http://brontecapital.blog(...)ryone-took-long.htmlquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef JimmyJames het volgende:
Over Buffett gesproken:
Buffett To Buy $5 Billion In Preferred Stock In Bank Of America
Korte samenvatting van het artikel: ik koop omdat de bank niet kapot kan omdat ie TBTF is.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:41 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
http://brontecapital.blog(...)ryone-took-long.html
Anders is het FUBAR bedoel je?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:47 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Korte samenvatting van het artikel: ik koop omdat de bank niet kapot kan omdat ie TBTF is.
Wordt ook al weer tegengesproken door Duitse bobo's.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:21 schreef Blandigan het volgende:
Gerucht over een short selling ban in Duitsland
Als je dit plaatje ziet zitten we historisch gezien nog vrij hoog.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:06 schreef SeLang het volgende:
Plaatjes liepen 2 maanden achter wegens vakantie, nu updated (niet dat het veel uitmaakt, al is het wel ietsje verbeterd....)
[ afbeelding ]
Non-event en ingecalculeerdquote:
Dan was die deal met GS toch wel beter toen hij 10% dividend kreeg ipv van 6% nu. Je zou verwachten dat Buffett er niet zijn hand voor zou omdraaien maar het tegendeel blijkt maar weer.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef JimmyJames het volgende:
Over Buffett gesproken:
Buffett To Buy $5 Billion In Preferred Stock In Bank Of America
Zeker. Iedereen is welkom in het warme gokpaleis van de beurs.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:34 schreef Neraice het volgende:
Is dit het topic om als absolute noob advies te vragen?
Half 3 de Q2 gdp data, die al steeds naar beneden worden bijgesteld. 5 voor 4 cijfers over consumentenvertrouwen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:54 schreef Doodloper het volgende:
[..]
[..]
Iemand een idee hoe laat die in onze tijd is?
Zoiets zal me inderdaad niks verbazen omdat de FED toch "iets" moet doen om niet volledig impotent te lijken. En mogelijk veroorzaakt dat dan ook weer even een rally op de aandelenmarkt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:33 schreef Blandigan het volgende:
Het meest genoemde waarschijnlijke Bernanke scenario wat ik op internet kan vinden is OT2 (operation twist 2) Waarbij de bond butterfly 2-10-30 zodanig wordt gemanipuleerd dat de rente van de 10 en 30 jaar bonds gelijk, stabiel, en zo laag mogelijk wordt gehouden.
Ik vond de tabjes als je doorklikt eigenlijk nog interessanter:) Die van de beste wereldbanken bijvoorbeeld, met in mijn ogen toch een aantal zwakke broeders...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:49 schreef jaco het volgende:
Over Ben Bernanke gesproken ....
Global Finance Magazine heeft alle belangrijke centrale bankiers een cijfer gegeven. Bernanke krijgt een C: oftewel een mager zesje. Winnaars zijn o.a. de centrale bankiers van Philipijnen en Taiwan ...
http://www.gfmag.com/tool(...)al-bankers-2011.html
een vermogensbelasting dus. dat hebben we al in nederland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:39 schreef Blandigan het volgende:
Ik denk ook dat de FED uitsluitend kan zorgen voor een korte-termijn effect.
Ik zag op youtube een professor in economics pleiten voor een systeem dat terug zou gaan naar de roots en uitgaat van belastingheffen op de economic rent, dus op alle surplus die wordt verdiend zonder dat er assets tegenover staan.
Voordelen volgens hem: geen huizenbubble want asset prijzen blijven nagenoeg constant. Lonen kunnen aanzienlijk naar beneden. Betere verdeling van welvaart.
Het klinkt eigenlijk zo simpel en als het dat ook is, dan vraag ik me af waarom hier niet voor is gekozen. Oftewel, waar zit de adder onder het gras.
Merkwaardig dat Mervyn King (UK) nog een B heeft. Die heeft nog nooit z'n inflatietarget gehaald. En dan heb ik het niet over 0,1% mis maar gewoon een CPI inflatie die het dubbele is van de target!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:49 schreef jaco het volgende:
Over Ben Bernanke gesproken ....
Global Finance Magazine heeft alle belangrijke centrale bankiers een cijfer gegeven. Bernanke krijgt een C: oftewel een mager zesje. Winnaars zijn o.a. de centrale bankiers van Philipijnen en Taiwan ...
http://www.gfmag.com/tool(...)al-bankers-2011.html
Ja dan gaat iedereen geld verstoppen in andre landenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:19 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
een vermogensbelasting dus. dat hebben we al in nederland.
Er zijn toch zat websites waar je een manual voor datastream kunt vinden?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:58 schreef mister_popcorn het volgende:
een vraag tussendoor:
Waar ik werk hebben we een Reuter terminal, maar heb de indruk dat we er bij lange na niet uithalen wat erin zit. Heb snel gekeken op amazon. maar wordt er niet echt wijzer van, dus vandaar hier de vraag: is er een handig boekwerkje, a la Reuters for dummies, om de basis plus n beetje op een overzichtelijke manier onder de knie te krijgen?
Bvd!
Yep, net op RTLZ: Geen QE3, althans... Voorlopig, in september kijken we verderquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:07 schreef Blandigan het volgende:
Weer vuurwerk op de beurzen....heeft Ben al een wind gelaten?
Ja, geen QE3 voorlopig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:07 schreef Blandigan het volgende:
Weer vuurwerk op de beurzen....heeft Ben al een wind gelaten?
-2% maar, valt mee... Zeker als je het vergelijkt met INGquote:
Je was gewoon te laat.quote:
Voor 6 eurootjes ben ik toch altijd spekkoper van dit prachtaandeel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
-2% maar, valt mee... Zeker als je het vergelijkt met ING
Ninja edit
Nee hoor, ik zag het langskomenquote:
Maar je postte het niet.quote:
Ik postte het toen het op 269.99 stond, of 269.90, veel negens iig.quote:Jij was te laat
Mij nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:27 schreef Blandigan het volgende:
Ik moet zeggen dat helemaal geen actie me toch verbaasd....
You read it here firstquote:Ben is echt impotent.
buy on news. we gaan nu rallyen tot sep 20.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:41 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Iemand een verklaring voor de tussentijdse opleving?
Meer vraag dan aanbod?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:41 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Opmerkelijk. Waarschijnlijk was geen QE al ingecalculeerd en nemen de shorters nu winst.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:41 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Ik vond het ook opmerkelijk, leek mij juist dat toen de AEX onder de 270 zakte er wel weer eens wat stop-losses gehit konden worden. Schijnbaar dus niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Opmerkelijk. Waarschijnlijk was geen QE al ingecalculeerd en nemen de shorters nu winst.
cnbc...walllstreet....did i mention cnbcquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:51 schreef SeLang het volgende:
Was er eigenlijk iemand die wel QE verwachtte?
Ik denk dat veel partijen met cash aan de zijlijn stonden in afwachting van. Nu er verder niets te melden valt komt de drang om te handelen boven drijven.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:06 schreef LXIV het volgende:
Kijk nu naar het nieuws waarop de koers hersteld:
1) Finland blijft bij eis onderpand
2) Econ groei VS lager dan verwacht
3) Geen QE-3
Blijkbaar wil de markt omhoog en vindt zij het wel mooi genoeg zo. Ik weet het anders niet.
De markt is sowieso onvoorspelbaar (ook al zullen er best ergens een paar quants zijn die een kleine edge hebben gevonden).quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:06 schreef LXIV het volgende:
Kijk nu naar het nieuws waarop de koers hersteld:
1) Finland blijft bij eis onderpand
2) Econ groei VS lager dan verwacht
3) Geen QE-3
Blijkbaar wil de markt omhoog en vindt zij het wel mooi genoeg zo. Ik weet het anders niet.
"Cash aan de zijlijn" is onzin. Er staat altijd evenveel cash aan de zijlijn. Degene die zojuist kocht heeft z'n cash nu uitgegeven en degene van wie hij kocht heeft nu zijn cash "aan de zijlijn".quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:10 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Ik denk dat veel partijen met cash aan de zijlijn stonden in afwachting van. Nu er verder niets te melden valt komt de drang om te handelen boven drijven.
En de transactie heeft de beurzen hoger gezet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
"Cash aan de zijlijn" is onzin. Er staat altijd evenveel cash aan de zijlijn. Degene die zojuist kocht heeft z'n cash nu uitgegeven en degene van wie hij kocht heeft nu zijn cash "aan de zijlijn".
We gebruiken trader, v3 geloof ik, geen datastream.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er zijn toch zat websites waar je een manual voor datastream kunt vinden?
Zat. De meeste boekjes worden trouwens ook geschreven door traders. Je mag zelf bedenken waarom dat zo is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:38 schreef mister_popcorn het volgende:
Enig idee of er voor trader iets leuks te vinden is op bijv. amazon?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:47 schreef Arkai het volgende:
[..]
Zat. De meeste boekjes worden trouwens ook geschreven door traders. Je mag zelf bedenken waarom dat zo is.
quote:Zo stond de AEX in Amsterdam even
op een verlies van drie procent.
Maar daarna trok de handel toch weer
aan.Dat had te maken met de mededeling
van Bernanke dat de Fed volgende maand
niet een dag maar twee dagen zal praten
over mogelijke steun aan de economie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |