abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:20:45 #1
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_101297135

League of Legends

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (14-08-2011) 81 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Chaox Marathon Overzicht van alle vids van de Chaox marathon

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:

FOK!ker: omNOMNOMNOMNOM
Naam ingame EU: ihasaKAROT
Naam Ingame US:

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Kijana
Naam Ingame EU: Vannozza

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"

FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines

FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz

FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall

FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef
Naam Ingame US:

FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
Naam Ingame US:

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeroku op 29-08-2011 22:23:50 ]
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_101297704
FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines

zou de TS zo vriendelijk kunnen zijn om dit in de OP er bij te zetten?
Every war is different, every war is the same.
pi_101300043
FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz
pi_101300075
FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall
pi_101300228

:P Meh op 10 ondertussen.
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:42:58 #6
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_101300313
Ik krijg echt vaaak session closed de laatste tijd. Niet normaal.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:59:25 #7
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_101300914
quote:
19s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:40 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]

:P Meh op 10 ondertussen.
Je moet ook geen 3vs3 doen. Dat speelt geen hond en zeker niet op jouw level :P.
pi_101301034
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:59 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Je moet ook geen 3vs3 doen. Dat speelt geen hond en zeker niet op jouw level :P.
:P Ik doe gewoon met een maat van me mee, die zegt me ene beetje waar ik moet gaan lopen en dat ik niet moet gaan lopen fucken met towers.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:13:50 #9
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_101301653
quote:
19s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:01 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:P Ik doe gewoon met een maat van me mee, die zegt me ene beetje waar ik moet gaan lopen en dat ik niet moet gaan lopen fucken met towers.
Je kunt dan toch ook gewoon 5vs5 doen en samen in één lane gaan?
pi_101301814
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:13 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Je kunt dan toch ook gewoon 5vs5 doen en samen in één lane gaan?
Duurde ook vrij lang, maar we hebben gewoon een 3e kameraad er bij gevraagd.. dattie ook ff lol moet installeren :P

Ik ben trouwens de heletijd Ryze met deze build: http://www.mobafire.com/l(...)d-ap-be-damned-58599

is da wat? 2 schermen is wel ideaal trouwens, build rechts en LoL links :D
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:30:58 #11
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_101302659
quote:
19s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:17 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Duurde ook vrij lang, maar we hebben gewoon een 3e kameraad er bij gevraagd.. dattie ook ff lol moet installeren :P

Ik ben trouwens de heletijd Ryze met deze build: http://www.mobafire.com/l(...)d-ap-be-damned-58599

is da wat? 2 schermen is wel ideaal trouwens, build rechts en LoL links :D
Volgens mij is er op het moment iets niet helemaal lekker met de servers, dus daar ligt het hoogstwaarschijnlijk aan dat het zo lang duurt.
pi_101306138
Ik heb nu een paar keer met Teemo gespeeld, die is ook best wel leuk :) laatste potje had ik zelfs 25 kills :P
pi_101308151
:P Moet wel zeggen dat ik LoL minder erg vind dan ik eerst dacht als SC2 speler.
pi_101308619
heeft niet veel met sc 2 te maken toch ? :O
pi_101308780
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:55 schreef EpicKnife het volgende:
nee, maar dat is ook niet wat hij zegt.
pi_101309188
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:55 schreef EpicKnife het volgende:
:P Nee, maar in die community is er wel een bepaald oordeel over LoL.
pi_101314679
Jullie mogen mij trouwens ook wel toevoegen net zoals volgens mij 2 Fokkers al gedaan hebben :P

FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef :')
Naam Ingame US:
pi_101315797
Alistar is niet dood te krijgen, maar zijn damage output is kapot hoog. ik had magic penetration alles als Annie. 600 AP, en ik deed mijn R+W+Q combo en 1 blokje van alistar weg. wat is dit? :')
pi_101316056
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:52 schreef EpicKnife het volgende:
Alistar is niet dood te krijgen, maar zijn damage output is kapot hoog. ik had magic penetration alles als Annie. 600 AP, en ik deed mijn R+W+Q combo en 1 blokje van alistar weg. wat is dit? :')
een noob die zijn volle combo op alistar doet terwijl hij zijn ulti op had?
pi_101316089
hij was de enigste die de nexus sloopte + daarvoor insta killde hij zo'n beetje een hele team.
pi_101316193
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:59 schreef EpicKnife het volgende:
hij was de enigste die de nexus sloopte + daarvoor insta killde hij zo'n beetje een hele team.
Alistar heeft inderdaad een hidden passive dat hij het hele team in een keer op kan blazen. Is in de laatste patch erbij gestopt.
pi_101316433
dat hij met 5 man haast niet dood kan is toch niet normaal? een tank zal geen aanvallende ability's moeten hebben. alleen zijn auto attack.
pi_101316741
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:06 schreef EpicKnife het volgende:
dat hij met 5 man haast niet dood kan is toch niet normaal? een tank zal geen aanvallende ability's moeten hebben. alleen zijn auto attack.
Kap gewoon even met trollen.
pi_101316826
Maar tanks hebben evenveel damage output als de gemiddelde carry, maar hebben gewoon veel health. Ik kan met geen één champ een tank 1 op 1 aan. :<
pi_101317100
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:07 schreef ems. het volgende:
Ik ga voorlopig niet meer lollen want deus ex is binnen O+
Same here.

Deus Ex, en ook nog Xenoblade Chronicles.
Binnenkort WH40K: Space Marine.
LoL gaat hier even de kast in :)
Doe eens niet.
  maandag 29 augustus 2011 @ 00:26:49 #26
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_101317196
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:06 schreef EpicKnife het volgende:
:')_____!

quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:17 schreef EpicKnife het volgende:
Maar tanks hebben evenveel damage output als de gemiddelde carry, maar hebben gewoon veel health. Ik kan met geen één champ een tank 1 op 1 aan. :<
:')_______!
  maandag 29 augustus 2011 @ 00:28:45 #27
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_101317268
Namen in de OP bijgewerkt.
pi_101319889
Weer een fijne game met Teemo :) die is ook echt leuk!

Ik heb nu 3150+ en daar wil ik wel een speciale hero mee die bijna niemand anders speelt :')
pi_101320316
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 02:10 schreef Maisnon het volgende:
Weer een fijne game met Teemo :) die is ook echt leuk!

Ik heb nu 3150+ en daar wil ik wel een speciale hero mee die bijna niemand anders speelt :')
evelyn.

maar die wordt met een reden nooit gespeeld :')
pi_101320393
ik speelde net met the smurfs uit amerika in een team, en die zeiden dat Karma wel cool was :P
pi_101321483
http://lolstatistics.com/champions/eu

Hier kun precies zien welke champions hoevaak gespeeld en zie je dus welke je kunt kiezen. De meeste champions worden dan weer wel met een reden niet gekozen, dus kijk anders even uit.
pi_101321661
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 03:09 schreef Maisnon het volgende:
ik speelde net met the smurfs uit amerika in een team, en die zeiden dat Karma wel cool was :P
Ja kan, maar eigenlijk erg zwak. Ik zou dan nog eerder Garen halen.
pi_101322609
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:48 schreef Adames het volgende:

[..]

Garen is gewoon een hele goede champ hoor. Alleen hij LIJKT met zijn skillset makkelijk te spelen, maar is dat juist niet. Je moet echt de goede runes en items hebben, goed de juiste balans vinden tussen AD en defensive stats en heel goed bepalen wanneer je een fight aangaat en wanneer niet, want je komt nooit meer weg als je begint.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_101322970
Ligt aan je speelstyle welke champ je moet halen. Karma is semisupport, garen is tanky-dps.
pi_101323254
Garen is leuk om mee te spelen als je van face checken in de bushes houdt en erg suicidal speelt. Hij kan erg tanky zijn en een redelijke damage out put hebben. Echter is het een tanky dps, dus hij moet zijn damage meer hebben van het feit dat hij lang leeft en daardoor vaak kan aanvallen.

