quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:25 schreef ATON het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, iets meer dan veronderstellingen. Archeologisch materiaal en sites, documenten zoals bv. de Nag Hammadi-manuscripten e.a. papyri. om iets te noemen. Een onbestaand Q document of evangelies reken ik daar niet bij.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als ik hier kijk, met name
[..]
dan zie ik toch wel een duidelijk verschil met JezusJe claim
[..]
begrijp ik dan ook niet helemaal.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarom de Nag-Hammadi manuscripten wel, en de evangelieën niet?
Je mag de Nag hammadi manuscripten voor mijn part nog schrappen. Ze geven wel een andere kijk op het kamp van de verliezer. ( zie Elaine Pagels )quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:28 schreef Haushofer het volgende:
Vorige deel:
Een de polemiek van frontpage gezet hier verder
Laatste 3 posts:
[..]
[..]
[..]
Als het vrijwel zeker is dat het hier om Jezus' familiegraf gaat. Maar dat is men naar mijn weten nietquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:37 schreef ATON het volgende:
[..]
Je mag de Nag hammadi manuscripten voor mijn part nog schrappen. Ze geven wel een andere kijk op het kamp van de verliezer. ( zie Elaine Pagels )
Schiet er nog over :
- De Talpiot-tombe : 10 ossuaria bevattende de namen van de familie van Jezus, hemzelf inbegrepen. Indien het om dezelfde persoon gaat is een heropstanding en verrijzenis uitgesloten.
Muurtekeningen van...?quote:- De Suba-grot : De plaats waar Johannes de Doper werkelijk zou gedoopt hebben en waarvan enkele muurtekeningen zijn bewaard gebleven.
Als je de evangelieën en de buitenbijbelse bronnen als volkomen historisch-onbetrouwbaar of irrelevant acht.quote:En die mag je voor mijn part ook nog afschieten en dan staan we zo ver als King Arthur. Mij niet gelaten.
Hoeveel weet je er dan van ?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:41 schreef Haushofer het volgende:
Als het vrijwel zeker is dat het hier om Jezus' familiegraf gaat. Maar dat is men naar mijn weten niet
Johannes de Doper. http://www.hotspotsz.com/printout2691.htmlquote:Muurtekeningen van...?
Ben je wéér bezig met weer alles op een hoopje te harken ? Past niet volkomen in het rijtje: buitenbijbelse bronnen.quote:Als je de evangelieën en de buitenbijbelse bronnen als volkomen historisch-onbetrouwbaar of irrelevant acht.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:12 schreef ATON het volgende:
[..]
Hoeveel weet je er dan van ?
[..]
Johannes de Doper. http://www.hotspotsz.com/printout2691.html
http://www.sciencedaily.com/releases/2006/04/060401105415.htm
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2006-03/uonc-ndp033106.php
http://www.mfa.gov.il/MFA(...)ield+30-Aug-2004.htm
[..]
Ben je wéér bezig met weer alles op een hoopje te harken ? Past niet volkomen in het rijtje: buitenbijbelse bronnen.
Kan makkelijk, want het ding bestond al sinds 700 BCE ofzo.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Want natuurlijk is die grot alléén gebruik door Johannes de Doper en niet in de loop der eeuwen door 70.000 andere mensen die er poppetjes in gekrast kunnen hebben
Ik ben Erich von Däniken:quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kan makkelijk, want het ding bestond al sinds 700 BCE ofzo.
Toch is het een frappant poppetje, zo met zijn armpjes omhoog.
Ik weet niet of dit ook ergens in de tekst is opgenomen, maar bij het uitgraven heeft men een berg aan opzettelijk gebroken kruikjes in een hoek van deze ruimte gevonden. Deze zouden enkel kunnen gebruikt zijn als doop-kruikje. Dit ritueel was enkel gekend onder de Essenen. Staat allemaal beschreven in het boek ' De Jezus dynastie ' van Tabor.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kan makkelijk, want het ding bestond al sinds 700 BCE ofzo.
Toch is het een frappant poppetje, zo met zijn armpjes omhoog.
Want die kruikjes kunnen natuurlijk in die 2700 jaar niet gebruikt zijn door een stam die na het drinken van bier het kruikje weggooide? Of in een pre-historische kapsalon? Of in één van de 17.879 andere verklaringen voor een hoop gebroken kruikjes?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit ook ergens in de tekst is opgenomen, maar bij het uitgraven heeft men een berg aan opzettelijk gebroken kruikjes in een hoek van deze ruimte gevonden. Deze zouden enkel kunnen gebruikt zijn als doop-kruikje. Dit ritueel was enkel gekend onder de Essenen. Staat allemaal beschreven in het boek ' De Jezus dynastie ' van Tabor.
Ja das niet zo handig. Erich von Däniken is een aanwijsbare leugenaar die willens en wetens feiten aanpast. Een beetje historicus maakt gehakt van hem.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben Erich von Däniken:
Het is een astronaut uit een UFO! Die dingen op zijn hoofd zijn de antennes van zijn ruimtepak.
Wat bewijst overigens het feit dat hij met zijn armen omhoog staat? Is dat karakteristiek voor JdD??
Ook Bijbelse zaken. De profeet Ezekiël zou door een UFO meegenomen zijn op een tochtje.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja das niet zo handig. Erich von Däniken is een aanwijsbare leugenaar die willens en wetens feiten aanpast. Een beetje historicus maakt gehakt van hem.
Sowieso heeft hij in zijn theorieën een bepaalde vorm van racisme.
Als er aliens mensen geholpen hebben zijn het volgens Däniken altijd domme barbaarse volken zoals egyptenaren of maya's. Slechts in een elke geval in europa wil hij toeschrijven aan aliens.
echt joh von Däniken
Tabor:quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ook Bijbelse zaken. De profeet Ezekiël zou door een UFO meegenomen zijn op een tochtje.
Ik wil alleen maar aangeven, dat het terugredeneren naar een opvatting op basis van een rotstekening net zo dom is als wat Von Däniken deed. Volgens hem waren de Maya's ook afkomstig uit de ruimte. Waarom zou dus deze tekening een bewijs zijn dat dir DE grot van JdD was?
http://www.msnbc.msn.com/(...)linked-john-baptist/quote:James Tabor, a Bible scholar from the University of North Carolina, said there is little doubt this is John himself. The Gospels say that John was a member of the Nazarites, a sect whose followers didn’t cut their hair, and that he adopted the dress of the ancient prophets, including a garment woven of camel’s hair.
On the opposite wall is a carving of a face that could be meant to symbolize John’s severed head. The preacher had his head cut off by Herod Antipas after he dared take the ruler to task over an illicit affair.
But the images are from the Byzantine era, apparently carved by monks who associated the site with John, following local folklore, Gibson and Tabor said.
“Unfortunately, we didn’t find any inscriptions” that would conclusively link the cave to John, Tabor said.
[.........................................]
Tabor said no one could ever say for certain that John the Baptist used the cave. However, he said, the cave could help bring to life an important part of the New Testament.
Ook daar moet je heel kritisch naar kijken, net als dat je heel kritisch naar de bijbel moet kijken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:57 schreef Cognitor het volgende:
Waarom zouden we buitengewoon discutabele interpretaties (!) van archeologische vondsten, die door de meeste kritische wetenschappers als sensatiebeluste onzin wordt afgedaan, wel moeten accepteren als bewijs, en de geschriften van iemand die met de broer van Jezus himself en met Petrus en Johannes heeft gesproken korte tijd na de vermeende kruisiging, niet, terwijl er geen enkele kritische wetenschapper te vinden is die Paulus verwerpt als historische bron?
Wie?quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ook daar moet je heel kritisch naar kijken, net als dat je heel kritisch naar de bijbel moet kijken.
Er zijn trouwens ook wetenschappers die het bestaan van paulus ter discussie stellen, maar dat terzijde.
Volgens mij stonden er wel een paar bronnen in dit topic: http://freethoughtnation.com/forums/viewtopic.php?f=15&p=1571quote:
Seriously? Heb je echt niets beters dan een crackpot auteur?quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Volgens mij stonden er wel een paar bronnen in dit topic: http://freethoughtnation.com/forums/viewtopic.php?f=15&p=1571
http://freethoughtnation.com/forums/viewtopic.php?f=15&t=2958
Vast wel, ik heb er wel van gehoord en gelezen. Er zijn vast wel bronnen te vinden. Ik zou zeggen zoek zelf op internet.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:48 schreef Cognitor het volgende:
[..]
Seriously? Heb je echt niets beters dan een crackpot auteur?
quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:12 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik zou zeggen zoek zelf op internet.
Hij werd geboren...quote:Das niet zo moeilijk he.
Hij werd geboren. Is waarschijnlijk volgeling van johannes de doper geweest. Is gedoopt door hem.
Begon met prediken nadat johannes was opgepakt.
En als laatste hij stief aan een kruis als opstandeling tegen het romeinse rijk.
Dat is alles wat we weten over de historische jezus.
Je verwijst hiermee weer door naar je aloude stokpaardjes. Maar als je zo redeneert als jij moet iedereen alles zelf uitvinden en uitzoeken. Want dan mag je niet meer naar bekende mensen verwijzen die jouw mening staven. En dat is bullshit, dat begrijp je zelf toch ook? Dan kunnen we de evolutietheorie ook wel schrappen, want iedereen verwijst naar de ontdekkingen van Darwin om hun mening kracht bij te zetten. Volgens mij mag dat, maar jij wil dit verbieden.quote:Niet als je daarmee wil aantonen dat je gelijk hebt.
Je hoeft niet alles zelf uit te vinden en uit te zoeken. Alleen, een opvatting is niet waar omdat een bekend iemand het zegt. Je dient naar mensen te verwijzen omdat je argumenten en gegevens aan hun werk ontleent.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:22 schreef Berjan1986 het volgende:
Want dan mag je niet meer naar bekende mensen verwijzen die jouw mening staven. En dat is bullshit, dat begrijp je zelf toch ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |