abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101646049
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:18 schreef Swomp het volgende:
Over 2 weken heb ik theorie, maar ik heb nog niet veel gedaan en de komende 2 weken heb ik het erg druk met school... ben benieuwd hoe ik dit nog allemaal in mijn kop ga stampen.
Dat doe je in 2 a 3 dagen, 1 dag als je echt goed kan stampen. Ligt er ook een beetje aan of je dingen snel oppakt en hoe je algemene kennis is (mijn nichtje had bijvoorbeeld de helft fout :') , en zonder te leren zou je toch niet veel meer dan 10 fout maken)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:26 schreef TheHunterAmin het volgende:
Ik ben geslaagd! *O*

Maar vraag niet hoe! Ik heb echt super veel geluk gehad.. Me rijinstructeur zei dat ik echt slecht gereden had en voor mijn gevoel klopt dat ook wel! Maar me instructeur zat de hele tijd te praten met mijn examinator en zodoende dus een beetje afgeleid was.. Ik heb bij sommige momenten vergeten over mijn schouder te kijken en heb een kleine ingreep gehad voor het sturen (ik zou anders tegen de stoep zijn gegaan), wou een auto parkeren en voor mijn gevoel kon ik er nog langs! Had beter gewoon moeten wachten. En later gingen we de snelweg af, ik netjes stoppen bij de stopstreep, de weg was vrij en laat hem gewoon 2x achter elkaar afslaan..

Maargoed, ik ben geslaagd en daar gaat het om.. En het is ook niet zo dat ik niet kan rijden, want in de lessen heb ik bewezen dat het gewoon goed gaat. Had dus nogal wat spanning!

Donderdagavond naar het gemeentehuis in ieder geval *O*
Lolwut? Congrats maar ik herinner mijn eerst rijles nogal in jouw verhaal lol :D
pi_101646228
Ik heb morgen theorie en ik ben pas vandaag begonnen met leren :D

Valt me eerlijk gezegd vies tegen. Een hoop flauwekulregeltjes en vragen waar ik niet echt veel van snap.
Zo had ik bijvoorbeeld de vraag: "Deze aanhangwagen is voorzien van een hulpkoppeling. Moet hij dan ook voorzien zijn van een losbreekreminrichting?"

WTF?

In heel dat ANWB theorieboek heb ik daar niets over gelezen en dan ineens zo'n vraag? Ik hoop maar dat het daadwerkelijke examen niet zulke raren vraag heeft.
pi_101646774
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:31 schreef Hartigan het volgende:
Ik heb morgen theorie en ik ben pas vandaag begonnen met leren :D

Valt me eerlijk gezegd vies tegen. Een hoop flauwekulregeltjes en vragen waar ik niet echt veel van snap.
Zo had ik bijvoorbeeld de vraag: "Deze aanhangwagen is voorzien van een hulpkoppeling. Moet hij dan ook voorzien zijn van een losbreekreminrichting?"

WTF?

In heel dat ANWB theorieboek heb ik daar niets over gelezen en dan ineens zo'n vraag? Ik hoop maar dat het daadwerkelijke examen niet zulke raren vraag heeft.
ja daar snap ik ook geen hol van , van die aanhangwagens en hoe dat goed vast zit... :N

Heb net weer een lesje gehad. Wat is dat rottig om met dit weer te rijden man :{ Regen, ok. Maar stortregen... En in het donker heb ik ook nog niet eerder gereden en dat moet ook ff wennen. Die tegenliggers met hun lichten schittert dan teveel in mn oogjes...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101647380
Die vragen over de aanhangwagens zijn inderdaad irritant.. Moet je zien hoe ik met een auto ben, denk je dat ik er dan ooit een aanhangwagen aan gooi? Dat komt nooit goed :').

Overigs stond er wel van alles daarover in het ANWB theorieboek hoor, heel verhaal over je aanhangwagen, hoe die aangekoppeld moet worden en hoe de lading erop moet liggen. Kan me nog herinneren dat ik het heb gelezen, terwijl ik er bij mijn theorie geen vragen over kreeg.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_101647953
Ha, het staat er inderdaad in.
Dan heb ik het waarschijnlijk overgeslagen omdat het me totaal niet relevant leek.

Voor de zekerheid toch maar even goed doorlezen dan.
pi_101653477
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:28 schreef Oberonn het volgende:

[..]

Lolwut? Congrats maar ik herinner mijn eerst rijles nogal in jouw verhaal lol :D
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:32 schreef TwenteFC het volgende:
^O^ ^O^ Gratz, TheHunter
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:47 schreef Apotheose het volgende:

[..]

toppie!! ^O^
Bedankt mensen! :)
pi_101659644
7e rijles gehad van de 26. Gaat oke. :/
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101666034
Ik heb na 5 weken geen les gehad te hebben, om 15:00 weer les. Ik ben echt benieuwd hoe dat zal gaan. Het wordt mijn 14e les, dus op zich moet het niet zo heel moeilijk zijn om er weer in te komen (hoop ik :') )
pi_101672620
:9 Net naar het gemeentehuis geweest om hem op te halen ... nu is het voor mij gevoel pas echt officieel.
pi_101672968
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:49 schreef WG1122 het volgende:
Ik heb na 5 weken geen les gehad te hebben, om 15:00 weer les. Ik ben echt benieuwd hoe dat zal gaan. Het wordt mijn 14e les, dus op zich moet het niet zo heel moeilijk zijn om er weer in te komen (hoop ik :') )
Ik dacht dat wij ongeveer gelijk zijn begonnen, ik zit inmiddels op 28, hoeveel lessen heb jij per week dan?

En theorie inmiddels?
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_101672975
Ik ben nou een beetje voor het theorie examen aan het leren, maar ik heb hier het boekje uit 2010...
Zit er nog verschil tussen het theorieboek uit 2010 en 2011?

Dat mensen nu al vanaf 17 mogen rijlessen moet je ook weten hoe dat zit?
pi_101673141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 14:50 schreef 12345r het volgende:
Ik ben nou een beetje voor het theorie examen aan het leren, maar ik heb hier het boekje uit 2010...

2010 is prima, dat van die 17-jarigen lijkt mij niet relevant, want ze moeten wel 18 zijn om rijbewijs te hebben.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101673269
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 14:50 schreef 12345r het volgende:

Rijsimulator ja.
pi_101673704
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 14:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

2010 is prima, dat van die 17-jarigen lijkt mij niet relevant, want ze moeten wel 18 zijn om rijbewijs te hebben.
Mooi :) !

quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2011 14:59 schreef stefkee3 het volgende:

[..]

Rijsimulator ja.
Is dat zo? Ik dacht dat ze een systeem gingen invoeren waarmee je als 17 jarige je rbw kon halen, maar dan wel alleen maar mocht rijden als er een persoon naast je zit die al minstens 10 jaar zijn rbw heeft...
pi_101674035
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:15 schreef 12345r het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik dacht dat ze een systeem gingen invoeren waarmee je als 17 jarige je rbw kon halen, maar dan wel alleen maar mocht rijden als er een persoon naast je zit die al minstens 10 jaar zijn rbw heeft...
Dat klopt, maar daar wisten ze in 2010 nog niks van, dit is met name de rijsimulator.

Wat jij bedoel is zelfs 16,5 en gaat voornamelijk over de theorie.
pi_101674148
Ik zou wel een nieuw boekje kopen ja.

Bij mij zit er elke keer een week of iets langer tussen mijn lessen, wat kan ik tussentijds doen om niks te vergeten?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101674867
Zal ook eens eens duit in het zakje doen. :) Op mijn verjaardag (24 mei j.l.) begonnen met lessen. Helaas weinig tijd omdat ik veel gewerkt heb en instructeur had natuurlijk nog meer mensen. Gekozen voor de rustige manier en niet "effe snel". 2 weken na verjaardag wel theorie van de eerste keer in de pocket. :) Niks moeilijks aan, als je maar leert!!!!! Voor me zat iemand die voor de 8ste keer op ging en rond me had niemand het van de 1ste keer weten te behalen.

Misschien mag ik het niet zeggen, maar het overgrote deel was vrouw. :') Volgens mij onderschatten veel mensen het theorie-examen. Denken meer van "dat doe ik wel even". :P

Maar goed, 26 september ga ik voor mijn TTT, de tel van het aantal lessen ben ik ondertussen een beetje kwijt geraakt, maar ik geloof dat ik rond de 17/18 zit. Ik hoop rond de 30 te eindigen! Hoorde dat het gemiddelde 35-40 is dusja. Moet lukken!

Veel kennissen van mij willen het per se in 1 of 2 maanden halen, lessen 4 uur achter elkaar. Maar dan kun je toch nooit geconcentreerd blijven??? Liever een beetje op normaal tempo dan maar. Hoef niet in de lesauto te wonen. :')
pi_101675821
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:15 schreef 12345r het volgende:

[..]

Mooi :) !

[..]

Maar daar is toch helemaal niets concreets over besloten?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101675953
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:13 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Maar daar is toch helemaal niets concreets over besloten?
Ik weet het allemaal niet meer :')
Al dat gedoe met die rijbewijzen, rijbewijs A gaat ook helemaal veranderen hoorde ik :?

Maargoed, het kan mij niet zo heel veel uitmaken, rijbewijs A heb ik al en ik ben gewoon netjes 18, dus ik hoef me nergens zorgen over te maken :P
pi_101676549
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:17 schreef 12345r het volgende:

[..]

Ik weet het allemaal niet meer :')
Al dat gedoe met die rijbewijzen, rijbewijs A gaat ook helemaal veranderen hoorde ik :?

Maargoed, het kan mij niet zo heel veel uitmaken, rijbewijs A heb ik al en ik ben gewoon netjes 18, dus ik hoef me nergens zorgen over te maken :P
Concreet is het niet meer, als je in november of daarna 17 wordt, mag je vanaf dan je rijbewijs gaan halen.

Dat met motor, klopt ook, er komt een 3de klasse bij, dat je dus licht, midden, en zwaar hebt.

Voor iedere klasse moet je dan ook appart op.

(in betrouwbare bron vernomen)
pi_101677781
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:49 schreef Mandéra het volgende:
Voor me zat iemand die voor de 8ste keer op ging en rond me had niemand het van de 1ste keer weten te behalen.

Maar goed, 26 september ga ik voor mijn TTT,
Haha precies hetzelfde :P erg veel gezakte in mijn zaal en ook op 26 sept m'n TTT :)
graag verwijderen
pi_101678104
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:59 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Haha precies hetzelfde :P erg veel gezakte in mijn zaal en ook op 26 sept m'n TTT :)
Haha, same story hier _O- alleen heb ik TTT op 27 sep :P
pi_101678813
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:49 schreef Mandéra het volgende:

Veel kennissen van mij willen het per se in 1 of 2 maanden halen, lessen 4 uur achter elkaar. Maar dan kun je toch nooit geconcentreerd blijven??? Liever een beetje op normaal tempo dan maar. Hoef niet in de lesauto te wonen. :')
Na twee uur lessen ben je op (zeker in het begin) en leer je niets meer. Je kan het wel spreiden in de week zelf bv. 2 uur op Maandag en 2 uur op Donderdag oid. als er maar wat rust tussen zit om te reflecteren en rustig na te denken hoe de voorgaande les ging. Maar op een tempo van 2 aangesloten uren per week moet je ook wel je rijbewijs binnen 3 maanden kunnen halen (mits je natuurlijk de eerste keer slaagt :)). Het slagingspercentage van de "haastige spoed" figuren ligt aanzienlijk lager dan diegenen die op een normaal tempo lessen.
pi_101682921
Jeuj, theorie is binnen! ^O^

18/25 gevaarherkenning en 36/40 theorie.

Het kan dus wel binnen een dag geleerd worden, maar het is niet echt aan te raden :')
Wat een gestress was dat zeg.

Een tip aan degenen die hun theorie nog moeten halen: begin op tijd met studeren! Het is niet zozeer moeilijk, maar het is wel veel.
pi_101684234
Nou, hier is het aftellen begonnen. Nog 3 lessen en het is afrijden. :o
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:06 schreef Hartigan het volgende:
Jeuj, theorie is binnen! ^O^

18/25 gevaarherkenning en 36/40 theorie.

Het kan dus wel binnen een dag geleerd worden, maar het is niet echt aan te raden :')
Wat een gestress was dat zeg.

Een tip aan degenen die hun theorie nog moeten halen: begin op tijd met studeren! Het is niet zozeer moeilijk, maar het is wel veel.
Whehehe mooi gedaan toch? Het is binnen! :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')