Nog anderhalve week tot er weer geracet word op het mooiste circuit van de kalender: Spa-Francorchamps. Met recht het mooiste circuit ter wereld. De ligging, Eau Rouge, Pouhon, Les Combes en Blanchimont spreken tot de verbeelding. Ook het hoogteverschil draagt enorm bij aan de magie die Spa heeft. Het circuit is bij veel coureurs favoriet omdat het een echt rijderscircuit is. Een van de meest succesvolle coureurs van de laatste jaren hier is ongetwijfeld Raikkonen, Spa was dan ook zijn lievelingscircuit.
![bellap.jpg]()
Ook is dit circuit favoriet bij Nederlanders, evenals de Nurburgring en Hockenheim is het lekker dichtbij en is de sfeer altijd top! Campings en hotels zijn in de wijde omgeving bomvol en de races zijn er altijd gaaf. Er gebeurt altijd wel iets.
2010:
Eau Rouge
De meest waanzinnige bocht ter wereld. Als je ooit de kans krijgt (en die heeft TS gehad) rij dan het circuit op als het rustig is en ga eens onderaan staan en ren naar boven. Echt waanzinnig.
Paar jaar geleden stond er op Youtube een megaclip van Spa Francorchamps. Duurde iets van 10 minuten. Waren seizoen 94 tot 01 ofzo in samengevat tezamen met prachtige beelden van de omgeving en met fijne muziek. Echter, hij is van youtube verwijdert. Ook stond hij een tijdje op een andere site echter ik kan die hele clip niet meer vinden. Niet meer met google, niet meer op youtube en niet meer op andere (populaire) videosites. Is er toevallig iemand die hem nog heeft of weet waar deze te vinden is? Ik zou er erg blij van worden.
Ik vertrek volgende week voor een week naar een hotel in de omgeving en ik ga dan uiteraard naar de F1. Nog meer fokkers? Wie weet kunnen we met zn allen een biertje drinken.
[Edit: Dit is niet een officiële preview]