De onderste 5 helden qua populariteit (volgens link van AlDie).

Sivir:
Is een ranged AD. Echter door haar korte range is het beter om haar in gedachte als melee te spelen. Erg goede damage out put, leuke defensive skill (spell shield) en goede farm mogelijkheden. Sta er eigenlijk van te kijken dat ze helemaal onderaan staat...

Evelynn:
Is een melee caster of AD (beide kan) met stealth. Echter is haar stealth een tijd terug hard generfd en hierdoor is ze gewoon heel erg slecht. Geen aanrader.

Een support die een beetje een manusje van alles is. Heeft als caster nog redelijke damage, heeft een redelijke heal en een sterk shield. Het probleem met karma is echter dat ze een support is die redelijk wat farm nodig heeft. En farm is net iets wat je niet aan een support wilt geven.

Heimerdinger:
Een caster die turrets neer kan zetten. Heimer kan 2 turrets neerzetten die een hele lane kunnen domineren. Echter doordat hij zijn turrets niet kan spammen qua neerzetten is hij niet een hele actieve caster maar moet hij vaak passief in de buurt van zijn turrets blijven.

Urgot:
Een ranged AD die een erg sterke long range poke heeft. Urgot zal waarschijnlijk nu een meer populaire held gaan worden aangezien hij op het laatste toernooi (Interl Extreme Masters) best vaak gekozen is. Urgot heeft van zichzelf een redelijk korte attack range (vergelijkbaar met sivir) echter is hij iets meer tanky. Dit doordat hij best hoge growth heeft op zijn basestats, zijn ulti erg veel armor geeft en dat hij een schild op zichzelf kan doen. Hij moet mensen eerst met een skillshot raken waar hij ze mee poisoned en als ze gepoisoned zijn dan kan hij ze van een belachelijke afstand neerschieten met een andere skill (doet erg veel dmg). Kortom een erg leuke, underrated en best viable held maar wel moeilijk om te spelen.

:') valt t trouwens op dat ik niets te doen heb op mn werk?
pi_101323609
Van Eve is niet haar stealth generft, maar haar E-skill. Met E kon ze vroeger iemand STUNNEN direct als ze uit stealth kwam. Nu is de damage daarvan verlaagd en is het een slow geworden. Voorheen had je dus bijna gegarandeerd een kill bij een gank, nu is de kans erg klein. En als Eve ben je dan early game niet heel nuttig behalve om wat druk op de lanes te houden maar ben je lategame omdat je niet zwaar gefeed bent compleet nutteloos omdat ze in teamfights niets kan (squishy, underleveld, melee range en alleen burst damage op 1 character met hoge cooldown). Echt een afrader om die te kopen.

Sivir en Urgot zijn zeker viable heroes inderdaad. Karma zou ik ook afraden. Heeft ook een winpercentage van 60%, laagste van allemaal. Heimer kan ook goed zijn, maar die speelstijl moet je liggen (mij niet)
Vicariously I live while the whole world dies
pi_101324088
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:00 schreef flipp. het volgende:

Heimerdinger:
Een caster die turrets neer kan zetten. Heimer kan 2 turrets neerzetten die een hele lane kunnen domineren. Echter doordat hij zijn turrets niet kan spammen qua neerzetten is hij niet een hele actieve caster maar moet hij vaak passief in de buurt van zijn turrets blijven.

Errr, you are doing it wrong :)
pi_101324768
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:48 schreef Adames het volgende:

[..]

Eh, vorig topic had je garen toch gehaald? Daarnaast kunnen karma en garen toevallig heerlijk lanen heb ik gemerkt :P
Conscience do cost.
pi_101326467
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:41 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

[..]

Errr, you are doing it wrong :)
klopt. heb een hekel aan heimer :') niet te veel promoten de held.
pi_101327101
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:22 schreef flipp. het volgende:

[..]

klopt. heb een hekel aan heimer :') niet te veel promoten de held.
Vrij irritante hero inderdaad die in vrijwel elke pot de aandacht op zich vestigt. Ofwel positief ofwel negatief. Toch is hij wel enorm verbeterd sinds vroeger. Toen plantte je een hele lane vol met turrets waardoor je eigenlijk elk teamgevecht focust rond dat gebied. Nu is het meer een caster geworden die het al vrij snel early game moet hebben van zijn sterke rockets of zijn grenade. Die turrets rush je tot level 3 om ze daarna pas laat te maxen. Ondertussen kies je tussen grenade of rockets voor de damage in early/mid.

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Eh, vorig topic had je garen toch gehaald? Daarnaast kunnen karma en garen toevallig heerlijk lanen heb ik gemerkt :P
Ja, aantal keren gespeeld en ik moet zeggen ik mag hem wel. Nadeel is alleen dat hij niet in elk team past, hij heeft nogal kale skills. Er komt weinig (burst)-damage uit en heeft niet echt de juiste skills om dit op een andere manier goed te maken (zoals veel tanks). Toch speelt hij heerlijk als je nog een andere tank in je team hebt en early game kan je goed domineren. Ben alleen nog aan het spelen met de builds. Ik speelde altijd Doran Shield > Brutalizer > Boots > Sunfire > Armor/Magic Resist/Frozen Mallet. Ben nu even aan het spelen met Phage > Atma > Frozen Mallet om die Sunfire te laten zitten of in ieder geval later te halen.
Verder speel ik liever met Flash/Exhaust ipv Flash/Ignite. De exhaust maakt me veel beter tijdens teamgevechten door die die paar seconden op te carry te gooien.
Reden dat ik Garen noemde is omdat ik hem pas 2 keer heb gezien, 1 keer tegen me, 1 keer met me. Als je van underrated champions houdt raadde ik hem wel aan. Alleen is het nadeel dat het geen champion is die je kan insta-locken.
pi_101327551
Dat klopt zeker. Zoals ik al zei haal je te weinig uit zijn early-game awesomeness als je hem solo top laat. Bot met een support/stunner/snarer is de plaats waar hij het best tot z'n recht komt. Wederom komt mijn luxe van altijd een vol team hebben goed van pas want ik kan hem elke game die ik doe locken en dan krijg ik er meestal een support naar keuze bij :P Voor de soloqueue is het inderdaad lastiger.

Zijn burst vind ik trouwens early-mid wel meevallen, zeker als je brutalizer vroeg hebt gescoord. Je zal geen tanks instagibben maar zelfs offtanks zullen rond die tijd je spin nog vermijden. Exhaust begrijp ik wel en is inderdaad ook heel fijn. Ik prefereer toch ignite omdat het net dat beetje onzichtbare damage is wat je soms nodig hebt na een ult/spin en de voordelen van exhaust voor garen een beetje triviaal vind (hoewel het voor het team natuurlijk weer voordelen met zich meebrengt, maar dat doet ignite ook hmm). Het werkt allebei, iig, maar ik zou prefereren dat iemand anders exhaust pakt.

Lategame zakt je damage inderdaad meestal in, maar dan is het taak om die goede initiates te maken met flash-silence-spin-ignite-ult op hun AP carry. Tenzij die AP dan flink in armor heeft geïnvesteerd smelt hij alsnog hard terwijl jij lekker allemaal spells opvangt met je W :+

En die balans gaat het een beetje om. Je moet zeg maar net genoeg damage doen om je toch een threat te maken maar ook weer tanky genoeg zijn om de tegenstander te doen twijfelen of ze niet beter jouw malz/caitlyn kunnen chasen.

Laatste 2 alinea's zijn meer general tips btw, niet zozeer als reactie op jou :P
Conscience do cost.
pi_101328476
Daarbij is het aan het team van de AP carry om je te stoppen voordat je flashed naar de AP carry. Tis allemaal zo situational, kan je geen zinnig woord over zeggen :)
pi_101329353
Nou, ik heb net met Garen gecarried. Met als team Annie, Ashe, Blitz en Singed dacht ik meer moest tanken, maar als Annie en Ashe nogal feeden (met name Ashe), dan moet ik wel. Uiteindelijk was mijn item build:
Dorans > Boots > 3x long sword > Brutalizer > Phage > Atma's > Frozen Mallet > Youmuu > Force of Nature (Dorans verkocht) om daarna met mijn gespaarde geld nog een Infinity Edge te halen. Ik had alleen soms nog de neiging om mijn 'e' te gebruiken, terwijl 1 enkele klap al meer damage deed dan 3 seconden 'e'.
Een stevige DPS die je nauwelijks dood krijgt, al is het maar vanwege de 2.5 seconde silence die de ander nekt.
pi_101330018
Singed had daar moeten tanken :) Daarna blitz, daarna jij :)
pi_101331577
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:19 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Singed had daar moeten tanken :) Daarna blitz, daarna jij :)
Ik ken Singed ja, maar in zoverre tanked een singed niet dat hij constant rond rent en nog eerder bezig is met zijn eigen carry te beschermen. Blitz gaat in zo'n team eerder voor een vroege Trinity Force.
pi_101332494
Naja dat kan, dan nog is het aan Singed om te tanken.

Daarnaast moet je team hun slopen als ze eerst jou eruit pakken, garen focussen is meestal niet zo'n goed idee met zn E, dat kost je zoveel tijd dat je team dan dood ligt , helemaal met Singedslow + Anniestun + Ashearrow
pi_101332892
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:40 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Naja dat kan, dan nog is het aan Singed om te tanken.

Daarnaast moet je team hun slopen als ze eerst jou eruit pakken, garen focussen is meestal niet zo'n goed idee met zn E, dat kost je zoveel tijd dat je team dan dood ligt , helemaal met Singedslow + Anniestun + Ashearrow
Dat snap ik allemaal. Als ze allemaal goed waren klopt dit. Maakt verder ook allemaal niet zo veel uit, wilde alleen even dit topic verder invullen met mijn wonderbaarlijke avonturen met een Garen Carry.

Net overigens nog voor het eerst in tijden Sivir gespeeld. Negatieve K/D score, maar zo ontzettend hard towers gepushed dat het het zeker waard was.
pi_101333681
pardon :) sivir is leuk, alleen die soundeffects van haar zijn irritant na een tijdje :)
pi_101334181
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:31 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Daarbij is het aan het team van de AP carry om je te stoppen voordat je flashed naar de AP carry. Tis allemaal zo situational, kan je geen zinnig woord over zeggen :)
Vanzelfsprekend, maar dat neemt niet weg dat je het alsnog dient te proberen :P Ik zie vaak zat garen's die lategame waardeloos zijn omdat ze de verkeerde beslissingen maken qua items en tactics. Je focus in teamfights blijft altijd de gevaarlijke (liefst caster) squishy silence/spinnen, als je dat blijft volhouden tot het eind van de match heb je in ieder geval zoveel mogelijk uit garen gehaald.
Conscience do cost.
pi_101334419
Sivir en Garen lijken me ook wel leuk. Ik zat ook te twijfelen over Heimerdinger maar ik had gisteren al voor Karma gekozen en ze bevalt me eigenlijk best wel. Vooral als ik op AP focus, kan ik nog steeds flink supporten omdat haar shields dan zo omhoog gaan, en toch een boel damage doen :P

Rumble leek me trouwens ook wel grappig :P

Eigenlijk wil ik als volgende hero een andere kant op als Karma zodat ik een beetje gevarieerd kan kiezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')