Aan de andere kant ken ik ook mensen die drie kwartier tot een uur lessen en dan denk ik: joh, je bent net vertrokken...quote:Op woensdag 7 september 2011 15:49 schreef Mandéra het volgende:
Veel kennissen van mij willen het per se in 1 of 2 maanden halen, lessen 4 uur achter elkaar. Maar dan kun je toch nooit geconcentreerd blijven??? Liever een beetje op normaal tempo dan maar. Hoef niet in de lesauto te wonen.
Vraag of het mogelijk is om wat meer afwisseling te krijgen, mits hij vindt dat jij daar klaar voor bent. Ik heb 5 lessen gehad en ben ook nog niet op de snelweg geweest, maar dat is meer omdat ik nu echt in kleine straatjes en grote kruispunten aan het oefenen ben. Ben wel enkele keren op een autoweg geweest, maar ik vind het vrij saai als je geen inhaalmanoeuvre hoeft te maken.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:23 schreef 12345r het volgende:
Nog even een vraagje over rijlessen...
Ik heb morgen mijn 4de rijles, maar het valt me op dat ik nog geen één keer echt heb moeten parkeren of straatje draaien oid...
De eerste les had ik de instructeur die ik ook voor motorrijbewijs had en dat was gewoon echt een leuke, boeiende les met veel afwisseling. Alles gedaan ongeveer. Snelweg, parkeren, hellingproef etc.
Maar die instructeur geeft eigenlijk nooit autorijles, dus nou heb ik elke keer een andere.
Maar de 2 lessen dat ik die andere instructeur heb gehad heb ik dus nog geeneen keer moeten parkeren, zelf niet op de snelweg geweest...
Is dit normaal de eerste lessen, of moet ik hier al wat over zeggen? Ik wil namelijk geen 40 lessen doen
Dit verschilt volgens mij sterk per instructeur tenminste dit was bij mij het geval.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:23 schreef 12345r het volgende:
Ik heb morgen mijn 4de rijles, maar het valt me op dat ik nog geen één keer echt heb moeten parkeren of straatje draaien oid...
De eerste les had ik de instructeur die ik ook voor motorrijbewijs had en dat was gewoon echt een leuke, boeiende les met veel afwisseling. Alles gedaan ongeveer. Snelweg, parkeren, hellingproef etc.
Maar die instructeur geeft eigenlijk nooit autorijles, dus nou heb ik elke keer een andere.
Maar de 2 lessen dat ik die andere instructeur heb gehad heb ik dus nog geeneen keer moeten parkeren, zelf niet op de snelweg geweest...
Is dit normaal de eerste lessen, of moet ik hier al wat over zeggen? Ik wil namelijk geen 40 lessen doen
Heb jij ook een kaart waarbij ze elke keer invullen wat je hebt gedaan die les? Misschien is het wel een positief teken. Dat hij het voornu wel gelooft, en zich richt op dingen die je nog moet verbeteren. Zoals kijken bij kruispunten etc. zodra je daar mee bezig gaat schiet het al heel aardig opquote:Op woensdag 7 september 2011 20:23 schreef 12345r het volgende:
Ik kan mij inderdaad herinneren dat wij op hetzelfde moment zijn begonnen. Jij gaat dus aanzienlijk snellerquote:Op woensdag 7 september 2011 14:49 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Ik dacht dat wij ongeveer gelijk zijn begonnen, ik zit inmiddels op 28, hoeveel lessen heb jij per week dan?
En theorie inmiddels?
Dat kan kloppen ja, aangezien ik 2x per week les, afentoe 1x, en dan 4 weken vakantie van mijn rijinstructrice.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:10 schreef WG1122 het volgende:
[..]
Ik kan mij inderdaad herinneren dat wij op hetzelfde moment zijn begonnen. Jij gaat dus aanzienlijk snellerIk les echter maar 1x week, heb dus afgelopen 5 weken niet gelest, en de les voor de 5 weken, dáárvoor had ik ook nog eens 3 weken geen les. Kortom, het gaat echt heel traag
![]()
Theorie heb ik nog niet, maar daar ga ik binnenkort weer aan beginnen. Weer, aangezien ik al een keer voor mijn theorie ben geweest, maar met één fout teveel op het theorie gedeelte helaas was gezakt.
Je gaat je rijbewijs echt niet in 10 lessen halen hoor. Het klinkt natuurlijk wel leuk maar ik geloof dat slechts zo rond de 0.01% zijn rijbewijs in 10 uurtjes lessen haalt. En dat zijn dan meestal de mensen die altijd stiekem de auto stallen van pappie en mammie, of de boeren op de trekkers.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:49 schreef Daantke het volgende:
Gisteren eerste les gehad, zo'n 80 km gereden in 2 uur. Helaas heb ik geen bijzondere dingen gedaan en waren het vooral autowegen etc. waar je gewoon achter je voorganger aan rijdt... Ik heb echt geen zin in 40 uur lessen dus de volgende keer ga ik ff aangeven dat ik meer diversiteit wil.
Overigens heb ik een heel goedkoop pakket met 10 lessen en examen via Groupon, waarschijnlijk wil die instructeur me dus heel veel extra laten lessen om die korting eruit te kunnen halenDat is weer het nadeel van een goedkoop pakket.
Anyone?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:29 schreef Tamashii het volgende:
Bij mij zit er elke keer een week of iets langer tussen mijn lessen, wat kan ik tussentijds doen om niks te vergeten?
De kijktechnieken op de fiets ook gebruiken? Zou het eigenlijk niet echt weten.quote:
Meer gaan lessen. Geen idee, hoe kan het eigenlijk dat je het vergeet? Ikzelf heb anderhalve maand niet gereden (vandaag voor het eerst in een andere auto) en ik ben ook niets vergeten. Was alleen even wennen, maar niets vergeten of wat dan ook. Mss op internet dingen bekijken, theorieboek bekijken ofzo?quote:
Dat snap ik ook wel, dat ik meer moet lessen dan 10 lessen, maar er zit een verschil tussen 20-25 lessen (wat ik volgens mij wel kan halen, de eerste les ging echt perfect m.i.) en 40-50 lessen (waar mijn instructeur meer naar toe wilde)quote:Op donderdag 8 september 2011 16:04 schreef Oberonn het volgende:
[..]
Je gaat je rijbewijs echt niet in 10 lessen halen hoor. Het klinkt natuurlijk wel leuk maar ik geloof dat slechts zo rond de 0.01% zijn rijbewijs in 10 uurtjes lessen haalt. En dat zijn dan meestal de mensen die altijd stiekem de auto stallen van pappie en mammie, of de boeren op de trekkers.
Neem dus gewoon de tijd ervoor, als je rij-instructeur ziet dat je een snelle leerling bent zal hij dat heus wel aangeven. Bijna niemand krijgt speciale verrichtingen op zijn eerste les
20-25 is nog steeds pittig, maar als jij zegt dat je het goed kan en snel dingen oppikt is het goed te doen.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:17 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, dat ik meer moet lessen dan 10 lessen, maar er zit een verschil tussen 20-25 lessen (wat ik volgens mij wel kan halen, de eerste les ging echt perfect m.i.) en 40-50 lessen (waar mijn instructeur meer naar toe wilde)
Vergeet niet dat ze vaak ook gewoon helpen in het begin, ze willen je een goed gevoel geven. Dat krijg je niet als die 200x afslaat tijdens de 1e les. Dus ze helpen met sowieso met de koppeling.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:17 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, dat ik meer moet lessen dan 10 lessen, maar er zit een verschil tussen 20-25 lessen (wat ik volgens mij wel kan halen, de eerste les ging echt perfect m.i.) en 40-50 lessen (waar mijn instructeur meer naar toe wilde)
Vergeet ook niet dat het landelijk gemiddelde rond de 42 lessen ligt! Er wordt nogal wat van je verwacht op een examen...quote:Op donderdag 8 september 2011 16:17 schreef Daantke het volgende:
[..]
neef van mij ook. Had ook maar een paar lessen nodig en heeft dus ook steeds wel wat rondgereden in autos hier en daar. Hij rijdt nu trouwens in een automaatquote:Op vrijdag 9 september 2011 17:21 schreef Mpj het volgende:
En een vriend van mij heeft binnen 3 rijlessen zijn rijbewijs gehaald vorig jaar, het bestaat dus echt.Hij had dan ook al drie jaar lang ervaring met autorijden (vanaf zijn vijftiende heeft hij het geleerd en heeft hij altijd stiekem rondgereden).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |