abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101259898
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:11 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Geweld is altijd de oplossing. :Y
Een tijdelijke oplossing ja.
pi_101259909
Heel tijdelijk.
pi_101259991
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:12 schreef Dastan het volgende:

[..]

Een tijdelijke oplossing ja.
Niet eens, als iemand je in de weg staat en je hem niet kan overtuigen, dan schiet je hem neer en kan je doorgaan met wat je wou. Maar uiteindelijk is dit moreel gezien een slechte oplossing. Maar je kan voor de rest van je leven weer verder lopen zonder dat die persoon je lastig valt. Echter zal je wel boze mensen achter je aan krijgen!
pi_101260033
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:14 schreef Argo het volgende:

[..]

Niet eens, als iemand je in de weg staat en je hem niet kan overtuigen, dan schiet je hem neer en kan je doorgaan met wat je wou. Maar uiteindelijk is dit moreel gezien een slechte oplossing. Maar je kan voor de rest van je leven weer verder lopen zonder dat die persoon je lastig valt. Echter zal je wel boze mensen achter je aan krijgen!
Dat is dan toch een tijdelijke oplossing? Je kunt inderdaad verder lopen.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:16:21 #105
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101260057
Wat is dan het tijdelijke eraan? De periode van het doodgaan totdat diegene weer opstaat uit zijn graf als zombie? 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_101260132
Zouden die zogenaamde pro-lifers vlees eten?
pi_101260134
Neem nu de protestacties bij de abortuskliniek. Je hebt ze even uit de weg, maar het zal alleen maar escaleren als je ze `uit de weg ruimt`.
pi_101260152
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:15 schreef Dastan het volgende:

[..]

Dat is dan toch een tijdelijke oplossing? Je kunt inderdaad verder lopen.
Neen juist niet, je kan altijd door lopen dus die oplossing is voor altijd. Het geeft alleen weer nieuwe problemen, maar die problemen zijn weer nieuw, als je de boze mensen ook vermoord tot er niemand meer over is. Dan is het helemaal opgelost. Met andere woorden valt het einde der problemen nooit op te lossen. Omdat als je iedereen vermoord je het probleem krijgt dat je je alleen voelt!
pi_101260170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:18 schreef Argo het volgende:

[..]

Neen juist niet, je kan altijd door lopen dus die oplossing is voor altijd. Het geeft alleen weer nieuwe problemen, maar die problemen zijn weer nieuw, als je de boze mensen ook vermoord tot er niemand meer over is. Dan is het helemaal opgelost. Met andere woorden valt het einde der problemen nooit op te lossen. Omdat als je iedereen vermoord je het probleem krijgt dat je je alleen voelt!
Ik doelde inderdaad op de escalatie.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:19:37 #110
351780 Piye
King of Kush
pi_101260193
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als iemand met veel invloed, die toevallig niet gelovig is en veel invloed heeft bij de niet gelovigen, tevreden is als een niet gelovige een christen in elkaar trapt, is het dan ook logisch als de andere niet gelovigen dat gaan doen? Als ik tevreden ben als jij in de sloot hier gegooid wordt, is dat dan een goede reden om je er ook maar in te gooien?
Inderdaad, als Rutte de paus in elkaar trapt is het niet meer dan logisch dat veel Nederlanders dat zullen zien als toestemming om de paus in elkaar te trappen.

quote:
[..]

Heel logisch. Een klompje cellen dat nog niet levensvatbaar is en nog geen eens besef heeft dat het leeft weghalen is moord en een zonde, maar je kinderen verwaarlozen, wellicht mishandelen (dan al niet psychisch door de verwaarlozing) die hierdoor getekend zijn voor het leven is geen zonde? *Probeert een link te leggen tussen naastenliefde, zondes, verwaarloosde kinderen en goede daden*
Ja sorry ik verzin de zondes ook niet.

quote:
Hoe kan je dan iemand terecht wijzen voor iets waarvan hij en het strafrecht van mening is dat dit geen fout/overtreding is?
Iemand terechtwijzen is iemand vertellen wat hij/zij zou moeten (of juist niet zou mogen) doen, daarvoor hoef je geen wet of waarheid aan je kant te hebben. Je moet er alleen van overtuigd zijn dat jij weet wat de ander zou moeten doen. Aan die voorwaarde is volgens mij voldaan.

quote:
[..]

Het is hier geen bananenland waar jouw wil wet is, hier is het algemene Nederlandse recht van toepassing.
Nou welke wet verbied ons dan anderen tot last te zijn?

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Abortus is volgens Nederlands strafrecht geen moord, dus lulkoek wat je hier schrijft.
EDIT: Volgens mij is een kind dat bij voorbaat al kansloos is als het geboren wordt, door bijvoorbeeld geestelijke danwel lichamelijke ziekte, beter af als het er nooit komt. Dan zondig je toch juist als je het niet laat weghalen omdat er dan een hoop pijn in de wereld komt?
Volgens mij hebben het merendeel van de abortussen helemaal geen ruk te maken met ziektes of verkrachtingen, maar gewoon met ouders wie het niet zo goed uitkomt. En je leven is niet gelijk waardeloos als je ziek bent hoor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:57 schreef Argo het volgende:

[..]

Waar bedoelen ze het goed? Ze geen tegen Gods belangrijkste gebod in! Dat je God boven alles lief hebt, en dat voor de rest je naaste een gelijke is. Dat we allemaal gelijken zijn! Dus een zondaar is even gelijk aan een niet zondaar. Dus je mag ze niet zo lastig vallen, dan ben je hypocriet en een even grote zondaar! Maar ik verspil mijn tijd niet aan jou, jij hebt of een slechte visie op geloof. Of je bent te zeer door de kerk beïnvloed.
Nou omdat ze zoveel mogelijk zonde willen voorkomen. Dat is toch een nobel streven? Je bent toch ook niet hypocriet als je een wapen uit iemand handen slaat?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:22:57 #111
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101260326
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:53 schreef Piye het volgende:

[..]

Maar ze bedoelen het wel goed, in tegenstelling tot die huilende moordenaars.
Jouw reacties. :r :r :r

Die conservatie christenen zijn zo hypocriet als maar kan. Homoseksueel zijn mag niet, want dat mag niet van de Bijbel. Abortus mag nooit, zelfs niet als je verkracht bent of een zwaar gehandicapt kindje in je draagt, want dat staat in de Bijbel.
In de Bijbel staat ook dat het een zonde is om bijvoorbeeld een tatoeage te nemen, maar toch nemen die gasten tatoeages, terwijl het een zonde is.
Je moet je naasten liefhebben en geen haat verspreiden, maar dat doen ze toch.
En zo zijn er nog wel meer dingen. Het enige wat door de Bijbel verboden wordt, mag absoluut niet, maar het andere doen ze toch gewoon.
Smerige kuthypocrieten. :r :r :r
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101260388
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:19 schreef Piye het volgende:

[..]

Nou omdat ze zoveel mogelijk zonde willen voorkomen. Dat is toch een nobel streven? Je bent toch ook niet hypocriet als je een wapen uit iemand handen slaat?
Jawel je gebruikt toch geweld? Maar je doet het omdat het jou het beste lijkt. Maar vanuit een goddelijk punt zou ik geen geweld gebruiken. Iedereen keek toch ook toe hoe Jezus aan het kruis werd genageld? Jezus verzette zich toch ook niet? Hij wist toch ook dat hij verraden was? Jij haalt Geloof/wet door elkaar. En het Goddelijke+het wereldse. Vertel me eerst eens van welke hoek jij dit bekijken. Misschien dat we dan wat meer opschieten!

quote:
13s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:22 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Die conservatie christenen zijn zo hypocriet als maar kan. Homoseksueel zijn mag niet, want dat mag niet van de Bijbel. Abortus mag nooit, zelfs niet als je verkracht bent of een zwaar gehandicapt kindje in je draagt, want dat staat in de Bijbel.
In de Bijbel staat ook dat het een zonde is om bijvoorbeeld een tatoeage te nemen, maar toch nemen die gasten tatoeages, terwijl het een zonde is.
En zo zijn er nog wel meer dingen. Het enige wat door de Bijbel verboden wordt, mag absoluut niet, maar het andere doen ze toch gewoon.
Precies alleen Jezus heeft eigenlijk recht tot spreken over zulke dingen, en Jezus is dan ook het ultieme voorbeeld.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2011 18:25:11 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:29:07 #113
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101260596
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:19 schreef Piye het volgende:
Inderdaad, als Rutte de paus in elkaar trapt is het niet meer dan logisch dat veel Nederlanders dat zullen zien als toestemming om de paus in elkaar te trappen.
Dus nu nog een stapje verder denken: Welke conclusie trekken we dan?

quote:
Ja sorry ik verzin de zondes ook niet.
Slap argument om zo dingen die je net geroepen hebt van je af te kunnen wuiven zonder enige verantwoording te hoeven nemen.

quote:
Iemand terechtwijzen is iemand vertellen wat hij/zij zou moeten (of juist niet zou mogen) doen, daarvoor hoef je geen wet of waarheid aan je kant te hebben. Je moet er alleen van overtuigd zijn dat jij weet wat de ander zou moeten doen. Aan die voorwaarde is volgens mij voldaan.
De bijbel is niet algemeen geaccepteerd als richtlijn voor wat je moet doen, dus dat gaat hier niet op.

quote:
Nou welke wet verbied ons dan anderen tot last te zijn?
Begin maar eens bij artikel 261 en lees lekker verder.

quote:
Volgens mij hebben het merendeel van de abortussen helemaal geen ruk te maken met ziektes of verkrachtingen, maar gewoon met ouders wie het niet zo goed uitkomt. En je leven is niet gelijk waardeloos als je ziek bent hoor.
Zeker nog nooit langdurig ziek geweest? Geloof mij, je voelt je ellendig en nutteloos als wat en gevoelens dat je nutteloos bent en je leven waardeloos is zijn er best heel vaak.

quote:
Zelf zondigen om te proberen een ander niet te laten zondigen begrijp ik dus??? Iets met de pot verwijt de ketel...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  † In Memoriam † zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:30:07 #114
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_101260632
Maar nog steeds geen locaties en data dat die gasten ergens staan -O-
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:31:24 #115
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_101260673
Gij zult branden in het vage vuur van den helle!!!
Je kan me vinden bij de bloemist
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:34:11 #116
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101260759
En wat zou God nou erger vinden? Mensen die een abortus laten plegen omdat ze een zwaar gehandicapt kindje dragen, wat absoluut geen leuk leven zal krijgen en mensen die houden van iemand van hetzelfde geslacht, of mensen die de Bijbel gebruiken om haat en geweld te rechtvaardigen?
Het antwoord lijkt mij overduidelijk.
pi_101260901
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:34 schreef Madame_Paon het volgende:
En wat zou God nou erger vinden? Mensen die een abortus laten plegen omdat ze een zwaar gehandicapt kindje dragen, wat absoluut geen leuk leven zal krijgen en mensen die houden van iemand van hetzelfde geslacht, of mensen die de Bijbel gebruiken om haat en geweld te rechtvaardigen?
Het antwoord lijkt mij overduidelijk.
Geen een, ze zondigen allemaal tegen God. En voor God maakt zonde A B C D E F G H niet uit. Het gaat erom dat je je tegen God keert. Maar Jezus is in het spel gekomen om die zonde weg te pakken, zodat je vergeven kan worden. Als je zegt dat je het jammer vond dat het zo moest. Als je toch enige spijt en berouw hebt. Maar het is iets tussen het individu en God. Waar Jezus als een vergevingsfactor speelt. En jawel hoor abortus word vast vergeven. Maar het is vergelijkbaar met iemand die 1x steelt en toch spijt toont, hij bid voor vergiffenis, of geeft zichzelf misschien aan. Maar iemand die alleen bid en morgen weer steelt, die valt weg van God.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:40:38 #118
351780 Piye
King of Kush
pi_101260987
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:22 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Binnen welke conservatief-christelijke groepering worden dan massaal tattoeages gezet? Die reactie was trouwens grappend bedoeld, maar dat kwam niet over merk ik. :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:24 schreef Argo het volgende:

[..]

Jawel je gebruikt toch geweld? Maar je doet het omdat het jou het beste lijkt. Maar vanuit een goddelijk punt zou ik geen geweld gebruiken. Iedereen keek toch ook toe hoe Jezus aan het kruis werd genageld? Jezus verzette zich toch ook niet? Hij wist toch ook dat hij verraden was? Jij haalt Geloof/wet door elkaar. En het Goddelijke+het wereldse. Vertel me eerst eens van welke hoek jij dit bekijken. Misschien dat we dan wat meer opschieten!
Ik ben zelf agnost en heb geen enkel probleem met abortussen. Maar ik heb ook geen probleem met religieuzen die mij of anderen willen overtuigen, dat is hun goed recht.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dus nu nog een stapje verder denken: Welke conclusie trekken we dan?
Dat mensen volgwezens zijn?

quote:
[..]

Slap argument om zo dingen die je net geroepen hebt van je af te kunnen wuiven zonder enige verantwoording te hoeven nemen.
Onzin natuurlijk ik wees jou er alleen op dat verwaarlozing van je kinderen geen zonde is volgens de bijbel.

quote:
[..]

De bijbel is niet algemeen geaccepteerd als richtlijn voor wat je moet doen, dus dat gaat hier niet op.
Maar om iemand terecht te wijzen heb je geen algemeen geaccepteerde richtlijn nodig. Pak nou gewoon even je woordenboek erbij dan hebben we dat ook weer gehad.

quote:
[..]

Begin maar eens bij artikel 261 en lees lekker verder.
Wat heeft een verbod op smaad en laster (waar ik overigens geen voorstander van ben) hiermee te maken?

quote:
[..]

Zeker nog nooit langdurig ziek geweest? Geloof mij, je voelt je ellendig en nutteloos als wat en gevoelens dat je nutteloos bent en je leven waardeloos is zijn er best heel vaak.
Gast ik ben geboren met een chronische ziekte en neem maar van mij aan dat ik blij ben dat ik leef.

quote:
[..]

Zelf zondigen om te proberen een ander niet te laten zondigen begrijp ik dus??? Iets met de pot verwijt de ketel...
Nou het is me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe die christenen nou zondigden. Omdat ze staan te protesteren?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:42:14 #119
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101261058
Begrijp me niet verkeerd: ik vond ook echt niet dat abortus zomaar kan.
Als je geen kind wilt, moet je voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Ik vind een abortus geen zonde als je verkracht bent en daardoor zwanger bent geraakt, en nooit echt van je kindje zal kunnen houden omdat het je aan je verkrachter herinnert en als je een zwaar gehandicapt kindje bij je draagt dat geen leuk leven zal krijgen.
Vrouwen die zelf kiezen voor onbeschermde seks, een gezond kindje in zich dragen, maar toch een abortus laten plegen. :r Voorbehoedsmiddelen bestaan niet voor niets.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:43:43 #120
351780 Piye
King of Kush
pi_101261117
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:42 schreef Madame_Paon het volgende:
Begrijp me niet verkeerd: ik vond ook echt niet dat abortus zomaar kan.
Als je geen kind wilt, moet je voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Ik vind een abortus geen zonde als je verkracht bent en daardoor zwanger bent geraakt, en nooit echt van je kindje zal kunnen houden omdat het je aan je verkrachter herinnert en als je een zwaar gehandicapt kindje bij je draagt dat geen leuk leven zal krijgen.
Vrouwen die zelf kiezen voor onbeschermde seks, een gezond kindje in zich dragen, maar toch een abortus laten plegen. :r Voorbehoedsmiddelen bestaan niet voor niets.
En waar denk jij dat het merendeel van de patienten van een abortuskliniek uit bestaat?
pi_101261123
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:40 schreef Piye het volgende:

Ik ben zelf agnost en heb geen enkel probleem met abortussen. Maar ik heb ook geen probleem met religieuzen die mij of anderen willen overtuigen, dat is hun goed recht.

Aha een agnost, tja natuurlijk mogen mensen je overtuigen of proberen, maar als je dan nee zegt, heb je ook het recht dat ze dan stoppen. Als het niet gewenst is moeten ze ook stoppen. En het gaat er ook om hoe je iemand overtuigt. Ik kan jou overtuigen mij al je geld te geven als ik een revolver tegen je hoofd aan zet. Maar zijn dat de juiste gang van zaken? En met een groep en spandoeken etc mensen die abortus willen plegen, willen lastig vallen... Dat zie ik niet zitten, begin dan iets waarbij je met de mensen praat, hoe zij erover denken. Praat eens met ze erover hoe ze erover denken het kind ter adoptie te zetten. Uhm dat alles is nog veel beter dan met spandoeken en roepen, mensen aan het huilen te maken. Die mensen hebben het moeilijk genoeg? Behandel ze met liefde en respect.

En lees anders Confessions van Saint Augustines. Die man heeft ook gezondigd. Maar hij had ook spijt, en iedereen heeft het recht om zijn eigen fouten te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2011 18:44:48 ]
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:48:44 #122
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101261307
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:43 schreef Piye het volgende:

[..]

En waar denk jij dat het merendeel van de patienten van een abortuskliniek uit bestaat?
Maar niet alle. En de vrouwen die daar een abortus laten plegen om een góede reden, zijn hier nu ook de dupe van.
Alsof verkracht worden en daarna ook nog eens zwanger blijken van je verkrachter niet al moeilijk genoeg is.
En alsof voor vrouwen die een zwaar gehandicapt in zich dragen de keuze zo makkelijk is om uiteindelijk voor een abortus te kiezen.
pi_101261396
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:48 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Maar niet alle. En de vrouwen die daar een abortus laten plegen om een góede reden, zijn hier nu ook de dupe van.
Alsof verkracht worden en daarna ook nog eens zwanger blijken van je verkrachter niet al moeilijk genoeg is.
En alsof voor vrouwen die een zwaar gehandicapt in zich dragen de keuze zo makkelijk is om uiteindelijk voor een abortus te kiezen.
Als het kind zwaar gehandicapt is, maar je zou echt van het kind houden zou je het alsnog nemen. Tenzij je van mening bent dat zon kind alleen ongelukkig zou worden, of het niet aankan omdat er natuurlijk veel extra kosten bij komen met een gehandicapt kind. Maar dat is allemaal meningen, meningen met elkaar in conflict. En iedereen heeft recht op zijn mening, de ouder bepaald wat gebeurd.

Er zijn zelfs groeperingen die het leven als zinloos beschouwen, en het immoreel vinden een kind te nemen, omdat je ze in zon zinloze wereld als deze stopt. Is geen kinderen krijgen dan eigenlijk niet ook net zo erg. Als abortus? Want ook al haal je met geen kinderen krijgen geen leven weg. Je zet het leven wat je erop kan zetten, er ook niet op.

(met erop zetten bedoel ik op de wereld zetten)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2011 18:52:09 ]
pi_101261487
Ik kan de achterliggende reden waarom de christenen hiertegen protesteren niet bedenken. Hun wil opdringen aan anderen, die dit geloof nota bene niet aanhangen, maakt henzelf toch geen beter mens?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:53:20 #125
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101261495
Ik heb wel wat programma's gezien over mensen die zwaar gehandicapt geboren zijn, en ik moet zeggen dat er heel weinig tussenzitten die gelukkig zijn.
Dus ik kan het wel begrijpen als je als moeder er dan voor kiest om een abortus te nemen, omdat je niet wilt dat je kind z'n hele leven lijdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')