quote:
Je bent gek. Ze zouden je moeten opsluiten. Dit lost tevens je stress probleem op.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:27 schreef Furber het volgende:
Ben ik nou gek, of is het wel degelijk mogelijk dat je lichaam gewoon niet meer terug schakelt naar z'n normale stand na langdurige stress?
Te koop bij oa de Tuinen (huismerk ) en helpt echtquote:Rhodiola
Het extract van het Siberische struikgewas Rhodiola rosea is een veelzijdig en krachtig kruid. Het geeft meer geestelijke energie en heeft een rustgevende en ontspannende invloed. Dit is één van de weinige kruiden dat zich kan aanpassen aan wisselende omstandigheden in lichaam en geest. Zo kan Rhodiola iemand in stresssituaties helpen te ontspannen, iemand die zich lusteloos voelt meer energie geven en iemand met sombere of neerslachtige gevoelens opbeuren. Rhodiola is gunstig voor een goede geestelijke balans en helpt bij verlies aan vitaliteit. In relatief korte tijd merkt u het verschil. Hoe jachtig je leven ook is: Rhodiola Extra Forte van Bloem geeft je een prettig gevoel, zodat je fit en opgewekt blijft bij grote geestelijke inspanning en tijdens drukke werkzaamheden.
Mensen die zich graag laten afzetten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 08:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
Te koop bij oa de Tuinen (huismerk ) en helpt echt
heb je ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:25 schreef MASD het volgende:
Mensen die zich graag laten afzetten..
Inderdaad!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:37 schreef Biancavia het volgende:
Het kan heel goed dat je stresssysteem hierdoor volledig ontregeld is geraakt.
De beste remedie is een aantal weken/maanden alle stress uit je leven te bannen. Dat is niet makkelijk, want je kunt vast niet zomaar een tijdje wegblijven van je opleiding zonder een achterstand te krijgen en het is ook weer zoiets om je voor zo'n periode ziek te melden op je werk.
Toch is het belangrijk voor je lichaam om weer in balans te kunnen komen.
Daarnaast ook buiten je school en werk niet te veel inplannen. Hou weekenddagen zo veel mogelijk vrij en eis niet te veel van jezelf.
Rust is voor iedereen wat anders. Zolang je het maar uit eigen beweging doet, en het niet 'moet'.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:13 schreef Lienekien het volgende:
Tja, wat is rust? Van niks doen raak je je stress waarschijnlijk niet zo gemakkelijk kwijt. Ontspanning door inspanning!
Dat idd. Als je lichaam gedurende een flinke tijd onder grote stress gestaan heeft bijv door medische redenen oid, dan kan dat een hele poos duren voordat dat systeem wat zo op volle toeren gedraaid heeft , weer naar normaler terug zakt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:14 schreef Adelante het volgende:
Als de normale medische behandelingen 'klaar' zijn, wil dat nog niet zeggen dat lichaam en geest weer in balans zijn. In het alternatieve circuit zijn er vast methodes die je weer op het ontspannen pad kunnen krijgen: haptonomie, accupunctuur, ontspanningsmassages, reiki, etc...
Is jouw haaruitval echt van de stress of kan het ook andere oorzaken hebben? Zal zoiets nog volledig herstellen? Ik begin nu echt kale plekken te krijgen and it freaks me outquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:48 schreef Onnozelaar het volgende:
O, ja, heb ik ook nog steeds last van. Mijn lichaam begrijpt nog niet helemaal dat het nu wel weer eens even een dagje chill kan doen ofzo.
Hoewel ik al wel veel minder van geluiden schrik dan eerst. Daar heb ik bijna een jaar heel erg last van gehad, echt dat het een twee uur duurde voordat ik weer een normale hartslag had. Sloeg gewoon nergens op.
Nu heb ik vooral nog last van haaruitval. Maar ik las dat bij haar je lichaam een soort vertraagde reactietijd van drie maanden heeft. Dus als je bijvoorbeeld drie maanden geleden iets traumatisch hebt mee gemaakt, gaat nu je haar opeens spontaan uitvallen, zonder dat je nog per se directe stress hoeft te ervaren.
Dus ja. Gewoon een kwestie van wachten. Alles gaat een keer over.
Voor zo ver ik weet kan het ook door tekorten en bepaalde medicijnen komen. Ik heb mijn bloed eigenlijk nog nooit laten testen, maar ik weet wel dat ik over het algemeen voldoende voedingsstoffen binnenkrijg. Of ik die ook allemaal goed opneem is dan natuurlijk nog de vraag.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:28 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Is jouw haaruitval echt van de stress of kan het ook andere oorzaken hebben? Zal zoiets nog volledig herstellen? Ik begin nu echt kale plekken te krijgen and it freaks me out
Ik eet ontzettend veel groente (iets minder fruit) en verder ook gezond, dus dat zit wel goed. Het is ofwel stress van mijn promotieonderzoek of, zoals mijn huisarts denkt, hormonen. Ergens hoop ik het tweede, dan is dat denk ik gemakkelijker opgelost. Kan niet wachten op het bezoek aan de dermatoloog, want het wordt met de dag erger. Wil er nog even niet aan denken wat ik moet doen als ik het niet meer kan maskerenquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:04 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet kan het ook door tekorten en bepaalde medicijnen komen. Ik heb mijn bloed eigenlijk nog nooit laten testen, maar ik weet wel dat ik over het algemeen voldoende voedingsstoffen binnenkrijg. Of ik die ook allemaal goed opneem is dan natuurlijk nog de vraag.
Ik heb een vriendin met borderline, die tijdens haar opname heel veel haar heeft verloren, door de stress, ook met beginnende kale plekken.
Nu, een jaar later, heeft ze een prachtige bos haar en zie je er echt niets meer van. En dat terwijl ze dat hele jaar zwaar gedieet heeft, om de kilo's die ze door de antidepressiva was aangekomen weer kwijt te raken.
Ik denk dus dat je lichaam wel degelijk in staat moet zijn zich weer dusdanig te herstellen.
Ik probeer sowieso veel gezonde vetten en eiwitten binnen te krijgen. Vaak zijn dit producten waar ook nog stoffen in zitten die helpen bij de aanmaak van serotonine en dopamine, dus dat is dan mooi mee genomen.
Schrale troost: maar je kan tegenwoordig ook al heel mooie pruiken kopen voor weinig geld.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:35 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik eet ontzettend veel groente (iets minder fruit) en verder ook gezond, dus dat zit wel goed. Het is ofwel stress van mijn promotieonderzoek of, zoals mijn huisarts denkt, hormonen. Ergens hoop ik het tweede, dan is dat denk ik gemakkelijker opgelost. Kan niet wachten op het bezoek aan de dermatoloog, want het wordt met de dag erger. Wil er nog even niet aan denken wat ik moet doen als ik het niet meer kan maskerenMaar fijn om te horen dat het nog kan herstellen, al duurt het een jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |