abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101283371
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:48 schreef Onnozelaar het volgende:
O, ja, heb ik ook nog steeds last van. Mijn lichaam begrijpt nog niet helemaal dat het nu wel weer eens even een dagje chill kan doen ofzo.
Hoewel ik al wel veel minder van geluiden schrik dan eerst. Daar heb ik bijna een jaar heel erg last van gehad, echt dat het een twee uur duurde voordat ik weer een normale hartslag had. Sloeg gewoon nergens op.
Nu heb ik vooral nog last van haaruitval. Maar ik las dat bij haar je lichaam een soort vertraagde reactietijd van drie maanden heeft. Dus als je bijvoorbeeld drie maanden geleden iets traumatisch hebt mee gemaakt, gaat nu je haar opeens spontaan uitvallen, zonder dat je nog per se directe stress hoeft te ervaren.

Dus ja. Gewoon een kwestie van wachten. Alles gaat een keer over.
Is jouw haaruitval echt van de stress of kan het ook andere oorzaken hebben? Zal zoiets nog volledig herstellen? Ik begin nu echt kale plekken te krijgen and it freaks me out :{
pi_101288752
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:28 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Is jouw haaruitval echt van de stress of kan het ook andere oorzaken hebben? Zal zoiets nog volledig herstellen? Ik begin nu echt kale plekken te krijgen and it freaks me out :{
Voor zo ver ik weet kan het ook door tekorten en bepaalde medicijnen komen. Ik heb mijn bloed eigenlijk nog nooit laten testen, maar ik weet wel dat ik over het algemeen voldoende voedingsstoffen binnenkrijg. Of ik die ook allemaal goed opneem is dan natuurlijk nog de vraag.
Ik heb een vriendin met borderline, die tijdens haar opname heel veel haar heeft verloren, door de stress, ook met beginnende kale plekken.
Nu, een jaar later, heeft ze een prachtige bos haar en zie je er echt niets meer van. En dat terwijl ze dat hele jaar zwaar gedieet heeft, om de kilo's die ze door de antidepressiva was aangekomen weer kwijt te raken.
Ik denk dus dat je lichaam wel degelijk in staat moet zijn zich weer dusdanig te herstellen.

Ik probeer sowieso veel gezonde vetten en eiwitten binnen te krijgen. Vaak zijn dit producten waar ook nog stoffen in zitten die helpen bij de aanmaak van serotonine en dopamine, dus dat is dan mooi mee genomen.
pi_101297722
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:04 schreef Onnozelaar het volgende:

[..]

Voor zo ver ik weet kan het ook door tekorten en bepaalde medicijnen komen. Ik heb mijn bloed eigenlijk nog nooit laten testen, maar ik weet wel dat ik over het algemeen voldoende voedingsstoffen binnenkrijg. Of ik die ook allemaal goed opneem is dan natuurlijk nog de vraag.
Ik heb een vriendin met borderline, die tijdens haar opname heel veel haar heeft verloren, door de stress, ook met beginnende kale plekken.
Nu, een jaar later, heeft ze een prachtige bos haar en zie je er echt niets meer van. En dat terwijl ze dat hele jaar zwaar gedieet heeft, om de kilo's die ze door de antidepressiva was aangekomen weer kwijt te raken.
Ik denk dus dat je lichaam wel degelijk in staat moet zijn zich weer dusdanig te herstellen.

Ik probeer sowieso veel gezonde vetten en eiwitten binnen te krijgen. Vaak zijn dit producten waar ook nog stoffen in zitten die helpen bij de aanmaak van serotonine en dopamine, dus dat is dan mooi mee genomen.
Ik eet ontzettend veel groente (iets minder fruit) en verder ook gezond, dus dat zit wel goed. Het is ofwel stress van mijn promotieonderzoek of, zoals mijn huisarts denkt, hormonen. Ergens hoop ik het tweede, dan is dat denk ik gemakkelijker opgelost. Kan niet wachten op het bezoek aan de dermatoloog, want het wordt met de dag erger. Wil er nog even niet aan denken wat ik moet doen als ik het niet meer kan maskeren :{ Maar fijn om te horen dat het nog kan herstellen, al duurt het een jaar.
pi_101299687
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:35 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik eet ontzettend veel groente (iets minder fruit) en verder ook gezond, dus dat zit wel goed. Het is ofwel stress van mijn promotieonderzoek of, zoals mijn huisarts denkt, hormonen. Ergens hoop ik het tweede, dan is dat denk ik gemakkelijker opgelost. Kan niet wachten op het bezoek aan de dermatoloog, want het wordt met de dag erger. Wil er nog even niet aan denken wat ik moet doen als ik het niet meer kan maskeren :{ Maar fijn om te horen dat het nog kan herstellen, al duurt het een jaar.
Schrale troost: maar je kan tegenwoordig ook al heel mooie pruiken kopen voor weinig geld.
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:50:02 #30
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_101300538
Oeh, heel herkenbaar, ik volg dit even.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_101300679
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:26 schreef Furber het volgende:

[..]

Schrale troost: maar je kan tegenwoordig ook al heel mooie pruiken kopen voor weinig geld.
Ik hoop dat het niet zover komt. Het komt niet in de familie voor, dus er hoop :)
pi_101301733
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:54 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik hoop dat het niet zover komt. Het komt niet in de familie voor, dus er hoop :)
Ik heb er in ieder geval wel vaker van gehoord, plotseling haaruitval door hormonen of stress. De kans dat het iets permanents is zal wel heel erg klein zijn!

Hier een updateje: ben een paar dagen bezig geweest met af en toe er even bewust van worden of ik écht ontspannen ben of niet. Ben er achter gekomen dat ik me maar zelden écht ontspannen voel. Het loont waarschijnlijk wel om me bewuster te ontspannen en naar dingen te zoeken die er voor zorgen dat ik me ook echt ontspan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')