abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101382510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 07:13 schreef Soempie het volgende:

[..]

Allereerst: wat een stomme vraag. Ik had alleen zeker niet voor C gekozen, omdat je bij het instappen/ begin je spiegels al had moeten doen. Als je daar bij het inhalen nog mee bezig moet zijn ben je te laat. Ik had voor A gekozen, omdat echt niet elke auto 140 kan op de snelweg (zoals hierboven werd gezegd).
Ik vind het maar een vreemde beredenatie. Dat je spiegels 'goed moeten staan' tijdens het inhalen staat los van het feit of je ze had moet controleren bij het instappen ja of de nee.

Simpelweg omdat het niet relevant is. Je bent mogelijk een controlepunt te laat, dus kijk je of de spiegels goed staan.

Als iedereen alles zou doen zoals het moet dan hadden veel mensen minder pech. Vandaar dat vragen ook op zulke situaties betrekking kunnen hebben.

Wat betreft het snelweggedeelte. Dit zou kunnen, maar aangezien het een redelijk algemene vraag is, kan je er niet uit herleiden dat het om snelwegrijden staat. Ook uit de antwoorden blijkt dit niet.

Mocht het nu een specifiekere vraag zijn, en stonden er snelheden, maximum snelheden of verkeersituaties bij die op snelweg duiden, dan zou ik A wel logischer vinden, maar dat blijkt uit dit verhaal niet.

Maar laten we het erop houden dat het een gekke vraag is :P De reden dat ik er toch uitgebreid op reageer is te laten zien wat de redenatie is.

Ik vond toen ik nog leerling was het erg prettig om antwoord te krijgen op het hoe en waarom.

Zo heeft mij rij-instructeur mij uitgelegd hoe een motor werkt, waardoor je snapt waar je mee bezig bent tijdens het koppelen en gas geven. Dit gaf mij inzicht waardoor ik het steeds beter ging doen.

Grappig genoeg is mij dat altijd bijgebleven.
pi_101384522
ah kut man. Ben bij lesuur 18 en liet vandaag de motor af slaan.. Balen man, echt een klote dag :(
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:05:24 #28
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_101386183
Och ik laat de motor ook nog wel eens afslaan..Na 5 maanden mijn rijbewijs te hebben..
Gewoon doorrijden :)

Koude diesels :') :')
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_101386273
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:35 schreef ErikHoevenaars het volgende:
ah kut man. Ben bij lesuur 18 en liet vandaag de motor af slaan.. Balen man, echt een klote dag :(
Gewoon opnieuw starten en verder rijden. Gaat je vast nog wel een keer gebeuren. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101387601
quote:
Als dat het ergste was was er toch niets aan de hand.
pi_101392951
Ik doe mee :)

15 augustus een intakeles gehad. Direct rotondes en snelweg gereden. Motor tijdens deze les vier keer af laten slaan }:| Afijn, na de intake een pakket van 40 lessen gekocht en ik heb vanavond mijn vijfde les gehad. Ook voor het eerst in het donker gereden, dat maakte het er in ieder geval niet gemakkelijker op :{

Ik heb nog moeite met het schakelen. Zet hem met regelmaat in zijn 5 als ik hem in zijn 3 wil zetten of krijg hem niet in één keer in zijn 3 gezet. Schakelen bij het wegrijden was de eerste drie lessen een regelrechte ramp (met als resultaat een motor die afsloeg), maar dit gaat inmiddels een stuk beter. Sturen gaat redelijk. Scannen en spiegelen heb ik mijzelf nog (lang) niet eigen gemaakt. Vind het ook nog moeilijk om in te schatten hoe groot de auto precies is, wanneer ik bijvoorbeeld ga parkeren of een smal straatje in moet draaien.

Dinsdag 6 september ga ik op voor mijn theorie.

Succes aan alle mensen die deze week een spannende week hebben, rijbewijs gerelateerd dan! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Lindala op 30-08-2011 23:05:30 ]
pi_101393184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:59 schreef Lindala het volgende:
Ik doe mee :)

15 augustus een intakeles gehad. Direct rotondes en snelweg gereden. Motor tijdens deze les vier keer af laten slaan }:| Afijn, na de intake een pakket van 40 lessen gekocht en ik heb vanavond mijn vijfde les gehad. Ook voor het eerst in het donker gereden, dat maakte het er in ieder geval niet gemakkelijker op :{

Ik heb nog moeite met het schakelen. Zet hem met regelmaat in zijn 5 als ik hem in zijn 3 wil zetten of krijg hem niet in één keer in zijn 3 gezet. Schakelen bij het wegrijden was de eerste drie lessen een regelrechte ramp (met als resultaat een motor die afsloeg), maar dit gaat inmiddels een stuk beter. Sturen gaat redelijk. Scannen en spiegelen heb ik mijzelf nog (lang) niet eigen gemaakt. Vind het ook nog moeilijk om in te schatten hoe groot de auto precies is, wanneer ik bijvoorbeeld ga parkeren of een smal straatje in moet draaien.

Dinsdag 6 maart ga ik op voor mijn theorie.

Succes aan alle mensen die deze week een spannende week hebben, rijbewijs gerelateerd dan! :P
Misschien een tip om hem in de 3 te zetten vanuit de 2, niet in één keer doen maar 2x licht duwen, eerst zet je hem dus vanuit de 2 in de vrij hij staat dan automatisch in het midden, duw je nog een keer naar boven zet je hem in de 3.

Ik denk dat je 6 September voor je theorie gaat? :P.
Succes in ieder geval!

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn93 op 30-08-2011 23:21:56 ]
pi_101393209
-weg-
pi_101393358
ow ik faal druk ik op quote inplaats van edit het was ook vroeg vanmorgen
pi_101393447
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:03 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Misschien een tip om hem in de 3 te zetten vanuit de 2, niet in één keer doen maar 2x licht duwen, eerst zet je hem dus in de vrij hij staat dan automatisch in het midden, duw je noch een keer naar boven zet je hem in de 3.

Succes in ieder geval!
Geen idee hoe ik bij maart kwam :) Even ge-edit.

Bedankt voor de tip, zal hem zaterdag eens mee nemen ^O^
pi_101393810
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:03 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Misschien een tip om hem in de 3 te zetten vanuit de 2, niet in één keer doen maar 2x licht duwen, eerst zet je hem dus vanuit de 2 in de vrij hij staat dan automatisch in het midden, duw je noch een keer naar boven zet je hem in de 3.

Succes in ieder geval!
zo is 't mij ook geleerd :-)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101399909
quote:
Boeiend, dat gebeurde mij zelfs nog een keer bij m'n examen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_101399924
@Gedetineerde, tuurlijk moeten je spiegels goed staan bij het inhalen. Maar dat vraag je je bij het daadwerkelijk inhalen toch niet meer af? Nu geef ik toe dat ik me dan ook niet bewust afvraag of m'n auto wel snel genoeg is, maar dat antwoord zou ik dan wel kiezen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:50:14 #39
309946 Ricksnor
Ik ben Rick met een snor.
pi_101410840
Volgende week maandag rij-examen. Om 15:50.
Erg spannend, maar ik heb wel het gevoel dat ik er klaar voor ben. Laatste paar rijlessen en vooral die van
gister ging echt perfect.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ricksnor op 31-08-2011 15:06:58 ]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:24:06 #40
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_101411935
Als tip kan ik geven : Zorg dat als je fouten maken ze je goed oplost. En ga vooral niet panikeren omdat je iets eerder een fout hebt gemaakt..

[ Bericht 25% gewijzigd door bokkepoot op 31-08-2011 18:05:18 ]
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_101413468
Vandaag de derde les gehad maar niet echt tevreden.
Ondanks dat ik rijbewijs A al heb betrapt ik mezelf erop, en mijn instructeur ook, dat ik veels te weinig borden kijk...

Elke keer vraagt die weer: 'Wat stond er op dat bord'? En 9 van de 10 keer heb ik gewoon geen flauw idee :')

Jammer, had gehoopt het rijbewijs snel te kunnen halen, maar dat gaat toch tegenvallen ben ik bang O-)
pi_101439182
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:24 schreef bokkepoot het volgende:
Als tip kan ik geven : Zorg dat als je fouten maken ze je goed oplost. En ga vooral niet panikeren omdat je iets eerder een fout hebt gemaakt..
Inderdaad, zodra je door hebt dat je iets fout hebt gedaan: niet over gaan piekeren, maar naast je neer leggen. Tegenover een fout kunnen heel veel goede punten staan. En zoals mijn leraar aangaf voor het examen: je hoeft echt geen 10 te halen om te slagen.

Ik heb gister een peugeot 205 gekocht, een rode. O+ *O* En voor het eerst mee gereden (in het donker, door the middle of nowhere, over de snelweg, etc). Vond het best wel spannend, maar we zijn thuis gekomen. :P

Ricksnor, succes maandag! ^O^
pi_101450864
:D Vandaag mijn Examen gehad nadat ik vorige week een weekcursus had, de TTT had ik zwaar verneukt maar vandaag is alles goedgekomen en ben dus geslaagd .. wat een opluchting was dat zeg.. was zo zenuwachtig als de pest, zeker na die verneukte TTT.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:22:15 #44
252108 Len93
That's what she said.
pi_101451603
quote:
19s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:56 schreef TwenteFC het volgende:
:D Vandaag mijn Examen gehad nadat ik vorige week een weekcursus had, de TTT had ik zwaar verneukt maar vandaag is alles goedgekomen en ben dus geslaagd .. wat een opluchting was dat zeg.. was zo zenuwachtig als de pest, zeker na die verneukte TTT.
Netjes, gefeliciteerd!
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_101453135
Feli Twente! :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 07:24 schreef Soempie het volgende:

[..]

Inderdaad, zodra je door hebt dat je iets fout hebt gedaan: niet over gaan piekeren, maar naast je neer leggen. Tegenover een fout kunnen heel veel goede punten staan. En zoals mijn leraar aangaf voor het examen: je hoeft echt geen 10 te halen om te slagen.

Ik heb gister een peugeot 205 gekocht, een rode. O+ *O* En voor het eerst mee gereden (in het donker, door the middle of nowhere, over de snelweg, etc). Vond het best wel spannend, maar we zijn thuis gekomen. :P

Ricksnor, succes maandag! ^O^
zijn mooie auto's, peugeot!
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101454142
quote:
19s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:56 schreef TwenteFC het volgende:
Wauw, geweldig! Ik heb mijn TTT bijna verneukt door de zenuwen, dus ik hoor graag hoe je er tijdens het examen mee om bent gegaan :)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_101456569
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wauw, geweldig! Ik heb mijn TTT bijna verneukt door de zenuwen, dus ik hoor graag hoe je er tijdens het examen mee om bent gegaan :)
Ten eerste, bedankt allemaal! :D

Nou de zenuwen had ik bij de TTT gigantisch veel last van, ik kon de koppeling niet eens fatsoenlijk vasthouden door het trillen van mijn voet :D
Ik moest bij de TTT keren in een straat, en dat wilde ik doen dmv een bocht achteruit .. ik zag een auto aankomen dus ik wachtte even.. en ging toen door en had de fietser die daarna kwam gemist.

Heel stom en dus terecht geen vrijstelling kregen tijdens de TTT.

Vandaag ging het op de een of andere manier heel anders, moest tijdens het lopen naar de auto even een kenteken lezen van een auto die voorbij reed.. vanaf 5 meter afstand lol .. daarna even de motorkap losmaken en even vertellen waar alles zat.

Daarna gewoon een rustig rondje gereden, was om 10:00 begonnen en om 10:30 zaten we alweer aan tafel en daar kreeg ik het nieuws dat ik geslaagd was.

Ik reed wel een stuk 80 in een 60 zone, toen maakte de examinator de opmerking dat hij vanmorgen op de radio hoorde dat er een flitscontrole was, en mijn rijinstructeur antwoordde met "Nee, gelukkig niet" Ik reageerde hier direct op door mijn snelheid te laten zakken naar ~65 en voor de rest had hij niet veel punten :P

Ik denk dat ik minder zenuwen had voor het examen omdat ik mezelf van te voren gewoon al wijs heb gemaakt dat het nergens op slaat, ik heb een weekcursus gedaan .. en de laatste 3 dagen ging het eigenlijk gewoon al zeer goed volgens mijn instructeur. Dus ik had gewoon zo iets van "Ik ga gewoon rijden zoals ik altijd doe, en ik zie wel".

Het heeft in ieder geval gewerkt :D
pi_101456655
:P Trouwens tijdens het examen maar gekozen voor keren door te steken op een veel te smalle weg, koste me 1x extra steken maar dat maakte mijn examinator niet veel uit omdat ik het gewoon goed oploste(lees: ik ging niet over de stoep) en koel bleef.

En de stop opdracht was ook wel grappig, ik stoppen ... rijd die auto voor mijn neus weg :D.

[ Bericht 3% gewijzigd door TwenteFC op 01-09-2011 19:21:33 ]
pi_101460892
quote:
19s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:07 schreef TwenteFC het volgende:

En de stop opdracht was ook wel grappig, ik stoppen ... rijd die auto voor mijn neus weg :D.
_O-

Gefeliciteerd!
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:06:26 #50
309946 Ricksnor
Ik ben Rick met een snor.
pi_101483631
Gefeliciteerd.

De zenuwen beginnen zich nu toch wel op te bouwen voor maandag.
Toch heb ik er wel zin in, ik wil gewoon laten zien wat ik geleerd heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')