gaat dus aanzienlijk sneller :P Ik les echter maar 1x week, heb dus afgelopen 5 weken niet gelest, en de les voor de 5 weken, dáárvoor had ik ook nog eens 3 weken geen les. Kortom, het gaat echt heel traag :')

Theorie heb ik nog niet, maar daar ga ik binnenkort weer aan beginnen. Weer, aangezien ik al een keer voor mijn theorie ben geweest, maar met één fout teveel op het theorie gedeelte helaas was gezakt.

Dat kan kloppen ja, aangezien ik 2x per week les, afentoe 1x, en dan 4 weken vakantie van mijn rijinstructrice.

theorie heb ik wel al, gelukkig op het randje (13/25 en 35/40)

Nu dus 27 sep. om 11:40 TTT
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 8 september 2011 @ 09:21:18 #134
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_101700485
Volgende week switch ik voor een keer van auto. Onze rijschool heeft meerdere instructeurs en daar wissel je af en toe mee.
Ga van VW Polo naar een Touran, heel wat groter dus :D
Heb er wel zin in, maar zal wel wennen zijn..
pi_101702309
Ik begin over één week met mijn spoedcursus. De rijinstructeur heeft ingeschat dat ik nog ongeveer 10 lessen nodig heb, dus volgende week mijn theorie en donderdag meteen praktijkexamen aanvragen. Ik doe trouwens lessen van 2 uur. Ik heb ook een chille instructeur, legt alles goed en duidelijk uit (itt m'n oude). Ik heb dus ongeveer 25 lessen nodig, zoals het er nu naar uitziet. Nog 10 te gaan en ik hoop da tik m dan heb *O*

[ Bericht 26% gewijzigd door Mpj op 08-09-2011 11:05:41 ]
pi_101711845
Gisteren eerste les gehad, zo'n 80 km gereden in 2 uur. Helaas heb ik geen bijzondere dingen gedaan en waren het vooral autowegen etc. waar je gewoon achter je voorganger aan rijdt... Ik heb echt geen zin in 40 uur lessen dus de volgende keer ga ik ff aangeven dat ik meer diversiteit wil.

Overigens heb ik een heel goedkoop pakket met 10 lessen en examen via Groupon, waarschijnlijk wil die instructeur me dus heel veel extra laten lessen om die korting eruit te kunnen halen :P Dat is weer het nadeel van een goedkoop pakket.
pi_101712419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:49 schreef Daantke het volgende:
Gisteren eerste les gehad, zo'n 80 km gereden in 2 uur. Helaas heb ik geen bijzondere dingen gedaan en waren het vooral autowegen etc. waar je gewoon achter je voorganger aan rijdt... Ik heb echt geen zin in 40 uur lessen dus de volgende keer ga ik ff aangeven dat ik meer diversiteit wil.

Overigens heb ik een heel goedkoop pakket met 10 lessen en examen via Groupon, waarschijnlijk wil die instructeur me dus heel veel extra laten lessen om die korting eruit te kunnen halen :P Dat is weer het nadeel van een goedkoop pakket.
Je gaat je rijbewijs echt niet in 10 lessen halen hoor. Het klinkt natuurlijk wel leuk maar ik geloof dat slechts zo rond de 0.01% zijn rijbewijs in 10 uurtjes lessen haalt. En dat zijn dan meestal de mensen die altijd stiekem de auto stallen van pappie en mammie, of de boeren op de trekkers.

Neem dus gewoon de tijd ervoor, als je rij-instructeur ziet dat je een snelle leerling bent zal hij dat heus wel aangeven. Bijna niemand krijgt speciale verrichtingen op zijn eerste les :s)
pi_101712454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:29 schreef Tamashii het volgende:
Bij mij zit er elke keer een week of iets langer tussen mijn lessen, wat kan ik tussentijds doen om niks te vergeten?
Anyone?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101712515
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:05 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Anyone?
De kijktechnieken op de fiets ook gebruiken? Zou het eigenlijk niet echt weten.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101712609
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:05 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Anyone?
Meer gaan lessen. Geen idee, hoe kan het eigenlijk dat je het vergeet? Ikzelf heb anderhalve maand niet gereden (vandaag voor het eerst in een andere auto) en ik ben ook niets vergeten. Was alleen even wennen, maar niets vergeten of wat dan ook. Mss op internet dingen bekijken, theorieboek bekijken ofzo?
pi_101712863
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:04 schreef Oberonn het volgende:

[..]

Je gaat je rijbewijs echt niet in 10 lessen halen hoor. Het klinkt natuurlijk wel leuk maar ik geloof dat slechts zo rond de 0.01% zijn rijbewijs in 10 uurtjes lessen haalt. En dat zijn dan meestal de mensen die altijd stiekem de auto stallen van pappie en mammie, of de boeren op de trekkers.

Neem dus gewoon de tijd ervoor, als je rij-instructeur ziet dat je een snelle leerling bent zal hij dat heus wel aangeven. Bijna niemand krijgt speciale verrichtingen op zijn eerste les :s)
Dat snap ik ook wel, dat ik meer moet lessen dan 10 lessen, maar er zit een verschil tussen 20-25 lessen (wat ik volgens mij wel kan halen, de eerste les ging echt perfect m.i.) en 40-50 lessen (waar mijn instructeur meer naar toe wilde) :)
pi_101713534
Misschien denkt jouw rijinstructeur anders over wat jij kan.
pi_101713984
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:17 schreef Daantke het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, dat ik meer moet lessen dan 10 lessen, maar er zit een verschil tussen 20-25 lessen (wat ik volgens mij wel kan halen, de eerste les ging echt perfect m.i.) en 40-50 lessen (waar mijn instructeur meer naar toe wilde) :)
20-25 is nog steeds pittig, maar als jij zegt dat je het goed kan en snel dingen oppikt is het goed te doen. :Y

Maar als ik jou was zou ik gewoon even wat lessen afwachten, en als je merkt dat je rij-instructeur op een (te) lage snelheid door het traject heengaat zeg er dan wat van. Hij heeft daar vast zijn redenen voor, misschien wel voor redenen die jij zelf niet zou hebben verwacht. Ik kan bijvoorbeeld al helemaal met de auto overweg (schakelen, op tijd remmen zonder stoten, etc), maar heb nog problemen met spiegelen.

Soms lijkt het dat je het beter kan dan in de werkelijkheid :P , dus wacht eventjes af !
pi_101716924
quote:

[..]

Vergeet niet dat ze vaak ook gewoon helpen in het begin, ze willen je een goed gevoel geven. Dat krijg je niet als die 200x afslaat tijdens de 1e les. Dus ze helpen met sowieso met de koppeling.
pi_101753817
quote:

[..]

Vergeet ook niet dat het landelijk gemiddelde rond de 42 lessen ligt! Er wordt nogal wat van je verwacht op een examen...
pi_101754743
En een vriend van mij heeft binnen 3 rijlessen zijn rijbewijs gehaald vorig jaar, het bestaat dus echt. :{ Hij had dan ook al drie jaar lang ervaring met autorijden (vanaf zijn vijftiende heeft hij het geleerd en heeft hij altijd stiekem rondgereden).
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:48:14 #147
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101755506
Het ging nog best goed na een maand niet lessen. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101761783
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:21 schreef Mpj het volgende:
En een vriend van mij heeft binnen 3 rijlessen zijn rijbewijs gehaald vorig jaar, het bestaat dus echt. :{ Hij had dan ook al drie jaar lang ervaring met autorijden (vanaf zijn vijftiende heeft hij het geleerd en heeft hij altijd stiekem rondgereden).
neef van mij ook. Had ook maar een paar lessen nodig en heeft dus ook steeds wel wat rondgereden in autos hier en daar. Hij rijdt nu trouwens in een automaat ^O^ Pokkeschakelen :{w
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101761926
Ik vind dat schakelen juist stoer :@
pi_101762139
ja het heeft wel wat. Maar tis soms wel lastig bij drukke kruispunten ofzo. Ok, ik ben dan ook nog aan t lessen maar toch. Ik kom hier later wel weer op terug, als ik mn rijbewijs heb en ik echt goed kan rijden :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')