abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:01:57 #76
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_101500397
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sommige huizen in Elten en Emmerich zijn verrassend goedkoop, en dan kom je er achter dat het meer wat voor treinspotters is, kedeng kedeng
De één went eraan, de ander niet.

Wij wonen tegenover de kerk, afstand is zo'n 20 m. Wat dacht je van de kerkklokken :P , maar ook dat went.
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 september 2011 @ 20:03:52 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101500473
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:00 schreef phluphy het volgende:
Ja, sinds afgelopen week.
Ah mooi, dat zal wel schelen in de drukte :) En handig voor als ik naar de Makro wil ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_101500855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:01 schreef phluphy het volgende:

[..]

De één went eraan, de ander niet.

Wij wonen tegenover de kerk, afstand is zo'n 20 m. Wat dacht je van de kerkklokken :P , maar ook dat went.
In ons vorige huis in Hassum hadden we de kerk zo ongeveer in de achtertuin... leuk als je op zaterdag wil bbq-en... zucht.
Maar eerlijk is eerlijk, nu mis ik de klokken wel
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:16:37 #79
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_101501017
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:13 schreef pieter.m het volgende:

[..]

In ons vorige huis in Hassum hadden we de kerk zo ongeveer in de achtertuin... leuk als je op zaterdag wil bbq-en... zucht.
Maar eerlijk is eerlijk, nu mis ik de klokken wel
Herkenbaar. :D Maar ik vind het inderdaad gezellig, en ik ben er helemaal aan gewend, vaak hoor ik het niet eens.
... ♥ ik mis je ♥
pi_101501074
Hoe vaak gaan jullie eigenlijk naar Nederland?

En de meesten van jullie wonen aan de grens, toch?
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:18:48 #81
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_101501118
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:03 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ah mooi, dat zal wel schelen in de drukte :) En handig voor als ik naar de Makro wil ;)
De kans bestaat dat ie binnenkort weer een tijdje afgesloten wordt. Ze hebben beide weghelften versmald (Joost mag weten waarom) en de max. breedte is nu 2,6m. Dit levert al veel problemen op bij landbouwvoertuigen, als er tegelijkertijd op elke helft één rijdt, loopt het vast.
Typisch gevalletje van dom en onbegrijpelijk beleid. 8)7
... ♥ ik mis je ♥
pi_101501252
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe vaak gaan jullie eigenlijk naar Nederland?

En de meesten van jullie wonen aan de grens, toch?
yep, hemelsbreed 600 meter geloof ik.
gemiddeld 4x per week schat ik
98% van mn omzet haal ik uit nederland, Annie gaat nogal es naar de jumbo in gennep en 3x per jaar naar mn ouwelui ;)
pi_101502440
Maar die ene keer in de week naar de jumbo is voor mij dan ook meestal de enige keer dat ik in nederland kom, verder hooguit 1x in de 6 weken een keer naar mn ouders, schoonouders of zussen.

En het gemis van de kerkklokken komt volgende week pas echt, als de scholen weer beginnen, en we niet meer om half 8 aan de kerkklok horen dat we nu toch echt op moeten gaan schieten.
  vrijdag 2 september 2011 @ 21:04:49 #84
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_101503671
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:18 schreef phluphy het volgende:

[..]

De kans bestaat dat ie binnenkort weer een tijdje afgesloten wordt. Ze hebben beide weghelften versmald (Joost mag weten waarom) en de max. breedte is nu 2,6m. Dit levert al veel problemen op bij landbouwvoertuigen, als er tegelijkertijd op elke helft één rijdt, loopt het vast.
Typisch gevalletje van dom en onbegrijpelijk beleid. 8)7
owjah, dat was zelfs landelijk in het nieuws toch? Dat landbouw al aangegeven had dat het te smal was, maar dat RWS daar niks mee gedaan heeft en dan op het eind tot de conclusie komt??

a12 was de laatste week wel erg veel bij de file info, stuk voor zevenaar vanaf de grens....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 september 2011 @ 21:28:46 #85
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101504881
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:18 schreef phluphy het volgende:
De kans bestaat dat ie binnenkort weer een tijdje afgesloten wordt. Ze hebben beide weghelften versmald (Joost mag weten waarom) en de max. breedte is nu 2,6m. Dit levert al veel problemen op bij landbouwvoertuigen, als er tegelijkertijd op elke helft één rijdt, loopt het vast.
Typisch gevalletje van dom en onbegrijpelijk beleid. 8)7
Aha, dat hebben ze weer handig aangepakt dus :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 2 september 2011 @ 21:51:13 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101506205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:01 schreef phluphy het volgende:

[..]

De één went eraan, de ander niet.

Wij wonen tegenover de kerk, afstand is zo'n 20 m. Wat dacht je van de kerkklokken :P , maar ook dat went.
Oeh, doen die dat kleng kleng kleng kleng ook iedere ochtend om 7 uur? Woonde in duesseldorf tegenover zo een kerk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101506588
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe vaak gaan jullie eigenlijk naar Nederland?

En de meesten van jullie wonen aan de grens, toch?
yup, zo'n 10 km van de grens. Ben minimaal 5x per week in NL, omdat ik werk in NL.
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:11:19 #88
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_101507431
Wij gaan iedere zaterdag of zondag een rondje ouders/schoonouders, vinden de kids ook erg fijn. verder doe ik 1x in de 2/3 weken boodschappen bij de Jumbo in Nieuw Bergen. Rest haal ik hier (en dat is niet zo veel)

Maargoed, om ff terug te komen op mijn verhaaltje van vanmiddag, ik denk dat ik die persoon van kreis kleve maar opbel, en dan ff aan haar vraag wat de bedoeling nu is mbt het rijbewijs.
Hier naar het politiebureau gaan lijkt me geen goed idee.
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:15:18 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101507671
@ phlurphy weet jij wat van de omlegging van de Bundesstrasse 8 om Elten heen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 september 2011 @ 22:40:41 #90
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101509165
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Oeh, doen die dat kleng kleng kleng kleng ook iedere ochtend om 7 uur? Woonde in duesseldorf tegenover zo een kerk.
Is hier ook. Maar wij wonen er niet zo dichtbij. Je hoort het wel om 7 uur (als je wakker bent ;) )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_101509261
Ik ben in het weekend van 14 augustus het laatst in Nederland geweest. Volgende weekend weer voor verjaardagen. Maar ik woon dan ook niet vlak bij de grens.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 2 september 2011 @ 23:43:36 #92
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_101512613
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe vaak gaan jullie eigenlijk naar Nederland?

En de meesten van jullie wonen aan de grens, toch?
elke dag bijna, naja 6 van de 7 dagen :) werk & ouders :)
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:03:38 #93
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_101513570
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:43 schreef gateway het volgende:

[..]

elke dag bijna, naja 6 van de 7 dagen :) werk & ouders :)
Hier hetzelfde.
  Milf zaterdag 3 september 2011 @ 00:35:42 #94
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_101515061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe vaak gaan jullie eigenlijk naar Nederland?

En de meesten van jullie wonen aan de grens, toch?
Sowieso vier dagen per week vanwege het werk. Daarnaast doe ik eenmaal per maand boodschappen in NL voor de dingen die hier duur of niet te krijgen zijn. De rest haal ik allemaal uit D. Om de twee weken ga ik stappen en dit gebeurd over het algemeen in NL aangezien mijn vrienden in NL wonen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 september 2011 @ 08:59:04 #95
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101519953
Vier dagen per week voor het werk. En qltel gaat enkele keren per maand boodschappen doen in NL, voor een aantal dingen die we hier niet kunnen krijgen (hagelslag, pindakaas, satésaus :D ) en de post uit onze postbus.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 3 september 2011 @ 10:41:16 #96
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_101520956
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:
@ phlurphy weet jij wat van de omlegging van de Bundesstrasse 8 om Elten heen?
Weinig eigenlijk, wij zullen er waarschijnlijk niet veel van merken. Ik kwam dit linkje tegen: http://www.lokalkompass.d(...)anlieger-d54769.html

Wat ik interessanter vindt, zijn de ontwikkelingen rondom het verlengde van de Betuwelijn. Er is volgens mij nog steeds geen duidelijkheid over de aanpak. Mogelijk worden rondom Elten en Emmerich nieuwe spoorlijnen aangelegd op een andere plek dan ze nu liggen. Het alternatief is dat er méér sporen worden bijgeplaatst op de huidige locaties, maar dan moeten er veel, heel veel, geluidswallen gebouwd worden, en moeten hier en daar tunnels en bruggen gebouwd worden omdat er anders te veel overlast is voor het wegverkeer.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 3 september 2011 @ 10:44:39 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101521010
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:41 schreef phluphy het volgende:

[..]

Weinig eigenlijk, wij zullen er waarschijnlijk niet veel van merken. Ik kwam dit linkje tegen: http://www.lokalkompass.d(...)anlieger-d54769.html

Wat ik interessanter vindt, zijn de ontwikkelingen rondom het verlengde van de Betuwelijn. Er is volgens mij nog steeds geen duidelijkheid over de aanpak. Mogelijk worden rondom Elten en Emmerich nieuwe spoorlijnen aangelegd op een andere plek dan ze nu liggen. Het alternatief is dat er méér sporen worden bijgeplaatst op de huidige locaties, maar dan moeten er veel, heel veel, geluidswallen gebouwd worden, en moeten hier en daar tunnels en bruggen gebouwd worden omdat er anders te veel overlast is voor het wegverkeer.
Begrijp dat DB daar niets in wil investeren, geld is allemaal in Stuttgart gebleven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:46:30 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_101532533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:43 schreef gateway het volgende:

[..]

elke dag bijna, naja 6 van de 7 dagen :) werk & ouders :)
hier het zelfde laken en pak.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_101537082
Ik kreeg vandaag toch een wazige brief van de gemeente, Fachbereich Sicherheit und Ordnung.
Onderwerp is : Ordnungswidrigkeitenverfahren gegen Herrn Braun geboortedatum x-x-1939.

In de brief staat:
"Im o.g. Verkehrsordnungswidrigkeitenverfahren (mooi scrabble woord!) om 27.06.2011 bitte ich Sie als Halter des Fahrzeuges mit dem Amtlichen Kennzeichen AC-xx-xxxx um Übermittlung der Adresse der Herrn Braun, zuletzt wohnhaft xxxstrasse Köln.


Geen idee wie die Braun is :? Kan me hooguit voorstellen dat dit de vorige eigenaar van mijn auto was. Komende maandag maar eens met de gemeente bellen wat ze nu precies willen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 september 2011 @ 22:14:04 #100
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101537158
Ze zoeken het adres van meneer Braun, die heeft kennelijk iets ondeugends gedaan ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_101537368
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:14 schreef Rewimo het volgende:
Ze zoeken het adres van meneer Braun, die heeft kennelijk iets ondeugends gedaan ;)
ja dat klopt. Maar 27.06.2011 is toch de datum waarop de gebeurtenis plaatsvond? Ik begrijp dan niet waarom ze mij aanschrijven, aangezien de auto sinds maart 2010 in mijn bezit is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 september 2011 @ 22:22:44 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101537443
Misschien hopen ze dat jij zijn adres bezit omdat je zijn auto hebt gekocht? Lijkt me verstandig om even te informeren inderdaad, je zult vermoedelijk ook wel schriftelijk moeten aangeven dat je hem niet kent.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_101537697
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:22 schreef Rewimo het volgende:
Misschien hopen ze dat jij zijn adres bezit omdat je zijn auto hebt gekocht? Lijkt me verstandig om even te informeren inderdaad, je zult vermoedelijk ook wel schriftelijk moeten aangeven dat je hem niet kent.
Ja, zoiets verwacht ik ook. Maandag maar eens bellen dan. Was overigens wel ff schrikken toen ik de brief las. Las de brief eerst heel vluchtig toen ik de trap opliep en dacht dat ik iets fouts had gedaan haha. Gelukkig viel het mee toen ik de brief op mn gemak las :)

Wat is overigens de letterlijke vertaling van "Ordnungswidrigkeitenverfahren" ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 september 2011 @ 08:25:40 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101545970
http://lisa-woordenboek.n(...)keitenverfahren.html

Wanbedrijf procedure :') Echt, geweldige vertaling ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 september 2011 @ 08:30:20 #105
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_101545981
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 08:25 schreef Rewimo het volgende:
http://lisa-woordenboek.n(...)keitenverfahren.html

Wanbedrijf procedure :') Echt, geweldige vertaling ^O^
Volgens Google Translate: overtreding procedure
  zondag 4 september 2011 @ 09:34:00 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101546297
Een Ordnungswidrigkeitenverfahren is een Verfahren, een zaak die aangespannen wordt over een Ordnungswidrigkeit, een Overtreding, een delict wat geen misdrijf of misdaad is.
Duidelijk nu?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101546933
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oeh, doen die dat kleng kleng kleng kleng ook iedere ochtend om 7 uur? Woonde in duesseldorf tegenover zo een kerk.
Toen ik eens in München was, hoorde ik tijdens het winkelen ook opeens zo'n gigantisch klokkenspel en het duurde ontzettend lang 8D Ik vroeg nog of het een speciale feestdag was, maar dat bleek normaal te zijn!

Sorry, trouwens dat ik hier zomaar kom binnenvallen. Ik wil waarschijnlijk volgend jaar in Duitsland gaan studeren... heb een top 5 van steden waar ik eventueel naar toe zou willen. In 2 hiervan ben ik echter nog nooit geweest...

Is hier misschien iemand die bekend is met Mannheim? En die hier iets over zou willen vertellen? Hoe groot de stad is? Is er veel te doen? Is het een mooie stad? Staat het ergens bekend om?

Alvast bedankt!

Groetjes!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zondag 4 september 2011 @ 10:42:21 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101547002
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:38 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Toen ik eens in München was, hoorde ik tijdens het winkelen ook opeens zo'n gigantisch klokkenspel en het duurde ontzettend lang 8D Ik vroeg nog of het een speciale feestdag was, maar dat bleek normaal te zijn!

Sorry, trouwens dat ik hier zomaar kom binnenvallen. Ik wil waarschijnlijk volgend jaar in Duitsland gaan studeren... heb een top 5 van steden waar ik eventueel naar toe zou willen. In 2 hiervan ben ik echter nog nooit geweest...

Is hier misschien iemand die bekend is met Mannheim? En die hier iets over zou willen vertellen? Hoe groot de stad is? Is er veel te doen? Is het een mooie stad? Staat het ergens bekend om?

Alvast bedankt!

Groetjes!
Mannheim heeft geen straatnamen, maar nummers. Ben er een vaak wezen stappen in het connex. Omgeving is niet slecht, stad zelf kan ik me verder niet zo veel van herinneren, behalve een heleboel aardige mannen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101547167
Dank je voor je snelle antwoord! Klinkt interessant: geen straatnamen! xP

Ik heb trouwens nog een algemene vraag. Er zijn een aantal steden die als ontzettend duur worden bestempeld. Nu weet ik van Hamburg en München dat het, wat (studenten)kamers betreft, inderdaad een stuk duurder is. Nu woon ik zelf in Amsterdam, wat ook niet de meest goedkope stad is om te wonen, maar wat moet ik me voorstellen bij 'dure' steden als Keulen, Düsseldorf, Bonn, Freiburg en Heidelberg bijvoorbeeld... Zijn die steden ook veel duurder dan Amsterdam - om te wonen en gewoon qua levensonderhoud... boodschappen, openbaar vervoer, uitgaan....
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zondag 4 september 2011 @ 10:55:57 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101547232
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:52 schreef margaretha_01 het volgende:
Dank je voor je snelle antwoord! Klinkt interessant: geen straatnamen! xP

Ik heb trouwens nog een algemene vraag. Er zijn een aantal steden die als ontzettend duur worden bestempeld. Nu weet ik van Hamburg en München dat het, wat (studenten)kamers betreft, inderdaad een stuk duurder is. Nu woon ik zelf in Amsterdam, wat ook niet de meest goedkope stad is om te wonen, maar wat moet ik me voorstellen bij 'dure' steden als Keulen, Düsseldorf, Bonn, Freiburg en Heidelberg bijvoorbeeld... Zijn die steden ook veel duurder dan Amsterdam - om te wonen en gewoon qua levensonderhoud... boodschappen, openbaar vervoer, uitgaan....
Wat is nu je vraag?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101547295
hoe duur is duur? En zijn bovengenoemde steden duur als je het vergelijkt met amsterdam?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zondag 4 september 2011 @ 11:04:47 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101547374
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:59 schreef margaretha_01 het volgende:
hoe duur is duur? En zijn bovengenoemde steden duur als je het vergelijkt met amsterdam?
Google wat bij elkaar zou ik zeggen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101547382
Hier in Bonn is het leven/wonen over het algemeen goedkoper dan in Nederlandse steden als Nijmegen en Utrecht. Amsterdam zal wel iets duurder zijn dan voorgenoemde steden, al heb ik daar zelf niet gewoond.

Openbaar vervoer is in Duitsland meestal wel duurder dan in Nederland, maar als student kan je waarschijnlijk tegen een geringe bijdrage een soort OV-kaart krijgen voor de deelstaat waarin je studeert. Wil je echt een complete studie doen of gaat het om een paar maanden tot een semester?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 4 september 2011 @ 11:07:42 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101547418
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:05 schreef Felagund het volgende:
Hier in Bonn is het leven/wonen over het algemeen goedkoper dan in Nederlandse steden als Nijmegen en Utrecht. Amsterdam zal wel iets duurder zijn dan voorgenoemde steden, al heb ik daar zelf niet gewoond.

Openbaar vervoer is in Duitsland meestal wel duurder dan in Nederland, maar als student kan je waarschijnlijk tegen een geringe bijdrage een soort OV-kaart krijgen voor de deelstaat waarin je studeert. Wil je echt een complete studie doen of gaat het om een paar maanden tot een semester?
In NRW hebben studenten een nrw ticket, een vriend van me die al jaaaaren klaar ismet studeren schrijft zich nog ieder in als student voor de voordeeltjes als die OV Kaart.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101547450
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:05 schreef Felagund het volgende:
Hier in Bonn is het leven/wonen over het algemeen goedkoper dan in Nederlandse steden als Nijmegen en Utrecht. Amsterdam zal wel iets duurder zijn dan voorgenoemde steden, al heb ik daar zelf niet gewoond.

Openbaar vervoer is in Duitsland meestal wel duurder dan in Nederland, maar als student kan je waarschijnlijk tegen een geringe bijdrage een soort OV-kaart krijgen voor de deelstaat waarin je studeert. Wil je echt een complete studie doen of gaat het om een paar maanden tot een semester?
wat doe jij eigenlijk in Bonn?

Mijn vriend woont in Bremen, en daar vind ik het leven ook goedkoper als in Nederland. Qua huur, maar ook qua boodschappen enzo.

En hij heeft ook een OV kaart, betaald hij elk semester wel een bepaald bedrag voor. Kan hij geloof ik van hamburg tot osnabrück gratis mee reizen..
pi_101547597
@ Felagund

Ik wil een volledige bachelor gaan doen. Berlijn zou als student de meest gunstige stad zijn om te wonen. Ik heb gelezen dat als je bij een uni ingeschreven staat je ook een semesterticket krijgt, waarmee je gratis met het openbaar vervoer kunt reizen.... Maarja, het is redelijk moeilijk om daar toegelaten te worden omdat er elk jaar ontzettend veel aanmeldingen zijn. Daarnaast schijnt het onderwijs er minder te zijn, overvolle collegezalen, etc.

Behalve Berlijn, ben ik me dan ook erg op het zuiden van Duitsland aan het oriënteren....
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zondag 4 september 2011 @ 11:20:49 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101547619
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:19 schreef margaretha_01 het volgende:
@ Felagund

Ik wil een volledige bachelor gaan doen. Berlijn zou als student de meest gunstige stad zijn om te wonen. Ik heb gelezen dat als je bij een uni ingeschreven staat je ook een semesterticket krijgt, waarmee je gratis met het openbaar vervoer kunt reizen.... Maarja, het is redelijk moeilijk om daar toegelaten te worden omdat er elk jaar ontzettend veel aanmeldingen zijn. Daarnaast schijnt het onderwijs er minder te zijn, overvolle collegezalen, etc.

Behalve Berlijn, ben ik me dan ook erg op het zuiden van Duitsland aan het oriënteren....
Welke studierichting?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101547633
English & American Studies
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zondag 4 september 2011 @ 11:23:10 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101547649
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:21 schreef margaretha_01 het volgende:
English & American Studies
Zouje dan niet beter in UK of VS gaan studeren? Jaartje of 2 NY of London?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101547736
Het wordt mijn tweede bachelor, en in Duitsland is dat net iets betaalbaarder dan in een Engelstalig of menig ander Europees land. Daarnaast denk ik, dat het geen kwaad kan om als Nederlandse vloeiend Duits te kunnen, bekend te zijn met de Duitse cultuur, de mensen en de markt - mocht het met mijn 'droom' carrière nergens op uitlopen...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101548051
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat doe jij eigenlijk in Bonn?

Mijn vriend woont in Bremen, en daar vind ik het leven ook goedkoper als in Nederland. Qua huur, maar ook qua boodschappen enzo.

En hij heeft ook een OV kaart, betaald hij elk semester wel een bepaald bedrag voor. Kan hij geloof ik van hamburg tot osnabrück gratis mee reizen..
Ik doe een promotie-studie in de meteorologie, al wordt dat hier net als in Nederland als werk gezien.

Vanaf oktober krijg ik als het goed is ook een nrw-ticket, daar moet ik wel een "sozialbeitrag" voor betalen, het gedeelte voor het nrw-ticket is dacht ik ongeveer 140 euro per semester. Maar dat dekt de kosten bij lange na niet, voor een enkeltje naar Bocholt moest ik bijvoorbeeld al 26 euro betalen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 4 september 2011 @ 11:57:53 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101548289
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:46 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik doe een promotie-studie in de meteorologie, al wordt dat hier net als in Nederland als werk gezien.

Vanaf oktober krijg ik als het goed is ook een nrw-ticket, daar moet ik wel een "sozialbeitrag" voor betalen, het gedeelte voor het nrw-ticket is dacht ik ongeveer 140 euro per semester. Maar dat dekt de kosten bij lange na niet, voor een enkeltje naar Bocholt moest ik bijvoorbeeld al 26 euro betalen.
Maar dan ben je wel in Bocholt.
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101548426
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar dan ben je wel in Bocholt.
LOL
Wat is er zo grappig?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 4 september 2011 @ 12:22:21 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101549010
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:02 schreef Felagund het volgende:

[..]

Wat is er zo grappig?
Mijn man woont daar, ben liever in Duesseldorf, Koeln ofzo
Wel een goeie griek daar, Mythos.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101549408
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn man woont daar, ben liever in Duesseldorf, Koeln ofzo
Wel een goeie griek daar, Mythos.
Ik moest er vooral zijn omdat mijn ouders in de Achterhoek wonen. Via Bocholt is dan een stuk makkelijker en goedkoper dan via Emmerich naar Nederland met de ICE.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 4 september 2011 @ 12:48:25 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101549923
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik moest er vooral zijn omdat mijn ouders in de Achterhoek wonen. Via Bocholt is dan een stuk makkelijker en goedkoper dan via Emmerich naar Nederland met de ICE.
Dan ken je Bocholt ook wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101549961
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:46 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik doe een promotie-studie in de meteorologie, al wordt dat hier net als in Nederland als werk gezien.

Vanaf oktober krijg ik als het goed is ook een nrw-ticket, daar moet ik wel een "sozialbeitrag" voor betalen, het gedeelte voor het nrw-ticket is dacht ik ongeveer 140 euro per semester. Maar dat dekt de kosten bij lange na niet, voor een enkeltje naar Bocholt moest ik bijvoorbeeld al 26 euro betalen.
Hoe zit dat promoveren bij jou? Werk je 50% voor de prof en 50% voor jezelf?

M'n vriend promoveert ook, en zit in ee graduate school. Dat is nog niet zo gebruikelijk in Duitsland, geloof ik!
  zondag 4 september 2011 @ 18:22:53 #128
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_101560871
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:11 schreef Waldheini het volgende:
Ik kreeg vandaag toch een wazige brief van de gemeente, Fachbereich Sicherheit und Ordnung.
Onderwerp is : Ordnungswidrigkeitenverfahren gegen Herrn Braun geboortedatum x-x-1939.

In de brief staat:
"Im o.g. Verkehrsordnungswidrigkeitenverfahren (mooi scrabble woord!) om 27.06.2011 bitte ich Sie als Halter des Fahrzeuges mit dem Amtlichen Kennzeichen AC-xx-xxxx um Übermittlung der Adresse der Herrn Braun, zuletzt wohnhaft xxxstrasse Köln.


Geen idee wie die Braun is :? Kan me hooguit voorstellen dat dit de vorige eigenaar van mijn auto was. Komende maandag maar eens met de gemeente bellen wat ze nu precies willen.
Wazig inderdaad! Ik ben benieuwd wat ze gaan vertellen.
Heb je de auto particulier gekocht, of via een dealer?
... ♥ ik mis je ♥
pi_101561072
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 18:22 schreef phluphy het volgende:

[..]

Wazig inderdaad! Ik ben benieuwd wat ze gaan vertellen.
Heb je de auto particulier gekocht, of via een dealer?
via een officiële Ford dealer
  zondag 4 september 2011 @ 21:24:56 #130
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_101569345
Na 1 week vakantie in Graal-Müritz (ligt in voormalig DDR) Wil ik er niet meer weg..... :'(
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_101573934
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:52 schreef margaretha_01 het volgende:
. Nu woon ik zelf in Amsterdam, wat ook niet de meest goedkope stad is om te wonen, maar wat moet ik me voorstellen bij 'dure' steden als Keulen, Düsseldorf, Bonn, Freiburg en Heidelberg bijvoorbeeld... Zijn die steden ook veel duurder dan Amsterdam - om te wonen en gewoon qua levensonderhoud... boodschappen, openbaar vervoer, uitgaan....
Het leven is in de meeste duitse studentensteden goedkoper dan in nederland. Met uitzondering van Düsseldorf, München en de andere 'hippe' en grote steden.
Mannheim is heel mooi, en een gezellige studentenstad.
De meeste Duitse universiteiten zijn oud. Oude gebouwen, maar ook ouderwets en achterhaald. Het onderwijs daarentegen is meestag gedegen en de begeleiding ronduit goed.

Hier een link naar de Rankings van de duitse Universiteiten. Zoals je ziet is Mannheim vaak en bij veel studies een genoemde universiteit.
De universiteit van Mannheim staat dan ook heel goed aangeschreven. Het is niet makkelijk om er aangenomen te worden. Maar als buitenlandse student heb je een veel betere kans om aangenomen te worden dan als duitser, dus daar heb je al een voordeel

Er zijn verschillende woonvormen voor studenten. Je kunt gewoon op jezelf een flatje of etage huren. Je kunt in een studentenhuis een kamer huren. En je kunt in een WG (WohnGemeinschaft) een kamer huren. Een kamer in een studentenhuis is meestal het goedkoopste. Het nadeel is dat je hier over het algemeen een kleine kamer huurt en met veel andere mensen een keuken en de badkamers moet delen.
Een WG is een echte samenlevingsvorm. Je huurt en kamer en hebt een gemeenschappelijke badkamer, keuken en huiskamer. Er wordt over het algemeen verwacht dat je regelmatig dingen met je huisgenoten onderneemt. Zoals regelmatig samen koken enz. Om in aanmerking te komen voor een kamer in een WG ga je op gesprek en dan krijg je bericht of de medebewoners met je willen samenwonen of niet. Het wonen in een WG is een populaire woonvorm.

Hier een link naar een site waar je kunt kijken wat het huren van een kamer/etage ongeveer kost. Als je niet bekend bent in een stad, is het handig om via een makelaar een kamer of etage te huren. Het nadeel is dat een makelaar een hoge courtage vraagt. Meestal iets meer dan 3x de huur van een maand.
pi_101575511
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoe zit dat promoveren bij jou? Werk je 50% voor de prof en 50% voor jezelf?

M'n vriend promoveert ook, en zit in ee graduate school. Dat is nog niet zo gebruikelijk in Duitsland, geloof ik!
Ik werk alleen voor mezelf, maar zit niet in een graduate school. Wat houdt het in dat je 50% prof werkt, dat je alle vervelende klusjes van hem/haar moet doen?

quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan ken je Bocholt ook wel.
Ik zou er ook niet willen wonen nee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 5 september 2011 @ 06:24:14 #133
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_101581891
Ik kom elke dag in Duitsland en er viel me laatst iets op.

Op elk huis was op de muur naast de voordeur was iets geschreven met krijt, losse cijfers en letters met een x ertussen, heeft dat iets met die volkstelling te maken?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 september 2011 @ 07:02:14 #134
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101581988
Nee, dat is dit:

20*C+M+B*11

Caspar, Melchior en Balthasar, zegt je dat iets?

Op Driekoningen komen er verklede kinderen langs, die een versje opzeggen en deze letters met krijt op de muur schrijven :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 september 2011 @ 07:03:18 #135
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_101581992
:D

ach verrek ja natuurlijk zegt me dat wat _O-
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 september 2011 @ 07:05:33 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101582000
Ik zie net dat het eigenlijk een Latijnse afkorting is (Wiki):

Deutung der Segensbitte C+M+B

Die Bedeutung der Buchstaben C, M und B wird offiziell spätestens seit den 1950er Jahren als Abkürzung der lateinischen Worte „Christus mansionem benedicat“ (= „Christus segne dieses Haus“) gedeutet. Diese früher als Bannmittel, heute als Segensbitte geltende Formel soll den Segen Gottes auf das Haus und seine Bewohner herabrufen und sie vor Unglück schützen. Frühere Quellen dieser Deutung fehlen; in älteren volkskundlichen Abhandlungen herrscht die Deutung der Buchstaben als Initialen der drei Könige vor. Dies wird auch dadurch erhärtet, dass in manchen Regionen die Schreibweise K+M+B üblich war und ist; [1] bei Verwendung dieser Schreibweise wird das „K“ heute als Abkürzung für das griechische Wort für „Herr“ (Kyrios) interpretiert („Kyrios mansionem benedicat“).


Mij was verteld dat het de namen van de drie koningen waren, klopt niet helemaal dus :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 september 2011 @ 07:08:04 #137
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_101582011
Leuk gebruik eigenlijk wel :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 september 2011 @ 07:16:03 #138
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_101582041
Ja, vind ik ook :)

We wisten alleen niet wat we die kinderen nou moesten geven :@ Alledrie maar een mandarijn meegegeven. Geen idee wat de gewoonte is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_101582648
ah haha is dat mysterie ook eindelijk opgelost! Dat valt me namelijk ook altijd op als ik in Duitse dorpjes ben en wist voorheen ook niet wat dat betekende.
pi_101582803
Ik heb mij het ook afgevraagd, maar ik ben tot nu toe steeds vergeten het op te zoeken. Ik kom ook nog soms 20*C+M+B*07 tegen, die mensen hebben 4 jaar het er niet afgewassen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 5 september 2011 @ 09:01:08 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101582864
Er zijn trouwens ook verhalen over Dieventekens of Zigeunertekens die op huizen worden gezet waarmee inbrekers of zigeuners elkaar informeren of er wat te halen valt. Dit zijn broodje aap verhalen die alle paar jaar weer opnieuw opduiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 september 2011 @ 09:06:31 #142
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_101582933
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 08:56 schreef Felagund het volgende:
Ik heb mij het ook afgevraagd, maar ik ben tot nu toe steeds vergeten het op te zoeken. Ik kom ook nog soms 20*C+M+B*07 tegen, die mensen hebben 4 jaar het er niet afgewassen.
Klopt.. :)

Bij ons staat het er zelfs 5x op. Doordat onze voordeur in een nis is, komt er geen regen bij en spoelt het er dus niet af.

De laatste keer kregen we het trouwens ook afgedrukt op een papier. Die papieren zie je ook nog wel eens hangen in huizen enzo.
pi_101583979
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 18:22 schreef phluphy het volgende:

[..]

Wazig inderdaad! Ik ben benieuwd wat ze gaan vertellen.
Heb je de auto particulier gekocht, of via een dealer?
Net eens gebeld naar de gemeente. Ze zoeken inderdaad het adres van de vorige eigenaar van de auto.
  maandag 5 september 2011 @ 10:10:41 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101584156
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:03 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Net eens gebeld naar de gemeente. Ze zoeken inderdaad het adres van de vorige eigenaar van de auto.
Heerlijk toch die Duitse Ambtenaren? Die bellen niet even om te vragen of je het adres weet van de vorige eigenaar maar schrijven je een brief vol Jargon waar waarschijnlijk de meeste Duitsers al zoiets hebben van " Was habe Ich jetzt am Fahrrad"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 september 2011 @ 13:47:05 #145
86793 wwwer
The one and only
pi_101589890
Is er iemand hier toevallig zo ontzettend lief die in Duitsland woont om voor mij even naar een Vodafone winkel (of een andere winkel waar ze Pre Paid kaarten verkopen) wil gaan om daar een CallYa OpenEnd Smartphone pre-paid simkaartje op te halen en naar mij op te sturen?
De aanschaf en proto kosten etc zal ik uiteraard (vooraf) aan je vergoeden!

Ik ben straks in Duitsland op vakantie en moet via Internet bereikbaar blijven. Via NL kan ik deze nergens bestellen (of meteen tegen de hoofdprijs) en vindt het fijn alles al geregeld te hebben voor ik er ben.

Wie o wie :)
Graaauuww?
  maandag 5 september 2011 @ 13:51:58 #146
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_101590029
Ik woon in Nederland kom elke dag in Duitsland en als ik verder niets voor hoef in te vullen of te tekenen wil ik er best eentje voor je halen :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 5 september 2011 @ 15:09:19 #147
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_101592291
Je moet je daarvoor identificeren/registreren, Vodafone winkels zitten echter in elk gehucht
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf maandag 5 september 2011 @ 15:43:26 #148
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_101593241
quote:
99s.gif Op maandag 5 september 2011 15:09 schreef XL het volgende:
Je moet je daarvoor identificeren/registreren, Vodafone winkels zitten echter in elk gehucht
En je moet een kopie van je paspoort/ID bewijs inleveren. Ik zou dit dus echt nooit voor iemand anders aanschaffen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_101593697
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:47 schreef wwwer het volgende:
Is er iemand hier toevallig zo ontzettend lief die in Duitsland woont om voor mij even naar een Vodafone winkel (of een andere winkel waar ze Pre Paid kaarten verkopen) wil gaan om daar een CallYa OpenEnd Smartphone pre-paid simkaartje op te halen en naar mij op te sturen?
De aanschaf en proto kosten etc zal ik uiteraard (vooraf) aan je vergoeden!

Ik ben straks in Duitsland op vakantie en moet via Internet bereikbaar blijven. Via NL kan ik deze nergens bestellen (of meteen tegen de hoofdprijs) en vindt het fijn alles al geregeld te hebben voor ik er ben.

Wie o wie :)
Gewoon even bellen naar de Duitse Vodafone?
ijs_beer fan!
  maandag 5 september 2011 @ 16:22:06 #150
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_101594630
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:47 schreef wwwer het volgende:
Is er iemand hier toevallig zo ontzettend lief die in Duitsland woont om voor mij even naar een Vodafone winkel (of een andere winkel waar ze Pre Paid kaarten verkopen) wil gaan om daar een CallYa OpenEnd Smartphone pre-paid simkaartje op te halen en naar mij op te sturen?
De aanschaf en proto kosten etc zal ik uiteraard (vooraf) aan je vergoeden!

Ik ben straks in Duitsland op vakantie en moet via Internet bereikbaar blijven. Via NL kan ik deze nergens bestellen (of meteen tegen de hoofdprijs) en vindt het fijn alles al geregeld te hebben voor ik er ben.

Wie o wie :)
Wat een moeilijk gedoe. Als je in Duitsland bent loop je de winkel binnen, wisselt je sim kaart en klaar. Dan ben je zo'n 2 minuten van het net af.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')