quote:
Op zondag 11 september 2011 21:24 schreef Fannetje het volgende:Ik lees alvast een beetje mee hier, over 6 dagen komen we ons hier officieel melden.
Wanneer gingen jullie kindjes van 2 naar 1 slaapjes overdag?
Anne is ergens tussen 7 en 8 wakker en rond 10 uur is ze echt helemaal op. Dan gaat ze naar bed en slaapt ze ergens tussen de 3 kwartier en 2 uur.
Afhankelijk van hoe lang ze dan slaapt, slaapt ze 's middags ergens ook nog 3 kwartier tot 2 uur. En soms ook niet, maar dan is ze van 6 tot 7 niet echt in haar hum (erg moe).
Mijn zus blijft maar zeggen dat ik moet proberen haar slaapje uit te stellen tot 's middags, maar ze redt dat gewoon echt niet. Ik ben dus op zoek naar tips/ervaringen.
ok, uitgebreide post ws, omdat ik selene en ravi nu als voorbeeld pak

selene was (en is) zoals anne qua hoeveelheid slaap

, klinkt het iig. die wil graag elke dag echt dezelfde tijd naar bed en komt er elke dag dezelfde tijd uit. ze heeft ook tot bijna 2 tweemaal daags een slaapje gedaan. het overgaan van 1 naar 2 slaapjes was toen lastig, nu achteraf best makkelijk: ik probeerde gewoon nu en dan (met uitjes enzo) om haar 1 slaapje te laten doen. als ze dan 's avonds of de andere dag een Humeurtje had gingen we snel weer over naar het oude ritme. op een dag trok ze het prima en toen zijn we overgegaan.
ravi is dus heel anders. die heeft niet zo'n sterke behoefte aan ritme en orde als selene (en mij

). die zit nu ook tussen 1 en 2 slaapjes in qua behoefte en je merkt zo tussen 10 en half 11 snel genoeg of hij naar bed wil. het gewoon aan hem vragen werkt ook goed

soms wil hij naar bed om aldaar anderhalf uur (!) lekker zelf te spelen. nou ja. ook goed

doet selene trouwens ook geregeld. dat telt bij ons ook als uitrusten
ok. dat zijn mijn ervaringen. met uitjes kan je er op instellen dat het tijdens het uitje allemaal wel ok gaat, maar erna wellicht eventjes wat lastig
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh