In mijn ogen vergeet hij toch echt iets. Maar dat is persoonlijke smaak. Even een klein schopje door de kaas heen in de vorm van een paar plakjes jalapeno.quote:
Ik kan inmiddels wel begrijpen waarom. En ik weet nu ook waarom je een kuiltje moet maken in het midden. De hamburgers waren zeker 50% gekrompen en daardoor wss ook bol gaan staan. Het begon me op een gegeven moment ook te spetteren in die pan, dus ik neem aan dat het gehakt vol zat met water.quote:
Dit zo ongeveer met als enige toevoeging een gebakken ei er op.quote:Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef MonkNL het volgende:
Ik maak mijn eigen versie van de burger. Broodjes van de turk, lekker stukje tartaar of vet rundergehakt. Tartaar vind ik persoonlijk het lekkerst met zout/peper en wat Cajun kruiden. Grillen op een houtskool bbq en anders in de grill pan. Slice tomaat erop en kaas en kaas laten smelten. Blaadje sla, stukje ugurk, whiskey saus en een stukje uitgebakken bacon! En wat fijn gesneden rode ui.
Does not compute.quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:13 schreef blow... het volgende:
Gefeliciteerd. Ik sta om kwart over 11 hamburgers te bakken ipv te slapen omdat ik moe ben
Je proeft je rauwe gehakt?quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:53 schreef etiket het volgende:
Zelfgemaakte hamburgers rulen in elk geval boven de kartonnen versies die de supermarkten aanbieden...
Ik gooi er altijd ui en kaas (en flink wat kruiden) door het gehakt (en een oude pistolet en melk als ik die nog heb liggen)
En regelmatig proeven Dikwijls blijft er maar 3/4 van het gehaktmengsel over vooraleer ik begin te bakken....
In dit originele youtube-filmpje worden er zo op een goedkope manier keisimpel (ietofwat) gezonde hamburgers gebakken:
Die kat op't einde
als er rauw geen smaak aan zit dan zit er toch ook geen smaak aan gebakken (als je puur naar het vlees kijkt)quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:23 schreef Bravebart het volgende:
Lijkt me sterk dat je dat rauw kan beoordelen, aagezien gebakken gehakt echt totaal anders smaakt dan rauwe gehakt
Ja dat lijkt me evident, maar andersom lijkt me dat niet per se waarquote:Op dinsdag 12 november 2013 01:35 schreef Friday12 het volgende:
[..]
als er rauw geen smaak aan zit dan zit er toch ook geen smaak aan gebakken (als je puur naar het vlees kijkt)
Waarom? Dat deed ik vroeger altijd al als mijn moeder gehaktballen maaktequote:
Dit ja varkensvlees eet ik echt niet rauwquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:56 schreef blij_ei het volgende:
Ik proef ook rauw mijn gehakt. Zo kom ik ook tot de juiste smaak. Moet het wel rundergehakt zijn. Met half om half ben ik wat huiveriger!
De Burgerijquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:35 schreef longinus het volgende:
Ik als echte burger fanaat gruwel bij de gedachte een hamburger in de super te kopen, Supermarkt slagers zijn maar wat bedroevend in hun vlees.
Zelf maken is altijd beter en ik koop het vlees bij een goede echte slager die zijn vlees betrekt bij Bio boeren , dit doet echt de smaak ten goede.
Verders struin ik liever naar goede restaurantjes die hamburgers verkopenhet is een hobby geworden.
2 weken geleden bij ellis geweest, prima burgers, de burgerij staat in de top de volgende keer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:39 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
De Burgerij
(Antwerpen, prima tip)
Sowieso omdat het niet werkt, de smaak veranderd totaal. Verder herken ik genoeg aan de geur.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:29 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Waarom? Dat deed ik vroeger altijd al als mijn moeder gehaktballen maakte
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |