abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:14:55 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101146766
Discussieren over de (on)zin van the secret kan in: The Secret - De Discussie #4 Hier keuvelen we over de succesverhalen en niets meer.

Onderstaand is van Bastard

The Secret, natuurlijk volgens sommige mensen grootte onzin, anderen hebben er succes mee! :)
Toen ik er een dik jaar geleden voor het eerst over hoorde dacht ik dat het gewoon weer 1 van de zoveelste boeken van Oprah zou zijn, in de opvolging van "get rich in 10 days" dus besteedde er niet veel aandacht aan.
Toch na een tijdje hoorde ik meer mensen er over, discussies er over en de titel intrigeerde mij, wat is dan dat geheim :?
Er is een boek van en een film, nou ben ik zelf altijd voorstander van een boekvorm, deze is toch vaak beter als de film. Dus het boek maar besteld en eigenlijk in 1x uitgelezen!
Niet omdat het zo goed geschreven is, eerlijk gezegd staat me de layout er ook van tegen... maar de kern klopt!
Ik ben het zelf gaan testen, je moet het toch onderzoeken nietwaar? Ik ben er bewuster mee bezig geweest en gaan kijken.. heb je het ook zelf in de hand, daar gaat het toch om? Mijn karakter neigt er naar om van het negatieve uit te gaan, waardoor ook heel veel mislukte."Dat heb ik weer".. zei ik dan altijd. Dat ben ik daardoor gaan afleren... en hier volgen een paar voorbeelden van gebeurtenissen na The Secret:

Voorbeeld inderdaad is zoals in het boek staat, dat je een envelop open maakt en er geld in zit?
Ik wilde dat ook, hoefde er niet eens veel moeite voor te doen want een week later kreeg ik een brief van mn oude energiemaatschappij dat ik nog geld te goed had van 4 jaar terug. Ik ontving 300 euro!

Of een hele oude vriend, al jaren niet gezien.. ik dacht aan m, hoe zou het met m zijn, wat doet ie tegenwoordig?
Een week later stopt er hier voor het raam een DHL busje waar hij uitstapt...ik was zo verbluft dat ik niet eens naar buiten ben gelopen.

Mijn woon/werk verkeer duurde 3 kwartier tot een uur.. ik reed al tijden het zelfde traject over de snelweg, onmogelijk om kortere rijtijd te hebben?
Ik wilde het toch hebben... en kreeg vrij snel een tip van iemand die me wees op een binnendoorroute, zo ineens.. ik heb nu een rit van een half uurtje!!

We wilde een huis gaan kopen, maar ja om een huis te kopen moet je een vaste baan hebben.. ik zag het huis, ik voelde hoe het was om een eigen huis te hebben... 2 weken later gaat de telefoon, een oud collega wilde graag dat ik voor m kwam werken, kreeg ik meteen een vast contract.
1 Augustus is de sleuteloverdracht

Dit zijn maar een paar voorbeelden..
Het topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan over de werking of het wel niet werkt dat zoek je zelf eerst maar uit of je opent een apart topic erover.
Ik hoop hier de succesverhalen te gaan lezen! :D

quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:39 schreef L.Denninger het volgende:
Misschien is het handig om de succesverhalen en de discussie uit elkaar te houden om in de OP even naar dit topic te linken : 'The secret', de onzin - discussieer ! ?
Dan houden we gezeik bij gezeik, en geloof bij geloof ;)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_101222782
Interessant :) Ben zelf nog niet bezig geweest met het fenomeen, maar ben er wel in geïnteresseerd :D Een topic voor mij om te volgen dus!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101224275
Wat is nu je voornaamste mindset, bastard? Wat voel je doorgaans?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_101273047
Niet zo zeer the secret.... wel meer boeken hebben het over een mindset.... maar verbazendwekkend lukt het me meestal wel met het weer.... wil niet zeggen dat het dan droog blijft hoor....

maar maanden terug ben ik niet hard natgeregend tijdens het dagje moviepark en zowel gister als vandaag kon ik toch lopend richting mijn supermarkt.... gewoon omdat ik het wilde

Oja en ik vond weer twee krasloten waarmee ik nog een gratis lot kan halen.... ik denk dat ik mijn mindset groter ga maken.... al las ik gister trouwens ook iets over vlieghoogtes ofzo (maar dat is een ander boek)
pi_101334669
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:06 schreef -Engel- het volgende:
Niet zo zeer the secret.... wel meer boeken hebben het over een mindset.... maar verbazendwekkend lukt het me meestal wel met het weer.... wil niet zeggen dat het dan droog blijft hoor....

maar maanden terug ben ik niet hard natgeregend tijdens het dagje moviepark en zowel gister als vandaag kon ik toch lopend richting mijn supermarkt.... gewoon omdat ik het wilde

Denk je nu écht dat je het weer kan beïnvloeden :{ ?
Whaaaat???? No money?
pi_101336110
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:35 schreef Johnny-V het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen zijn dat je een ingeving krijgt van op welk moment je weg moet of niet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_101348311
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen zijn dat je een ingeving krijgt van op welk moment je weg moet of niet.
Dat is niet het weer beïnvloeden hoor ;)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:01:36 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101360879
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 18:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat is nu je voornaamste mindset, bastard? Wat voel je doorgaans?
Dat het moeilijk vol te houden is, positief denken. Dat er zeker voor mijn idee wel een idee/werking bestaat waarvan "the secret" an sich maar een hele beknopte leuke commerciele verpakking is.
Toeval bestaat niet en je hebt invloed op je eigen leven en in grote mate ook het geluk wat je daarin aantreft en aanbrengt.

Overigens werkt mijn parkeerplaats mojo nog steeds.. zaterdagmiddag, regent dat het giet, een overvolle parkeerplaats oprijden en heel zelfverzekerd rijden naar de plek die het dichtste bij de uitgang is opdat ik het minste nat zou worden bij het verlaten van mijn auto.
Ik weet dat het er is, dus het is er ook.
The truth was in here.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:36:03 #9
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_101363292
Er zit zeker wel iets in. Positief denken is heel sterk.
Afgelopen sessie heb ik dit besproken met mijn therapeut.
Probeer nu ook echt positief te denken. Negatieve dingen mag ik niet uitspreken de komende 2 weken. Ben benieuwd :D
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_101375415
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:36 schreef MissVanity het volgende:
Er zit zeker wel iets in. Positief denken is heel sterk.
Afgelopen sessie heb ik dit besproken met mijn therapeut.
Probeer nu ook echt positief te denken. Negatieve dingen mag ik niet uitspreken de komende 2 weken. Ben benieuwd :D
Maar ook niet aan denken he! Probeer je er maar eens van bewust te worden hoe vaak je eigenlijk piekert. Gelukkig kan je die negatieve gedachten meteen laten vallen op het moment dat je je ervan bewust wordt.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:22:22 #11
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_101381169
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar ook niet aan denken he! Probeer je er maar eens van bewust te worden hoe vaak je eigenlijk piekert. Gelukkig kan je die negatieve gedachten meteen laten vallen op het moment dat je je ervan bewust wordt.
:Y Ik probeer er op te letten. :D Tot nu toe niks gemerkt ervan ;)
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_101385080
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:35 schreef Johnny-V het volgende:

[..]

Nee grapjas... maar door de wens op mooi weer gedraag je anders en is eventuele regen veel minder erg..... 't is niet dat ik afgelopen zondag zonder plu op stap ben geweest.... maar door te denken en te roepen... ik wil mooi weer... icl. dansje... was ik in ieder geval een stuk minder chaggie :7 en.... geniet je meer van de droge momenten.... en dat juiste de gaafste voorstellingen regenloos waren ga je roepen, zie je wel _O-
pi_101385128
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat ook :) Buienradar/KNMI zijn ook goede hulpmiddeltjes.... en heee onder de plu is het ook droog he 8-)
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:48:58 #14
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_101650856
Ik heb ook ooit eens in The Secret gelezen. Tot ik bij het punt kwam waar een van de personen vertelde dat als je geld uit geeft als een miljonair, je vanzelf het geld toekrijgt en zelf ook zo rijk wordt als een miljonair. Yeah right...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')