Ik heb nu aangevraagd voor 12 september dus hopen dat ik het dan wel haal. Heel veel mensen onderschatten het en leren helemaal niet (de eerste keer), vermoed ik. Terwijl er toch echt bepaalde vragen zijn die de meeste mensen niet zomaar weten zoals die afmetingen bijv. En gevaarherkenning, moet je volgens mij ook maar geluk mee hebben. Maar daar had ik ''maar'' 7 fout.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Precies, de volgende keer weet je precies wat je te wachten staat nu, heb je beter geleerd en lukt het, wedden?
Ik zat ook -heel motiverend- tussen allemaal mensen die voor hun derde keer moesten al
Ik denk idd dat een hoop mensen het de eerste keer iets te laconiek opnemen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:59 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ik heb nu aangevraagd voor 12 september dus hopen dat ik het dan wel haal. Heel veel mensen onderschatten het en leren helemaal niet (de eerste keer), vermoed ik. Terwijl er toch echt bepaalde vragen zijn die de meeste mensen niet zomaar weten zoals die afmetingen bijv. En gevaarherkenning, moet je volgens mij ook maar geluk mee hebben. Maar daar had ik ''maar'' 7 fout.
Mijn instructeur belt strakjes voor de definitelinieve datumquote:Maaar, is je praktijk al aangevraagd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:11 schreef Mpj het volgende:
Mooizo.. wel spannend maar het komt sowieso wel goed.
Trouwens, ik noemde je meisje omdat ik dacht dat je midden twintig was ofzo, op die foto zie je er helemaal niet uit als dertig.
A zou in principe wel kunnen, als jou auto maar 100 kan rijden en jij een auto die 100 rijd in wil halen, dan kan dit dus niet.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Net een proefexamen gedaan, die 8 seconden vragen gingen super, 6 van de 25 fout, die andere vragen gingen ook wel goed, maar wat minder, had officieel 11 vragen, al vond ik 1 of 2 vragen gewoon complete onzin dus ik zie het liever positiever.
Zo was een vraag:
Waar houdt u rekening mee als u wilt inhalen:
A. Is mijn auto snel genoeg.
B. Is de auto van mijn voorligger snel genoeg.
C. Staan mijn spiegels wel goed.
Ik had dus C, want A en B slaan nergens op want hier in Nederland mag je nergens harder dan 130 rijden, dus om in te halen moet je ongeveer 140 rijden, en iedere APK gekeurde auto kan wel 140+ rijden.
Als ze nou zeiden 'A. Ga ik snel genoeg' dan was het logischer, maar dat zeggen ze niet, dus ik reken deze niet fout.
Ja dat kan wel, ik zeg alleen dat het geen toegevoegde waarde heeftquote:Op zondag 28 augustus 2011 17:21 schreef Swomp het volgende:
[..]
ok, naja hier zijn ook mensen die juist wel in stappen terugschakelen. Ik denk dat het gewoon is wat je je aanleert.
Ja dit is de manier 'uit het boekje'. Er werd echter gevraagd hoe anderen dat deden, dus vertelde ik mijn manier. Ik heb overigens wel al 8 jaar mijn rijbewijs, dus mijn eigen stijl is er wel redelijk ingesletenquote:Op zondag 28 augustus 2011 17:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb juist deze volgorde geleerd:
-eerst remmen (dus absoluut niet beginnen met de koppeling)
-dan schakelen, eventueel blijven remmen ondertussen
-vóór de bocht koppeling weer omhoog hebben
-einde van de bocht weer gas bij
Als ik het niet strikt zo doe, zo zegt mijn instructeur, kun je zakken op je bochtentechniek, vooral het stukje dat je de koppeling nog niet omhoog hebt voor je bocht. Hij blijft hier ook continu op hameren.
Allemaal verschillende verhalen dus, geen idee wie er nu gelijk heeft...
Erg ongelukkig geformuleerd. B is het zeker niet dus blijven A en C over.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Net een proefexamen gedaan, die 8 seconden vragen gingen super, 6 van de 25 fout, die andere vragen gingen ook wel goed, maar wat minder, had officieel 11 vragen, al vond ik 1 of 2 vragen gewoon complete onzin dus ik zie het liever positiever.
Zo was een vraag:
Waar houdt u rekening mee als u wilt inhalen:
A. Is mijn auto snel genoeg.
B. Is de auto van mijn voorligger snel genoeg.
C. Staan mijn spiegels wel goed.
Ik had dus C, want A en B slaan nergens op want hier in Nederland mag je nergens harder dan 130 rijden, dus om in te halen moet je ongeveer 140 rijden, en iedere APK gekeurde auto kan wel 140+ rijden.
Als ze nou zeiden 'A. Ga ik snel genoeg' dan was het logischer, maar dat zeggen ze niet, dus ik reken deze niet fout.
Allereerst: wat een stomme vraag. Ik had alleen zeker niet voor C gekozen, omdat je bij het instappen/ begin je spiegels al had moeten doen. Als je daar bij het inhalen nog mee bezig moet zijn ben je te laat. Ik had voor A gekozen, omdat echt niet elke auto 140 kan op de snelweg (zoals hierboven werd gezegd).quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 06:59 schreef Gedetineerde het volgende:
[..]
Erg ongelukkig geformuleerd. B is het zeker niet dus blijven A en C over.
Je auto moet wel snel genoeg zijn, met een 45 km/ph karretje haal je iemand die 60 rijdt niet in, maar je spiegels moeten ook goed afgesteld staan, ook al kan je ook om je schouders kijken.
Al met al had ik ook voor C gekozen.
Zojuist mijn tussentijdse toets gehaald, wel nog wat verbeterpunten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:50 schreef Martijn93 het volgende:
Morgen tussentijdse toets, kijken wat ik er van ga bakken.
Gefeliciteerd, nu is het rijexamen een eitje. Ik zit nu bij het cbr te wachten op mijn theorie examen xDquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:07 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Zojuist mijn tussentijdse toets gehaald, wel nog wat verbeterpunten.
Voornamelijk verder vooruit kijken.
21 september examen.
Bedankt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:03 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, nu is het rijexamen een eitje. Ik zit nu bij het cbr te wachten op mijn theorie examen xD
en? en? en?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:03 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, nu is het rijexamen een eitje. Ik zit nu bij het cbr te wachten op mijn theorie examen xD
Succes er mee! Ook oefenexamens gemaakt of niet?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:12 schreef RichardRichard het volgende:
Om 13:30 theorie examen, hopelijk goed ga ik het halen. Ik ben al heleweek druk aan het leren en de meeste dingen weet ik wel. Als ik mn certificaat heb ga ik meteen ff rijschool bellen voor les.
Ik heb geen theorieles. Dit is de 2e keer dat ik mijn theorie examen gaat doen. Eerste keer was in 2008 en toen in 1x gehaald. Was nog wel het oude examen. Ik heb wel via internet op website aardig wat keren geoefend en ook uit het boek. Normaal leer ik wel snel en onthou ik veel dingen. Maar dit blijf toch altijd spannend. Als ik het verpest moet ik weer een maand wachten en weer 34euro lichter. Ik wil gewoon mn rijbewijsquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:14 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Succes er mee! Ook oefenexamens gemaakt of niet?
Ik heb toen alleen theorieles gehad wel aardig wat lessen, en oefenexamens gemaakt van een cd.
Sorry, moest helemaal terug naar Leeuwarden van Groningen rijden en moest nog studieboeken kopen en telefoon deed het niet.quote:
Jammer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:00 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Sorry, moest helemaal terug naar Leeuwarden van Groningen rijden en moest nog studieboeken kopen en telefoon deed het niet.
Iig, ik ben gezakt, die snelle vragen onderdeel had ik goed, 8/12 fout ofzo. Bij de rest van de vragen dacht ik dat het super ging, wat dus niet zo was >.> 10 fouten o.0
Dus nu erg chagrijnig, maarja, volgende keer weer een kans.
jammerquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:00 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Sorry, moest helemaal terug naar Leeuwarden van Groningen rijden en moest nog studieboeken kopen en telefoon deed het niet.
Iig, ik ben gezakt, die snelle vragen onderdeel had ik goed, 8/12 fout ofzo. Bij de rest van de vragen dacht ik dat het super ging, wat dus niet zo was >.> 10 fouten o.0
Dus nu erg chagrijnig, maarja, volgende keer weer een kans.
Proficiat, nu op naar de praktijk!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:29 schreef RichardRichard het volgende:
Yes, mn theorie certificaat binnen.
Gevaarherkenning 23/25
Verkeersregels & Inzicht: 37/40
Ik ben niet ontevreden
Dankje, meteen ff rijschool bellenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:32 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Proficiat, nu op naar de praktijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |