abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 september 2011 @ 21:52:04 #291
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101835724
Of iedereen z'n kindje(s) vanavond / morgen even een extra, éxtra dikke knuffel wil geven. :*
A grand adventure has begun.
pi_101835944
Omdat we zo dankbaar zijn dat ze er zijn? O+
  zondag 11 september 2011 @ 21:56:59 #293
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101836059
Ssserpente: ja! :*

Fan, ik heb geen tips, sorry! Hier wordt ook nogal wisselvallig geslapen overdag. Wanneer er slaapsignalen afgegeven worden gaat muppetje naar bed. Dat is soms 3 keer per dag en soms maar 1 keer.
A grand adventure has begun.
  zondag 11 september 2011 @ 21:59:42 #294
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101836226
Fannetje, ook Nathan heeft heel lang een ritme gehad zoals jij beschrijft. Sinds een week of 3/4 slaapt hij normaal 1 keer per dag. Nu we in het zuiden zijn wel even 2 keer omdat hij s ochtends erg vroeg is en volledig vermoeid wordt door zn neven. Ik zou gewoon Anne's ritme aanhoudenb, heb je een leukere vakantie van.
Op vakantie deden we Nathan in de buggy met speen, dan sliep hij wel een half uur en dan de volgende dag gewoon rustig zodat hij wat kon bijtanken.
pi_101836816
Fannetje hier ook nog twee slaapjes hoor. Alhoewel ik de laatste twee dagen het idee hebt dat hij er naar 1 lijkt te gaan. Het middagslaapje is namelijk erg kort.
Het voordeel hier is dan ook wel weer dat als hij wordt bezig gehouden, lees we zijn op pad, dat hij niet gaat slapen vanwege zijn nieuwsgierigheid maar het daardoor wel vol houdt.

Mocht hij in de auto wel in slaap vallen en het is maar een hazenslaapje van 10 min, lijkt dat voor meneer ook voldoende te zijn.

Wij zijn in de vakantie vaak op pad gegaan na zijn eerste slaapje in de ochtend (meestal rond 09.00/09.30 uur er in voor max 1,5 uur) en dan ging hij weer slapen als we terug waren (ergens tussen 15.00 en 16.00 uur voor 45-90 min). Wanneer we rond die tijd op de terug weg waren en hij hing in de Beco besloot hij daar in slaap te vallen. Alleen dan waren ze maar 45 min. Maar vaak wel genoeg voor hem om het te trekken tot bedtijd. Welke in de vakantie later was dan gebruikelijk.

Mijn tip, je kan het niet plannen van te voren kijk gewoon hoe het loopt. Steeds wanneer ik wel denk het te kunnen plannen (bv voor de vakantie of toen met zijn verjaardag omdat ik dacht een ritme me te hebben) besloot hij op die dag het compleet anders te doen.
pi_101836876
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:24 schreef Fannetje het volgende:
Ik lees alvast een beetje mee hier, over 6 dagen komen we ons hier officieel melden.

Wanneer gingen jullie kindjes van 2 naar 1 slaapjes overdag?
Anne is ergens tussen 7 en 8 wakker en rond 10 uur is ze echt helemaal op. Dan gaat ze naar bed en slaapt ze ergens tussen de 3 kwartier en 2 uur.
Afhankelijk van hoe lang ze dan slaapt, slaapt ze 's middags ergens ook nog 3 kwartier tot 2 uur. En soms ook niet, maar dan is ze van 6 tot 7 niet echt in haar hum (erg moe).

Mijn zus blijft maar zeggen dat ik moet proberen haar slaapje uit te stellen tot 's middags, maar ze redt dat gewoon echt niet. Ik ben dus op zoek naar tips/ervaringen.
ok, uitgebreide post ws, omdat ik selene en ravi nu als voorbeeld pak :)

selene was (en is) zoals anne qua hoeveelheid slaap :+ , klinkt het iig. die wil graag elke dag echt dezelfde tijd naar bed en komt er elke dag dezelfde tijd uit. ze heeft ook tot bijna 2 tweemaal daags een slaapje gedaan. het overgaan van 1 naar 2 slaapjes was toen lastig, nu achteraf best makkelijk: ik probeerde gewoon nu en dan (met uitjes enzo) om haar 1 slaapje te laten doen. als ze dan 's avonds of de andere dag een Humeurtje had gingen we snel weer over naar het oude ritme. op een dag trok ze het prima en toen zijn we overgegaan.

ravi is dus heel anders. die heeft niet zo'n sterke behoefte aan ritme en orde als selene (en mij :P :') ). die zit nu ook tussen 1 en 2 slaapjes in qua behoefte en je merkt zo tussen 10 en half 11 snel genoeg of hij naar bed wil. het gewoon aan hem vragen werkt ook goed :7 soms wil hij naar bed om aldaar anderhalf uur (!) lekker zelf te spelen. nou ja. ook goed :) doet selene trouwens ook geregeld. dat telt bij ons ook als uitrusten :Y

ok. dat zijn mijn ervaringen. met uitjes kan je er op instellen dat het tijdens het uitje allemaal wel ok gaat, maar erna wellicht eventjes wat lastig
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101839472
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:52 schreef Keshet het volgende:
Of iedereen z'n kindje(s) vanavond / morgen even een extra, éxtra dikke knuffel wil geven. :*
O+
Kan me voorstellen dat t voor Jou nog extra hard aankomt allemaal
Maar k ga t doen :* gewoon daarom :)

Maar nu slaapt ie, dus morgen is ie de eerste
Mijn kleine mamaplakker O+
pi_101840316
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:52 schreef Keshet het volgende:
:*
het is kostbaar en fragiel en robuust en alles tegelijk
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101840497
Keshet, ik zat precies hetzelfde te denken.

Fannetje, Hannah ging rond de 15-16 maanden over op 1 slaap. Heel soms doet ze er nog 2 als ze uit haar ritme is. Ik heb ook gemerkt dat het totaal geen zin heeft om slaapjes uit te stellen of te forceren.
De enkele slaap gaat ook steeds beter en steeds later. Thuis gaat Hannah nu rond 12.00 uur naar bed, op het KDV gaan ze uit van 13.00 uur (mits niet al eerder moe). Maar als ze dan 2 uur slaapt en soms 3 uur dan heb je eigenlijk geen tijd meer 's middags om ergens heen te gaan. Moet er nu dus aan gaan denken om uitjes in de ochtend te gaan doen.

Toen we op vakantie waren naar Bonaire was haar neefje van een half jaar ouder mee en die slaapt dus echt minimaal 3 uur en ook wat later op de middag. Hannah was door de jetlag heel vroeg wakker elke dag en ging rond 10.00 uur slapen, om wakker te worden op het moment dat mijn neefje naar bed ging. Lekker handig :') We konden dus pas gezamelijk dingen ondernemen rond 15.00-16.00 uur wanneer ze beiden wakker waren.
pi_101842068
Ik las die afgrijselijke posts over LJ Jones en Roan en ben direct even naar m'n kroost gelopen, Zoë had net een hoestbui dus die kon ik even stevig knuffelen.

Zal wel even heel dichtbij zijn gekomen, Keshet en Simmu. :*

Slaapjes, Zoë doet hier sinds 11 maanden nog maar 1 slaapje per dag, 2 uurtjes tussen 1 en half 4.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')