Onder de beklimmingen zijn de Estacion de Montaña Manzaneda, La Farrapona, Sierra Nevada, La Covatilla, l’Angliru, de San Lorenzo del Escorial, de Valdepeñas de Jaen en de Peña Cabarga.quote:1e rit (zaterdag 20 augustus): Benidorm - Benidorm (ploegentijdrit 16 km)
2e rit (zondag 21): La Nucia - Playas de Orihuela (171,5 km)
3e rit (maandag 22): Petrer - Totana (164,0 km)
4e rit (dinsdag 23): Baza - Sierra Nevada (172,0 km)
5e rit (woensdag 24): Sierra Nevada - Valdepeñas de Jaén (200 km)
6e rit (donderdag 25): Ubeda - Cordoba (185,7 km)
7e rit (vrijdag 26): Almaden - Talavera de la Reina (185 km)
8e rit (zaterdag 27): Talavera de la Reina - San Lorenzo de El Escorial (182 km)
9e rit (zondag 28): Villacastin - Sierra de Bejar/La Covatilla (179,5 km)
10e rit (maandag 29): Salamanca - Salamanca (ind. tijdrit, 40 km)
Rustdag (dinsdag 30)
11e rit (woensdag 31): Verin - Estación de Manzaneda (171 km)
12e rit (donderdag 1 september): Ponteareas - Pontevedra (160 km)
13e rit (vrijdag 2): Sarria - Ponferrada (150 km)
14e rit (zaterdag 3): Astorga - La Farrapona/Lagos de Somiedo (173,2 km)
15e rit (zondag 4): Avilés - Alto de l'Angliru (144 km)
Rustdag (maandag 5)
16e rit (dinsdag 6): Villa Romana La Olmeda - Haro (180 km)
17e rit (woensdag 7): Faustino V - Peña Cabarga (212,5 km)
18e rit (donderdag 8): Solares - Noja (169,7 km)
19e rit (vrijdag 9): Noja - Bilbao (157,9 km)
20e rit (zaterdag 10): Bilbao - Vitoria (187 km)
21e rit (zondag 11): Circuit du Jarama - Madrid (94 km
Totale afstand: 3295 km
3:09quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:43 schreef Felagund het volgende:
Wat was nu de achterstand van Mollema?
Voor de overwinning gaan, eerst Nibali slopen en op de Angliru ook Wiggins er aan. Maar het zal wel niet.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:44 schreef marcodej het volgende:
Schade is te overzien. Podium nog in zicht.
twitter:Greghenderson1 twitterde op maandag 29-08-2011 om 17:31:18My gut feel for Wiggo. Dehydrated. Haven't seen him dripping sweat on the start line like that. Dropping power isn't normal for Wiggo. reageer retweet
Nog netjes, na hem worden de achterstanden in het klassement een stuk groter. Top 5 is wel realistisch, had ik vooraf niet verwacht.quote:
Podium blijft in zicht zo, Froome/Wiggins combo betekent toch dat Froome moet worden opgeofferd. Kessiakoff en Monfort zijn in principe de mindere in de etappe van woensdag en zeker op de Anliru. Kruijswijk moet maar goed gaan knechten nu.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nog netjes, na hem worden de achterstanden in het klassement een stuk groter. Top 5 is wel realistisch, had ik vooraf niet verwacht.
Dat is mijns inziens in het voordeel van Mollema. Nadeel (en voordeel voor ons) is dat de favorieten altijd om de zege moeten strijden en dat Rabo dus ook zal moeten werkenquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:46 schreef Redefine het volgende:
Met deze verschillen doen de boni's er echt toe. Weliswaar heb je nog woensdag en de Angliru. Maar de vraag is of tussen de top zeven die verschillen echt zo groot zullen zijn.
Ja, maar dit kan nog wel eens een rare Vuelta worden. Ik heb nu geen idee wie de favoriet is, Wiggins heeft eigenlijk te weinig gewonnen. Nibali lijkt ook niet de beste te zijn getuige gisteren. Toch moet er iemand winnen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Podium blijft in zicht zo, Froome/Wiggins combo betekent toch dat Froome moet worden opgeofferd. Kessiakoff en Monfort zijn in principe de mindere in de etappe van woensdag en zeker op de Anliru. Kruijswijk moet maar goed gaan knechten nu.
Mollema dan maar, dood of de gladiolen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, maar dit kan nog wel eens een rare Vuelta worden. Ik heb nu geen idee wie de favoriet is, Wiggins heeft eigenlijk te weinig gewonnen. Nibali lijkt ook niet de beste te zijn getuige gisteren. Toch moet er iemand winnen.
Leopard heeft ook twee man hoog in het klassement.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:52 schreef Junglebeast het volgende:
Maar de rest kijkt nu wel allemaal naar Sky. Dus als Wiggins (of Froome) een slechte dag heeft kunnen we wel wat verschuivingen ontstaan hopelijk ten gunste van Mollema.
Leukquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:53 schreef Aguero het volgende:
Mollema is nog wel leider in het combinatieklassement en zal woensdag dus starten in de witte trui.
daarna ook weinig kans iets goed te maken toch?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:54 schreef marcodej het volgende:
Nog niks van te zeggen. De Angliru gaat alles duidelijk maken.
Waarschijnlijk wel. Tot zover ligt waarschijnlijk alles open.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:54 schreef marcodej het volgende:
Fuglsang kreeg op La Covatilla al een draai om de oren, Monfort iets minder. Kruijswijk zat er nog voor toen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Leopard heeft ook twee man hoog in het klassement.
Alleen nog een Rodriguez klim volgens mij.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:55 schreef franklop het volgende:
[..]
daarna ook weinig kans iets goed te maken toch?
Woensdag is al gelijk feest met aankomst bergop. Zaterdag kan ook heel leuk worden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:54 schreef marcodej het volgende:
Dan zeg ik Fuglsang maar, als ik toch moet voorspellen.
meer dan verdiend na die solo van 47 kmquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:57 schreef marcodej het volgende:
Martin krijgt ook nog de prijs van de strijdlust.
Mwah, Casero reed volgens mij in 2001 ook al naar een vijfde plaats in de Tour. Dus helemaal uit de lucht vallen kwam ie ook niet.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het ziet er iig. goed uit voor de outsiders, blijkbaar zijn de jaren die op 1 eindigen in de Vuelta altijd voor kleine namen, toch al een paar decennia zo.
Zoncolan kon Nibali goed meekomen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Tot zover ligt waarschijnlijk alles open.
Ik kan van iedereen die nu kort staat niet aanwijzen wie nu bij uitstek sterk is op steile klimmen. Nibali is de meest ervaren ronderenner, maar is de Angrliru voor hem gemaakt?
Ik vind Nibali gevoelsmatig nog altijd de gevaarlijkste man.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:02 schreef DeeBee het volgende:
Wiggins verloor ook aardig op die 'Purito-klimmetjes' en Mollema kwam ook daar goed mee!
Het is echter wel een bizarre grote ronde omdat 'ie effectief bijna maar 2 weken duurt voor de klassements-mannen of er moet een Heras-coupe nog volgen in de derde week...
Het zou mij nog steeds ernstig verbazen als Wiggins mee kan op de Angliru, op zo'n soort klim heeft hij het nog zelden laten zien (en ik zou het ook te bizar vinden, want zo'n begenadigd klimmer ia hij nou ook weer niet natuurlijk...).
Benieuwd of de prestatie van Nibali gisteren een voorteken was of dat hij z'n adem ook wel weer gaat vinden, dan blijft hij ook erg gevaarlijk!
Wordt man tegen man normaal gesproken, Gesink kon in 2008 op eigen tempo toch aardig kort eindigen. Maar goed Mollema is Gesink niet natuurlijk en je hebt nu geen Contador die het hele veld kan slopen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:03 schreef marcodej het volgende:
Ik vraag me trouwens ook af of de Angliru nou zo'n geschikte klim is voor Mollema, met zijn mijnwerkersstijl. Zijn aankomsten op de muren van afgelopen week gaven daarentegen wel vertrouwen.
Nibali heeft bergop toch al aardig wat steken laten vallen. Niet vergeten dat hij een halve minuut in de afdaling heeft gepakt. Ook in de TTT pakte hij een halve minuut t.o.v. Mollema.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind Nibali gevoelsmatig nog altijd de gevaarlijkste man.
Yep. Ik heb wel het gevoel dat hij nog wat groeimarge heeft. Maar dat zal moeten blijken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nibali heeft bergop toch al aardig wat steken laten vallen. Niet vergeten dat hij een halve minuut in de afdaling heeft gepakt.
Ik verwacht wel zoiets, zeker indien ook de Angliru weer uitdraait op een sof (toegegeven, onwaarschijnlijk) en het allemaal op een hoopje blijft staan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:02 schreef DeeBee het volgende:
Het is echter wel een bizarre grote ronde omdat 'ie effectief bijna maar 2 weken duurt voor de klassements-mannen of er moet een Heras-coupe nog volgen in de derde week...
Nog 2 mooie aankomsten bergop voor de Angliru en La Covatilla was toch ook best een leuke aankomst.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik verwacht wel zoiets, zeker indien ook de Angliru weer uitdraait op een sof (toegegeven, onwaarschijnlijk) en het allemaal op een hoopje blijft staan.
Ik denk dat Fuglsang bergop net tekort komt, heb hem in ieder geval nog niet met de beste 5 zien wedijveren.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:54 schreef marcodej het volgende:
Dan zeg ik Fuglsang maar, als ik toch moet voorspellen.
Ik hoop (tegen beter weten in) op Cobo. Mag blijkbaar voor eigen rekening rijden na het falen van Sastre.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:19 schreef Steven184 het volgende:
We moeten Kessiakoff trouwens ook niet vergeten.
Wat ik zo vreemd vind is dat dit binnen een maand al duidelijk is.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:24 schreef marcodej het volgende:
Uitslag Tour 2011 definitief. Alle dopingcontroles van de Tour negatief, zo meldt de UCI.
Je moet het ook willen vinden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat ik zo vreemd vind is dat dit binnen een maand al duidelijk is.
Bij andere sporten hoor je soms een half jaar na dato pas dat iemand positief heeft getest. Om een voorbeeld te noemen de judoka Tong Wen, die overigens haar medaille van het WK in Rotterdam van het CAS weer terugkreeg na een vormfout. Vorige week lekte uit dat een Oekraiense biatlete positief has getest op efidrine tijdens het WK. En dat WK was al in maart ofzo. Tijdens het WK snowboarden in januari werd een Canadees betrapt op marihuana, waardoor de Nederlander Van Straten nog brons kreeg. Dit werd ook pas in juni ofzo bekend.
Waarom duurt het bij snowboarden, judo en biathlon dan maanden voordat zoiets duidelijk is?
Betrappen duurt niet lang, bestraffen is iets moeilijker.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat ik zo vreemd vind is dat dit binnen een maand al duidelijk is.
Okay, maar het lekt pas uit naar de buitenwereld als de persoon in kwestie eenmaal bestraft is dan? De medaille van die Oekraiense biatlete is volgens mij nog niet geschrapt? Ze is wel voorlopig geschorst, in afwachting van eventuele beroepszaken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Betrappen duurt niet lang, bestraffen is iets moeilijker.
twitter:bradwiggins twitterde op maandag 29-08-2011 om 18:32:34Not my best TT of the year but after the events of the last 7 weeks got to be happy. Chris Froome was amazing and deserves all he gets. reageer retweet
De tank van Mollema kan natuurlijk ook snel leeg raken. Hij heeft een volledige Tour in de benen. Hopelijk breekt hem dat niet op.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:51 schreef Ericr het volgende:
Misschien dat de tank al leegraakt bij Wiggins, zou mooi zijn.
Nee joh, hierom liet 'ie zich terugzakken op de Galibier in de bus!quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De tank van Mollema kan natuurlijk ook snel leeg raken. Hij heeft een volledige Tour in de benen. Hopelijk breekt hem dat niet op.
Hij geeft zelf aan dat hij de TDF als ideale voorbereiding zag.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De tank van Mollema kan natuurlijk ook snel leeg raken. Hij heeft een volledige Tour in de benen. Hopelijk breekt hem dat niet op.
Hij heeft de TDF natuurlijk ook niet zoveel in de voorste gelederen gereden en die achtervolging op EBH heeft hij nu wel verteerd lijkt me.quote:Mollema did not race to his expectations at this year's Tour de France, finishing 70th, but is now building on a solid form to which the Tour largely contributed. "It's true that I need a lot of competition days to reach a good race rythm, and utlimately the Tour was a great preparation for this. I'm taking advantage of this now: my condition is great and my legs feel good," he said.
Zou ook wel mooi zijn als die Cyclingnews-knuppels de mond wordt gesnoerd. Raar forum is dat toch, als je dacht dat Fok! erg was dan moet je daar eens een kijkje nemen. Elkaar afzeiken is daar tot kunst verheven, vraag me wel eens af of ze ook nog genieten van de sport.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Nog steeds vol op kansen voor Mollema.
Goed aankleden dus voor Mollema. Is vaker een probleem geweest bij hem, in Lombardije vorig jaar en de afgelopen Tour nog.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:10 schreef knep het volgende:
Volgens rabosport gaat het weer omslaan en wordt het koud woensdag.
Staat op AD.nl. Belachelijk inderdaad.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik las ergens een artikel dat Mollema diep was weggevallen in het klassement... dan heb je er dus geen kaas van gegeten als journalist
quote:Zware duikeling leider Mollema in klassement Vuelta
Na woensdag weer anders normaal gesproken. Benieuwd ook of Kruijswijk gaandeweg de ronde steeds beter wordt. Kan nog wel eens van grote waarde zijn voor Mollema in die lastige ritten. Mannetjes terughalen en dan Mollema lanceren voor wat boni's, als Mollema natuurlijk de goede benen blijft houden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:49 schreef Sautor het volgende:
Blijft wel spannend zo, de eerste 7 binnen een minuutje.
Ik vind het al knap dat die jongen überhaupt is gestart.Chapeau VDB.quote:
Owja, Dekker is ploegleider. Maar hopen dat de renners en vooral Mollema niet naar hem luisteren en een eigen ploegbespreking houden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:14 schreef marcodej het volgende:
Hopelijk gaat Dekker nu geen gekke dingen doen, zoals het gewicht dragen van de koers ofzo. Mollema moet iig woensdag lekker meesluipen in de wielen (zoals hij dat zondag deed), van de mannen voor hem vallen er vanzelf een paar terug en dat op de Angliru nog een keer. Mocht het daar nog nodig zijn kan je alsnog proberen iets te forceren.
Zolang Breukink maar geen aanwijzingen gaat geven, die is een ster in klassementen verkloten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:14 schreef marcodej het volgende:
Hopelijk gaat Dekker nu geen gekke dingen doen, zoals het gewicht dragen van de koers ofzo. Mollema moet iig woensdag lekker meesluipen in de wielen (zoals hij dat zondag deed), van de mannen voor hem vallen er vanzelf een paar terug en dat op de Angliru nog een keer. Mocht het daar nog nodig zijn kan je alsnog proberen iets te forceren.
Inderdaad, ALS Mollema na de Angliru 1e staat, dan hebben ze een uitgeruste ploeg nodig om de laatste week te overleven. Laat vooral niet aan de buitenwereld nu al je ambitie zien. Als dat een paar bonificatiesecondes kost, dan zij het zo.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:14 schreef marcodej het volgende:
Menchov heeft op eigen kracht twee grote rondes gewonnen bij Rabo en podium gereden in de TDF. De belangrijkste klassements 'verneuker' bij Rabo is vooral Gesink, maar die doet niet mee in de Vuelta.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:27 schreef TheVulture het volgende:
We hebben het over de Raboploegleiding he... die kun je erop vertrouwen om de boel te verneuken
Omdat hij één mindere Tour heeft gereden door omstandigheden is hij gelijk een klassements 'verneuker'? Jongens tochquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Menchov heeft op eigen kracht twee grote rondes gewonnen bij Rabo en podium gereden in de TDF. De belangrijkste klassements 'verneuker' bij Rabo is vooral Gesink, maar die doet niet mee in de Vuelta.
Je begrijpt de aanhalingstekens niet? Jongens toch.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:36 schreef TheArt het volgende:
Omdat hij één mindere Tour heeft gereden door omstandigheden is hij gelijk een klassements 'verneuker'? Jongens tochDan ben je de eerste die je mond moet houden als hij straks wel een topklassement rijdt in een grote ronde. En dan ook helemaal je mond houden. Azijnzeiker
Ik begrijp de aanhalingstekens best, maar ik vind al die, al dan niet serieus bedoelde of vage verwijzingen naar anderen, kritiek op Gesink gewoon belachelijk. Tig mensen zijn hem gigantisch aan het neersabelen en het komt me de keel uitquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je begrijpt de aanhalingstekens niet? Jongens toch.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Overigens niet echt een lekker rijtje voor Gesink :
TDF 2009- uitgevallen
Vuelta 2009- podium weg door valpartij
Tour de Suisse 2010- choken in de tijdrit terwijl je leiderstrui hebt en tijdritwonder F. Schleck wint de ronde.
TDF 2010-naar behoren
TDF 2011-verloren TDF die nog lang nadreunt waarschijnlijk
Maar dan nog gelden de aanhalingstekens, Gesink in goede doen hoort bij de betere klassementsrenners.
Laat gaan joh, heeft toch geen zin om er tegenin te gaan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik begrijp de aanhalingstekens best, maar ik vind al die, al dan niet serieus bedoelde of vage verwijzingen naar anderen, kritiek op Gesink gewoon belachelijk. Tig mensen zijn hem gigantisch aan het neersabelen en het komt me de keel uit![]()
Mijn excuses aan jou als je dat zelf niet vindt en doet, maar ik lees zoveel belachelijke dingen over Gesink dat we hier weer belachelijk met een topsporter aan het omgaan zijn.
Dat merk ik inmiddels wel jaquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Laat gaan joh, heeft toch geen zin om er tegenin te gaan.
Aanvaard, ik maak best wel eens geintjes over Gesink maar weet ook welke kwaliteiten hij kan hebben. Tegelijkertijd, in de sport ben je zo goed als je laatste wedstrijd meestal. Daar wordt je dan ook op afgerekend door de meeste volgers.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik begrijp de aanhalingstekens best, maar ik vind al die, al dan niet serieus bedoelde of vage verwijzingen naar anderen, kritiek op Gesink gewoon belachelijk. Tig mensen zijn hem gigantisch aan het neersabelen en het komt me de keel uit![]()
Mijn excuses aan jou als je dat zelf niet vindt en doet, maar ik lees zoveel belachelijke dingen over Gesink dat we hier weer belachelijk met een topsporter aan het omgaan zijn.
omdat hij niet in de top 15 stond wat de 'wielerkenners' wel van hem hadden verwachtquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom zou je Mollema in de tour hebben afgeschreven? Hij was 1 van de beste Nederlanders?
Omdat sommige mensen hadden verwacht dat hij meteen een klassement zou rijden (lees: top-15) en alles anders is dramatisch en dus kan ie er niets meer van.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom zou je Mollema in de tour hebben afgeschreven? Hij was 1 van de beste Nederlanders?
Welke TDF heb jij gezien dan? Hij heeft 1 rit goed gereden, daarvoor was hij ziek en op de Alpe d'Huez was het na 50 meter gedaan met Mollema.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als je mee gaat als knecht van Gesink lijkt me het niet logisch dat een klassement van je wordt verwacht. Nadat Gesink weg was gevallen werd ie eerst ff ziek, maar daarna heeft ie nog mooie dingen laten zien.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef franklop het volgende:
[..]
omdat hij niet in de top 15 stond wat de 'wielerkenners' wel van hem hadden verwacht
Wat hebben de andere Nederlanders laten zien dan?quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Welke TDF heb jij gezien dan? Hij heeft 1 rit goed gereden, daarvoor was hij ziek en op de Alpe d'Huez was het na 50 meter gedaan met Mollema.
Van iemand die zonder pech top 5 in de TDS rijdt had ik meer verwacht. Mentaal was ie wel weerbaar, maar een boasson hagen moet op papier mollema nooit kunnen bijhouden, laat staan lossen op een klimmetje langer dan anderhalve km.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hij won een aantal keren de patatprijs inderdaad. Wel leuk om te zien maar je hebt er weinig aan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat hebben de andere Nederlanders laten zien dan?
Overigens had ie in 1 van de eeste ritten ook nog een mooie aanval.
Laatste 5km op de Farrapona zijn ook tegen de 10% gemiddeld.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:36 schreef TheArt het volgende:
Ik zou trouwens niet alleen maar rekenen op de Angliru waar de verschillen gemaakt kunnen worden. Ook etappe 14 over de San Lorenzo en La Farrapona is bijzonder lastig, vooral de laatste kilometers van beide cols. Als er een ploeg zin heeft (Katusha???) dan kunnen op de San Lorenzo ook al verschillen worden gemaakt. Het is daar dik 3 km. aan ruim 10% gemiddeld.
[..]
Omdat hij één mindere Tour heeft gereden door omstandigheden is hij gelijk een klassements 'verneuker'? Jongens tochDan ben je de eerste die je mond moet houden als hij straks wel een topklassement rijdt in een grote ronde. En dan ook helemaal je mond houden. Azijnzeiker
Tel daar nu dus HTC bij.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:23 schreef Leatherface het volgende:
Welke ploegen hebben trouwens dit jaar in alle drie de grote rondes een ritzege?
Ik kom voorlopig tot Garmin-Cervelo en Movistar.
twitter:taylorphinney twitterde op maandag 29-08-2011 om 21:48:24'The reason why mosquitoes bite me is because I am hot, and my wife is not.' -@KarstenKroon (quickly followed by an 'I'm gonna tweet that!') reageer retweet
Waar is Karsten mee bezig deze Vuelta?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:51 schreef franklop het volgende:
twitter:taylorphinney twitterde op maandag 29-08-2011 om 21:48:24'The reason why mosquitoes bite me is because I am hot, and my wife is not.' -@KarstenKroon (quickly followed by an 'I'm gonna tweet that!') reageer retweet
Zou wat geweest zijn als hij per ongeluk 'because I am hot, and your wife is not' had getweetquote:Op maandag 29 augustus 2011 21:51 schreef franklop het volgende:
Bij de BMC ploeg weten ze blijkbaar dondersgoed dat alleen de Tour ploeg echt wat te zoeken heeft in een grote ronde (buiten dan Phinney in de tijdrit). Dus dan moeten ze zich op een andere manier bezig houden he.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Waar is Karsten mee bezig deze Vuelta?
Karsten is al dik een week bezig met dit soort dingen. Zijn eerste tweet uit Benidorm was een foto met daarop de konten van een paar schone dames. Hij is een beetje op de geile toer ofzoquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij de BMC ploeg weten ze blijkbaar dondersgoed dat alleen de Tour ploeg echt wat te zoeken heeft in een grote ronde (buiten dan Phinney in de tijdrit). Dus dan moeten ze zich op een andere manier bezig houden he.
Volgend jaar wordt de ploeg gelukkig in de breedte (en qua top kwaliteit) een stuk sterker, zodat ze ook in de andere rondes echt wat kunnen opstellen.
Ach, contractje weer binnen voor de komende twee jaar. Is toch heerlijk man.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Karsten is al dik een week bezig met dit soort dingen. Zijn eerste tweet uit Benidorm was een foto met daarop de konten van een paar schone dames. Hij is een beetje op de geile toer ofzo
Ja hij is wel heel erg bezig inderdaadquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Karsten is al dik een week bezig met dit soort dingen. Zijn eerste tweet uit Benidorm was een foto met daarop de konten van een paar schone dames. Hij is een beetje op de geile toer ofzo
Alsof we het hebben over zijn wielerprestaties. Ook al wint hij een etappe, dan zijn die reacties nog steeds op zijn minst 'opvallend'.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:22 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een gezeik...als Karsten vrijdag de etappe wint, dan zit iedereen weer op hem te fappen...
Of hij wil er heel snel vanaf hahaquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja hij is wel heel erg bezig inderdaad. Is die net van zijn vrouw af ofzo?
Met een renner die wat te melden heeft is niets mis...we hebben al genoeg grijze muizen...quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:26 schreef Redefine het volgende:
Alsof we het hebben over zijn wielerprestaties. Ook al wint hij een etappe, dan zijn die reacties nog steeds op zijn minst 'opvallend'.
Dat is zonder meer waar. Maar juist daarom mogen wij er ook wat over zeggen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met een renner die wat te melden heeft is niets mis...we hebben al genoeg grijze muizen...
Mollema mag ook wel in dat rijtje, als we onze oranje bril afzetten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:28 schreef eentwee het volgende:
Er staan nu wel een heel legioen klimmers veel te laag tov nepklassementsrenners als Froome, Wiggins, Kessiakoff, Monfort, Fuglsang en Brajkovic. Weg met dat volk uit de top 10!Er móeten aanvallen komen van: Menchov (ok geloof je het zelf), Rodriguez/Moreno, Nieve/Anton, Scarponi, Moncoutie (vandaag denk ik gebarbecued op de fiets?).
quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef DeMessias het volgende:
Welke rit staat er vrijdag op het programma?
Bij nader inzien toch iets te zwaar voor Kroon, maar in de derde week zijn er nog volop kansen voor hem.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:29 schreef Sautor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ideaal voor vluchters lijkt mij: te lastig voor de sprinters (zullen niet zo veel ploegen rijden denk ik), en te min voor de klassementsmannen. Weet alleen niet of Kroon deze aangestipt heeft, of dat het hopen is dat hij mee zit
[oranje brilmodus]quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mollema mag ook wel in dat rijtje, als we onze oranje bril afzetten.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
[oranje brilmodus]
Mollema gaat klimles geven op de Angliru![]()
[/oranje brilmodus]
Die nepklassementsrenners reden die klimmers er bergop gewoon vanaf zondag.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:28 schreef eentwee het volgende:
Er staan nu wel een heel legioen klimmers veel te laag tov nepklassementsrenners als Froome, Wiggins, Kessiakoff, Monfort, Fuglsang en Brajkovic. Weg met dat volk uit de top 10!Er móeten aanvallen komen van: Menchov (ok geloof je het zelf), Rodriguez/Moreno, Nieve/Anton, Scarponi, Moncoutie (vandaag denk ik gebarbecued op de fiets?).
Muv Brajkovic en Monfort.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die nepklassementsrenners reden die klimmers er bergop gewoon vanaf zondag.
Het heeft ook weinig zin om Kruijswijk op te offeren lijkt me. Of zijn er nog meer bergen zoals zondag, waar veel wind kan staan?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als iemand zich moet opofferen voor Bauke is dat LL Sanchez lijkt me.
Ja, morgen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het heeft ook weinig zin om Kruijswijk op te offeren lijkt me. Of zijn er nog meer bergen zoals zondag, waar veel wind kan staan?
Het meest gunstige, maar dat is echt wistful thinking, is dat hij na de Angliru op een paar sec. staat en dat hij op Peña Cabarga die trui pakt. Maar goed, dat is echt een droomscenario. Laat Bauke eerst maar eens zorgen dat hij zelf geen slechte dag heeft tijdens een verkeerde etappe.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:52 schreef Ericr het volgende:
Beste is om pas op de Angliru het rood te halen, in feite ook zo'n beetje de laatste kans om de leiderstrui te halen. Rit 17 kan je ook nog wel wat tijd winnen maar daar moet je het niet op laten aankomen.
Ik denk zelf dat Nibali de beste kans maakt, misschien dat dan toch de ervaring de doorslag geeft. Wiggins zie ik nog wel verzwakken, tijdrit was ook niet super en de Angliru is toch wel andere koek dan La Covatilla. Een Nibali met zijn Giro-ervaring zal op zo'n steile klim beter zijn krachten verdelen, Wiggins heeft zulke klimmen amper tot nooit in een favorietenrol beklommen. Maar misschien is Wiggins al uitgespeeld zondag, morgen en zaterdag zijn al lastig genoeg.
Mollema geef ik wel een goede kans voor het podium, zoveel rijden er niet zo attent als Mollema momenteel.
Iets anders zou ook eerlijk gezegd een tegenvaller zijn, gezien zijn niveau tot nu toe.quote:
Als hij zo blijft rijden dan gaat hij gewoon minimaal het podium halen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:31 schreef Gitank2 het volgende:
Eerst goed uit de rustdag komen, maar zo rijdende is top 5 zeker mogelijk.
Wat is die witte trui? Zat naar het klassement te kijken op de site van de vuelta, maar werd er niet wijs uit...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:36 schreef BlaZ het volgende:
Ben benieuwd of Froome na morgen nog het rood heeft.
Baukema heeft best wel een goede kans de Vuelta te winnen denk ik. Cobo en Nibali zie ik als de gevaarlijkste tegenstanders.
Froome, Wiggins, Kessiakoff kunnen goed mee bergop maar rijden geen top 3 plaatsen in bergetappes, dan kom je door kwalificatieseconden toch gewoon tekort.
Monfort en Fuglsang gaan nog wegvallen uit het klassement.
Zie zondag etappe...
18 104 MONFORT, Maxime LEO + 41''
23 103 FUGLSANG, Jakob LEO + 50''
Indien de rode trui niet lukt, zou de groene of witte trui ook nog een mooie prijs zijn.
Vooral de witte trui kan hij bijna niet meer mislopen.
quote:Overall combined standing.
This is obtained from the sum of the positions of
obtained by the riders in the Overall Standing on Time,
Overall Points Standing and Overall Climber Standing. To
compete for this classification, the rider must have
classified in each of the three mentioned classifications.
If no rider classifies in each of the three, those
classifying in two of the three will apply. In the case of
a tie, the best classification in the Overall Standing on
Time will decide.
quote:wo 31 aug 2011, 05:56
Nibali: Mollema gevaarlijke outsider
van onze Telesportredactie
SALAMANCA - Bauke Mollema was deze Ronde van Spanje al een dag leider en heeft met 1.07 minuut achterstand op de nieuwe ‘patron’ Christopher Froome nog altijd uitzicht op het podium. Hij is daarmee (met Froome en Kessiakoff) de luis in de pels waar niemand van tevoren rekening mee had gehouden. „Mollema is een gevaarlijke outsider. Hij is pas 24 jaar. Niemand kent immers zijn limieten. Hijzelf ook niet”, zei titelverdediger Vincenzo Nibali, die zelf 36 seconden voor staat op de Raborenner.
De internationale wielerpers stond de afgelopen week raar te kijken, toen opeens Mollema in het rood reed. Hij reikte vorig jaar tot de twaalfde plaats in de Ronde van Italië, werd dit seizoen vijfde in de Ronde van Zwitserland, maar zag zijn debuut in de Tour wegens ziekte met een teleurstellende 70e plaats eindigen.
Eigenlijk was ploegmaat Steven Kruijswijk (negende in de Giro) de man die deze weken op het Iberisch schiereiland zou moeten excelleren, al staat die er met een 18e plaats (op 3.52 minuten) ook niet verkeerd voor.
Niet zeuren, maar fietsen
Mollema valt nauwelijks op tussen veel van zijn collega-renners, zeker als hij zijn wielerkleding heeft vervangen voor een trainingsbroek en een polo. Van sterallures is in de verste verte niets te ontdekken. De 24-jarige coureur is er eentje uit de categorie niet zeuren, maar fietsen.
„Als ik goed in vorm ben, heb ik veel zelfvertrouwen. Dan ervaar ik geen druk. Ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ik me dan echt alleen met de koers bezig houd. Ik sluit me dan een beetje af van de buitenwereld. Zelfs sms’jes van familie en vrienden beantwoord ik niet altijd. Ik focus me dan echt op de wedstrijd. Zoals nu, dus.”
Bron: telesport
Met andere woorden: optyfen journalist.quote:Ik sluit me dan een beetje af van de buitenwereld. Zelfs sms’jes van familie en vrienden beantwoord ik niet altijd. Ik focus me dan echt op de wedstrijd. Zoals nu, dus.
Niet meer in Mexico ?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:14 schreef Elvislives het volgende:
Vandaag tot 16:45 op de uni. Hopelijk doen ze een beetje rustig aan zodat ik de finale nog kan zien
Ligt eraan waar hij die slechte dag heeft, als die een slechte dag heeft op de Angliru kan die zo 5 tot 10 minuten verliezenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 01:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als hij zo blijft rijden dan gaat hij gewoon minimaal het podium halen.
Met 1 slechte dag haalt hij de top 5 zelfs nog wel.
Hey BlaZquote:
Dat is de man met de hamer tegenkomen haha, bij een slechte dag zat ik aan 2min tijdverlies te denken.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Ligt eraan waar hij die slechte dag heeft, als die een slechte dag heeft op de Angliru kan die zo 5 tot 10 minuten verliezen
Orale, ik ga het eind van de maand ook voor een tijdje terug. Zal Querétaro gaan missen, met name het klimaat en tacos de pastor en gringas etc. :!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:38 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Hey BlaZNee ben sinds een paar maanden terug in Nederland om een master opleiding te gaan doen, die biologische klok begon ook te tikken dus met pijn in 't hart Mexico verlaten. Maar om met de woorden van Schwarzenegger te spreken: regresaré
De tripa vind ik ook geweldig! Bult groene saus erop en smullen maar! Thanks, geniet er nog even van daar!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Orale, ik ga het eind van de maand ook voor een tijdje terug. Zal Querétaro gaan missen, met name het klimaat en tacos de pastor en gringas etc. :!
Succes met je masters!
een slechte dag op de Angliru betekend wel 5 minuten, een mindere dag minuutje of 2quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is de man met de hamer tegenkomen haha, bij een slechte dag zat ik aan 2min tijdverlies te denken.
Rode saus hier, als je ooit in Queretaro komt moet je eens naar Guelaguetza. Goede toko.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:48 schreef Elvislives het volgende:
[..]
De tripa vind ik ook geweldig! Bult groene saus erop en smullen maar! Thanks, geniet er nog even van daar!
Ik denk na Zoncolan, Stelvio, Blockhaus en Mortirolo zón beetje de zwaarste klim die je tegenkomt in de grote ronden? Of vergeet ik er nu nog een paar?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:52 schreef franklop het volgende:
[..]
een slechte dag op de Angliru betekend wel 5 minuten, een mindere dag minuutje of 2
Kronplatz misschien nog.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk na Zoncolan, Stelvio, Blockhaus en Mortirolo zón beetje de zwaarste klim die je tegenkomt in de grote ronden? Of vergeet ik er nu nog een paar?
Interessant voor Rabo natuurlijk dat Luis Leon meezit. Zeker omdat hij ook de best geplaatste is.quote:PAULINHO Sergio Miguel Moreira (208), PETROV Evgeny (137), REYNES MIMO Vicente (125), MONTAGUTI Matteo (018), MONCOUTIE David (044), ALBASINI Michael (071), SANCHEZ GIL Luis Leon (158), PALOMARES VILLAPLANA Adrian (025), BERNABEU ARMENGOL Vicente David (021), INTXAUSTI ELORRIAGA Benat (113). PEREZ ARRIETA Aitor (095), OROZ UGALDE Juan Jose (055), O'GRADY Stuart (105), HORRACH RIPPOLL Juan (082), JÖRGENSEN Jonas Aaen (165) y QUINZIATO Manuel (034)
Voorsprong was net zowat 2 minuten.quote:33 158 SÁNCHEZ, Luis León RAB + 10' 17''
34 44 MONCOUTIE, David COF + 10' 28''
49 55 OROZ, Juan José EUS + 26' 46''
66 137 PETROV, Evgeny AST + 44' 10''
70 82 HORRACH, Joan KAT + 46' 30''
82 21 BERNABEU, David ACG + 59' 58''
98 113 INTXAUSTI, Beñat MOV + 1h 09' 11''
108 125 REYNES, Vicente OLO + 1h 13' 25''
117 95 PÉREZ, Aitor LAM + 1h 20' 50''
119 105 O'GRADY, Stuart LEO + 1h 21' 00''
121 18 MONTAGUTI, Matteo ALM + 1h 23' 17''
132 208 PAULINHO, Sergio RSH + 1h 29' 10''
150 71 ALBASINI, Michael THR + 1h 41' 59''
151 34 QUINZIATO, Manuel BMC + 1h 42' 10''
153 25 PALOMARES, Adrián ACG + 1h 44' 39''
158 165 JÖRGENSEN, Jonas Aaen SBS + 1h 51' 57''
picsquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zou ik ook doen met zo'n vriendin
dibsquote:
Die gaan voor de Chasse Patate?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:18 schreef Kingstown het volgende:
Duarte, Txurruka en Frank in de tegenaanval.
2.20 achterstand, dus het kan als ze een beetje doortrekken.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die gaan voor de Chasse Patate?
Ze komen op 35 sec. Peloton op 3'35".quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
2.20 achterstand, dus het kan als ze een beetje doortrekken.
quote:josedecauwer #vuelta 11e rit Manzaneda na 167km slotklim op 1750m slecht lopend wegdek, vaak open en wind in het nadeel. Onregelmatige % laatste km's
tot aan de voet van de slotklim bedoel je dan zeker?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:50 schreef TheArt het volgende:
Voorsprong naar 6'07". De kopgroep blijft dus sowieso weg.
Kessiakoff na vandaag in het rood? Die kennen we ook niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:50 schreef De_kromme het volgende:
Onregelmatige klim is iig niks voor Wiggins, moeten kansen liggen voor Mollema o.a.
Nee tot aan de finish.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:56 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
tot aan de voet van de slotklim bedoel je dan zeker?
Voor Rabo is het veel te vroeg om te rijden. Als Mollema nog wat secondes hier kan pakken, zal hij dat doen. Maar de ploeg opofferen voor de boni's hier is wat overdreven.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:26 schreef BlaZ het volgende:
Slim van Sky, die weten dat ze op die berg geen kwalificiatieseconden gaan pakken.
Rabobank/Liquigas hadden eigenlijk moeten gaan rijden.
Nog heel wat koersdagen, rustig aan.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:26 schreef BlaZ het volgende:
Slim van Sky, die weten dat ze op die berg geen kwalificiatieseconden gaan pakken.
Rabobank/Liquigas hadden eigenlijk moeten gaan rijden.
Wat gebeurde er?quote:
Hij heeft een witte trui aan héquote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:49 schreef TheArt het volgende:
Ik ga er geen conclusies aan verbinden, maar ik heb Bauke de hele ronde nog vooraan zien koersen en heb hem vandaag niet 1 keer in de eerste 20 gezien. Ik hoop geen verkeerd teken. Dat zullen we snel zien.
I know, maar alsnog. Nu wel wat meer van voren achter Slagter.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hij heeft een witte trui aan hé
Jep. Bauke nu in het 5e of 6e wiel. Heel goed van vorenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:59 schreef DeeBee het volgende:
Die Mouncoutie is toch ook ongelofelijk ook...
L.L. moet sprongetje nog maken...wel opschieten, ook al is het nog ver.
Kruijswijk en Mollema schoven iets naar voren nu, TheArt?
quote:
quote:
LL Sanchezquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:23 schreef OlivierV het volgende:
Ik spring net in, maar wie is de Rabo-man bij de achtervolgers?
En nu achter Martin aanquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:30 schreef TheArt het volgende:
Slagter gaat nu zelfs op kop rijden voor Bauke.
Mjah, misschien wel. Maar winnen kon hij ook niet meer, dus vandaar.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Verschil is wel erg groot lijkt me om nog te wachten?
Nooit echt een stylist hè.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:33 schreef Van_Poppel het volgende:
Mollema zit aardig te harken op z'n fiets...
Zo rijdt ie meestalquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:33 schreef Van_Poppel het volgende:
Wie is Quim?quote:
puritoquote:
Wil altijd nét iets vierkante velgen onder z'n fiets voor extra effect!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:33 schreef Van_Poppel het volgende:
Kessiakoff sowieso, Monfort en Fuglsang geen idee.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:39 schreef Sdivad het volgende:
Zaten Kessiakoff en Monfort er nog bij?
Het was ook niet steil genoeg om Wiggins echt iets te doen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:40 schreef marcodej het volgende:
Netjes gereden van Mollema en co. Die seconden mag Purito hebben.
Duidelijk is dat Wiggins moeilijk tempowisselingen aan kan.
En loopt in op Fuglsang en Froome..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:42 schreef marcodej het volgende:
Leopardjes tijd verloren. Mollema klimt iig één plaatsje. Lijkt me.
quote:1 44 MONCOUTIE, David COF 4h 38' 00''
2 113 INTXAUSTI, Beñat MOV + 1' 18''
3 158 SÁNCHEZ, Luis León RAB + 1' 18''
4 31 FRANK, Mathias BMC + 1' 36''
5 208 PAULINHO, Sergio RSH + 1' 43''
6 18 MONTAGUTI, Matteo ALM + 2' 29''
7 56 TXURRUKA, Amets EUS + 2' 29''
8 95 PÉREZ, Aitor LAM + 2' 55''
9 81 RODRIGUEZ, Joaquin KAT + 3' 01''
10 21 BERNABEU, David ACG + 3' 08''
11 215 LAGUTIN, Sergey VCD + 3' 08''
12 217 POELS, Wouter VCD + 3' 08''
13 188 WIGGINS, Bradley SKY + 3' 08''
14 61 COBO, Juan José GEO + 3' 08''
15 117 PARDILLA, Sergio MOV + 3' 08''
16 157 MOLLEMA, Bauke RAB + 3' 08''
17 1 NIBALI, Vincenzo LIQ + 3' 08''
18 131 KESSIAKOFF, Fredrik AST + 3' 08''
19 85 MORENO, Daniel KAT + 3' 08''
20 161 SÖRENSEN, Chris SBS + 3' 08''
21 54 NIEVE, Mikel EUS + 3' 08''
22 196 MARTIN, Daniel GRM + 3' 08''
23 127 VAN DEN BROECK, Jurgen OLO + 3' 08''
24 209 ZUBELDIA, Haimar RSH + 3' 08''
25 201 BRAJKOVIC, Janez RSH + 3' 24''
26 11 ROCHE, Nicolas ALM + 3' 31''
27 108 ZAUGG, Oliver LEO + 3' 35''
28 103 FUGLSANG, Jakob LEO + 3' 35''
29 62 BLANCO, David GEO + 3' 35''
30 148 SEELDRAYERS, Kevin QST + 3' 35''
31 64 DUARTE, Fabio Andrés GEO + 3' 35''
32 104 MONFORT, Maxime LEO + 3' 35''
33 118 BRUSEGHIN, Marzio MOV + 3' 35''
34 183 FROOME, Christopher SKY + 3' 35''
35 65 MENCHOV, Denis GEO + 3' 35''
36 66 SASTRE, Carlos GEO + 3' 35''
37 91 SCARPONI, Michele LAM + 3' 35''
38 109 ROHREGGER, Thomas LEO + 3' 35''
39 133 KANGERT, Tanel AST + 3' 35''
40 105 O'GRADY, Stuart LEO + 3' 35''
41 159 SLAGTER, Tom Jelte RAB + 3' 57''
Steile beklimmingen en demarrages heeft Wiggins inderdaad zelden / nooit meegekund, dit soort 'snelwegen' à la de Tour gaan dan nog wel, maar zie hem op de Angliru toch wel flink breken!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:40 schreef marcodej het volgende:
Netjes gereden van Mollema en co. Die seconden mag Purito hebben.
Duidelijk is dat Wiggins moeilijk tempowisselingen aan kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |