Ik denk het wel, zelf soortgelijke situatie meegemaakt..quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:12 schreef hopelesslost het volgende:
Is dit normaal? Lotgenoten evt? Wat kan ik doen om het mijzelf gemakkelijker te maken te leven met deze situatie?
Nou omdat we allebei nog goed met elkaar kunnen praten over dingen. Daarbij ben ik een persoon die veel te lief ingesteld is, en haar maar wat graag onder mijn vleugel neem als ze weer eens ergens problemen mee heeft. Misschien verkeerd voor mezelf om het te doen, maar voor mij voelt het aan als het enige juiste wat ik kan doen. Misschien geeft het haar een egoboost inderdaad, maar ze is toch ook nog wel afhankelijk van me omdat ze in feite eigenlijk niemand heeft om dingen mee te bespreken, behalve haar beste vriendin. En aangezien die vriendin nogal "dom" is heeft ze daar over het algemeen dus weinig aan. Ze weet dat ik haar op dat gebied zeer goed kan helpen en is me daar ook enorm dankbaar voor. En ergens vind ik het wel fijn om te weten dat ik onmisbaar ben voor haar op dat gebied, en hetgene wat ik voor haar was ook niet zo snel weer kan vinden. Aangezien zij nog altijd vrijgezel is, en keer op keer gigantisch teleurgesteld wordt door andere jongens.quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:25 schreef hopelesslost het volgende:
@ Derptiedurp; Erg heftige ervaring vind ik zelf. Ik heb zo'n 3 jaar gehad met haar. Ik heb op het begin mezelf voorgehouden dat het wel goed kwam, haar zo goed als gestalkt en geprobeerd te voorkomen dat ze met die andere jongen ging. Zo zag ik haar als het ware voor mijn ogen werden afgepakt en in bed gepraat door die andere jongen.
Waarom heb jij eigelijk nog contact met je ex? Zo te horen doet het je pijn en wil zij helemaal niks meer. Wellicht geeft het haar een ego-boost als jij op haar contact-pogingen ingaat?
Waren wij ook van plan, om incidenteel contact te houden om elkaar te laten weten hoe het gaat. Maar daar doet haar nieuwe vriend jammer genoeg moeilijk over :S. Kreeg begin juli op mijn verjaardag nog wel een smsje gehad, ze zou langskomen maar dat mocht dus niet. Heb deze week maar weer eens ge'smst hoe het ging, geen antwoord terug gekregen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:52 schreef oink_oink het volgende:
Ik heb 4 ex-vriendinnen en die zijn alle vier nog heel intieme vrienden van me, we chatten, smsén of bellen regelmatig, ze zijn als zussen voor me. nog nooit ruzie gehad etc. alleen met alle vier besloten dat we onze eigen weg wilden, maar altijd de goede verstandhouding gehouden. 2 hebben een nieuwe vriend en 1 is er inmiddels getrouwd, maar we blijven contact houden. Ben daar best wel blij om eigenlijk. De oude vrienden hebben ook de meeste rechten wat mij betreft, je hebt samen heel speciale heririnneringen tenslotte.
Ja daag.. dan zou ik er 4 jaar over moeten doen ofzo.quote:Op maandag 29 augustus 2011 06:44 schreef RedDevil085 het volgende:
De "vuistregel" is volgens mij dat het de helft van de duur van jullie relatie duurt voordat je er enigszins over heen bent.
Ik denk ook nog steeds aan mijn ex waarmee ik 3 jaren mee heb gedeeld, het is nu 5 maand uit. Dat hierboven komt me behoorlijk bekend voor en ik ben echt zo benieuwd hoe het nu met haar is en of ze gelukkig is etc.. Ze wou geen conctact meer hebben nadat we hadden besloten niet verder te gaan; omdat het voor haar te pijnlijk is en ze dan weer aan mij word herinnerd en het haar verdriet doet. Het laatste dat ik via via gehoord heb was vlak na het uitgaan; dat ze super verdrietig was en dat doet me ook echt nog steeds pijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:12 schreef hopelesslost het volgende:
Toch; ik ben haar nogsteeds niet vergeten. Ik denk elke dag nog aan haar, of ze gelukkiger is, of het ook al speeldde toen ik nog met haar had, wat ik wellicht fout heb gedaan, maar ook aan hoe het was met haar, wat we hebben meegemaakt enzovoort (gister zelfs gedroomdik weet het, erg...). Door hierover na te denken krijg ik erg de neiging contact te zoeken met haar omdat ik haar mis terwijl zij helemaal nergens (wellicht; meer) moeite mee schijnt te hebben en ik ook zeker weet dat zij geen contact gaat zoeken met mij.
Is dit normaal? Lotgenoten evt? Wat kan ik doen om het mijzelf gemakkelijker te maken te leven met deze situatie?
Thanks iedereen.
Ik ben gelukkig met mijn huidige vriend, en als ik even realistisch nadenk weet ik ook dat het goed is dat het uit is. We waren allebei gevoelig ingesteld, dus trokken we elkaar in vervelende periodes naar beneden en dat was gewoon niet gezond. Ondanks dat, zal ik net als jij nu zegt, altijd van hem houden in zekere zin. Hij was heel belangrijk in mijn leven in die periode, en ik denk ook dat dat prima is. Je hoeft je ex immers niet te vergeten toch? In die periode in je leven was je ex belangrijk voor je, en dat is óók een deel van jouw leven geweest en dus hoort dat ook in je herinneringen, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:25 schreef hopelesslost het volgende:
@ Miss Wiggles; Zoals je het verteld heb je ongeveer dezelfde situatie doorstaan als ik nu in zit. Aangezien je nogsteeds aan hem denkt, in hoeverre ben je gelukkig met je huidige vriend? Dit vind ik lastig, want ik weet zeker, als ik een nieuwe vriendin krijg, blijft ze me altijd bij staan. Hoeveel pijn ze me heeft gedaan en hoe slecht het klinkt, ik blijf van haar houden, eenzijdig, want zij heeft nu dus al 3 maanden met een ander.
Niet. Het is allemaal al heftig in je hoofd, je gaat alleen maar meer aan haar denken op die manier. Tegen de tijd dat je geen emoties meer voelt als je stil staat bij haar, dán kun je eens contact opnemen.quote:Op zondag 4 september 2011 02:59 schreef hopelesslost het volgende:
Daar ben ik weer![]()
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik zit namelijk erg met de gedachte hoe het met haar zou gaan. Of ze nogsteeds met die jongen zit enzovoort... Dus ik wil graag weer in contact komen met haar. Aan de andere kant denk ik wel dat dit het process van "overheenkomen" vertraagt omdat ik haar dan weer zie en ik eigelijk daar helemaal geen reden voor heb omdat ze me zo vies heeft behandeld tijdens de breakup.
Naja.. Wel of niet doen? Tips?
Nooit dus.quote:Op zondag 4 september 2011 03:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niet. Het is allemaal al heftig in je hoofd, je gaat alleen maar meer aan haar denken op die manier. Tegen de tijd dat je geen emoties meer voelt als je stil staat bij haar, dán kun je eens contact opnemen.
Een vriendin van me zei dat de tijd die het je kost om over iemand heen te komen ongeveer net zo lang is als de tijd dat je samen was. Geen gouden regel maar dat zou best kunnen ongeveer. Ik ben ook echt wel over m'n ex heen, maar vind het nog steeds wat vervelend om haar tegen te komen. En da's ongeveer 2.5 jaar geleden uitgegaan.quote:
Niet nooit, maar het duurt lang. En dan ga je voor de fijne ex-sexquote:
Ik lees dat je je afvraagt hoe het maar haar gaat, begrijpelijk, maar probeer niet teveel in je gedachten bij haar te zijn. Stop met het kijken of haar facebook, verwijder haar van msn/skype eventueel. Dit versnelt het verwerkinsprocess naar mijn idee...quote:Op zondag 4 september 2011 12:19 schreef hopelesslost het volgende:
Haha dat liedje, idd..![]()
Okee niet doen dus totdat ik er helemaal overheen ben, wat volgens Catbert over 2 jaar en 9 maanden is?
Ik moet wel zeggen dat het allemaal iets beter begint te gaan, maar ik denk nogsteeds veel te veel aan haar. Of ze nog met die jongen samen is, hoe het gaat, of ze haar school gaat halen, want hierbij hielp ik ook vaak, enzovoort.
Die gedachte is inderdaad erg maf.. Het meisje te zien waarmee je zon lange tijd alles mee deed, maar da met een ander..quote:Op zondag 4 september 2011 15:04 schreef JiggyJ het volgende:
Bij mij is het inmiddels bijna anderhalf jaar uit, en ik moet ergens tot mijn schaamte bekennen dat er tot op de dag van vandaag nog geen dag is geweest dat ik niet aan haar heb gedacht...
De ''pijn'' is natuurlijk wel een stuk dragelijker geworden, zo niet weg, maar er zit nog altijd wel iets. Je bent dus niet raar ofzo, 3 maanden is nog helemaal niet zo lang
Heb haar nu al in geen maanden meer gesproken, ergens aan het begin van dit jaar heeft ze me nog wel eens ge sms't hoe het met me gaat maar daar is het sindsdien wat betreft alle contact bij gebleven. Soms lijkt het juist wel eens dat hoe langer onze periode van geen contact duurt, hoe vreemder het allemaal voor mij lijkt te voelen, vooral als ik ergens op facebook oid weer eens een foto van haar tegenkom en me dan bedenk dat zij juist dat meisje was waar ik bijna een jaar lang alles mee deed, terwijl zijzelf alweer maandenlang in een nieuwe relatie zit..
Over 2 weken is ze jarig en stiekem betrapte ik mezelf erop dat ik er zelfs een beetje naar uitkijk omdat ik dan weer contact met haar op kan nemen
Ik heb dus al 3 maanden geen contactquote:Op zondag 4 september 2011 23:33 schreef Bombshell het volgende:
Haha heb ik ook dat mn ex over twee weken jarig is. Kan ik weer contact zoeken en proberen een gesprek op te starten.. Terwijl het uitloopt op niks.
Wat is nou de beste manier om met een ex om te gaan. Volgens mij kan je beter al het contact afkappen anders loopt het uit of frsutratie. Alleen lukt dat niet echt.
Als het 3 maanden uit is na een relatie van 2 jaar en 9 maanden is het niet zo gek dat je dat nog regelmatig bezighoudt. Dat is geen knop die je ff om kunt zetten. Zolang het verder geen grote impact heeft op je leven maakt dat ook niet uit.quote:Op zondag 4 september 2011 17:08 schreef goofy_goober het volgende:
Of je gaat gewoon eens verder met je leven en blijft niet hopeloos in het verleden hangen.
Ik heb met m'n ex nog een tijdje een soort sexrelatie gehad. Dan kreeg ik op vrijdagavond om 1 uur een SMSje met "ik mis je in m'n bed" en hoppa d'r op af. Leidt er alleen maar toe dat je later begint met 't verwerkingsproces.quote:Op zondag 4 september 2011 23:55 schreef hopelesslost het volgende:
Inderdaad... Hoe om te gaan met je ex... Niet? of... Vrienden? Tja... Sexrelatie klinkt wel erg aantrekkelijk
Aansluitend. Hebben bijna een half jaar aangemodderd en daarna alle contact verbroken. Was toen vervelend maar achteraf maar beter ook.quote:Op maandag 5 september 2011 16:15 schreef hopelesslost het volgende:
Na hoelange tijd was dat dan? Vrij snel achter de relatie of later?
Dat dus, ga in zo'n kort mogelijke tijd over 10 andere gleufdieren heen een vraag jezelf dan nog eens af of ze zo speciaal was.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:27 schreef Crutch het volgende:
Het is moeilijk, maar zorg gewoon voor voldoende afleiding, want iedere schrale troost dat het eventueel weer goed zou kunnen komen werkt averechts.
Ik heb al heel veel met vrienden erover gepraat, een maand lang bijna elke dag met iedereen zon beetje. Daar wil ik nu niet weer over beginnen...quote:Op maandag 12 september 2011 23:31 schreef Bentley. het volgende:
Ik kan je in ieder geval 1 tip geven: vooral omdat het nu net uit is met haar ex, en ze daar duidelijk veel verdriet over heeft, moet je echt geen contact opnemen. Ik betwijfel of ze daar op dit punt in haar leven op zit te wachten.
Buiten dat wil ik je sowieso de tip geven geen contact met haar op te nemen, als ze met je zou willen praten zou ze dat wel doen, zo niet dan niet. En dan kun jij niks anders dan dat besluit van haar kant te accepteren, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
Probeer er anders met vrienden ofzo over te praten als het echt zo moeilijk voor je is.
Maar ik heb ervaring met een jongen waarmee ik het had uitgemaakt, die niet kon accepteren dat ik eigenlijk gewoon even rust wilde van hem, heeft uiteindelijk nog 1.5 jaar geduurd voordat hij me met rust liet, en dat heeft me 1.5 jaar lang verschrikkelijk in de weg gezeten.
Natuurlijk zeg ik niet dat je meteen zo bent als je 1x contact met haar opneemtmaar ik raad het gewoon erg af.
Succes!
Jij hebt helemaal geen idee wat er in haar omgaat. Heeft ze zelf waarschijnlijk niet eens. Het punt is, dat doet ook helemaal niet ter zake voor jou. Zorg voor jezelf, zonder haar deel erbij te nemen. Ik weet dat het lastig is, maar je moet goed voor jezelf zorgen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 02:52 schreef hopelesslost het volgende:
Ik dacht bij eerste instantie dat deze nieuwe jonge een rebound zou zijn omdat ze binnen een week al wat met hem had... Maarja, waarom heeft ze dan zon verdriet om hem.
Ja inderdaad, ik lach er wel om dat ze hem voor mij heeft gekozen terwijl het zon idioot is, maar zij is nog erger, want ze gaat gewoon verder met 'm want "hij heeft zoveel spijt"n was dronken..quote:Op woensdag 14 september 2011 16:26 schreef Ms.Wiggles het volgende:
Anders denk je gewoon, lol moet je haar zien, mij kwijt en niemand wil haar meer
Definitief gedaan sinds vanmiddag, ik heb haar facebook niet alleen verwijderd, want dat had ik al gedaan, maar ook geblokkeerd zodat ik ook niet meer KAN kijken.. Ook geen twitter-volger meer enzovoort. Misschien binnenkort wel een feest waar zij ook is, maarja... kijk gewoon over dr heen. Stel ze komt met die vent samen gaat het nog spannend worden.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:06 schreef undissputed het volgende:
Hou gewoon op met haar facebook te lezen enzo.. Want als je niet weet wat ze doet maakt het je ook niet uit
Dat ben ik niet eens met je. Misschien ben jij de uitzondering die de regel bevestigd, maar de meeste mensen kunnen hun gedachten verzetten. Telkens als je gedachten afdwalen die richting op, dan kun je hardop tegen jezelf zeggen: het is prima hoe het gegaan is, laat maar even zitten.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:16 schreef hopelesslost het volgende:
Ik zou mezelf inderdaad graag minder mindfucken, maar geloof niet daar controle over te hebben.
1) Waarom heb je het over haar leven met anderen?quote:Ik hoorde dat ze het hoogstwaarschijnlijk nog een keer met 'm gaat proberen ongeacht dat hij meerdere malen vreemd is gegaan.Had ik moeten proberen.
Werk eerst die woede weg voordat je verder gaat met je leven.quote:Kutwijf
Als je ze samen ziet moet je haar echt heel hard uitlachen. Bij een loser blijven die vreemd gaatquote:Op woensdag 14 september 2011 21:14 schreef undissputed het volgende:
Als je ze samen ziet kun je het beste gewoon doen alsof het je niets uitmaakt. Daar drama gaan starten schiet je ook niks mee op imo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |