abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101296985
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:16 schreef Mpj het volgende:
Ik hoop dat hij psychisch onderzocht wordt. De gek.
:D

Wie, Wicky de Viking?
pi_101297069
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 05:47 schreef DrDentz het volgende:
Kaddafi zou in een huis in een buitenwijk van Harare zittten, bewaakt door zijn vrouwelijke lijfwachten.

Wat een eindbaas.
King Koopa in levenden lijve.
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:31:14 #153
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_101311340
Dit clipje kan niet genoeg geplaatst worden.

Oorlog wordt gepland op voorhand. Ruim op voorhand, geen weken, geen maanden, maar jaren. En laat u niet het tegendeel wijsmaken.

Ondertussen draait de propaganda machine, de volgende oorlog wordt reeds aangekondigd . De oorlog tegen Syrie.

Hey Wesley Clarck, Supreme Allied Commander of NATO,( Cecil Rhodes scholarship graduat voor de kenners) is geen propheet, hij wordt gebriefd.

Afgahanistan, Irak, Libanon, Libia, Soedan, Somalia,Syria, ...and finishing of at the end Iran
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:52:32 #154
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101315775
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:31 schreef francorex het volgende:

Oorlog wordt gepland op voorhand. Ruim op voorhand, geen weken, geen maanden, maar jaren.
_O- _O-
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 29 augustus 2011 @ 00:12:03 #155
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_101316610
Wat een eindbaas Ghadaffi _O_
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 00:15:11 #156
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101316732
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:31 schreef francorex het volgende:

Oorlog wordt gepland op voorhand. Ruim op voorhand, geen weken, geen maanden, maar jaren. En laat u niet het tegendeel wijsmaken.

Ondertussen draait de propaganda machine, de volgende oorlog wordt reeds aangekondigd . De oorlog tegen Syrie.

Hey Wesley Clarck, Supreme Allied Commander of NATO,( Cecil Rhodes scholarship graduat voor de kenners) is geen propheet, hij wordt gebriefd.

Afgahanistan, Irak, Libanon, Libia, Soedan, Somalia,Syria, ...and finishing of at the end Iran
Wie weet is het omver werpen van die landen wel een oorlog tegen de islamisering. Als de islam hun roots kwijt raakt, is ze uitstervende.
Schoot me zo ff te binnen gezien de wereld politiek.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_101317043
Een land met serieus militair apparaat heeft invasieplannen voor elk vijandig land van belang.
Amper reden om dit topic te vervuilen met complot-theorieën.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101318824
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wie weet is het omver werpen van die landen wel een oorlog tegen de islamisering. Als de islam hun roots kwijt raakt, is ze uitstervende.
Schoot me zo ff te binnen gezien de wereld politiek.
Dus een oorlog waarin seculiere leiders uitgeschakeld worden en vele duizenden moslims Europa binnenvaren is een oorlog tegen Islamisering.
pi_101318980
'Lockerbie-dader in coma'
28 aug. 2011, 23:25

Abdel Basset al-Megrahi, de dader van de terreuraanslag in 1988 op een Amerikaans passagiersvliegtuig boven het Schotse Lockerbie, ligt in coma. Hij wordt op dit moment verzorgd door familie in zijn villa in Tripoli en wordt in leven gehouden door extra zuurstof en een infuus.

Dat meldt CNN, die Megrahi aantrof in zijn villa. Diens dood is volgens de nieuwszender zeer dichtbij. Hij zou niet meer eten.

De Libiër werd in 2001 door een Schotse rechtbank in kamp Zeist tot levenslang veroordeeld voor het opblazen van de Boeing 747 waardoor 270 mensen omkwamen. Hij heeft altijd ontkend schuldig te zijn.

Megrahi werd in augustus 2009 vrijgelaten omdat hij aan prostaatkanker zou lijden en niet meer dan 3 maanden te leven zou hebben. De vrijlating viel bijzonder slecht bij nabestaanden en de Amerikaanse regering. Bij terugkomst in Libië kreeg hij een heldenontvangst. Waarschijnlijk neemt Megrahi vele geheimen rond de aanslag mee in zijn graf.

Zondag werd nog bekend dat Libië Megrahi ook na de val van Kaddafi niet zou uitleveren. "Wij leveren geen Libische staatsburgers uit aan het Westen, zoals Kaddafi wel deed," zei Mohammed al-Alagi, de minister van Justitie van de Overgangsraad. "Megrahi is al een keer berecht." Amerikaanse politici hadden de rebellen opgeroepen Megrahi uit te leveren.

Bron: www.telegraaf.nl

En over een paar maanden loopt hij vast weer fris en fruitig rond?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 29 augustus 2011 @ 03:57:29 #160
2651 svann
night-hawk
pi_101320672
quote:
Luxury, horror lurk in Gadhafi family compound

Tripoli, Libya (CNN) -- Moammar Gadhafi told his people he lived modestly during his nearly 42-year rule over Libya, often sleeping in a Bedouin tent.
Even if that was true for the leader, it certainly wasn't for his sons.

At a seaside compound in western Tripoli, the Gadhafi boys enjoyed a decadent lifestyle that his people could only dream about, while perpetrating unspeakable horrors on the staff that served their every whim.

CNN visited the seaside homes Sunday.

The first house we entered was apparently the "party" beach condo with an oversized door that led into sleek, modern, black-and-white rooms. It had been ransacked by the rebels, but still it was spectacular, with panoramic ocean views and plenty of evidence of the hedonism for which Hannibal Gadhafi -- one of Moammar Gadhafi's sons -- is famous.

[ --- blabla luxe, zie link --- ]

As we were about to leave, one of the staff told us there was a nanny who worked for Hannibal Gadhafi who might speak to us. He said she'd been burnt by Hannibal's wife, Aline.
I thought he meant perhaps a cigarette stubbed out on her arm. Nothing prepared me for the moment I walked into the room to see Shwygar Mullah.

At first I thought she was wearing a hat and something over her face. Then the awful realization dawned that her entire scalp and face were covered in red wounds and scabs, a mosaic of injuries that rendered her face into a grotesque patchwork.

Even though the burns were inflicted three months ago, she was clearly still in considerable pain. But she told us her story calmly.

She'd been the nanny to Hannibal's little son and daughter.

The 30-year-old came to Libya from her native Ethiopia a year ago. At first things seemed OK, but then six months into her employment she said she was burned by Aline.

Three months later the same thing happened again, this time much more seriously.

In soft tones, she explained how Aline lost her temper when her daughter wouldn't stop crying and Mullah refused to beat the child.

"She took me to a bathroom. She tied my hands behind my back, and tied my feet. She taped my mouth, and she started pouring the boiling water on my head like this," she said, imitating the vessel of scalding hot water being poured over her head.

She peeled back the garment draped carefully over her body. Her chest, torso and legs are all mottled with scars -- some old, some still red, raw and weeping. As she spoke, clear liquid oozed from one nasty open wound on her head.

After one attack, "There were maggots coming out of my head, because she had hidden me and no one had seen me," Mullah said.

Eventually, a guard found her and took her to a hospital, where she received some treatment.

But when Aline Gadhafi found out about the kind actions of her co-worker, he was threatened with imprisonment if he dared to help her again.

"When she did all this to me, for three days, she wouldn't let me sleep," Mullah said. "I stood outside in the cold, with no food. She would say to staff, 'If anyone gives her food, I'll do the same to you.' I had no water -- nothing."

Her colleague, a man from Bangladesh who didn't want to give his name, says he was also regularly beaten and slashed with knives. He corroborated Mullah's account and says the family's dogs were treated considerably better than the staff.

Mullah was forced to watch as the dogs ate and she was left to go hungry, he said.

It seems to sum up how the workers at the beach-side complex were viewed by the Gadhafi family.

"I worked a whole year they didn't give me one penny," Mullah said. "Now I want to go to the hospital. I have no money. I have nothing."

She starts sobbing gently -- an utterly pitiful scene.
Bijbehorende video (schokkend!)
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 29 augustus 2011 @ 05:19:45 #162
2651 svann
night-hawk
pi_101321168
Smeuïg triest relaas over intimidatie, verkrachting en uh... intimidatie.
quote:
Gaddafi’s girl executioner: Nisreen, 19, admits shooting 11 rebel prisoners, now she is shackled to hospital bed awaiting justice

" Last year, Nisreen left college intending to look after her mother, who was sick with cancer.
Instead, Fatma recruited her for the Popular Guards.
The family protested, but Fatma would not be swayed. Nisreen was young and pretty – just the type they wanted.
‘There were about 1,000 girls from all over Libya,’ Nisreen recalled of their training camp in Tripoli. "

"‘Nisreen is a victim too,’ she [Dr Rabia Gajum] says.
‘Her brother told me that the family tried to get her out of the 77 Brigade base, but were threatened by the soldiers. "
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 06:18:02 #163
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_101321263
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:44 schreef waht het volgende:

[..]

Ik keur dat opportunisme niet af. Het is niet meer dan werken met wat je gegeven wordt. Tevens kan opportunisme wel degelijk onderdeel zijn van een langetermijn-strategie. Elke strategie moet uiteindelijk rekening houden met onvoorziene gebeurtenissen. Zo ook nu. De strategie inzake het Midden Oosten staat nog steeds, alhoewel die ietwat wordt aangepast, en vanuit die strategie komt deze aanpak voor Libië voort.

Dit is opportunisme.

Of we steunen de meest dictatoriale regimes, of we gooien de zaak plat. Er tussenin zit dan nog economisch wurgen van landen, maar dan heb je het zo'n beetje wel gehad.

quote:
Uiteindelijk komt het allemaal neer op de vraag of je het goed vindt dat Westerse landen actief invloed uitoefenen op de gebeurtenissen daar, en in welke mate dat mag gebeuren.
Ik hecht aan soevereiniteit en internationaal recht. Als je die twee moet schenden om je invloed uit te oefenen dan ben je verkeerd bezig imo.

En vergis je niet, wij betalen wel degelijk een hoge prijs omdat we het laten gebeuren. Het westen raakt meer en meer gedemorialiseerd onder andere doordat we uiteindelijk afkeuren wat we zelf doen. Met propaganda en zwart/wit simplificaties wordt voortdurend ingeprent dat we "goed bezig zijn" maar je kan elkaar en jezelf maar zolang voor de gek houden. Het vertrouwen tussen regering en volk erodeert en mensen vervallen vervolgens in apathie, onverschilligheid en cynisme. Volgens Sun Tzu heeft een land dat de morele wet verbreekt de strijd al verloren. Iedereen klaagt dagelijks over de geestelijk armoe van het westen. Nou dat komt niet uit de lucht vallen oid. Daar zijn redenen voor.

Bovendien kan er zomaar een dag komen dat wij ons willen beroepen op onze soevereiniteit en het internationaal recht. En dan? We heben het zelf bij het grof vuil gezet.
  maandag 29 augustus 2011 @ 06:49:00 #164
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101321347
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 06:18 schreef NorthernStar het volgende:

Ik hecht aan soevereiniteit en internationaal recht.
Want? Welk recht is hier geschonden? En waar staat dat?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:24:55 #165
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101321510
Nogsteeds niet is gevonden. Haha. Net zoals Bin Laden..

Volgens mij is hij al gevangen en proberen Amerikanen het op een deal te gooien.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 07:59:34 #166
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_101321735
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 06:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Want? Welk recht is hier geschonden? En waar staat dat?
Onder andere is er hier een loopje met de resolutie genomen. Die vroeg om een neutrale macht. Nato heeft zich opgesteld als de luchtmacht van de rebellen.
Ook bijv. het bombarderen van niet-militaire infrastructuur, het leveren van wapens en uitrusting, logistieke ondersteuning ed. is in strijd met de resolutie.
pi_101323369
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:59 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Onder andere is er hier een loopje met de resolutie genomen. Die vroeg om een neutrale macht. Nato heeft zich opgesteld als de luchtmacht van de rebellen.
Ook bijv. het bombarderen van niet-militaire infrastructuur, het leveren van wapens en uitrusting, logistieke ondersteuning ed. is in strijd met de resolutie.
Pure Kletsika weer.
pi_101323564
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Nogsteeds niet is gevonden. Haha. Net zoals Bin Laden..

Volgens mij is hij al gevangen en proberen Amerikanen het op een deal te gooien.
Een deal met iemand die de macht verloren heeft, uiteraard. :')
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:30:51 #169
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101323801
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:17 schreef waht het volgende:

[..]

Een deal met iemand die de macht verloren heeft, uiteraard. :')
Ze willen natuurlijk alles weten, waar hij zijn bezit heeft etcetera..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_101323851
Tering, die rebellen zijn over het algemeen ook allemaal rare moslimfundi's. Luidschreeuwend Allah Akhbar'end om een kanon heen dansen dat ze net hebben afgevuurd. Waarom betalen wij miljoenen aan belastinggeld om het ene knotsgekke regime te verwisselen voor het andere?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2011 10:33:52 ]
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:34:57 #171
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101323906
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:32 schreef Nielsch het volgende:
Tering, die rebellen zijn over het algemeen ook allemaal rare moslimfundi's. Waarom betalen wij miljoenen aan belastinggeld om het ene knotsgekke regime te verwisselen voor het andere?
Das een hele goeie rvaag. Das een hele hele goeie vraag.

Na een x aantal jaar kan Amerika weer het land in om die fundi's eruit te goeien met geweld "omdat ze zo slecht" zijn. En dit is door de jarten heen steeds de werkwijze lgeweest lijkt wel van de Amerikanen en VN. Toeval peoples? /troll-science-face
pi_101323917
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:32 schreef Nielsch het volgende:
Tering, die rebellen zijn over het algemeen ook allemaal rare moslimfundi's. Luidschreeuwend Allah Akhbar'end om een kanon heen dansen dat ze net hebben afgevuurd. Waarom betalen wij miljoenen aan belastinggeld om het ene knotsgekke regime te verwisselen voor het andere?
Het heet investeren. Vrienden maken. Net zoals op het speelplein vroeger.
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:35:42 #173
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101323925
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:35 schreef waht het volgende:

[..]

Oh puhlease...
pi_101323978
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:35 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Oh puhlease...
Oh ja, sorry. Er is natuurlijk een veel complexere en onwaarschijnlijkere uitleg mogelijk die we graag geloven.
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:43:22 #175
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101324115
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:37 schreef waht het volgende:

[..]

Oh ja, sorry. Er is natuurlijk een veel complexere en onwaarschijnlijkere uitleg mogelijk die we graag geloven.
Je baggetaliseert de situatie in voordeel van de Amerikanen en de oorlogs-industrie. "het is allemaal maar toeval"
pi_101324255
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:43 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Je baggetaliseert de situatie in voordeel van de Amerikanen en de oorlogs-industrie. "het is allemaal maar toeval"
Je bent het dus gewoon met me eens. Ik heb niets gezegd over toeval.

Neemt niet weg dat Amerika Bouazizi niet in brand heeft gestoken. Dat heeft hij zelf gedaan.
Klassiek geval van de chaostheorie. In meer of mindere mate.
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:57:18 #177
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101324393
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:50 schreef waht het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat Amerika Bouazizi niet in brand heeft gestoken. Dat heeft hij zelf gedaan.
Dat tussen aanhanlingstekens was natuurlijk sarcasme. Wat wij nu zien is altijd de werkwijze van de Amerikanen geweest. Help een malafide dictator aan de macht en val datzelfde land een x aantal jaar later binnen zg. als redder. Dat is geen toeval dat is opzet.

Ik ga ervanuit dat het Amerika om andere redenen te doen is dan democratie en vrijheid. Dan zie ik dat zij slim gebruik maken van al heersende conflicten bijv stammen-ruzies enzo. Dat maakt shculd van Amerikanen en interventie veel minder doorzichtig. Maar dat is ook het slimme eraan. Maar het is iig. altijd dat de Amerikanen er wat mee te maken hebben. Dat is geen toeval meer. Dat is expres.
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 11:03:17 #178
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101324503
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:34 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Das een hele goeie rvaag. Das een hele hele goeie vraag.

Na een x aantal jaar kan Amerika weer het land in om die fundi's eruit te goeien met geweld "omdat ze zo slecht" zijn. En dit is door de jarten heen steeds de werkwijze lgeweest lijkt wel van de Amerikanen en VN. Toeval peoples? /troll-science-face
Maakt weinig uit. Als de westerse landen ze met rust laten doen ze het zichzelf alsnog aan. Daar hebben ze ons niet voor nodig.
En hoe die landen zich ook gedragen, de olie hebben wij wel nodig. We moeten maar het beste ervan maken om dat te krijgen. Zij het hier en daar met hulp, links en rechts met manipulatie.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_101327818
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:35 schreef waht het volgende:

[..]

Hun grootste vriend is 30 jaar rechter geweest onder het regime van Khadaffi, en daarna minister van justitie geweest. Dus hij zal wel gewoon doorgaan met recht doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101328033
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:50 schreef waht het volgende:

[..]

Daarnaast onderkennen die complottheoristen dat het voor Amerikanen wel degelijk de voorkeur heeft als die landen democratische rechtsstaten zijn. Daarmee is makkelijker te onderhandelen op een zekerder basis.

Het is misschien niet zo dat ze het bovenaan hun prioriteitenlijstje hebben staan, want daar staat 'orde in de tent', maar ze zijn er ook niet op tegen en als het zich lijkt voor te doen dan zijn ze echt niet te beroerd om een dictator een extra zetje richting de uitgang te geven.

Vooral niet omdat het niet echt slechter zal worden bij een andere dictatuur en stukken beter bij een democratische rechtsstaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')