Jaja, maar achter de wolken schijnt de zon, heb er vrede met mezelf mee gemaakt. Als je het als een guillotine moet gaan zien dan kom je niet meer vooruit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja maar straks moet je wel een shitload aan lening terugbetalen toch? Ik zou het als donkere wolk voelen
Datquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:30 schreef Memento-Mori het volgende:
ik ben niet echt zuunig, maar heb wel altijd iets achter de hand (voor t geval er iets stuk gaat bijv) red t prima zo
Goezo!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:31 schreef Stereotomy het volgende:
Jaja, maar achter de wolken schijnt de zon, heb er vrede met mezelf mee gemaakt. Als je het als een guillotine moet gaan zien dan kom je niet meer vooruit.
ik heb ook 0,0 spaargeld. Eigenlijk kan ik nu pas beginnen met sparen. Nooit wat gekregen van m'n ouders en alles zelf moeten betalen...En ook nu kan ik weinig sparen want een lange afstandsrelatie kost veel geld. Maar goed, niets aan te doen!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:31 schreef Bluezz het volgende:
Best veel MeMo, had je al een startbedragje van je ouders?
Dat had ik trouwens ook nooitOp mijn 16e gaan werken en meteen uit huis = kamerhuur.
Het ging mijn hele leven altijd maar nét
En soms iets ruimer in het vel.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:31 schreef Bluezz het volgende:
Best veel MeMo, had je al een startbedragje van je ouders?
Dat had ik trouwens ook nooitOp mijn 16e gaan werken en meteen uit huis = kamerhuur.
Het ging mijn hele leven altijd maar nét
En soms iets ruimer in het vel.
Is jouw basisbeurs een gift of een schuld?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jaja, maar achter de wolken schijnt de zon, heb er vrede met mezelf mee gemaakt. Als je het als een guillotine moet gaan zien dan kom je niet meer vooruit.
Nee man, hij is briljant, dus hij krijgt gewoon een goeie baan!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja maar straks moet je wel een shitload aan lening terugbetalen toch? Ik zou het als donkere wolk voelen
Mastergedeelte is een schuld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:32 schreef LieLie het volgende:
[..]
Is jouw basisbeurs een gift of een schuld?
Ik zal mezelf wel (moeten) blijven pushen om ambitieus te blijven. Misschien had ik dat wel niet gedaan als ik het geld minder nodig zou hebben, dus ik probeer dat als een positief iets te zien.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:33 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Nee man, hij is briljant, dus hij krijgt gewoon een goeie baan!
Dat vind ik dan wel handig ende slim. Een doel om voor te sparenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:34 schreef LieLie het volgende:
Wij hebben nu ook wel een spaardoel. Volgend jaar willen we naar Amerika
1000 euro is tegenwoordig ook gewoon 'niks' lijkt het welquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:36 schreef Felagund het volgende:
Ik kan ook weer beginnen, er is veel afgegaan door nieuwe meubels e.d.. En ook een borg van iets meer dan 1000 euro (die ik wel terugkrijg, met rente). Maar ik krijg eind augustus mijn eerste maandsalaris en ook nog wat van vorige maand, scheelt veel t.o.v. wat ik in mijn studietijd had.
Dus ik zal wel wat overhouden waarschijnlijk.
Op wat voor manier ambitieus? Ik heb gemerkt dat ik gewoon bepaalde dingen nodig heb in een baan, het is makkelijk (voor mezelf) om daarnaar te streven als je weet dat je daar tevreden van blijft.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zal mezelf wel (moeten) blijven pushen om ambitieus te blijven. Misschien had ik dat wel niet gedaan als ik het geld minder nodig zou hebben, dus ik probeer dat als een positief iets te zien.
Salaris, en de daarbij bijbehorende verantwoordelijkheden en mogelijkheden. Als ik het geld niet nodig zou hebben, was ik misschien tevreden met status quo, nu zal ik voor mezelf toch wat scherper de grenzen op willen zoeken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:37 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Op wat voor manier ambitieus? Ik heb gemerkt dat ik gewoon bepaalde dingen nodig heb in een baan, het is makkelijk (voor mezelf) om daarnaar te streven als je weet dat je daar tevreden van blijft.
Bon appétit!quote:
Geld verdienen is tof! En grenzen opzoeken en soms in het diepe springen, kan geweldig uitpakken. Maar dat wist je al wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Salaris, en de daarbij bijbehorende verantwoordelijkheden en mogelijkheden. Als ik het geld niet nodig zou hebben, was ik misschien tevreden met status quo, nu zal ik voor mezelf toch wat scherper de grenzen op willen zoeken.
Klopt. En ik ben niet zo van in het diepe springen, maar straks zal ik eerder geneigd zijn dat te doen, en ik heb het idee dat dat een heel mooi evenwicht gaat brengen in mijn wat terughoudender karakter.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:42 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Geld verdienen is tof! En grenzen opzoeken en soms in het diepe springen, kan geweldig uitpakken. Maar dat wist je al wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |