Schumi is het rijden dan ook nog niet verleerd, ook al zeggen de sceptici van wel. Feit is gewoon dat de auto niet sneller is en dat ligt niet zozeer aan Schumi maar aan het team. Ferrari, Mclaren en RBR hebben auto's die gewoon een stuk sneller zijn. Dus Mercedes gaat voor plek 7 en 8 normaal gesproken....quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:51 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Toen Schumi Di Resta inhaalde miste hij wel zijn rempunt en sneed hij de chicane af. dat is eigenlijk het enige minpunt van de video. Voor de rest doet hij het geweldig.
Rosberg reed op de hardere band en Schu was duidelijk "faster than you" dus vroeg of laat was hij er wel voorbij gegaanquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:32 schreef vosss het volgende:
Even wat anders, dat Schumacher voorbij ging aan Rosberg was toch wel overduidelijk een cadeautje aan het adres van Schumacher volgens mij of zie ik dat helemaal verkeerd en moest Rosberg écht benzine sparen?
Ik zag geen noodzaak voor een kadootje, Schumacher reed er makkelijk heen en was duidelijk sneller. Ook bleef hij een ronde of 5 achter ik meen Sutil hangen maar binnen de seconde, het lijkt me dat dat dan brandstof bespaart en misschien was dat het doel. Hamilton heeft het ook wel eens gehad dat hij zuinig aan moest doen geloof ik, er waren niet veel SC-fases, Schumacher was misschien wat voller getankt omdat hij van achteruit moest komen, rijstijl kan veel uitmaken. Kortom, geen enkele reden om er wat achter te zoeken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:32 schreef vosss het volgende:
Even wat anders, dat Schumacher voorbij ging aan Rosberg was toch wel overduidelijk een cadeautje aan het adres van Schumacher volgens mij of zie ik dat helemaal verkeerd en moest Rosberg écht benzine sparen?
Hij was een seconde per ronde sneller dan Rosberg in de slotfase dus logisch dat hij er voorbij kon/gingquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zag geen noodzaak voor een kadootje, Schumacher reed er makkelijk heen en was duidelijk sneller. Ook bleef hij een ronde of 5 achter ik meen Sutil hangen maar binnen de seconde, het lijkt me dat dat dan brandstof bespaart en misschien was dat het doel. Hamilton heeft het ook wel eens gehad dat hij zuinig aan moest doen geloof ik, er waren niet veel SC-fases, Schumacher was misschien wat voller getankt omdat hij van achteruit moest komen, rijstijl kan veel uitmaken. Kortom, geen enkele reden om er wat achter te zoeken.
ehmz hij zat er al ronden lang achter, binnen een seconde, maar kon er met een openstaande vleugel niet aan voorbij.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij was een seconde per ronde sneller dan Rosberg in de slotfase dus logisch dat hij er voorbij kon/ging
Nico Rosbergquote:Schumacher started his 20th anniversary race weekend by going fastest in first practice. But qualifying was ruined when a cross-threaded wheel nut caused the car to shed its right-rear wheel at Malmedy. Schumacher was helpless to avoid a crash which left him last on the grid.
He dodged the first-corner crash at the start and picked off the two Virgins on the Keemel straight to end the first lap in 15th place.
He passed Paul di Resta at Les Combes and lap two, avoiding a penalty despite cutting the corner as he went around the outside of the Force India.
Three laps later he pitted to discard the medium tyres he had started on and run the rest of the race on softs. He came out in front of Jenson Button, and after both took advantage of the safety car to pit again, they climbed through the pack into the points.
Button took Schumacher on lap 21 but the Mercedes driver continued to make progress. He demoted Adrian Sutil on lap 34 and the caught his team mate, who he passed to finish in a remarkable fifth place.
Schumacher felt that was the limit of what the car could do on the day: “I think more than fifth place would not have been possible today but making up 19 places was a good feeling.”
http://www.f1fanatic.co.u(...)grand-prix-mercedes/quote:Rosberg took fifth on the grid, flying through first sector quicker than anyone else.
He made an exceptional start to take second, then used the Mercedes’ excellent straight line speed to take the lead off Sebastian Vettel at Les Combes.
But when DRS was activated on lap three Vettel came past Rosberg again for the lead. Vettel pitted three laps later but Rosberg lost out to a pair of DRS-powered overtakes from Fernando Alonso and Lewis Hamilton.
Rosberg slipped behind Massa during the safety car period but immediately passed the Ferrari at the restart. Ten laps later he surrendered fourth place to Button.
Running a conventional strategy, Rosberg used the medium tyres for the last stint, but that left him vulnerable to his recovering team mate. He held Schumacher off for a few laps, but was also being told to save fuel, which the team later insisted was not a coded team order to let Schumacher past.
Schumacher took Rosberg with two laps to go, leaving him sixth. Ross Brawn said afterwards: “Towards the end, we told him to trim his fuel: although we had a Safety Car period, one doesn’t use this to save fuel under the current rules because any fuel saved is simply extra weight carried through the rest of the race, and at that point his fuel consumption was on target.
“In any case, it didn’t cost him a significant amount of lap time, and the decisive factor was that Michael was on the soft tyre at the end while Nico was on the medium, which was around a second a lap slower.”
Sutil reed zeker achter Schumacher op dat moment? Maar als Rosberg Schumacher aan het ophouden was dan kon die ook nog wel eens kortbij komen. En dan riskeer je natuurlijk dat je punten kunt verliezen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:51 schreef vosss het volgende:
[..]
ehmz hij zat er al ronden lang achter, binnen een seconde, maar kon er met een openstaande vleugel niet aan voorbij.
En dan ineens nadat Rosberg te horen kreeg dattie rustig moet doen dan komt ie er wel aan voorbij.
Ik denk echt een cadeautje
Tuurlijkquote:He held Schumacher off for a few laps, but was also being told to save fuel, which the team later insisted was not a coded team order to let Schumacher past.
Sutil kwam niet dichterbij voor zover ik me kan herinnerenquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sutil reed zeker achter Schumacher op dat moment? Maar als Rosberg Schumacher aan het ophouden was dan kon die ook nog wel eens kortbij komen. En dan riskeer je natuurlijk dat je punten kunt verliezen.
* Sinister-D- gaat even checken.
Sutil is dus geeindigt op 11 seconden van Rosberg, dus zo heel gevaarlijk zal 't dan niet zijn geweest, maar ik kan me die z'n pace niet echt herinneren.
Ik denk niet dat Rosberg een kadootje zou geven en teamorders voor plaats 5 en 6 zijn ook nutteloos zeker als je in ogenschouw neemt dat Rosberg ruim voor staat op Schumacher in het klassementquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk
En een seconde per ronde sneller omdat je banden beter zijn klinkt leuk, maar met DRS moet je er dan zeer eenvoudig binnen een paar rondjes aan voorbij komen en dat gebeurde simpelweg niet.
I'm not buying.
Het was of een cadeautje aan Schumacher, of het was dat ze tegen Nico zeiden doe rustig aan omdat Schumacher dacht laat Nico maar winnen van mij.
Fuelsaving my ass
Zou zomaar kunnen dat Schumi niet van plan was Rosberg in te halen ivm met de stand in het rijderskampioenschap. Maar feit was wel dat hij een stuk sneller was op soft dan Rosberg op medium. En brandstof sparen moet iedereen op een bepaald punt in de race en Rosberg heeft in een interview aangegeven dat hij heel de race maximaal gereden heeft dus is het niet raar dat hij dan tegen het einde van de race rustig aan moet doen...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk
En een seconde per ronde sneller omdat je banden beter zijn klinkt leuk, maar met DRS moet je er dan zeer eenvoudig binnen een paar rondjes aan voorbij komen en dat gebeurde simpelweg niet.
I'm not buying.
Het was of een cadeautje aan Schumacher, of het was dat ze tegen Nico zeiden doe rustig aan omdat Schumacher dacht laat Nico maar winnen van mij.
Fuelsaving my ass
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |