Discussieren over de (on)zin van the secret kan in:
The Secret - De Discussie #4 Hier keuvelen we over de succesverhalen en niets meer.
Onderstaand is van Bastard
The Secret, natuurlijk volgens sommige mensen grootte onzin, anderen hebben er succes mee!

Toen ik er een dik jaar geleden voor het eerst over hoorde dacht ik dat het gewoon weer 1 van de zoveelste boeken van Oprah zou zijn, in de opvolging van "get rich in 10 days" dus besteedde er niet veel aandacht aan.
Toch na een tijdje hoorde ik meer mensen er over, discussies er over en de titel intrigeerde mij, wat is dan dat geheim

Er is een boek van en een film, nou ben ik zelf altijd voorstander van een boekvorm, deze is toch vaak beter als de film. Dus het boek maar besteld en eigenlijk in 1x uitgelezen!
Niet omdat het zo goed geschreven is, eerlijk gezegd staat me de layout er ook van tegen... maar de kern klopt!
Ik ben het zelf gaan testen, je moet het toch onderzoeken nietwaar? Ik ben er bewuster mee bezig geweest en gaan kijken.. heb je het ook zelf in de hand, daar gaat het toch om? Mijn karakter neigt er naar om van het negatieve uit te gaan, waardoor ook heel veel mislukte."Dat heb ik weer".. zei ik dan altijd. Dat ben ik daardoor gaan afleren... en hier volgen een paar voorbeelden van gebeurtenissen na The Secret:
Voorbeeld inderdaad is zoals in het boek staat, dat je een envelop open maakt en er geld in zit?
Ik wilde dat ook, hoefde er niet eens veel moeite voor te doen want een week later kreeg ik een brief van mn oude energiemaatschappij dat ik nog geld te goed had van 4 jaar terug. Ik ontving 300 euro!
Of een hele oude vriend, al jaren niet gezien.. ik dacht aan m, hoe zou het met m zijn, wat doet ie tegenwoordig?
Een week later stopt er hier voor het raam een DHL busje waar hij uitstapt...ik was zo verbluft dat ik niet eens naar buiten ben gelopen.
Mijn woon/werk verkeer duurde 3 kwartier tot een uur.. ik reed al tijden het zelfde traject over de snelweg, onmogelijk om kortere rijtijd te hebben?
Ik wilde het toch hebben... en kreeg vrij snel een tip van iemand die me wees op een binnendoorroute, zo ineens.. ik heb nu een rit van een half uurtje!!
We wilde een huis gaan kopen, maar ja om een huis te kopen moet je een vaste baan hebben.. ik zag het huis, ik voelde hoe het was om een eigen huis te hebben... 2 weken later gaat de telefoon, een oud collega wilde graag dat ik voor m kwam werken, kreeg ik meteen een vast contract.
1 Augustus is de sleuteloverdracht
Dit zijn maar een paar voorbeelden..
Het topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan over de werking of het wel niet werkt dat zoek je zelf eerst maar uit of je opent een apart topic erover.
Ik hoop hier de succesverhalen te gaan lezen!

quote:
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid