abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101229723
Hallo Fokkers!

Ik heb nu al zeker 2 jaar last van een constant stress gevoel. Dat gevoel komt om het minste of geringste al opzetten, vaak ook gewoon spontaan uit het niets. Het sloopt me en ik kan daardoor ook niet veel hebben. Na bijvoorbeeld 5 uurtjes werken of school, ben ik helemaal kapot en kan ik alleen nog maar slapen. Ook heb ik heel snel last van lichamelijke klachten als ik stress met een oorzaak ervaar, zoals ontzettend duizelig zijn, hartkloppingen, hoofdpijn etc.
Zelf ben ik er van overtuigd dat de oorzaak is dat ik 5 jaar lang onder ontzettend veel stress heb gestaan. De redenen dat ik onder stress stond zijn allemaal opgelost en verwerkt, maar mijn lichaam is een constant alerte stand gebleven. Ik ben er ook al mee naar de dokter geweest, maar die weet van mijn verleden af en heeft mij weer doorgestuurd naar een psycholoog nog voordat ik m'n verhaal helemaal heb kunnen doen.
Ben ik nou gek, of is het wel degelijk mogelijk dat je lichaam gewoon niet meer terug schakelt naar z'n normale stand na langdurige stress? :{
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:52:28 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_101230807
Oxazepam.
Long live music.
pi_101231171
Ik denk dat het mogelijk is inderdaad, maar op zich is er niets mis met de doorverwijzing van je dokter.

Pas wel op met pillen, laatst nog een documentaire gezien over psychs in Nederland: schrijven veel te snel pillen voor, geven ze zelf ook toe. De hele tendens in Nederland is dat alles wel opgelost kan worden met een pilletje, wat ook al te zien is aan de eerste, de beste reactie in je topic:
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:52 schreef MASD het volgende:
Oxazepam.
pi_101231302
Oxazepam zijn ook niet de prettigste pillen vrij zwaar wel.
@TS lijkt wel op een soort van conversie.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:15:35 #5
308153 Bananico
Muchas Maracas!
pi_101231877
Doet je huidige omgeving je misschien nog steeds denken aan eventuele gebeurtenissen die je toentertijd een stressvol bestaan gaven? Misschien zelfs onbewust? ik ken daar wel een aantal voorbeelden van.
Misschien tijd voor vernieuwing? Nieuwe omgeving zoeken, een lange reis maken? Routines verbreken, Yoga klassen volgen? Ook een aanrader; bezoek eens een wellness centre zoals bijvoorbeeld Fontana in Bad Nieuweschans.
It’s better to keep your mouth shut and give the impression that you’re stupid than to open it and remove all doubt.
pi_101232369
Hasj.
pi_101233019
Het kan heel goed dat je stresssysteem hierdoor volledig ontregeld is geraakt.
De beste remedie is een aantal weken/maanden alle stress uit je leven te bannen. Dat is niet makkelijk, want je kunt vast niet zomaar een tijdje wegblijven van je opleiding zonder een achterstand te krijgen en het is ook weer zoiets om je voor zo'n periode ziek te melden op je werk.
Toch is het belangrijk voor je lichaam om weer in balans te kunnen komen.
Daarnaast ook buiten je school en werk niet te veel inplannen. Hou weekenddagen zo veel mogelijk vrij en eis niet te veel van jezelf.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_101235589
Hier hetzelfde, heb er al zo'n 6 jaar last van.
Begon als paniekaanval na ingrijpende ervaring, hierna overgegaan in chronische hyperventilatie en chronisch piekeren.
Ben er ondertussen een weekje vanaf geweest na het doen van een therapie week maar werd hierna rand psychotisch ofzo en ben net een beetje uit een depressie van bijna een jaar ofzo.
Ben na de werkdag van vandaag alweer misselijk van de stress en kan geen geluid verdragen.
Livin' the life y'all :7
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:38:57 #9
350845 Novacek
Fok.. ruk forum.. :-(
pi_101243486
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:27 schreef Furber het volgende:

Ben ik nou gek, of is het wel degelijk mogelijk dat je lichaam gewoon niet meer terug schakelt naar z'n normale stand na langdurige stress? :{
Je bent gek. Ze zouden je moeten opsluiten. Dit lost tevens je stress probleem op.
Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
pi_101246169
quote:
Rhodiola
Het extract van het Siberische struikgewas Rhodiola rosea is een veelzijdig en krachtig kruid. Het geeft meer geestelijke energie en heeft een rustgevende en ontspannende invloed. Dit is één van de weinige kruiden dat zich kan aanpassen aan wisselende omstandigheden in lichaam en geest. Zo kan Rhodiola iemand in stresssituaties helpen te ontspannen, iemand die zich lusteloos voelt meer energie geven en iemand met sombere of neerslachtige gevoelens opbeuren. Rhodiola is gunstig voor een goede geestelijke balans en helpt bij verlies aan vitaliteit. In relatief korte tijd merkt u het verschil. Hoe jachtig je leven ook is: Rhodiola Extra Forte van Bloem geeft je een prettig gevoel, zodat je fit en opgewekt blijft bij grote geestelijke inspanning en tijdens drukke werkzaamheden.
Te koop bij oa de Tuinen (huismerk ) en helpt echt

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 27-08-2011 08:40:17 ]
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:25:52 #11
165512 MASD
Music is dead.
pi_101247239
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 08:29 schreef computergirl het volgende:

[..]

Te koop bij oa de Tuinen (huismerk ) en helpt echt
Mensen die zich graag laten afzetten. :').
Long live music.
pi_101249711
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:25 schreef MASD het volgende:
Mensen die zich graag laten afzetten. :').
heb je ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:36:50 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101249798
Lees eens iets over haptonomie. Misschien is dat iets voor je.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101249923
Hier nog een stressklant. Momenteel zo erg dat mijn haar er met plukken tegelijkertijd uitvalt. Afgelopen week naar de huisarts geweest maar die dacht dat stress daarvan niet de oorzaak kon zijn. Doorgestuurd naar dermatoloog, dus aankomende woensdag eens zien wat die te zeggen heeft. In dit geval hoop ik dat het een hormonale of andere oorzaak heeft, aangezien mijn stress de komende drie jaar nog zal blijven.

En af en toe een dag en de avonden helemaal vrij houden, en alleen maar leuke dingen doen (lezen, sporten, schilderen, floaten, klimmen, eten, bioscoop) zal niet helpen denk je? Dat is nu een beetje mijn aanpak namelijk waarvan ik hoop dat het verbeterd.
pi_101268229
O, ja, heb ik ook nog steeds last van. Mijn lichaam begrijpt nog niet helemaal dat het nu wel weer eens even een dagje chill kan doen ofzo.
Hoewel ik al wel veel minder van geluiden schrik dan eerst. Daar heb ik bijna een jaar heel erg last van gehad, echt dat het een twee uur duurde voordat ik weer een normale hartslag had. Sloeg gewoon nergens op.
Nu heb ik vooral nog last van haaruitval. Maar ik las dat bij haar je lichaam een soort vertraagde reactietijd van drie maanden heeft. Dus als je bijvoorbeeld drie maanden geleden iets traumatisch hebt mee gemaakt, gaat nu je haar opeens spontaan uitvallen, zonder dat je nog per se directe stress hoeft te ervaren.

Dus ja. Gewoon een kwestie van wachten. Alles gaat een keer over.
pi_101268550
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:37 schreef Biancavia het volgende:
Het kan heel goed dat je stresssysteem hierdoor volledig ontregeld is geraakt.
De beste remedie is een aantal weken/maanden alle stress uit je leven te bannen. Dat is niet makkelijk, want je kunt vast niet zomaar een tijdje wegblijven van je opleiding zonder een achterstand te krijgen en het is ook weer zoiets om je voor zo'n periode ziek te melden op je werk.
Toch is het belangrijk voor je lichaam om weer in balans te kunnen komen.
Daarnaast ook buiten je school en werk niet te veel inplannen. Hou weekenddagen zo veel mogelijk vrij en eis niet te veel van jezelf.
Inderdaad!
En TS, ik moet zeggen dat ik het knap vindt dat je ermee naar de dokter gegaan bent. Een psycholoog zou er je er nog best eens mee kunnen helpen.
Verder wat Biancavia zegt: rust houden. En dat is niet makkelijk, want je omgeving, en je verplichtingen (studie/werk) zullen je dat niet makkelijk maken. En bijkomen & ontspannen gaat nu eenmaal niet lukken als je wél vrijneemt, maar je enkel schuldig voelt daarom.

Bedenk je wel dat de manier om weer rustig te worden meer vergt dan een paar avonden thuis op de bankt. En zoek niet meteen je heil in pillen. In Nederland wordt snel van dat soort rommel voorgeschreven omdat veel huisartsen (laten we eerlijk zijn) ook bol staan van de stress. Zonder pillen red je het ook wel, als je jezelf toestaat voor jezelf te kiezen.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:04:44 #17
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_101268865
Ik wil niet doemdenken bevorderen hoor. Maar die stress moet je idd zo snel mogelijk kwijtraken.

Stress is nooit goed voor een mens en oud worden zit er dan ook niet in :P
pi_101269063
Rust, rust, rust.
En je mag best eens goed egoïstisch zijn om dat te bereiken.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:14:47 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_101269301
Als de normale medische behandelingen 'klaar' zijn, wil dat nog niet zeggen dat lichaam en geest weer in balans zijn. In het alternatieve circuit zijn er vast methodes die je weer op het ontspannen pad kunnen krijgen: haptonomie, accupunctuur, ontspanningsmassages, reiki, etc...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_101269413
Nee idd.
Zolang je het idee hebt dat je iets 'moet' ontspan je sowieso niet.

Dat we in zo'n opgejaagde maatschappij leven helpt ook niet. Er wordt altijd wel iets van je verwacht. Je wordt zo volgepompt met verlichtingen dat het gek is dat niet meer mensen overspannen thuis zitten.
En als jij echt chronische stress hebt en daar zoveel lichamelijke klachten van hebt dat het gewoon niet meer gaat, dan kun je daar wel degelijk mee op ziekteverlof.
pi_101271824
Trek je inderdaad even terug. Praat met vrienden erover en doe even rustig aan. Je hebt rust nodig.
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
  zondag 28 augustus 2011 @ 08:13:14 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101280074
Tja, wat is rust? Van niks doen raak je je stress waarschijnlijk niet zo gemakkelijk kwijt. Ontspanning door inspanning!
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:32:25 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_101281197
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 08:13 schreef Lienekien het volgende:
Tja, wat is rust? Van niks doen raak je je stress waarschijnlijk niet zo gemakkelijk kwijt. Ontspanning door inspanning!
Rust is voor iedereen wat anders. Zolang je het maar uit eigen beweging doet, en het niet 'moet'.
pi_101282314
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:14 schreef Adelante het volgende:
Als de normale medische behandelingen 'klaar' zijn, wil dat nog niet zeggen dat lichaam en geest weer in balans zijn. In het alternatieve circuit zijn er vast methodes die je weer op het ontspannen pad kunnen krijgen: haptonomie, accupunctuur, ontspanningsmassages, reiki, etc...
Dat idd. Als je lichaam gedurende een flinke tijd onder grote stress gestaan heeft bijv door medische redenen oid, dan kan dat een hele poos duren voordat dat systeem wat zo op volle toeren gedraaid heeft , weer naar normaler terug zakt.

Ik zou in jouw geval idd actief ontspanning opzoeken, bijv door zelf ermee aan de slag te gaan dmv yoga of meditatie, ontspannende massage idd.. en noem maar op.

Maar ook door wel in beweging te blijven dus rust te zoeken door wandelen bijv, lekker een beetje mijmeren terwijl je actief loopt.. (zelf vind ik dat altijd erg lekker tijdens hardlopen, je lichaam is druk bezig maar je hoofd wordt er lekker rustig van wat bij mij als gevolg heeft dat ik over de hele linie meer ontspan :) )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101282351
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:52 schreef MASD het volgende:
Oxazepam.
Erg goed idee, alles onderdrukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')