Ik raad toch echt Pages aanquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:04 schreef DutchErrorist het volgende:
Mijn vriendin heeft net een MacBook binnen en ze heeft wat van die standaard apps nodig. Nu ben ik al een tijd niet meer bezig met Apple dus als iemand mij even op weg kan helpen
Daarnaast zoek ik een fijne teksteditor om lange teksten te typen. Nu zag ik net iA writer voorbij komen, maar kan je die ook ergens testen?
WTF?!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nou, Steve zal idd niet lang meer onder ons zijn, als ik deze pic zie...![]()
http://www.tmz.com/2011/0(...)esignation-ceo-sick/
Even googlen op het U.S. International keyboardquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:55 schreef problematiQue het volgende:
Hoe kun je in OS X een 'e', etc. met een accentje erop schrijven? of met een umlaut.
Jezusquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat zei ikquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:20 schreef problematiQue het volgende:
Gevonden : ) http://hints.macworld.com(...)wit20100304073426167
Als dat gebeurt, stapt er gewoon een nieuwe Apple naar voren. De principes waar Apple achter staat zijn tijdloos en zullen altijd bestaansrecht hebben: design voor de user, geen compromis op kwaliteit, techniek alleen is niet genoeg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:48 schreef editoor het volgende:
Over 10 jaar bestaat het merk Apple niet meer en over 20 jaar heeft 99% van de mensen nooit gehoord van het merk Apple.
alt+u -> e : ëquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:17 schreef problematiQue het volgende:
nou, de 'e' in gedrukt houden om 'é' te krijgen werkt ook maar soms. Hier op het FOK!forum werkt het niet. En soms krijg je dan eerste een normale 'e', en dan pas een extra 'e' waarbij je kunt kiezen welk accent je wilt plaatsen. Waarom moet dit zo moeilijk? Kan ik ergens instellen dat ik gewoon ' en 'e' achter elkaar moet typen?
Nou zo het zo kunnen zijn natuurlijk (denk ook niet dat hij kerngezond is), maar hou er ook rekening mee om een lekker sappig verhaal in de wereld te werken dat ze gewoon een slechte foto van hem neerzetten en wellicht wel 10 goede foto's ernaast hebben.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Als ze weer Bandai Pippins en Hockeypucks gaan maken wellicht. Of als ze IE 9 als default browser nemen, maar dat zie ik allemaal niet zo snel gebeuren. Dus zo'n vaart zal het wel niet lopen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:48 schreef editoor het volgende:
Over 10 jaar bestaat het merk Apple niet meer en over 20 jaar heeft 99% van de mensen nooit gehoord van het merk Apple.
Pff dat hoop ik echt!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:50 schreef DutchErrorist het volgende:
Die foto van Jobs schijnt gesoept te zijn trouwens.
Better Touch Tool installeren en daarin 2 of 3 finger swipe voor Chrome instellen. Werkt perfect.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:24 schreef problematiQue het volgende:
Jammer dat twee vinger swipen voor vorige pagina niet werkt in chrome
In de voorkeuren van Finder instellen wat je in je Navigatiekolom wil zien.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:35 schreef problematiQue het volgende:
[...]
Iets anders: Hoe kun je in Finder door je mappen bladeren zoals in Windows. Ik kan nu alleen bij 'Favorites' (muziek, afbeeldingen, etc.).
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
In de voorkeuren van Finder instellen wat je in je Navigatiekolom wil zien.
Bron?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:50 schreef DutchErrorist het volgende:
Die foto van Jobs schijnt gesoept te zijn trouwens.
Helaas?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:48 schreef retorbrapi het volgende:
Ik denk niet dat het een soep is, helaas.
Ik las niet goedquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:02 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik heb liever dat het een soep is dan dat hij er echt zo uitziet natuurlijk
Had ik even gelijk met mijn baard-opmerkingquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:54 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
SCHANDAAL: TMZ photoshopt zieke Steve Jobs
Over hetgeen wat volgens de criticasters 'iedereen' had kunnen bedenken:quote:"So let's not use a stylus, we're going to use the best pointing device in the world -- our fingers. We have invented a new technology called multi-touch. It works like magic, you don't need a stylus, far more accurate than any interface ever shipped, it ignores touches, mutli-finger gestures, and BOY have we patented it!"
Als je dit zo leest snap ik wel dat Apple niet blij is. De hele combinatie van zowel een capacitief scherm als een accelerometer en multi-touch besturing is voor het eerst door Apple zelf in elkaar gezet en iedereen bouwt het na... Anyway, you can't copy magic.quote:The third app I want to show you is Photos -- we also have the coolest photo management ever. Certainly on a mobile device, but I think EVER. Let me go to photos, scroll through here... to go through pictures I just swipe them. There's one that's landscape, I can just turn my device and there it is. I can swipe while I'm in landscape." Audience guy: "Awesome." Steve: "Isn't this awesome??"
Ze zijn vooral niet blij omdat de iPhone is ontwikkeld toen Eric Schmidt nog in de raad van bestuur zat. En *poef* toen was daar een jaar na de introductie van de iPhone opeens Android, die al deze features ook heeft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 01:32 schreef TC03 het volgende:
Als je dit zo leest snap ik wel dat Apple niet blij is.
Dat klopt, maar er heerst een gedachte dat het allemaal normaal is wat Apple gedaan heeft. Echter, als je het verslag van de keynote doorleest merk je toch dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:05 schreef DutchErrorist het volgende:
TC03, dat Apple zo open over hun patenten praat in een keynote betekent niet dat Google of HP geen handige patenten hebben op het gebied van touchscreens, of dat zij er geen gebruik van mogen maken.
Windows kopen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:59 schreef henrivo het volgende:
Hee, even een gekke vraag misschien, maar ik ben nog redelijk nieuw in de Apple-scene (:P).
Sinds net, als ik mn prullenbak wil legen, crasht mn hele OSX
Heb nog Snow Leopard trouwens, maar iemand misschien een idee wat ik hier aan kan doen?
Vind ik zonde, betaal ik 1700 euro voor m'n eerste Apple product, dan wil ik natuurlijk wel OS X kunnen draaien!quote:
Kan ook vuil in je koptelefoon ingang zijn, beetje pielen met de plug kan helpen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:45 schreef -Menn0- het volgende:
M'n iPod is kapot![]()
Koptelefoon uitgang doet raar, heb alleen nog maar geluid in m'n linker oordopje. Dacht eerst dat er iets mis was met m'n oordoppen maar die doen het prima op m'n MacBook. Daarna andere koptelefoon gepakt en die geeft ook alleen maar links geluid
Kut zooi
Doe eens permission repair met de Disk Utility (onder programma's -> hulpprogramma's)quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:30 schreef henrivo het volgende:
[..]
Vind ik zonde, betaal ik 1700 euro voor m'n eerste Apple product, dan wil ik natuurlijk wel OS X kunnen draaien!
Ik ga meteen even kijken, ik laat het zometeen weten!quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:53 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Doe eens permission repair met de Disk Utility (onder programma's -> hulpprogramma's)
Ja hij doet het inderdaad soms ook weer als ik de plug heen en weer wiebel, maar krijg het niet goed..quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Kan ook vuil in je koptelefoon ingang zijn, beetje pielen met de plug kan helpen.
Heb je toegang tot perslucht? Zo ja, ff je koptelefoon ingang uitblazen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:55 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja hij doet het inderdaad soms ook weer als ik de plug heen en weer wiebel, maar krijg het niet goed..
Probeer met een naaldje even in het gaatje te roeren en dan een scheppende beweging te maken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:55 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja hij doet het inderdaad soms ook weer als ik de plug heen en weer wiebel, maar krijg het niet goed..
Nee helaas niet..quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb je toegang tot perslucht? Zo ja, ff je koptelefoon ingang uitblazen.
Hmm d'r komt niks uit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:10 schreef Junkie het volgende:
[..]
Probeer met een naaldje even in het gaatje te roeren en dan een scheppende beweging te maken.
[ afbeelding ]
Er is nooit iets over gezegd door Apple, dus niemand weet waarom de witte MacBook niet meer wordt verkocht.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:01 schreef fruitellafantastic het volgende:
Ok, antwoorden waar ik wel iets aan heb zijn ook welkom..
De Air heeft een i5 ipv een Core2Duo, een scherm met een hogere resolutie dan de witte MacBook, een SSD ipv een HDD en een Thunderbolt-port. Verder ontloopt het elkaar niet zoveel, behalve dat de Air natuurlijk veel draagbaarder is dan de witte MacBook.quote:Ik vind het gewoon vreemd dat deze uit het assortiment is gehaald. Ik heb er niet veel verstand van, maar was toch in de veronderstelling dat hij beter was dan de Macbook Air..
quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is nooit iets over gezegd door Apple, dus niemand weet waarom de witte MacBook niet meer wordt verkocht.
[..]
De Air heeft een i5 ipv een Core2Duo, een scherm met een hogere resolutie dan de witte MacBook, een SSD ipv een HDD en een Thunderbolt-port. Verder ontloopt het elkaar niet zoveel, behalve dat de Air natuurlijk veel draagbaarder is dan de witte MacBook.
Het enige wat de witte MacBook wel heeft en bij de Air ontbreekt is een optische drive en een Firewire-aansluiting. En door de (snelle!) SSD heb je ook minder opslagruimte. Als die dingen je echt boeien, is een Pro wellicht een optie. Maar voor gemiddeld gebruik is de Air een stuk vlotter en handiger dan de witte MacBook.
Misschien dat ik dan toch voor de Air ga..quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:09 schreef fruitellafantastic het volgende:
Pro vind ik te duur.. De white zou goed genoeg zijn voor mij en betaalbaarder, vandaar..
Helaasch Pindakaasch..
Ik wilde eerst ook de pro hebben, helaas was deze uitverkocht toen ik hem wilde kopen bij de 19% korting actie bij de Mediamarkt, ben toen toch voor de MacBook Air gegaan en achteraf ben ik heel blij dat ik dat heb gedaan! Alles werkt gewoon ontzettend snel zelfs programma's als Photoshop. Een Air is voor de gemiddelde gebruiker echt ruim voldoende!quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:58 schreef fruitellafantastic het volgende:
[..]
[..]
Misschien dat ik dan toch voor de Air ga..
BluRay Video, DVD Video, data DVD , audio CDquote:
Dit soort dingen brand ik op de prompt met de commando's die in OS X ingebouwd zijn, maar ja, is wel nerdy. Laat maar weten als je een crash course wil.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
BluRay Video, DVD Video, data DVD , audio CD
Hm data kom ik nog wel mee weg in OSX zelf maar de rest kan ik je niet mee helpen, sorry. Vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om BluRay Video te branden in OSX...quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
BluRay Video, DVD Video, data DVD , audio CD
Blu-Ray formaat is UDF, wat door OS X ondersteund wordt, dus als je een Blu-Ray loopwerk hebt gaat dat wel lukken!quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:21 schreef Jarno het volgende:
Hm data kom ik nog wel mee weg in OSX zelf maar de rest kan ik je niet mee helpen, sorry. Vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om BluRay Video te branden in OSX...
Àls ik al iets brandt, is het meestal een ISO file. Die kun je branden met Disk Utility, daar hoef je niks voor te installeren. En als ik audio CD's brandt (voor in de auto bv) doe ik dat altijd vanuit iTunes.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is eigenlijk het best brandprogramma voor de mac? Roxio Toast?
quote:
Je kon met firefox een parameter aanpassen en dan werkte het welquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:43 schreef NJ het volgende:
Het heeft ook een tijdje niet gewerkt in FireFox jaren geleden (dacht ik) toen duurde het zelfs even voordat ik er weer aan gewend was dat ik het kon gebruiken.
Loopt een topic over in FB/BUG, is een bug van Fok.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:19 schreef NJ het volgende:
Hoe werkt ALT-S om een post snel in te voeren op de Mac trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |