tnx voor de infoquote:Op maandag 29 augustus 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bron: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/bv1.html
Volgens de medicatielijst van Hale krijgt fluoxetine de klassificering L3 voor een pasgeborene en L2 voor een kind ouder dan 6 maanden:
L2 Veilig
Een beperkte aantal borstvoedende vrouwen heeft dit geneesmiddel gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. De kans op mogelijke nadelige bijwerkingen is uiterst klein.
L3 Redelijk veilig
Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken beschikbaar over het gebruik van dit geneesmiddel door borstvoedende vrouwen. Desondanks zijn de risico's op nadelige effecten bij kinderen klein. Wetenschappelijke onderzoeken bij borstvoedende vrouwen laten alleen geringe, niet-levensbedreigende bijwerkingen bij het kind zien.
Een vrouw die borstvoeding geeft mag alleen dit geneesmiddel gebruiken als de voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen voor haar kind. Nieuwe geneesmiddelen waarvoor geen data beschikbaar zijn, worden automatisch in L3 ingedeeld.
Je kunt aan je behandelend arts vragen of het voor jou een optie is om over te stappen op andere medicatie. Ook zou je een medicijnconsult kunnen aanvragen bij Eurolac, waarbij je wetenschappelijk onderbouwde informatie krijgt over jouw medicatiegebruik en borstvoeding. Kosten daarvan zijn 10 euro, als er geen antwoord wordt gevonden krijg je dat terug. http://eurolac.net/index.php?p=45
Nee, ik had niet genoeg melk... Daarom bijvoeding. Dat niet vastgehouden willen worden had daar niets mee te maken, dat wil ie nu eigenlijk het liefste nog steeds nietquote:Op maandag 29 augustus 2011 14:33 schreef pessie het volgende:
Fluugs, het probleem bij Willem was toch vooral dat Willem niet vastgehouden wilde worden tijdens het voeden?
Bij een koperspiraal: kans op iets langere menstruatie met wat meer bloedverlies en buikkrampen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:44 schreef wickie het volgende:
Ik twijfel erg tussen de Mirena en koperspiraal. Ik heb altijd erg last van mijn ongesteldheid, dus ben wat angstig hoe erg die wordt met een koperspiraal.. De Mirena leek me daarom een betere optie, maar gaat dat dan we goed ism met de borstvoeding?
Is een prikpil niet gewoon voor dames tegen de overgang aan?? Ik ken namelijk alleen de verhalen ervan dat het echt een half jaar duurt wil je cyclus terugkomen enzo..quote:
Graag, ik ben wel benieuwd!quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik zie het staan, ja! Mij is geleerd dat het lokaal werkt, daardoor een kleinere hoeveelheid hormonen bevat en hierdoor geschikt is om te gebruiken. Maar ik lees nu dat de meningen daarover verdeeld zijn. Belangrijk om te weten is in elk geval dat met íeder hormonaal voorbehoedsmiddel de kans bestaat dat je productie terugloopt. Dat geldt voor de pil, minipil, hormoonspiraal (Mirena), noem het op. Als ik binnenkort tijd heb zal ik eens pubmed op duiken voor wat literatuur over de nuvaring.
Ik denk niet dat 2 cycli representatief zijn. Ik denk dat je na zo'n lange fase van pilgebruik er beter vanuit kunt gaan dat je daar pas zicht op hebt na meer dan een half jaar. Net als dat sommige vrouwen pas een jaar na bevalling weer een normale cyclus kunnen hebben, ook zonder borstvoeding te geven.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:54 schreef Aventura het volgende:
Ik zou niet weten hoe mijn cyclus in elkaar steekt. Ik heb op mijn 16de voor 't laatst een 'natuurlijke' cyclus gehad. Na jarenlang pil slikken 1 cyclus van 22 dagen gehad en daarna was het raak. Ik weet (door ovulatietestjes) dat de eisprong toen tussen dag 6 en 9 is geweest is. Ik heb niks van een eisprong o.i.d. gevoeld. Als deze 2 cycli representatief zijn, dan heb ik dus een hele korte met een relatief lange luteale fase. En mag ik er zeker niet vanuit gaan dat seks tijdens of vlak na mijn menstruatie veilig is! Ik denk dat nfp voor mij een beetje teveel russisch roulette is.
Ik kwam veel aan in een korte tijd, van maatje 34 naar 38 in een paar maanden. Ik werd helemaal mat qua stemming. Niet echt vrolijk en ook niet meer verdrietig. Haast een soort van gevoelloos. Cyclus bleef dus helemaal uit, dat was geen probleem maar soms had ik hele klonters van oud slijm die eruit kwamen, best grote, behoorlijk vieze gebeurtenis. Ook de pijn erbij was niet leuk.quote:
Ja dat je over kunt stappen weet ik, maar ik reageer juist zo goed op fluoxetine... Het is dan ook meer het niet over 'durven' stappen dan dat er geen echte andere mogelijkheden zijn...quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Flugeltje, er is een hele familie aan AD die prima samen kan met BV. Zit op mobiel, kan het niet opzoeken, maar op de site van de POPpoli is het ook te vinden.
En wellicht lukt de bv wel bij nummer twee als je ook de nachtvoedingen doet.
Qua anticonceptie, ik heb de mirena. Heb een tijd enorm veel spotting gehad, maar verder superlichte menstruatie (nog steeds niet maandelijks, kan ook aan de bv liggen. Weet niet. Boeit niet. Ik vind het wel prima zo.)
Wanneer is ie dat wel dan?quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:07 schreef WupWup het volgende:
Komt doordat je productie op 7 maanden over het algemeen niet stabiel genoeg is om dat op te vangen. Kans is dat het inkachelt.
Maar goed, uitzonderingen daargelaten.
Ben je in staat om even naar Dottir te gaan om live te voeden? Of dat iemand haar even brengt?quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wanneer is ie dat wel dan?
Ik ben al geminderd naar 1x per dag. Met 2x haalde ik plotseling nog maar ruim een voeding. Met 1x haal ik meestal ook een voeding, dus het opbrengstverschil is me niet groot genoeg (bovendien combineerde het echt kut met werk).
Vooralsnog levert het maar zelden problemen als ze thuis is (alleen met ongesteld worden). Dan krijgt ze een voeding bv meer dan op werkdagen. Ik zou echt graag naar 3 voedingen op werkdagen willen, maar dat is dus nog niet veilig..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |