Jeroen Mooren kan, maar het gat naar de absolute top lijkt toch redelijk groot in die lichtste klasse bij de heren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:14 schreef borisz het volgende:
Judo blijft toch een dagsport.
Met Dex Elmont, Bosch, Willeboordse en Grol verwacht je toch wel medailles.
Daarnaast Guillaume Elmont & Verkerk niet vergeten en wellicht Jeroen Mooren?
1x zilver en 4x brons was de score in 2008. Nu is het tijd voor goud.
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Ik zie in andere klasses met goede Nederlanders altijd wel iemand anders die duidelijk favoriet is. Grol kan ze op een goede dag allemaal aan. En laten we hopen dat morgen de eerste keer is. Loting is niet makkelijk, maar dat maakt voor Henk denk ik niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:04 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Grol zegt zelf heel sterk te zijn, ik ben benieuwd. Als ik iemand een wereldtitel gun is hij het wel, idem dito voor de Olympische titel. Denk ook dat hij daarvoor de grootste kanshebber is van de Nederlandse judoka's.
Wat een vreselijk wijf was dat zeg... ik kon me de frustratie van Bosch wel voorstellenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:09 schreef marcodej het volgende:
Zit die finale van Bosch nog eens terug te kijken, maar die Decosse heeft dus echt helemaal niets, maar dan ook echt 0,0, gedaan.
ippon.tvquote:
Vanaf half 4 de halve finales, eerder niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:04 schreef TheVulture het volgende:
Doet de NOS ook een online verslag?
Niet door passiviteit, maar door het op zijn knieën vallen voor niets.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:24 schreef TheVulture het volgende:
Grol die verliest door passiviteit... Hell just froze over
Nee, zonder techniek naar de grond (en al de 2e/3e keer helaas).quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:24 schreef TheVulture het volgende:
Grol die verliest door passiviteit... Hell just froze over
Nee maar op je knieën vallen is natuurlijk ook wel passief gedragquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Niet door passiviteit, maar door het op zijn knieën vallen voor niets.
Het was aan de twijfelachtige kant, maar in de herhaling is wel duidelijk te zien dat ie gegeven kon worden ja. Grol zette z'n worp in en op het moment dat die Georgiër over Grol heen vliegt, duwt die Georgiër Grol zelf door waardoor hij ook zelf niet op zijn rug belandde. Gewoon prima overgenomen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:25 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nee, zonder techniek naar de grond (en al de 2e/3e keer helaas).
Al blijf ik die waza-ari voor die Georgier zo twijfelachtig vinden, die gast wordt geworpen en omdat 'ie dan een miniem beetje Grol meeduwt dan krijgt hij de score?! Het is toch zo'n opofferingsworp van Grol of is die techniek dan niet duidelijk genoeg dat hij dat doet of zo?
Precies.. ik vind het om eerlijk te zijn ook echt veruit de minste categorieën... vroeger hadden we Francoise Harteveld... die won plakken omdat niemand haar op kon pakkenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:52 schreef TheArt het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat er bij die zwaargewichten überhaupt iemand geworpen kan worden
Uilenhoed verliest in de 2e ronde op vlaggetjes.
Dat spleetoog was verre van netjes... maar wat ik gisteren van die Francaise zag met al die maniertjes was inderdaad om van te kotsenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:02 schreef Leatherface het volgende:
Bosch maakt zich trouwens wel populair bij collega's volgens mij.
In de kranten omschreef ze Decosse als arrogant wijf. Op de Spelen in Athene foeterde ze dat ze alweer van een spleetoog verloren had.
Nu zal Decosse wel arrogant zijn en de nederlaag onterecht. Maar houd je commentaar beter voor je. Dat komt nogal over als sour grapes en zo zet jezelf neer als een loser.
En ja, je kunt het gedrag van je opponenten aanvallen. Maar kijk ook eens in de spiegel. Ben ik zelf zo sportief met die commentaren?
Ach, volgens mij staat Decosse in het algemeen bekend in het judowereldje als een arrogante kwal. En de verhouding tussen Bosch en Decosse was sowieso niet erg goed, dus deze opmerking zal daar niets aan veranderen. Ik begreep de opmerking zeer goed.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:02 schreef Leatherface het volgende:
Bosch maakt zich trouwens wel populair bij collega's volgens mij.
In de kranten omschreef ze Decosse als arrogant wijf. Op de Spelen in Athene foeterde ze dat ze alweer van een spleetoog verloren had.
Nu zal Decosse wel arrogant zijn en de nederlaag onterecht. Maar houd je commentaar beter voor je. Dat komt nogal over als sour grapes en zo zet jezelf neer als een loser.
En ja, je kunt het gedrag van je opponenten aanvallen. Maar kijk ook eens in de spiegel. Ben ik zelf zo sportief met die commentaren?
Precies, voor dat soort mensen hebben ze sumo-worstelen uitgevondenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:09 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind de zware categorieen ook echt stom, alleen maar gesleur met zware lijven en weinig actie meestal.
Alsof je een zak aardappelen van 100+ kg 5 minuten over die mat heen en weer moet slepen, echt te komisch ziet het eruit vaak...
vond dat gevecht van Van der Geest op spelen in Athene (geloof ik) zo mooi, dat ze in golden score beide uitgeteld op de grond lagenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:09 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind de zware categorieen ook echt stom, alleen maar gesleur met zware lijven en weinig actie meestal.
Alsof je een zak aardappelen van 100+ kg 5 minuten over die mat heen en weer moet slepen, echt te komisch ziet het eruit vaak...
En verder wat hierboven gezegd wordt: het is toch al oorlog tussen Bosch en Decosse, dus dan maar terugslaan en die Francaise opfokken.
Dat was tegen die kale Italiaan volgens mijquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:10 schreef franklop het volgende:
[..]
vond dat gevecht van Van der Geest op spelen in Athene (geloof ik) zo mooi, dat ze in golden score beide uitgeteld op de grond lagen
Heb nu 2x SADKOWSKA (Polen) aan het werk gezienquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:09 schreef DeeBee het volgende:
En verder wat hierboven gezegd wordt: het is toch al oorlog tussen Bosch en Decosse, dus dan maar terugslaan en die Francaise opfokken.
even zoekenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat was volgens mij in Peking, tegen die kale Italiaan
Ja, ze zullen elkaar best wel niet mogen. Maar het komt nogalquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach, volgens mij staat Decosse in het algemeen bekend in het judowereldje als een arrogante kwal. En de verhouding tussen Bosch en Decosse was sowieso niet erg goed, dus deze opmerking zal daar niets aan veranderen. Ik begreep de opmerking zeer goed.
Peking kom ik nu op terug. Dat kan niet, want toen ging ie eruit met die elleboogblessure. Het moet ergens anders zijn gebeurd, maar dat van die Italiaan dacht ik nog wel te weten.quote:
In Athene. Bianchessi heette ie volgens mij.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Peking kom ik nu op terug. Dat kan niet, want toen ging ie eruit met die elleboogblessure. Het moet ergens anders zijn gebeurd, maar dat van die Italiaan dacht ik nog wel te weten.
Jep, het was idd tegen Bianchessi in Athene. Hadden we beiden een deel goedquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
In Athene. Bianchessi heette ie volgens mij.
Ik heb het filmpje niet gekeken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep, het was idd tegen Bianchessi in Athene. Hadden we beiden een deel goed
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:11 schreef borisz het volgende:
[..]
Heb nu 2x SADKOWSKA (Polen) aan het werk gezien. Echt WTF
Holy shit, meer dan 2x ik...quote:Polands heavyweights were both the heaviest in their category. Urszula Sadkowska weighed in at 162 kilogrammes and Janusz Wojnarowicz weighs 179.8 kilos.
Jep, Riner.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:26 schreef Leatherface het volgende:
Wie is de no. 1 van die klasse? Riner?
Sommige wel ja, maar de meesten absoluut niet. Als je Vuijsters bijv. afzet tegen Verbij, dat is een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:37 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind Riner wel behoorlijk atletisch.
Maar dat is ook wel logisch. Ik zie ook 10x liever een beweeglijke Verbij op de mat staan, dan Vuijsters die amper een paar passen doet en die gewoon de finesse en techniek mist om überhaupt een aanval in te zetten. Bij Riner, Verbij en dat soort types oogt het tenminste nog leuk, bij die kolossen is het vaak alleen maar staan en beslissen strafjes de partij heel vaak.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:41 schreef Leatherface het volgende:
Yep. Ik heb dan eigenlijk geen voorkeur voor superzware, logge kolossen die bij wijze van spreken op massa winnen. Dat is natuurlijk wat gechargeerd, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Judo is toch vooral een sport van finesse en atletische vaardigheden. Natuurlijk zijn die zwaargewichten door de bank genomen minder lenig en soms motorisch zwakker dan de lichtgewichten. Maar ik zie toch liever een echte atleet.
En dat heb ik dus fout. Van der Geest moet tegen de Tsjech Krpalek, de winnaar van een van de herkansingspoules.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:52 schreef Leatherface het volgende:
Elco van der Geest en de Egyptenaar Darwish vechten het uit om brons.
Van der Geest verloor zag ik net.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En dat heb ik dus fout. Van der Geest moet tegen de Tsjech Krpalek, de winnaar van een van de herkansingspoules.
Darwish moet tegen Tsirekidze om het andere brons.
Volgens mij wegens de hoeveelheid geblesseerden + zwakken/zieken doet er geen team mee. Dat is al redelijk van te voren besloten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:54 schreef Leatherface het volgende:
Geen Nederlandse deelname in die landentoernooien
Halve finale Damestwitter:anickavanemden twitterde op zondag 28-08-2011 om 11:50:46@boriszz Een wereldtitel verdedigen is lastig als je 2 gewichten mist (-52kg + -57kg). En we wilden er niet met een "B-team" gaan staan. reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | 1 France 6 0 1 7 2 Japan 5 7 5 17 3 China 1 1 0 2 4 Russia 1 0 3 4 South Korea 1 0 3 4 6 Uzbekistan 1 0 1 2 7 Greece 1 0 0 1 8 Brazil 0 3 3 6 9 Netherlands 0 2 1 3 10 Germany 0 1 1 2 Kazakhstan 0 1 0 1 Montenegro 0 1 0 1 13 Cuba 0 0 2 2 Hungary 0 0 2 2 Romania 0 0 2 2 16 Azerbaijan 0 0 1 1 Czech Republic 0 0 1 1 Georgia 0 0 1 1 Moldova 0 0 1 1 Slovenia 0 0 1 1 Spain 0 0 1 1 Ukraine 0 0 1 1 United States 0 0 1 1 Total 16 16 32 64 |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |