abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101330412
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:21 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

En waar baseer je dat cynisme op, ondanks alle serieuze krantenbronnen en bewijzen van succesvolle voltooiingen van grote projecten in het verleden?
Zoals piet al melde waar moet die lijn naar toe als die in alaska uitkomt, daar stoppen?

Zoals we op het volgende kaartje zien zit er in alaska alleen een kleine verticale lijn omhoog, maar nog niet eens een over land verbinding naar canada, dan kan men net zo goed gewoon blijven varen zeker als we steeds weer treinen op boten moeten gaan zetten. Verder zou die lijn dan links op het kaarjte ergens aan land komen en ook nog met de verticale lijn verbonden moeten worden.

Ik zie het wel geberuen dat rusland toch begint aan die tunnel om op die manier het land rondom de tunnel te kunnen gaan claimen omdat daar nog een flink dispuut over gaat ontstaan.
pi_101330598
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk eens na, welke steden zou je willen gaan verbinden, wat zou je willen gaan vervoeren? Welk transport zou het rechtvaardigen?
Er rijdt sinds een paar maanden een goederentrein van Antwerpen naar Zuid-China. Dat schijnt veel sneller te zijn dan per boot. Kan me voorstellen dat je op deze manier ook West-Amerika sneller zou kunnen bereiken.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:38:59 #78
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_101330601
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron?
Ik heb geen idee of de Betuwelijn winstgevend is, maar voor niks is 'ie zeker niet gebouwd. 78% van het treinverkeer naar Duitsland gaat er op dit moment overheen en dat aantal is alleen maar stijgende.

Bovendien zorgt de Betuwelijn voor een enorme vermindering van het aantal vrachtwagens rondom Rotterdam, wat files scheelt. Vroeger stond je standaard vast op de A20, dat is tegenwoordig veel beter.
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:45:49 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101330810
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of de Betuwelijn winstgevend is, maar voor niks is 'ie zeker niet gebouwd. 78% van het treinverkeer naar Duitsland gaat er op dit moment overheen en dat aantal is alleen maar stijgende.

Bovendien zorgt de Betuwelijn voor een enorme vermindering van het aantal vrachtwagens rondom Rotterdam, wat files scheelt. Vroeger stond je standaard vast op de A20, dat is tegenwoordig veel beter.
Meeste vracht gaat per containerschepen volgens mij, ga eens aan de rijn staan bij Emmerich en tel de containerschepen per uur en hoeveel containers daar op staan.
Het hele project heeft miljarden gekost, daarmee had je de A15 kunnen verlengen naar Duitsland en veel geld over gehad. De onderhoudskosten van de lijn zijn ook hoog heb ik begrepen. Ik ben dus zeer benieuwd naar de winst van de betuwelijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101330997
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:

Meeste vracht gaat per containerschepen volgens mij, ga eens aan de rijn staan bij Emmerich en tel de containerschepen per uur en hoeveel containers daar op staan.
http://www.nu.nl/economie/2592437/meer-treinen-betuweroute.html

Ik weet alleen niet hoeveel containers er op een gemiddeld schip in de rijn staan. Ook hoeveel er achter een trein hangen weet ik niet. Laten we er gewoon even vanuit gaan dat 1 trein vergelijkbaar met 1 schip is, dan moeten er dus 450/2 (enkele richting/ dubbele richting is het nieuwsbericht niet duidelijk over) schepen per week over de rijn varen.

Verder is de trein natuurlijk net weer wat sneller als een schip.
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:57:03 #81
45206 Pietverdriet
pi_101331164
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/economie/2592437/meer-treinen-betuweroute.html

Ik weet alleen niet hoeveel containers er op een gemiddeld schip in de rijn staan. Ook hoeveel er achter een trein hangen weet ik niet. Laten we er gewoon even vanuit gaan dat 1 trein vergelijkbaar met 1 schip is, dan moeten er dus 450/2 (enkele richting/ dubbele richting is het nieuwsbericht niet duidelijk over) schepen per week over de rijn varen.

Verder is de trein natuurlijk net weer wat sneller als een schip.
Erts en Kolen per trein vervoeren klinkt mij als enorme verspilling dat is nu juist het soort bulk wat je per schip wilt vervoeren.
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:57:54 #82
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101331195
10 tot 15 jaar bouwen voor 'slechts' 100 km spoor .. whoa!
The truth was in here.
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:06:36 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_101335899
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:57 schreef Bastard het volgende:
10 tot 15 jaar bouwen voor 'slechts' 100 km spoor .. whoa!
Lijkt Nederland wel.

Verder gaan deze gebieden vooral in de toekomst belangrijk worden door de enorme hoeveelheid grondstoffen die daar liggen. En reken maar dat er steden gebouwd gaan worden. Zeker als er mijnen geopend gaan worden. Plus genoeg ruimte om die grondstoffen meteen te gaan verwerken zodat het resultaat verder vervoerd kan worden. Rails is sowieso een erg goede methode om dingen te vervoeren. Vooral omdat het veel goedkoper is dan bijvoorbeeld vliegen, en een stuk zekerder dat varen (zeker in dat gebied)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:09:59 #84
45206 Pietverdriet
pi_101336010
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lijkt Nederland wel.

Verder gaan deze gebieden vooral in de toekomst belangrijk worden door de enorme hoeveelheid grondstoffen die daar liggen. En reken maar dat er steden gebouwd gaan worden. Zeker als er mijnen geopend gaan worden. Plus genoeg ruimte om die grondstoffen meteen te gaan verwerken zodat het resultaat verder vervoerd kan worden. Rails is sowieso een erg goede methode om dingen te vervoeren. Vooral omdat het veel goedkoper is dan bijvoorbeeld vliegen, en een stuk zekerder dat varen (zeker in dat gebied)
En waarom zou je grondstoffen van Alaska naar Siberie willen vervoeren en andersom?
pi_101336886
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Volgens mij gaan de russen Alaska gewoon weer inlijven bij de Russische Federatie. Dit is gewoon stap 1. Het was vroeger ook Russisch grondgebied.

Russen zijn eckte bazen. _O_
In hoe willen ze Alaska dan weer gaan inlijven. De VS heeft dit destijds toen gekocht en die zullen het waarschijnlijk niet willen verkopen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:34:33 #86
286575 Roces18
Chef de party
pi_101337026
Huh? Wat moeten ze nou weer met deze spoorlijn? Ze hebben al een megaschuld, gooi er nog even 60 miljard bij. En die trein komt uit in Alaska dan, daar woont geen hond. Amerika krijgt zo alleen maar meer last van Russische immigranten................
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:54:35 #87
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_101337710
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:31 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

In hoe willen ze Alaska dan weer gaan inlijven. De VS heeft dit destijds toen gekocht en die zullen het waarschijnlijk niet willen verkopen.
Война, таварищ! Война! :D :7

:P

De VS is failliet, wellicht kunnen ze Alaska terug verkopen aan de Russen om iets van hun schulden af te lossen. Dan zou Rusland - nu al het grootste land ter wereld - helemaal strekken van de grens bij Kaliningrad-Polen tot aan de noordgrens met Canada! *O*

За победа пролетариат, за победа! Смрт свех Американский Фачист! :D *O* :Y
pi_101337972
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

De VS is failliet, wellicht kunnen ze Alaska terug verkopen aan de Russen om iets van hun schulden af te lossen. Dan zou Rusland - nu al het grootste land ter wereld - helemaal strekken van de grens bij Kaliningrad-Polen tot aan de noordgrens met Canada! *O*

De VS zullen Alaska niet gaan verkopen. Strategisch is Alaska erg belangrijk voor de VS, omdat het hen toegang verschaft tot de Noordpool.
pi_101338132
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hou eens op met dit soort anti-Amerikaanse waanzin. Rusland heeft al genoeg van de mensheid verkracht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101338235
quote:
11s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:54 schreef Biogarde het volgende:
En rijden ze in Rusland niet op bredere sporen?
Daar had nonkel Adolf nogal de schijt in ja.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:10:59 #91
45206 Pietverdriet
pi_101338247
Neo Commies, 150 Miljoen doden en nog hebben ze niet genoeg
pi_101338907
quote:

[..]

Ze mogen zich voor het grootste land ter wereld dan wel eens haastig bezig gaan houden met een broedprogramma want zoals ze nu bezig zijn is er over 50 jaar geen Rus meer over. China heeft nu al bijna 10 x zoveel inwoners.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:08:05 #93
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_101340234
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:45 schreef SemperSenseo het volgende:
De betuwelijn is slim, pure noodzaak, en levert nu winst op.
De Betuweroute zal nooit en te nimmer winstgevend worden. Keyrail exploiteert de Betuweroute en betaalt slechts het beheer, onderhoud en exploitatie. Het is goed mogelijk dat er inmiddels geld overblijft van de geheven kilometervergoeding, waardoor het bedrijf op papier winstgevend is. Echter, de aanlegkosten zijn vooralsnog geheel voor rekening van de belastingbetaler. De Betuweroute zal over 2 jaar aanbesteed worden, maar het geld wat de overheid daarmee verdient is slechts fractie van de aanlegkosten. Dat verdien je zelfs in geen 100 jaar terug.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:13:18 #94
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_101340461
quote:
4s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De Betuweroute zal nooit en te nimmer winstgevend worden. Keyrail exploiteert de Betuweroute en betaalt slechts het beheer, onderhoud en exploitatie. Het is goed mogelijk dat er inmiddels geld overblijft van de geheven kilometervergoeding, waardoor het bedrijf op papier winstgevend is. Echter, de aanlegkosten zijn vooralsnog geheel voor rekening van de belastingbetaler. De Betuweroute zal over 2 jaar aanbesteed worden, maar het geld wat de overheid daarmee verdient is slechts fractie van de aanlegkosten. Dat verdien je zelfs in geen 100 jaar terug.
Zoiets. De Betuweroute kan je ook beter zien als aanvulling op de rest dan vervanging. Scheepvaart zal het voorlopig bij lange na niet inhalen, vervoer over spoor was er al veel, nu alleen een beetje meer.

Maar goed, als het project doorgaat lijkt het mij sterk dat Nederlandse bureaucraten zich er mee gaan bemoeien. Ik denk (en hoop) alleen dat het niet doorgaat, want geen doel en nut.
edit: en ook zonde van de natuurgebieden (voor wat ze nog waard zijn dankzij alle delfstoffenwinning)

[ Bericht 3% gewijzigd door Stupendous76 op 29-08-2011 19:38:44 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:24:20 #95
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_101340911
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Neo Commies conservatieven, vele malen meer dan 150 Miljoen doden en nog hebben ze niet genoeg
Fixed. :D

Conservatieven zijn leuke mensen met hun doodseskaders in Guatemala, Nicaragua en in Chiapas, Mexico bijvoorbeeld. Pinochet was echt een lieve man, toch? Videla en de papa van onze aanstaande koningin, toffe mensen echt. Vraag het de madres maar op de Plaza cinco de Mayo te B.A.
pi_101341570
quote:

[..]

Rusland ligt dan op 3 continenten :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_101341879

Ik blijf me erom verwonderen hoe de aardrijkskundekaarten op de basisschool zo'n vertekend beeld gaven :').
pi_101343374
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:43 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[ afbeelding ]

Ik blijf me erom verwonderen hoe de aardrijkskundekaarten op de basisschool zo'n vertekend beeld gaven :').
Ik snap steeds maar niet waarom de koude oorlog in Europa geconcentreerd was, laat ze dat lekker aan de andere kant van de wereld houden.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:24:19 #99
188877 Stupendous76
pi_101344142
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:11 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ik snap steeds maar niet waarom de koude oorlog in Europa geconcentreerd was, laat ze dat lekker aan de andere kant van de wereld houden.
Alaska leeg
Siberië leeg
Ertussen een hoop water waar je ook weinig kan behalve vissen op krabben en flink zeeziek worden.

Plus dat de VS niet zonder Europa kunnen en vice versa en laat nu net de Sovjet-Unie een deel van Europa controleren en de VS het andere deel.
Repent, Pray, Forgive
pi_101349380
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Alaska leeg
Siberië leeg
Ertussen een hoop water waar je ook weinig kan behalve vissen op krabben en flink zeeziek worden.

Plus dat de VS niet zonder Europa kunnen en vice versa en laat nu net de Sovjet-Unie een deel van Europa controleren en de VS het andere deel.
Exact. Er woont geen hond in Alaska en het noord-oosten van Rusland.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:53:07 #101
45206 Pietverdriet
pi_101349644
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:11 schreef Kirov het volgende:

[..]

Zeker nooit geleerd een kaart te lezen
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:22:23 #102
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_101351415
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:49 schreef waht het volgende:

[..]

Exact. Er woont geen hond in Alaska en het noord-oosten van Rusland.
Bijna meer honden als mensen hoor :D
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_101353666
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:43 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe verder je naar het noorden of zuiden gaat op een kaart hoe vertekender het beeld wordt.
pi_101353730
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Fixed. :D

Conservatieven zijn leuke mensen met hun doodseskaders in Guatemala, Nicaragua en in Chiapas, Mexico bijvoorbeeld. Pinochet was echt een lieve man, toch? Videla en de papa van onze aanstaande koningin, toffe mensen echt. Vraag het de madres maar op de Plaza cinco de Mayo te B.A.
Leren tellen op de basisschool?
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:08:51 #105
188877 Stupendous76
pi_101492172
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die heb je niet nodig voor aarbevingen
Zeldzame aardbeving langs oostkust VS
En nu dus ook ter plaatse:
quote:
Tsunamiwaarschuwing na aardbeving Alaska
Internationaal • Geschreven door ANP op 02-09-2011 @ 15:37

Een aardbeving heeft vrijdag een afgelegen gedeelte van de Amerikaanse staat Alaska getroffen. De beving had een kracht van 7,1. Dat heeft de Amerikaanse geologische dienst USGS laten weten. Na de beving hebben de autoriteiten gewaarschuwd voor een lokale tsunami. Bewoners van kuststreken moeten hoger gelegen gebied opzoeken.

Het epicentrum lag bij de Fox Islands, een dunbevolkte eilandengroep tussen het vasteland van Alaska en Rusland.
Repent, Pray, Forgive
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:31:29 #106
45206 Pietverdriet
pi_101492938
Volgens mij was een van de zwaarste aardbevingen uit de geschiedenis ook in Alaska?
Gevonden, de 1 na grootste
http://en.wikipedia.org/wiki/1964_Alaska_earthquake
9,2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')