abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 september 2011 @ 12:08:17 #126
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101587008
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, het is ondoorzichtig wit en de apotheek zegt dat ze geen andere soorten hebben. Waar haal ik een schepje zoals jij het beschrijft? Waarschijnlijk bij een kookwinkel?
ik heb m'n zusje er ooit mee gezien, kan best al 10 jaar oud zijn dat ding, maar ik denk dat ie gewoon uit het ziekenhuis of de apotheek komt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_101587026
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik heb m'n zusje er ooit mee gezien, kan best al 10 jaar oud zijn dat ding, maar ik denk dat ie gewoon uit het ziekenhuis of de apotheek komt.
Andere apotheek zoeken of laat ze het bestellen. Beetje werken voor hun geld, niets mis mee ^O^
  † In Memoriam † maandag 5 september 2011 @ 12:15:58 #129
137949 Disana
pi_101587217
quote:
Ha, dankje. Die digitale lepel lijkt me vrij kwetsbaar, en lepels voor 3ml zijn niet van toepassing. Maar jullie hebben gelijk, ik moet er gewoon nog een keer naar vragen.
pi_101587414
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Ha, dankje. Die digitale lepel lijkt me vrij kwetsbaar, en lepels voor 3ml zijn niet van toepassing. Maar jullie hebben gelijk, ik moet er gewoon nog een keer naar vragen.
Die van 3 hebben ze vast ook in andere maten. En idd eerst je apotheek aan het werk zetten, daar zijn ze voor.
pi_101853504
wat een stilte hier, hoe is het Luna?
pi_101855439
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 12:54 schreef computergirl het volgende:
wat een stilte hier, hoe is het Luna?
Ja het ligt hier een beetje op zijn gat heh ;)

Komt denk ik ook omdat er weinig nieuws is van mijn kant. Het dialyseren gaat wel (vanavond weer) en binnenkort heb ik een jaarcontrole. (apart, want ik doe het nu een maand: zal wel weer betaling van parkeerboetes opleveren voor de arts ofzo, hehe) Enfin, daarbij wordt dan gekeken hoe de dialyse aanslaat en of het vaker moet. Doe het nu twee keer in de week. Ga er vanuit dat dat vooralsnog voldoende is, omdat de uitslagen (bloedwaarden) vorige week al bepaald zijn en dat in ieder geval prima was.

Merk wel dat (ookal doe ik het 's avonds en kan ik daarna meteen naar bed) ik de volgende dag niet veel waard ben. Na de dialyse heb ik hoofpijn en ben ik vaak duizelig. (echt mega dronken zonder het vrije gevoel dat je van drank krijgt helaas) Ik slaap uit tot een uur of twee in de middag!! Pff, en dan nog voel ik me gebroken...'s avonds begin ik dan pas een beetje op te leven, maar dan is het alweer tijd om naar bed te gaan :P

En m'n arm is er ook niet echt heel erg blij mee, dat terzijde. Verder ben ik wel blij dat de dialyse goed uitspoelt natuurlijk!! En dat het nog met twee x in de week volstaat! Weekend voelt nu klote omdat ik vlak voor en meteen erna aan dat ding moet, maar na de maandag voelt de hele week als weekend, haha!! Best lekker. :s)
  maandag 19 september 2011 @ 15:34:13 #133
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102140217
het is nierstichting week deze week??

doneren of niet?? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_102140528
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 15:34 schreef Barreltje het volgende:

Alleen als je wat kan missen misschien?
pi_102141018
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 15:34 schreef Barreltje het volgende:

doe es gek...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  maandag 19 september 2011 @ 16:06:26 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102141386
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 15:57 schreef David Letterman het volgende:

[..]

doe es gek...
mja.. mensen doneren bv niet aan andere hulpinstanties omdat ze denken dat hun geld naar het salaris van de directeur gaat..

hoe zit dat bij de nierstichting?? :)

luna, kan jij er meer inzicht in geven??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_102141602
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 16:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mja.. mensen doneren bv niet aan andere hulpinstanties omdat ze denken dat hun geld naar het salaris van de directeur gaat..

hoe zit dat bij de nierstichting?? :)

luna, kan jij er meer inzicht in geven??
Snap je dillema, is veel over te doen geweest. Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij gaat het bij de nierstichting vooral naar onderzoek. Tja, het pand waar de stichting in zit moet natuurlijk ook gehuurd worden, maar dat is altijd zo. Zolang ze maar niet midden op de Dam in het paleis huren, vind ik dat niet meer dan logisch. Ga er maar vanuit dat je geld goed terecht komt als je wat doneert...

Het zou trouwens ook nog kunnen dat je overheid subsidie geeft voor het huren oid, maar als je het zeker wilt weten moet je het bij de nierstichting of de consumentenbond ofzo eens navragen...
pi_102143009
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:11 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Snap je dillema, is veel over te doen geweest. Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij gaat het bij de nierstichting vooral naar onderzoek. Tja, het pand waar de stichting in zit moet natuurlijk ook gehuurd worden, maar dat is altijd zo. Zolang ze maar niet midden op de Dam in het paleis huren, vind ik dat niet meer dan logisch. Ga er maar vanuit dat je geld goed terecht komt als je wat doneert...

Het zou trouwens ook nog kunnen dat je overheid subsidie geeft voor het huren oid, maar als je het zeker wilt weten moet je het bij de nierstichting of de consumentenbond ofzo eens navragen...
Imo kun je beter aandelen kopen van bedrijven die bepaald onderzoek doen. Die onderzoeken van de nierstichting zijn niet mijn ding. Van mij mag groot ingezet worden op orgaan kweek technieken. Is ook veel breder toepasbaar en levert imo de enige serieuze echte oplossing op middelange termijn.
pi_102143339
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 16:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Imo kun je beter aandelen kopen van bedrijven die bepaald onderzoek doen. Die onderzoeken van de nierstichting zijn niet mijn ding. Van mij mag groot ingezet worden op orgaan kweek technieken. Is ook veel breder toepasbaar en levert imo de enige serieuze echte oplossing op middelange termijn.
Ja, helemaal mee eens. Ik zit ook niet te wachten op een draagbare kunstnier, maar heb liever iets wat implantabel is en niet kan afstoten...omdat het mijn eigen DNA betreft. Ik heb hier al eerder vermeld (blz 1 geloof ik al) dat ik denk dat die DNA- / stamcel-theorieen volgens mij veel sneller tot praktijkoplossingen ontwikkelen dan die draagbare kunstnier...

Maar voor mensen met kleine kinderen is zo'n kunstnier misschien wel een oplossing en geld geven voor medisch onderzoek is altijd beter dan geen geld geven.
pi_102143464
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:54 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Ja, helemaal mee eens. Ik zit ook niet te wachten op een draagbare kunstnier, maar heb liever iets wat implantabel is en niet kan afstoten...omdat het mijn eigen DNA betreft. Ik heb hier al eerder vermeld (blz 1 geloof ik al) dat ik denk dat die DNA- / stamcel-theorieen volgens mij veel sneller tot praktijkoplossingen ontwikkelen dan die draagbare kunstnier...

Maar voor mensen met kleine kinderen is zo'n kunstnier misschien wel een oplossing en geld geven voor medisch onderzoek is altijd beter dan geen geld geven.
Een issue is dat farmaceuten liever een winstmodel hebben wat maandelijks opbrengsten genereert ipv 1 malig. Daarnaast duurt het nog wel een jaar of 20 gok ik. Een draagbare kunstnier is technisch veel minder vernieuwend en zal sneller op de markt gezet worden denk ik, maar mijn voorkeur zou toch zijn in orgaan klonen te investeren ipv in draagbare kunstnieren.
pi_102144791
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 16:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Een issue is dat farmaceuten liever een winstmodel hebben wat maandelijks opbrengsten genereert ipv 1 malig. Daarnaast duurt het nog wel een jaar of 20 gok ik. Een draagbare kunstnier is technisch veel minder vernieuwend en zal sneller op de markt gezet worden denk ik, maar mijn voorkeur zou toch zijn in orgaan klonen te investeren ipv in draagbare kunstnieren.
Mwah, ik heb m'n twijfels; de kunstnier bestaat al sinds de jaren 40. En er is nog steeds geen draagbaar formaat plus dat ze nog minstens tien jaar voor de ontwikkeling uittrekken.

Stamceltherapie is vrij nieuw en al heel ver in ontwikkeling. Muizen onderzoek is succesvol en er zijn al mensen met een stamcel blaas. Daarbij zou stamcel-transplantatie wel veel geld opleveren, alleen niet voor de farmaceutische industrie. Die zullen dus waarschijnlijk ook geen geld in onderzoek naar stamceltherapie steken nee...

Moet me nu gaan klaarmaken voor de 'dia-voorstelling". Ajuus.
pi_102328732
Even een bericht van de stichting 2miljoenhandtekeningen.nl (van februari dit jaar)

Minister Schippers blijft goed bedoeld water naar de zee dragen.
Stichting 2 Miljoen Handtekeningen betreurt de beslissing van Minister Schippers die voornemens is vast te houden aan het huidige donorbeleid.

Dat een minister blij is met 233.000 extra registraties vindt de stichting opmerkelijk. Niet alleen besteedde het ministerie enkele miljoenen aan deze campagne, waaraan vele bekende Nederlanders meededen, het aantal registraties in het donorregister nam nauwelijks toe, terwijl de wachtlijsten dat wel deden. Van 7,7 miljoen niet-geregistreerde Nederlanders is onbekend wat zij willen: wel of geen donor zijn. Volgens de minister zijn nu 5,5 miljoen mensen geregistreerd. Indien er in de komende jaren met dezelfde intentie en miljoenen euro's wordt doorgegaan duurt het nog een eeuwigheid om meer mensen wel dan niet geregistreerd te krijgen.

Dit moet voor een liberale minister om twee redenen niet wenselijk zijn. In eerste instantie moet het uitgangspunt zijn dat de meeste Nederlanders zelf bewust de keuze maken (zelfbeschikking). Zolang mensen zich niet registreren, moeten in de huidige WET nabestaanden de donatiebeslissing op een zeer moeilijk moment nemen. Nu een ruime meerderheid dat al jaren dus niet doet, kan niet alleen geconcludeerd worden dat de huidige wet op orgaandonatie niet effectief gebleken maar dat er dus ook eigenlijk geen sprake is van zelfbeschikking. Immers wanneer de wens van de overledene onbekend is beslissen de nabestaanden en hopelijk in lijn met de wens van de overledene.

Als tweede reden is het aantal registraties in het donorregister de afgelopen 10 jaar tussen de 100.000 en 200.000 per jaar gestegen. Dit komt doordat de Nederlandse bevolking nog steeds groeit, het aanschrijven van mensen die 18 zijn geworden of zijn genaturaliseerd tot Nederlander. Hiernaast zijn er vele acties van de gezondheidsfondsen zoals de Nierstichting. Het is dan ook een illusie dat alleen voortzetting van een campagne ooit zal resulteren in dat een meerderheid zelf de keuze actief vastlegt. Minister Schippers blijft zo dus goed bedoeld water naar de zee dragen.

Om dit moment ligt er naast de brief van de minister de burger petitie van de Stichting 2 Miljoen Handtekeningen ( http://tinyurl.com/2MH-petitie ). De stichting heeft met ruim 48.000 handtekeningen op 7 december de Tweede Kamer verzocht actieve donorregistratie in te voeren. Het burgerinitiatief roept dan ook de Tweede Kamer op snel een debat over dit onderwerp in te plannen. Actieve donorregistratie zal zorgen voor normverandering en ertoe leiden dat mensen zelfbewust een afweging zullen maken en zelf hun verantwoordelijkheid zullen nemen, zodat uiteindelijk het noodzakelijk aantal donaties zal toenemen. Er sterven immers ongeveer 200 mensen per jaar op de wachtlijst.

In februari 2010 werd een motie voor invoer van ADR van de SP afgewezen tijdens een spoeddebat. De toenmalige regering vond dat het onderwerp niet in een spoeddebat kon worden afgehandeld en was voornemens verdere onderzoeken naar wetssystemen af te wachten. Die zijn er niet gekomen. Minister Schippers gaat nu voorbij aan het momentum van dat debat - direct daarna viel het kabinet over Uruzgan -, onderzoeken die inmiddels ook hebben aangetoond dat ADR internationaal juist wèl tot betere resultaten leidt, en het resultaat van de burgerpetitie.

Vicevoorzitter Menno Loos van de stichting 2MH: "Een schipper weet dat het verstandig is om een nieuwe koers in te zetten als je niet vooruit komt. In de afgelopen vijf jaar zijn de wachtlijsten niet afgenomen, is het aantal donorregistraties ten opzichte van de Nederlandse bevolking gelijk gebleven, en het aantal werkelijke donaties is nauwelijks toegenomen. Dit ondanks dat het ministerie van VWS en alle grote gezondheidsfondsen enkele miljoenen hebben gestoken in de Nederland zegt Ja campagne, effectievere ziekenhuisprocedures en donatie bij leven. Hoe kan minister Schippers zeggen dat die campagne een succes is?"
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 02:57:33 #143
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_102575480
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:28 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Mwah, ik heb m'n twijfels; de kunstnier bestaat al sinds de jaren 40. En er is nog steeds geen draagbaar formaat plus dat ze nog minstens tien jaar voor de ontwikkeling uittrekken.

Stamceltherapie is vrij nieuw en al heel ver in ontwikkeling. Muizen onderzoek is succesvol en er zijn al mensen met een stamcel blaas. Daarbij zou stamcel-transplantatie wel veel geld opleveren, alleen niet voor de farmaceutische industrie. Die zullen dus waarschijnlijk ook geen geld in onderzoek naar stamceltherapie steken nee...

Moet me nu gaan klaarmaken voor de 'dia-voorstelling". Ajuus.
Niet om je hoop aan diggelen te trappen, maar een blaas, is in principe niks anders dan een "simpele" kweek om een ballon, een blaas voldoet al als hij kan rekken.
Verder geven mensen vaak het "oor op die muis" aan als voorbeeld van het in virto kweken, maar het oor is puur bedoeld om dmv plastische chirurgie patiënten een beter uiterlijk te geven, het is niet functioneel.

Een nier bestaat uit ingewikkelde systemen, een nieuwe nier groeien zal zeer moeilijk worden. Het toedienen van (donor)stamcellen in een beschadigd orgaan zal zich waarschijnlijk eerder ontwikkelen, aangezien de meeste stamcellen zich dan gaan differentiëren door de reeds aanwezige cellen.

Zelf zou ik mijn geld inzetten op de draagbare of zelfs de implanteerbare kunstnier (:
pi_102577443
http://niernieuws.nl/?artid=4579&cat=ln&all=yes&maand=2011-09
quote:
Duitse kinderen gaan draagbare kunstnier testen
Lees voor | Verstuur | Druk af
Door Jeroen van Setten

De nieuwe kunstnier past in een
handtas. Bekijk ook de video
Het heeft iets langer geduurd dan de bedoeling was, maar nu is het dan toch bijna zover. De eerste klinische tests van een draagbaar dialysesysteem gaan van start. Onder meer bij kinderen in Duitsland.
Het systeem van de firma AWAK, is een vorm van peritoneale dialyse waarbij veel minder vocht nodig is dan bij de traditionele methode. Dat maakt het geheel vrij eenvoudig draagbaar in een tas die niet veel groter is dan een ruime damestas. De naam AWAK staat voor 'Automated, Wearable, Artificial Kidney'.
De directeur van het Singaporese AWAK, Gordon Ku, was gefrustreerd dat hij in zijn carrière van 41 jaar als nefroloog geen of nauwelijks vooruitgang zag in de ontwikkeling van de basis van dialyseapparatuur. Vooral de matige vooruitgang in de verkleining van de machines stak Ku. Hij was in 2007 een van de oprichters van AWAK Technologies, een bedrijf met als enig doel het ontwikkeling van een draagbare kunstnier.
Samen met wetenschappers uit Amerika en Israël ontwikkelde Ku's bedrijf een systeem om met veel minder vloeistof toch buikdialyse aan te kunnen bieden. De vloeistof wordt in het nieuwe apparaat meerdere malen gebruikt en tussentijds gereinigd. De Awak gebruikt 750 milliliter vloeistof-oplossing en een speciale reinigingscartridge die drie keer per dag moet worden verwisseld.
Er wordt steeds 250 ml vloeistof uit de buikholte gepompt, de overige 500 blijft achter. Die 250 ml wordt eerst langs de reinigingscartridge geleid, en vervolgens weer aangevuld met onder andere glucose, zodat het voor hergebruik geschikt is. De vloeistof zelf hoeft maar eens per maand te worden vervangen. Ter vergelijking, er is 8 tot 10 liter per dag nodig voor de traditionele peritoneale dialyse en 120 liter voor een vier uur durende hemodialysesessie.
Andere bedrijven werken ook aan draagbare kunstnieren, maar dat gaat vrijwel altijd om hemodialyse en geen van die bedrijven heeft het zover gebracht als AWAK, dat nu dus aan klinische proeven toe is. De tests vinden plaats in Singapore, de VS en Duitsland. In het kinderziekenhuis in Tübingen, verbonden aan de Eberhard Karls universiteit, zullen de eerste proeven in Europa plaatsvinden.
De bedoeling van AWAK is om in Azië, Amerika en Europa tegelijkertijd certificering voor de nieuwe machine te verkrijgen.
pi_102601320
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:57 schreef luciferist het volgende:
Niet om je hoop aan diggelen te trappen, maar een blaas, is in principe niks anders dan een "simpele" kweek om een ballon, een blaas voldoet al als hij kan rekken.
Verder geven mensen vaak het "oor op die muis" aan als voorbeeld van het in virto kweken, maar het oor is puur bedoeld om dmv plastische chirurgie patiënten een beter uiterlijk te geven, het is niet functioneel.
Een nier bestaat uit ingewikkelde systemen, een nieuwe nier groeien zal zeer moeilijk worden. Het toedienen van (donor)stamcellen in een beschadigd orgaan zal zich waarschijnlijk eerder ontwikkelen, aangezien de meeste stamcellen zich dan gaan differentiëren door de reeds aanwezige cellen.
Zelf zou ik mijn geld inzetten op de draagbare of zelfs de implanteerbare kunstnier (:
Darling! Jij hier?! Nice. ;)

Dat de blaas een lege zak is, en daardoor makkelijker te fabriceren is, snap ik.
Maar de nier die op dezelfde wijze (als in het artikel wat ik heb gepost op pagina 1, moet je echt even lezen!! Jij al helemaal!) als de blaas is verkregen, vangt niet alleen -zoals de kunstnier doet- de bloedzuivering op, maar naast het opvangen van de bloedzuivering, vangt het ook de hormonale werking van een echte gezonde nier op!!!

De op deze wijze verkregen nier is momenteel nog niet implanteerbaar, maar wel al draagbaar, en ik geloof dat dat implanteer-stapje snel zal gaan, aangezien de hele techniek met stamcellen zich ontzettend snel ontwikkeld, veel sneller dan de dialyse kunstnier tot nu toe is gegaan...

Het toedienen van (donor)stamcellen in een beschadigd orgaan zal zich waarschijnlijk eerder ontwikkelen, aangezien de meeste stamcellen zich dan gaan differentiëren door de reeds aanwezige cellen.

Dit zie ik ook als goede ontwikkeling/oplossing, wat ik eerder al zeg over de longen van CFmuizen die bij injecteren van gezonde stamcellen gingen herstellen. (ik ga er gemakshalve vanuit dat je topic niertje gezocht 1 tm 3 niet helemaal hebt doorgelezen, hehe) De gestripte varkensnier uit het artikel op pagina 1 (van dit deel vh topic) wordt op deze wijze ook geinjecteerd met je eigen menselijke stamcellen en "herstelt" dan op dezelfde wijze als die jij hierboven omschrijft. Daarbij herkent je lichaam je eigen stamcellen en is het probleem van afstoting hierna ook verleden tijd. Die medicijnen tegen afstoting zijn natuurlijk ook niet je-van-het...
pi_102601366
quote:
mooie ontwikkeling, maar niets voor mij. Ik mag geen buikspoeling krijgen en zit dus vast aan hemodialyse. Daarbij lijkt het me dus ook helemaal niks dat je iets met je meedraagt wat met een openverbinding in je lichaam aan elkaar is verbonden... Onhandig, infectiegevaar, zwaar tillen en gewoon niet mijn ding. (moet mijn mobiele telefoon al zo vaak opladen... :P)
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:53:09 #147
137949 Disana
pi_102975911
Van 17 t/m 24 oktober is het donorweek.

Van maandag 17 tot en met zondag 23 oktober staat Nederland in het teken van orgaan- en weefseldonatie. In de Donorweek vraagt iedereen een ander of hij al geregistreerd staat als donor, ja of nee. Het tekort aan orgaandonoren kunnen we tenslotte alleen samen oplossen.

Tijdens de Donorweek wordt Nederland dagelijks op een oorspronkelijke manier, digitaal of op straat, met het belang van donorregistratie geconfronteerd. Overal vinden acties plaats: groot of klein.

In ziekenhuizen
De Nederlandse ziekenhuizen dragen hun steentje bij en besteden aandacht aan het onderwerp met een stand of een actie.

In de bibliotheek en op het gemeentehuis
Alle bibliotheken besteden in oktober, november en december aandacht aan donorregistratie met advertenties op de uitleenbewijzen. Ook zijn donorregistratieformulieren de komende maanden via bibliotheken beschikbaar. Een aantal gemeenten heeft extra campagnespullen en donorforrmulieren besteld zodat ze tijdens de Donorweek voldoende materiaal in huis hebben.

School
Nederlandse scholieren worden met de actie JaofNee@School opgeroepen om rondom de Donorweek een actie over orgaandonatie op hun eigen school te organiseren en zo het onderwerp bespreekbaar te maken.

http://www.donorvoorlicht(...)aritem=534&vartype=1
pi_102985616
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:53 schreef Disana het volgende:
Van 17 t/m 24 oktober is het donorweek.

Van maandag 17 tot en met zondag 23 oktober staat Nederland in het teken van orgaan- en weefseldonatie. In de Donorweek vraagt iedereen een ander of hij al geregistreerd staat als donor, ja of nee. Het tekort aan orgaandonoren kunnen we tenslotte alleen samen oplossen.

Tijdens de Donorweek wordt Nederland dagelijks op een oorspronkelijke manier, digitaal of op straat, met het belang van donorregistratie geconfronteerd. Overal vinden acties plaats: groot of klein.

In ziekenhuizen
De Nederlandse ziekenhuizen dragen hun steentje bij en besteden aandacht aan het onderwerp met een stand of een actie.

In de bibliotheek en op het gemeentehuis
Alle bibliotheken besteden in oktober, november en december aandacht aan donorregistratie met advertenties op de uitleenbewijzen. Ook zijn donorregistratieformulieren de komende maanden via bibliotheken beschikbaar. Een aantal gemeenten heeft extra campagnespullen en donorforrmulieren besteld zodat ze tijdens de Donorweek voldoende materiaal in huis hebben.

School
Nederlandse scholieren worden met de actie JaofNee@School opgeroepen om rondom de Donorweek een actie over orgaandonatie op hun eigen school te organiseren en zo het onderwerp bespreekbaar te maken.

http://www.donorvoorlicht(...)aritem=534&vartype=1
Goede post dit! Ik wist het niet... *oops* Ben benieuwd of het ons om de oren gaat vliegen die week.

ps: Dit topic is een beetje doodgebloed, maar ik gelukkig nog lang niet ;)
pi_102986103
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 01:00 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Goede post dit! Ik wist het niet... *oops* Ben benieuwd of het ons om de oren gaat vliegen die week.

ik volg het nog steeds en zag vandaag dus dak nog iets terug moet lezen over maakbare organen. blijft een goed topic. hopelijk krijg je rap een nieuw niertje zodat je weer vol zelfstandig over de wereld kan tieren ^O^
pi_102988507
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 01:00 schreef Luna3 het volgende:

Gelukkig maar Luna, is die shunt nou goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')