abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:53:37 #126
351780 Piye
King of Kush
pi_101261506
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:43 schreef Argo het volgende:

[..]

Aha een agnost, tja natuurlijk mogen mensen je overtuigen of proberen, maar als je dan nee zegt, heb je ook het recht dat ze dan stoppen. Als het niet gewenst is moeten ze ook stoppen. En het gaat er ook om hoe je iemand overtuigt. Ik kan jou overtuigen mij al je geld te geven als ik een revolver tegen je hoofd aan zet. Maar zijn dat de juiste gang van zaken? En met een groep en spandoeken etc mensen die abortus willen plegen, willen lastig vallen... Dat zie ik niet zitten, begin dan iets waarbij je met de mensen praat, hoe zij erover denken. Praat eens met ze erover hoe ze erover denken het kind ter adoptie te zetten. Uhm dat alles is nog veel beter dan met spandoeken en roepen, mensen aan het huilen te maken. Die mensen hebben het moeilijk genoeg? Behandel ze met liefde en respect.

En lees anders Confessions van Saint Augustines. Die man heeft ook gezondigd. Maar hij had ook spijt, en iedereen heeft het recht om zijn eigen fouten te maken.
Tuurlijk heb je dat recht niet (dat mensen stoppen met zeiken als je nee zegt). Met die logica zouden de buschauffeurs ook moeten stoppen met staken als ik zeg dat ik het niet fijn vind. En ik ben het wel met je eens dat iedereen het recht heeft om zijn eigen fouten te maken, maar ja er zijn nou eenmaal mensen die zoveel mogelijk mensen willen behoeden van het maken van fouten. Moet kunnen vind ik.

quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:48 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Maar niet alle. En de vrouwen die daar een abortus laten plegen om een góede reden, zijn hier nu ook de dupe van.
Alsof verkracht worden en daarna ook nog eens zwanger blijken van je verkrachter niet al moeilijk genoeg is.
En alsof voor vrouwen die een zwaar gehandicapt in zich dragen de keuze zo makkelijk is om uiteindelijk voor een abortus te kiezen.
Niet alle, maar come-on wat doen die christenen nou helemaal? Even langskomen met wat spandoeken nou poeh poeh. Als je zo lang hebt nagedacht over je abortus, afwegingen hebt gemaakt enzo waarom zou je je dan in hemelsnaam wat aantrekken van die mensen?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_101261572
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:53 schreef Piye het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je dat recht niet (dat mensen stoppen met zeiken als je nee zegt). Met die logica zouden de buschauffeurs ook moeten stoppen met staken als ik zeg dat ik het niet fijn vind. En ik ben het wel met je eens dat iedereen het recht heeft om zijn eigen fouten te maken, maar ja er zijn nou eenmaal mensen die zoveel mogelijk mensen willen behoeden van het maken van fouten. Moet kunnen vind ik.

Die 'buschauffeurs' protesteren voor hun eigen belang, dat is heel wat anders.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:55:33 #128
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101261584
quote:
Niet alle, maar come-on wat doen die christenen nou helemaal? Even langskomen met wat spandoeken nou poeh poeh. Als je zo lang hebt nagedacht over je abortus, afwegingen hebt gemaakt enzo waarom zou je je dan in hemelsnaam wat aantrekken van die mensen?
Meen je dit nou serieus?
Een abortus is een hele zware beslissing. Niet voor niets dat veel vrouwen zich in de abortuskliniek alsnog bedenken.
Zeker als je al zo kwetsbaar bent en eindelijk een hele moeilijke beslissing hebt genomen, zijn mensen met spandoeken die roepen dat je een zondaar bent héél erg kwetsend.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:00:16 #129
351780 Piye
King of Kush
pi_101261773
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:55 schreef Serene het volgende:

[..]

Die 'buschauffeurs' protesteren voor hun eigen belang, dat is heel wat anders.
Precies en die christenen doen het uit naastenliefde.

quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:55 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Meen je dit nou serieus?
Een abortus is een hele zware beslissing. Niet voor niets dat veel vrouwen zich in de abortuskliniek alsnog bedenken.
Zeker als je al zo kwetsbaar bent en eindelijk een hele moeilijke beslissing hebt genomen, zijn mensen met spandoeken die roepen dat je een zondaar bent héél erg kwetsend.
Bloedserieus. Zoals je zegt een abortus is een hele zware beslissing, dat doe je niet zomaar even. Dus als je dan al langs dat hele proces bent gegaan en toch hebt besloten ermee door te gaan, dan ga je je toch niet ook nog eens druk maken om iemand met een spandoek die je een zondaar vindt?
pi_101261838
quote:

[..]

Jawel, als iemand mij wilt overtuigen een Philips beeldscherm te kopen, terwijl ik zeg dat ik mijn Samsung perfect vind. Dan wens ik hem gedag en loop ik weg, als hij mij dan blijft ''overtuigen'' ga ik het zien als ''lastig vallen'' er zit een verschil tussen iemand willen overtuigen en iemand lastigvallen.

Een buschauffeur die staakt, die doet voor zichzelf, of vind dat hij het nodig heeft, ik kan dan niet met de bus. Of soms doen ze dan zelfs wel rijden met de bus, maar dan zelfs gratis en voor niks. Ik kan daarover niet klagen, hoe vervelend het ook voor mij is als ik niet van A naar B kan. Ze doen mij persoonlijk niks. Ik ben slechts de dupe van de bazen waar tegen de buschauffeurs staken. Ik kan dan een groot of lang gezicht trekken, ze staken en zo is het. Maar ze vallen mij niet persoonlijk lastig een petitie voor hun te tekenen. Ze handelen het netjes zelf af met vakbonden etc.

Behoeden van een fout maken? Als ik een klein kind zie spelen met een mes, dan pak ik dat mes af en behoed ik hem als het waren, maar dat komt omdat een kind daar niet mee hoort te spelen. Daar zullen 99% mensen het met mij eens zijn. Maar abortus hoeft niet als een fout gezien te worden.. Dat is geheel de opvatting van de overtuigen tegen de opvatting van de gene die abortus wilt plegen. In dit geval gaat het vanuit geloof tussen De moeder+God/Jezus(als vergevingsfactor) Wettelijk gaat het tussen Moeder+misschien vader+Dokter/+wet.)

En ik zie niet in waar een buitenstaander erbij past, als overtuigingspersoon.
pi_101261847
Naastenliefde is in mijn ogen niet je eigen wil opdringen aan anderen, maar empathisch omgaan met anderen en respect tonen.
pi_101261940
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:02 schreef Serene het volgende:
Naastenliefde is in mijn ogen niet je eigen wil opdringen aan anderen, maar empathisch omgaan met anderen en respect tonen.
Dat dus naastenliefde houd in, dat je ketters niet op de brandstapel gooit, velen fanatieke zouden dit maar al te graag doen. Naastenliefde houd in dat je alles opoffert en absoluut niet aan jezelf denkt. Kijk maar naar Jezus, die zou honger lijden om andere eten te kunnen geven. Die liet zichzelf aan het kruis nagelen voor de naastenliefde? En zijn discipels liet hij achter, die werden gehaat waar moesten zij heen? Jezus liet hun achter? In werelds begrip is dit waanzin en niet naastenliefde. Met andere woorden liefde vanuit christelijke opvatting en de wereldse liefde zijn in conflict met elkaar. En om iedereen lief te hebben als de naaste is een ondankbaar taakje!
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:10:15 #133
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101262154
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:00 schreef Piye het volgende:

[..]

Precies en die christenen doen het uit naastenliefde.

[..]

Bloedserieus. Zoals je zegt een abortus is een hele zware beslissing, dat doe je niet zomaar even. Dus als je dan al langs dat hele proces bent gegaan en toch hebt besloten ermee door te gaan, dan ga je je toch niet ook nog eens druk maken om iemand met een spandoek die je een zondaar vindt?
Mensen zondaars noemen en zeggen dat ze in de hel belanden, noem ik nou niet bepaald naastenliefde.
En omdat abortus juist zo'n moeilijke beslissing is, kunnen die schreeuwende mensen met die spandoeken er juist voor zorgen dat je er níet mee door kunt gaan.
Wat in bepaalde gevallen goed is, maar in andere gevallen vind ik het beter voor het kind als het niet geboren wordt, omdat het zo zwaar gehandicapt is, dat het nooit gelukkig gaat worden.
pi_101262163
pi_101262371
Huh? Ik snap het plaatje niet eigenlijk.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:18:15 #136
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101262425
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:16 schreef Serene het volgende:
Huh? Ik snap het plaatje niet eigenlijk.
Ik denk dat het gaat over de eisprong die kort voor/na de menstruatie komt.
Een eicel kan namelijk bevrucht worden om nieuw leven te creëren en bij de eisprong verlaat de eicel het lichaam onbevrucht. En dat 1x per maand.
pi_101262495
Eisprong vindt als het goed is plaats in het midden van de menstruatiecyclus... :')
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:22:26 #138
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101262611
quote:
De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt ongeveer 14 dagen voordat je weer moet menstrueren plaats.
Dus precies tussen twee "menstruaties" in.
pi_101262637
Jaa, klopt, maar het plaatje dus niet eigenlijk.. Maar oke, verder niet relevant.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:24:24 #140
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101262686
Er zou moeten staan: "Ovulatie is moord". :Y
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:25:08 #141
351780 Piye
King of Kush
pi_101262711
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:02 schreef Serene het volgende:
In jouw ogen niet. Maar bekijk het nu eens zo: Volgens de bijbel komen al deze vrouwen in de hel terecht als ze geen vergiffenis vragen. Nou als je ervan overtuigd bent dat dat waar is, is dit proberen te voorkomen de daad die het meeste getuigt van naastenliefde. En wat proberen deze christenen te doen? Voorkomen dat die vrouwen in de hel komen. Nou als dat geen naastenliefde is weet ik het ook niet meer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:02 schreef Argo het volgende:

[..]

Jawel, als iemand mij wilt overtuigen een Philips beeldscherm te kopen, terwijl ik zeg dat ik mijn Samsung perfect vind. Dan wens ik hem gedag en loop ik weg, als hij mij dan blijft ''overtuigen'' ga ik het zien als ''lastig vallen'' er zit een verschil tussen iemand willen overtuigen en iemand lastigvallen.

Een buschauffeur die staakt, die doet voor zichzelf, of vind dat hij het nodig heeft, ik kan dan niet met de bus. Of soms doen ze dan zelfs wel rijden met de bus, maar dan zelfs gratis en voor niks. Ik kan daarover niet klagen, hoe vervelend het ook voor mij is als ik niet van A naar B kan. Ze doen mij persoonlijk niks. Ik ben slechts de dupe van de bazen waar tegen de buschauffeurs staken. Ik kan dan een groot of lang gezicht trekken, ze staken en zo is het. Maar ze vallen mij niet persoonlijk lastig een petitie voor hun te tekenen. Ze handelen het netjes zelf af met vakbonden etc.

Behoeden van een fout maken? Als ik een klein kind zie spelen met een mes, dan pak ik dat mes af en behoed ik hem als het waren, maar dat komt omdat een kind daar niet mee hoort te spelen. Daar zullen 99% mensen het met mij eens zijn. Maar abortus hoeft niet als een fout gezien te worden.. Dat is geheel de opvatting van de overtuigen tegen de opvatting van de gene die abortus wilt plegen. In dit geval gaat het vanuit geloof tussen De moeder+God/Jezus(als vergevingsfactor) Wettelijk gaat het tussen Moeder+misschien vader+Dokter/+wet.)

En ik zie niet in waar een buitenstaander erbij past, als overtuigingspersoon.
Maar nog steeds heeft die persoon al het recht om elke kans die hij krijgt jou te vertellen dat een philips tv toch echt veel beter is dan een samsung tv. Dat kan je vervelend vinden, maar de wet staat aan zijn kant.

En een buschauffeur die staakt door niet te rijden valt mij ook lastig, hij verlengt mijn reistijd namelijk of maakt het soms zelfs helemaal onmogelijk voor mij om op mijn bestemming te komen. Dan trek ik inderdaad een lang gezicht en heb ik verder gewoon pech. Net als die vrouwen in de abortuskliniek.

Als een kind met een mes speelt pak je dat inderdaad af omdat een kind daar volgens jou niet mee hoort te spelen. Daar zijn heel veel mensen het mee eens, maar het is nog steeds een mening. Een mening die het kind in kwestie waarschijnlijk niet met je deelt. En zo delen die vrouwen de mening waarschijnlijk niet dat abortus fout is, maar dan hebben anderen nog wel het recht ze te pogen te behoeden van iets dat ze zelf als fout beschouwen. En die vrouwen hebben weer goed recht om te zeggen "dikke lul ik heb hier zelf al goed over nagedacht en jouw mening kan me niet zoveel schelen".

quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:10 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Mensen zondaars noemen en zeggen dat ze in de hel belanden, noem ik nou niet bepaald naastenliefde.
En omdat abortus juist zo'n moeilijke beslissing is, kunnen die schreeuwende mensen met die spandoeken er juist voor zorgen dat je er níet mee door kunt gaan.
Wat in bepaalde gevallen goed is, maar in andere gevallen vind ik het beter voor het kind als het niet geboren wordt, omdat het zo zwaar gehandicapt is, dat het nooit gelukkig gaat worden.
Toch ligt naastenliefde wel aan de basis, want het uiteindelijke doel van dit soort overtuigingsacties is mensen behoeden van het hellevuur. En ja als je je door zo'n christen bij een abortuskliniek laat overtuigen er niet mee door te gaan heb je er in eerste instantie duidelijk niet goed genoeg over nagedacht. En of een zwaar gehandicapt kind ooit gelukkig wordt? Ik denk eigenlijk van wel.
pi_101262789
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:25 schreef Piye het volgende:
In jouw ogen niet. Maar bekijk het nu eens zo: Volgens de bijbel komen al deze vrouwen in de hel terecht als ze geen vergiffenis vragen. Nou als je ervan overtuigd bent dat dat waar is, is dit proberen te voorkomen de daad die het meeste getuigt van naastenliefde. En wat proberen deze christenen te doen? Voorkomen dat die vrouwen in de hel komen. Nou als dat geen naastenliefde is weet ik het ook niet meer.
De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
pi_101262820
Oh god wat een lange-posts-topic is dit geworden zeg tsjsjsjs
Baby darling doll face honey
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:29:01 #144
351780 Piye
King of Kush
pi_101262865
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:26 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
Zoals je gehandicapte kind aborteren? :9
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:33:20 #145
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101263010
quote:

En een buschauffeur die staakt door niet te rijden valt mij ook lastig, hij verlengt mijn reistijd namelijk of maakt het soms zelfs helemaal onmogelijk voor mij om op mijn bestemming te komen. Dan trek ik inderdaad een lang gezicht en heb ik verder gewoon pech. Net als die vrouwen in de abortuskliniek.

[..]

Toch ligt naastenliefde wel aan de basis, want het uiteindelijke doel van dit soort overtuigingsacties is mensen behoeden van het hellevuur. En ja als je je door zo'n christen bij een abortuskliniek laat overtuigen er niet mee door te gaan heb je er in eerste instantie duidelijk niet goed genoeg over nagedacht. En of een zwaar gehandicapt kind ooit gelukkig wordt? Ik denk eigenlijk van wel.
Zit jij nou serieus het nemen van een abortus te vergelijken met het staken van busschauffeurs? :{

En ik weet niet of jij wel eens een programma hebt gezien over mensen die zwaar gehandicapt geboren zijn, maar ik heb in die programma's in ieder geval geen enkel gelukkig persoon gezien.
pi_101263025
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:29 schreef Piye het volgende:
Zoals je gehandicapte kind aborteren? :9
Zoals vermeende zondaars proberen te behoeden voor zondaarschap, maar dat begreep je best.
pi_101263073
quote:

[..]

[..]

[..]

Het valt, vind ik, niet onder naastenliefde aangezien de personen waartegen geprotesteerd wordt niet in hun waarde worden gelaten. Het is ook de toon die gezet wordt, dit is meer een aanval op de personen die abortus overwegen. Er wordt geen hulp aangeboden, nee je wordt bestempeld als zondaar..

Overigens is het ook pertinent fout om dit gedrag goed te praten onder het mom van 'het is goed bedoeld'. Daarmee valt elke wandaad goed te praten.

Dat over die buschauffeurs is ook niet waar. Deze mensen proberen niet jou tot een last te zijn. Dat is hun bedoeling helemaal niet, dat jij er last van hebt is een bijzaak. Ze komen voor zichzelf op. Deze protestanten komen niet voor zichzelf op, zelf zitten ze namelijk niet in een verdrukking. Hun enige doel is de personen die abortus overwegen om te praten.
pi_101263133
quote:

[..]

[..]

Maar nog steeds heeft die persoon al het recht om elke kans die hij krijgt jou te vertellen dat een philips tv toch echt veel beter is dan een samsung tv. Dat kan je vervelend vinden, maar de wet staat aan zijn kant.

Als een kind met een mes speelt pak je dat inderdaad af omdat een kind daar volgens jou niet mee hoort te spelen. Daar zijn heel veel mensen het mee eens, maar het is nog steeds een mening. Een mening die het kind in kwestie waarschijnlijk niet met je deelt. En zo delen die vrouwen de mening waarschijnlijk niet dat abortus fout is, maar dan hebben anderen nog wel het recht ze te pogen te behoeden van iets dat ze zelf als fout beschouwen. En die vrouwen hebben weer goed recht om te zeggen "dikke lul ik heb hier zelf al goed over nagedacht en jouw mening kan me niet zoveel schelen".

[..]

Hij heeft het recht mij te overtuigen, maar niet om mij ermee te blijven lastig vallen.

De chauffeur zelf heeft ook hinder, en dat komt omdat zijn baas hem slechte werkomstandigheden geeft blabla. Met andere woorden ze komen op voor zichzelf ja dat kan jou belemmeren, maar hebben hun dan geen recht op rechten?

Een kind hoort niet met een mes te spelen, de kans dat hij zichzelf bezeert is groot. En iedere ouders die helder nadenkt zal dat met mij delen, het is dan ook min of meer een wet geworden in plaats van een mening.

Maar abortus tegen gaan op een radicale manier, dat is minder, je behoed ze ook niet voor de hel.. Want zij doen zelf ook niet alles perfect en zondige zelf ook. Veeg voor je eigen deur, niet voor die van anderen! Ik ga ook niet naar de kerk om daar te zeggen dat geloof kolder is, en met spandoeken van een bewerkt plaatje van Jezus door de kerk rennen. Dit heeft te maken met respect. Net zoals geweld niet in een kerk hoort. Hoort dat soort activisme niet bij een abortus kliniek.

Dat zijn meer normen en waarden. Natuurlijk staat een mening vrij, maar met zulk activisme leg je ze meer je mening op, dat is geen naastenliefde.
pi_101263195
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:37 schreef Argo het volgende:

[..]

Een kind hoort niet met een mes te spelen, de kans dat hij zichzelf bezeert is groot. En iedere ouders die helder nadenkt zal dat met mij delen, het is dan ook min of meer een wet geworden in plaats van een mening.

Je dient inderdaad eenieder te helpen die in een levensbedreigende situatie zit, mits je jezelf daarmee in het gevaar brengt(wat hier niet het geval is).
pi_101263219
Gelovigen proberen zelden mensen te overtuigen dat abortus niet mag, uit naastenliefde. In de meeste gevallen doen ze het gewoon uit eigenbelang. Als ze extra zieltjes kunnen winnen voor hun geloof, hopen ze meer kans te maken op het eeuwige leven in de hemel. Er zijn trouwens tal van andere betere methodes om aan naastenliefde te doen. Ze kunnen minderbedeelden uit hun wijk helpen, kinderen begeleiden, vrijwilligerswerk oid.

Beweren dat abortus gelijk staat aan kindermoord, toont wel aan hoe de meeste gelovigen een gebrek aan gezond verstand hebben. Maar ik verwacht ook niet anders, want dit is vast het zelfde soort mensen dat demonstreert tegen evolutietheorie en halsstarrig blijft beweren dat de aarde slechts 6000 jaar oud is. Beter besteedt men aan dit soort mensen gewoon geen aandacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')