Ik zit nu weer in de drukke periode met aanvragen en over 1,5 maand is de eerste klant weer in Argentinie waarna het druk blijft tot maart, dus voorlopig ook geen tijd voor Bolivia, Chili of Brazilie (betrekkelijk dicht bij huis) of wat verder weg. Heb nog genoeg mijlen met LAN om bijvoorbeeld ´gratis´ naar Colombia, Venezuela of Peru te gaan, maar ja...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En reisjes binnen Zuid Amerika flipsen?
Weinig voetballen trouwens afgelopen zondagochtend op kantoor. Was gewoon druk bezig! Maar het dochtertje van een collega die langs kwam, was er wel blij mee.
Volgens mij kun je alleen maar een zakenvisum voor SA krijgenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:43 schreef Individual het volgende:
Voor SA moet ik trouwens eerst een 2e paspoort aanvragen. Had ik al bijna gedaan voor UAE, maar die versoepelden hun regels dus hoefte het niet meer.
Kunnen vrienden die er zitten je uitnodigen? Hoe moeilijk is het?
Op het visumburo stond volgens mij dat toeristenvisa niet afgegeven worden. Alleen voor de Hadj zijn er uitzonderingen, maar die krijg je weer alleen via je eigen moskee in samenwerking met de Arabische ambassade. Afijn, als je niet naar Memma en medina mag heeft het verder weinig nut om naar Saudi-Arabië te gaan natuurlijk. Alhoewel je er natuurlijk nog wel super kunt duikenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:04 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, er zijn tegenwoordig ook mondjesmaat groepsreizen. Die zijn alleen achterlijk duur (10k of zo).
En dan nog, de belangrijkste plekken - Mekka en Medina - blijven helaas hoe dan ook off limits.
Lekker bezigquote:Beste Blik,
Ik heb je CV doorgestuurt naar de projectmanager, het project is overigens niet in Dubai maar in Saudi Arabië.
Groet,
je favoriete staffingmanager
Google vindt allerlei dingen over wel of niet afgeven van visa. Ik vond in ieder geval dat deze reis nog steeds wordt aangeboden. Wel $ 3.660 voor een week en da's nog exclusief je heen- en terugvlucht.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Op het visumburo stond volgens mij dat toeristenvisa niet afgegeven worden. Alleen voor de Hadj zijn er uitzonderingen, maar die krijg je weer alleen via je eigen moskee in samenwerking met de Arabische ambassade. Afijn, als je niet naar Memma en medina mag heeft het verder weinig nut om naar Saudi-Arabië te gaan natuurlijk. Alhoewel je er natuurlijk nog wel super kunt duiken
Duur geintje als ik het zo lees. En dan bieden ze ook nog een vervolgreis aan naar Irak (Koerdistan)...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Google vindt allerlei dingen over wel of niet afgeven van visa. Ik vond in ieder geval dat deze reis nog steeds wordt aangeboden. Wel $ 3.660 voor een week en da's nog exclusief je heen- en terugvlucht.
Klinkt beter dan mijn baan. Ik mag naar Rotterdam Centrum, Rotterdam Alexander en Zoetermeer.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:14 schreef Blik het volgende:
Het mooie van die opdracht in Saudi-Arabië is ook nog dat mijn baas eerst zei dat het in Dubai was, daar heb ik oorspronkelijk ja op gezegd. Maar toen zei de dame die over staffing gaat:
[..]
Lekker bezig
Dat is nogal een verschil zeg!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:14 schreef Blik het volgende:
Het mooie van die opdracht in Saudi-Arabië is ook nog dat mijn baas eerst zei dat het in Dubai was, daar heb ik oorspronkelijk ja op gezegd. Maar toen zei de dame die over staffing gaat:
[..]
Lekker bezig
Balen, Goaxing! Wat voor studie doe jij eigenlijk?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:00 schreef Gaoxing het volgende:
Ik denk dat wij Luang Prabang maar moeten gaan schrappen. Er rust gewoon geen zegen op: in april zijn we heen gevlogen, gekeerd en teruggevlogen omdat er geen zicht was en de piloot geen landing aandurfde. Dus gepland om in oktober te gaan, net m'n studieschema gekregen, snel naast de vakanties van de kinderen gelegd...... en totaal geen tijdPotdorie
Onderwijskunde, aan een Australische universiteit, en dan online.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Balen, Goaxing! Wat voor studie doe jij eigenlijk?
Nee, mn andere been.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:58 schreef Gaoxing het volgende:
Aw, jammer HPKW. Pijn rond de breuk? En hoe gaat het met je looptraining?
quote:Op donderdag 8 september 2011 22:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
http://www.wanderlust.co.(...)nts-thomas-cook-abta
Intrigerend lijstje!
Waar is Hik, om te pleiten voor een examen voordat je een paspoort krijgt?
quote:A tourist at a top African Game Lodge over looking a water hole, who spotted a visibly aroused elephant, complained that the sight of this rampant beast ruined his honeymoon by making him feel "inadequate"
quote:15. "The brochure stated: 'No hairdressers at the accommodation’. We’re trainee hairdressers - will we be OK staying there?"
Doet me denken aan degene die ik gisteren sprak: een Amerikaanse, 'straight from the farm' in Georgia, zoals ze het zelf zegt, die vorig jaar als expat hier aankwam. Zelden iemand zo verdwaasd gezien. Ze beaamde dat gisteren - het gaat inmiddels een stuk beter - maar we moesten lachen toen we eraan terug dachten en ze riep: "maar ik had niet eens een paspoort!".quote:Op donderdag 8 september 2011 22:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Waar is Hik, om te pleiten voor een examen voordat je een paspoort krijgt?
Zelfde als de afgelopen jaren: eind van het schooljaar zijn we echt wegquote:Op donderdag 1 september 2011 08:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Idd! Heb je er zin in om weer naar Londen te gaanof had wat jou nog langer mogen duren?
Hoe lang zit jij trouwens nog in Bangkok Gao? Is daar al duidelijkheid over?
Spannend!quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:29 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zelfde als de afgelopen jaren: eind van het schooljaar zijn we echt weg
Maar wanneer is het dan vakantietijd?quote:Op woensdag 21 september 2011 07:44 schreef Blik het volgende:
Vast niet, in de vakantietijd is het volgens mij nog wel rustiger
juli/augustusquote:Op woensdag 21 september 2011 08:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Maar wanneer is het dan vakantietijd?
Volgens mij zitten hier vooral de types die juist niet in die periode op vakantie gaan.quote:Op woensdag 21 september 2011 08:05 schreef Blik het volgende:
[..]
juli/augustus
Dan zijn over het algemeen toch de meeste mensen op vakantie, ik kan me voorstellen dat het hier dan ook wat rustiger is
Nope, maar je kan wel een ontbijt bijboeken á ¤ 13 p.p. in de 3-sterren hotels. En ¤ 15 in de 4-sterren.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:39 schreef Fogel het volgende:
En het ontbijt is verplicht en kost 49¤?
Staat er niet bij dat het is op basis van 'actiebeschikbaarheid' of zo? Da's volgens mij vrijwel altijd zo bij die vouchers van Fletcher (vergelijkbare vouchers worden aangeboden op veilingsites).quote:Op woensdag 21 september 2011 14:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Zal even op zoek gaan naar de voorwaarden.
Ohoh, ik ben bang dat we het de komende tijd even zonder TTG moeten doen op het forumquote:Op woensdag 21 september 2011 17:56 schreef Thetallguy het volgende:
Net geland vanuit LCY (werk), morgenochtend weer met de trein naar Eindhoven om op het vliegtuig naar Belgrado (privé) te stappen. Ik vind september/oktober ook meer vakantietijd dan juli/augustus. Kan je het echte hoogseizoen nog een beetje ontwijken
Ik ben helaas gebonden aan juli/augustus, mijn vriendin werkt in het onderwijsquote:Op woensdag 21 september 2011 17:56 schreef Thetallguy het volgende:
Net geland vanuit LCY (werk), morgenochtend weer met de trein naar Eindhoven om op het vliegtuig naar Belgrado (privé) te stappen. Ik vind september/oktober ook meer vakantietijd dan juli/augustus. Kan je het echte hoogseizoen nog een beetje ontwijken
En hij was verward omdat hij op Schiphol stond, terwijl hij naar Eindhoven had gemoeten?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:59 schreef flipsen het volgende:
Ohoh, ik ben bang dat we het de komende tijd even zonder TTG moeten doen op het forum![]()
Verwarde man bedreigt reizigers op Schiphol
de roze vliegtuigen komen niet op Schiphol dus ik was idd op Eindhoven vandaagquote:Op donderdag 22 september 2011 12:59 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ohoh, ik ben bang dat we het de komende tijd even zonder TTG moeten doen op het forum![]()
Verwarde man bedreigt reizigers op Schiphol
Leuk cadeautje idd! Giovanca is niet alleen een goede zangeres, maar ook een leuk mens.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:35 schreef k_man het volgende:
Geinig; kom je terug van je werk, blijkt Giovanca een concertje te doen op het station.
Vanavond was het Chagall. De zangeres dus, niet de schilder (die is al een paar jaar dood). Was goed!quote:Op donderdag 22 september 2011 20:35 schreef k_man het volgende:
Geinig; kom je terug van je werk, blijkt Giovanca een concertje te doen op het station.
Oh is leuk ja.quote:Op vrijdag 23 september 2011 20:44 schreef k_man het volgende:
Vanavond was het Chagall. De zangeres dus, niet de schilder (die is al een paar jaar dood). Was goed!![]()
Voor wie haar niet kent;
Niets gemist dus toen ik in Noord Ierland, Schotland, Engeland, Duitsland en Bulgarije was dusquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:32 schreef flipsen het volgende:
Oei, 11 dagen niet gepost in deze slowchat, is dat een nieuw record
Alle grote touroperators vliegen inderdaad weer naar Israel. Zowel voor de zon- en strandvakanties als de groepsrondreizen. Beetje jammer dat alle buurlanden extreme visumkosten hebben geintroduceerd voor iedereen die via Israel reist, waardoor rondreizen door Egypte/Jordanië/Israel niet echt mogelijk is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 20:47 schreef k_man het volgende:
Toen bleek echter dat er opeens ook weer reizen naar Israel georganiseerd worden. Aangezien ik daar altijd al eens heen wilde, heb ik die kans direct aangegrepen. Je weet immers maar nooit wanneer de hel daar weer los breekt.
Nimmer! Dat is de saaie financiële tak van auditing. Ik doe aan het extreem sexy operational auditing.quote:
Kan een mod deze post even verplaatsen naar het juiste topic?quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:01 schreef UIO_AMS het volgende:
Dag 1: We gingen naar het vliegveld, werden uitgezwaaid door Skaai, stapten in het vliegtuig naar Londen, stapten daar over in het vliegtuig naar Seattle, pikten daar onze knaloranje cabrio op, reden naar Hotel Panama in de oude Japanse wijk, checkten in, liepen naar het centrum en bestelden hotwings (gedobbeld) in een sportsbar (eerder gedobbeld), waarna we terugkeerden naar het hotel voor een goede nachtrust.
Het is op zaterdag, kaartjes zijn nog geen 50 euro, ik zie mogelijkheden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:19 schreef UIO_AMS het volgende:
October 8th, 2011: Antony and the Johnsons with the KORK Orchestra, Trondheim, Norway at UKA Festival.
Als ik toch eens in Trondheim woonde.
Naja, op de waterfiets schijnt dat te doen te zijn.....quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het is op zaterdag, kaartjes zijn nog geen 50 euro, ik zie mogelijkheden.
Het is dat ik zaterdag in Londen zit, anders had ik overwogen te gaan.![]()
Neejoh! Zaterdag vertrek, maandagochtend vroeg terug, kost maar 282 euro bij KLM.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:37 schreef UIO_AMS het volgende:
De opwelling wordt gelijk de kop ingedrukt met ticketprijzen van rond de ¤ 450 per persoon.
Nou.... ik ga toevallig met de boot!quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:42 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Naja, op de waterfiets schijnt dat te doen te zijn.....
Hoe gaat 't met de benen?
En ze wil geen kinderen?quote:
Vooralsnog niet. Maar dat weet je dus maar nooit met vrouwpersonen.quote:
Costa heeft ook een vriendin. Sinds kort, dat wel. Een maandje of zo voordat we aan ons laatste avontuur begonnen.quote:Of is het nu tot een echte romance gekomen met die balkon-knakker?![]()
Daar is ze pas geleden met een vriendin geweest. Zit nu te kijken naar trendy hotels in Keulen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:43 schreef k_man het volgende:
Ik heb een heerlijk weekend achter de rug in Antwerpen.
Ik kreeg maar 7 hotels met beschikbaarheid voor het komend weekend. Niets onder de ¤ 250 voor twee nachten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:43 schreef Thetallguy het volgende:
Ik heb in Trondheim in een sommarhostel geslapen voor ik meen ¤50/kamer (hoewel dat sommar vast betekent dat het alleen in de zomer open is) en een ander hotelletje in het centrum voor rond de 80-90¤. Valt best mee dus, gaan!
Hotel Santo of Hotel Hopper.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:45 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar is ze pas geleden met een vriendin geweest. Zit nu te kijken naar trendy hotels in Keulen.
Dat Brittania Hotel ziet er prima uit, maar dan ben ik in totaal nog steeds ¤ 900 kwijt om naar een concert in de kou en regen in Trondheim te gaan.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:52 schreef Fogel het volgende:
3 of 4 hotels in het centrum voor twee personen in een tweepersoonskamer voor 2 nachten, inclusief ontbijt voor totaal 1498 NOK.
http://www.coophotellkupp(...)derselect&menuid=600
En nu op naar het vliegveld...
Hoezo 'maar' 69 euro? Ik vloog voor minder dan de helft met Wizz Air.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:47 schreef Thetallguy het volgende:
Retourtje Praag met transavia.com boek je vandaag ook voor maar ¤69 trouwens! geen 14.gif als PI in te stellen op mobiele layout![]()
Zat al te kijken naar Hotel Santo. En het hotel in de watertoren van Keulen.quote:
quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo 'maar' 69 euro? Ik vloog voor minder dan de helft met Wizz Air.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:42 schreef Gaoxing het volgende:
Naja, op de waterfiets schijnt dat te doen te zijn.....
Voor de kenners ben ik dan ook de beste mod van FOK!.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:30 schreef flipsen het volgende:
UIO <...> loopt het topic <...> als een tierelier
Nope!quote:Pics!
Volgens mij staat er een tent in Dødens dal. Zal morgen eens kijken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:14 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat Brittania Hotel ziet er prima uit, maar dan ben ik in totaal nog steeds ¤ 900 kwijt om naar een concert in de kou en regen in Trondheim te gaan.
Bij nader inzien was het 50 euro, inclusief alle toeslagen. Niet minder dan de helft dus. Wel minder.quote:
Kom maar door met de gegevens!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:04 schreef flipsen het volgende:
En over sponsors gesproken:
Wie draagt een vulkaansteentje bij?
quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:30 schreef UIO_AMS het volgende:
Hmm, ik heb nog wat af te leveren in Trondheim.
Ligt een beetje aan jullie interesses en de beschikbare tijd wat je kan doen natuurlijk. Die 20 things van HPKW geven een kleine indruk. Je kan ook het bos in als je dat leuk vind, elanden zoeken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, ik zat naar vrijdag - zondag te kijken.
Maar valt er eigenlijk nog iets anders te beleven in Trondheim?
Kan je geen FOK!korting regelen bij het moederbedrijf?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:06 schreef Thetallguy het volgende:
En de TT is niet voor niets 'met opwellingen op reis', snel boeken dus!
De coop-kaart is waarschijnlijk hetzelfde principe als in Nederland. Je wordt aandeelhouder van COOP dmv zo'n kaart (kost maar iets van 40¤, en die krijg je terug als je de kaart terugstuurt). Als je de kaart laat zien in de COOP winkels, krijg je 1-5% korting, en ze hebben wat andere deals zoals deze met hotels.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Het thuisfront heeft andere plannen voor dit weekend. Plus het is te duur. Maar ik ben n wel geīnteresseerd in die coöp-kaart voor hotels in Scandinavië. Hoe werkt dat? M'n Noors is wat roestig namelijk.
Beetje late reactie, excuus! Maar binnenkort komt er een nieuw topic, wat algemener en niet zo een bedelverhaal, maar waar stiekem toch gebedeld gaat wordenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Kom maar door met de gegevens!
Is goed! 700 euro moet bij elkaar te regelen zijn toch? Zeker als je ziet wat eerdere acties hebben opgebracht op Fok!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Beetje late reactie, excuus! Maar binnenkort komt er een nieuw topic, wat algemener en niet zo een bedelverhaal, maar waar stiekem toch gebedeld gaat wordenKom ik dan met gegevens!
http://www.weather2travel.com/holidayplanner/quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:44 schreef Fogel het volgende:
Toffe tool![]()
Als dat nou gelinked kan worden met aanbiedingen vanaf hier zou het helemaal cool zijn.
In de middag heen, concert meepakken en de 06:15 (ongeveer) vlucht pakken en op tijd duf op je werk verschijnen geen optie?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat ze in Oslo spelen, had ik gezien. Maar de dinsdag is geen optie. Heb al te veel dagen opgenomen dit jaar.
Hahahaha, ik zou het kunnen doen!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de middag heen, concert meepakken en de 06:15 (ongeveer) vlucht pakken en op tijd duf op je werk verschijnen geen optie?
Hoezo dat? (lopen)quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Hahahaha, ik zou het kunnen doen!Behalve dat ik dinsdag waarschijnlijk nog nog niet zo lekker loop.
Ik ga zondag een halve marathon lopen in Londen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hoezo dat? (lopen)
Ik ben eerder dit jaar naar Bergen gevlogen in de middag, concert meegepakt en 's avonds weer teruggevlogen. Was leuk
Als het te veel pijn doet, dan stap ik uit. Zo verstandig ben ik nog wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:32 schreef Fogel het volgende:
Inderdaad wat aan de dure kant ja, Jammer.
Hoop dat de blessure niet erger gaat worden door je marathon.
Geweldig!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik dacht, hij is met zijn vriendin even in beeld als enige blanken tussen een hoop lokalen. Maar nee hoor, alleen hij en zijn vriendin zijn als dansers in de clip te zien..
quote:
Ik heb weleens een reclamefilmpje opgenomen in Peru.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:51 schreef Blik het volgende:
Ik ben in Panama bij één of ander festival geīnterviewd door een televisieploeg, waren de enige toeristen daar op dat festival dus dat vonden ze wel bijzonder.
Helaas nooit teruggezien
Ik kreeg er toen niet echt veel voor, maar ik vond het wel grappig om te doen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 03:22 schreef Gaoxing het volgende:
Reclamefilmpjes zijn hier big business. Er worden er onzettend veel opgenomen, voor allerlei nationaliteiten. Vooral schattige blonde kindjes schijnen er aardig aan te kunnen verdienen (maar nee, dat doen we maar even niet....).
Deze film ook al gezien => http://affr.nl/festival_2011/antwerp_central.html ?quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:43 schreef k_man het volgende:
Ik heb een heerlijk weekend achter de rug in Antwerpen.
Ren ze! Het weer is prima voor rennen vandaag.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zij die zo gaan rennen, groeten u!
Succes!quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hoe is het gegaan? Nieuw pr?quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik denk dat dat een betere tijd is dan 90% van de HTL´ers zou neerzettenquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hehehehe, niet lachen.
3.01.21
Hehe, dat is een goed punt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:03 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een betere tijd is dan 90% van de HTL´ers zou neerzetten
Gaat het weer stortregenen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:53 schreef Gaoxing het volgende:
Zij die gaan zwemmen, groeten u![]()
Vandaag, aangespoord door vele Thai (en lege winkels), toch maar gaan hamsteren. We krijgen een paar spannende dagen....
Ja, behoorlijk. Plus de toenemende ontbossing in het noorden, kanalen die illegaal worden afgesloten (of door afval en andere rotzooi), dat soort dingen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Is het regenseizoen veel heftiger dan normaal?
Woon je hoog genoeg?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:45 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ja, behoorlijk. Plus de toenemende ontbossing in het noorden, kanalen die illegaal worden afgesloten (of door afval en andere rotzooi), dat soort dingen.
De komende paar dagen komt het water uit het noorden, is het hoog tij in de Golf, en regent het. De Thai zijn tamelijk zenuwachtig, dus dat slaat wat over....
Halve marathon toch? Snel rekenwerk zegt me 7 km per uur. Dat is een stevig wandeltempo.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hehehehe, niet lachen.
3.01.21
Ik heb tussen de 9 en 12 mijl ongeveer de helft echt gewandeld. De rest was rustig hardlopen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:03 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Halve marathon toch? Snel rekenwerk zegt me 7 km per uur. Dat is een stevig wandeltempo.Dat kan de volgende keer zeker met een half uur verbeterd worden.
Ik doe het je in ieder geval niet na.
Smoesjes!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb tussen de 9 en 12 mijl ongeveer de helft echt gewandeld. De rest was rustig hardlopen.
Volgende keer gaan we voor een tijd onder de 2:30 en nog liever onder de 2:15. Dan hoop ik ook een normale voorbereiding te hebben. Eentje zonder gebroken enkels en pijnlijke kuitblessures.
Hehehe, ik voorzie nog wat praktische bezwaren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:09 schreef Thetallguy het volgende:
Zal je zien dat ze de volgende keer met zoiets aankomt: http://www.nu.nl/opmerkel(...)rathon-van-baby.html
HPKW is nog maagdquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Hehehe, ik voorzie nog wat praktische bezwaren.
Nogal ja... Tijdens het bijlezen was hij opeens al wegquote:
quote:Op maandag 17 oktober 2011 07:44 schreef Fogel het volgende:
Fakende vrouwen![]()
Ga een paar weken naar Spanje, dan pik je het zo weer op
Alles op Patagonie na lijkt me gewoon goed te bereizen, genoeg reizen om aan te bieden lijkt mequote:Op maandag 17 oktober 2011 15:58 schreef flipsen het volgende:
Ben jij gek, dan kan ik net zo goed gelijk een uitkering aanvragen (in Argentinie, right...). Sowieso boeken mensen een reis naar Argentinië niet last minute maar maanden van tevoren en toen was de vulkaan nog niet uitgebarsten, of nog niet duidelijk dat dit zo lang ging duren. Maar in principe valt het nu ook wel mee, alleen BRC is dicht, op de overige luchthavens wordt over het algemeen zonder problemen gevlogen. Alleen gisteren ging het even mis
Leuk! Zo heb ik oude jaren 80 bussen gezien in Cuba naar oa Rotterdam Zuidplein (en zelfs regelmatig heb genomen). In The Gambia heb ik de een veerpont genomen die vroeger in Zeeland voer. Nu zit ik te denken waar ik nog meer oud NL openbaar vervoer heb gezien.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:15 schreef flipsen het volgende:
Ze hebben nu toch die oude NL wadlopers ingezet op at traject?
Je toetsenbord is kapotquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:46 schreef flipsen het volgende:
@DOM: Mensen willen nou eenmaal naar Patagonie he, het midden en noorden is een stuk minder gewild.
@Indi: Heb in El Calafate eens een NL brandweerwagen gezien, waar ook nog gewoon BRANDWEER op stond. Hier in Bariloche staat er volgens mij ook nog ergens eentje
Ik heb idd wel eens vaker NL voertuigen gezien rond de wereld en volgens mij ook wel eens een brandweerauto idd, maar kan me even niet herinneren waar dat was.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Je hebt ook vast wel eens in een omgebouwd bouwvakkersbusje gezeten in Afrika indi!
quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eens kijken als ik Flip een keer 'toevallig' tegen het lijf loopt of hij dan nog zo bij de hand is
Ik heb jaren terug nog wel eens een talencursus gedaan in Spanje, dus er is nog wel wat basis, alleen is het weggezakt. Nouja, heb nog ruim 5 weken om weer wat basis terug te vinden. Heb al wat boeken gehaald.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:12 schreef Individual het volgende:
De eerste keer in Latijns Amerika had ik een basiskennis Spaans en een klein vertaalcomputertje. Nu kan je zelfs sprekende en luisterende vertalers kopen: http://www.ebay.co.uk/sch(...)t=See-All-Categories de rest komt snel genoeg als je er bent.
Michel Thomas (CD luistercursus) of Rosetta Stone zijn goede cursussen. Mijn basis is er al 10 jaar en komt nooit veel verder. Ik heb ruim 2 maanden om het weer wat op te vijzelen, maar ik heb deze keer weer een persoonlijke vertaler bij me.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik heb jaren terug nog wel eens een talencursus gedaan in Spanje, dus er is nog wel wat basis, alleen is het weggezakt. Nouja, heb nog ruim 5 weken om weer wat basis terug te vinden. Heb al wat boeken gehaald.![]()
Oh help...quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[ afbeelding ]
Bedoel je deze Fogel?
Ah, gelukkig maar.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh help...
Ze hebben gelukkig ook versies voor volwassenen
Triest danquote:
Ik vind het ook bijzonder onwaarschijnlijk dat HPKW überhaupt die mensen iets heeft aangeboden voor de foto. Die HPKW heeft echt niets over voor de medemens.quote:
Blanke gaat foto's maken van arme negers in Afrika.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:33 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik vind het ook bijzonder onwaarschijnlijk dat HPKW überhaupt die mensen iets heeft aangeboden voor de foto. Die HPKW heeft echt niets over voor de medemens.
Wijsheid komt met de jarenquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik volg je helemaal DAM. En HPKW is ook de persoon ernaar om dat zo te doen.
Eens. Jarenlang links lullen en dan uiteindelijk toch rechts vullen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wijsheid komt met de jaren
Daar maak je zeker ook foto's van hč? En die verkoop je dan ook voor vele euro's, hč?quote:Het enige wat vast staat voor donderdag is dat ik ga eten bij mijn vrijwilligerswerk. De bewoners (verstandelijk gehandicapten) zouden gaan koken voor de vrijwilligers.
Sporten kan ook een andere keer. Dat met die Bolivianen is uniek. En Den Haag is meer in de buurt natuurlijk dan de Paradiso.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Klinkt tof!
Nu heb ik donderdag extra veel planningsissues!
Want eigenlijk wil ik hier naar toe: http://paradiso.nl/web/Agenda-Item/Mashrou-Leila.htm
En eigenlijk wil ik ook gaan sporten.
Ik heb er zelfs eentje op Facebook! Ze begrepen alleen het koppen bij elkaar idee niet helemaal.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:10 schreef UIO_AMS het volgende:
Daar maak je zeker ook foto's van hč? En die verkoop je dan ook voor vele euro's, hč?
Ik ga mijn best doen, het klinkt wel heel tof!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Sporten kan ook een andere keer. Dat met die Bolivianen is uniek.
Wat een dobbelsteenvakantie in de VS al niet teweeg kan brengenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Vanavond bul-uitreiking. Zo even m'n nieuwe pak ophalen. Speciaal aangeschaft voor de uitreiking. Voor m'n werk draag ik nooit een pak en m'n oude pak paste niet meer.
Tja, de dobbelsteen wees vele hamburgers met friet aan. En een ontbijt waar je een gemiddeld Nederlands gezin een hele dag op kan laten teren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:18 schreef Fogel het volgende:
Wat een dobbelsteenvakantie in de VS al niet teweeg kan brengen
Ja. Neem m'n ouders daarna mee uit eten. Tevens de eerste keer dat m'n vader m'n vriendin ontmoet. M'n zus en moeder hebben haar vorige week al gezien bij het afzwemmen van m'n neefje.quote:Is het een officiele plechtige ceremonie met de hele familie van iedereen erbij?
quote:Nou, het klettert op dit moment weer met bakken uit de hemel, maar verder nog droog ja. Vanmiddag een dijkdoorbraak iets ten zuiden van ons (waar we dus juist geen water van verwachten), maar ook dat heeft ons niet bereikt. En hub had moeite met z'n werk bereiken door het water, maar ook dat ging nog net. De andere fabriek ligt inmiddels midden in overstroomd gebied.
Supermarkten geven een pre-perestrojka Soviet aanblik: lange rijen en lege schappen. Of wel volle schappen, die bij nader inzien 3 in plaats van 40 verschillende produkten bevatten. Zo schijnt er geen tekort aan flesjes maggi te zijn Wij hebben in ieder geval voor z'n 4 weken eten in huis, iets wat SOS International eerder deze week aanraadde, en die nemen we serieus.
Veel vriendinnen zijn gisteren en vandaag vertrokken naar buiten de stad, en dat geeft een rotgevoel. Helemaal toen die dijk brak vloog het me even aan. Maar aan de andere kant denken we nog steeds dat we hier het beste af zijn, dat is de beslissing, en daar zullen we het beste van moeten maken.
Gisteren even bij een vreselijk leuke charity geweest, die pakketjes inpakt voor kinderen in evacuatiecentra Voor ieder kind een knuffel, krijtjes, boekje, en een handgemaakte kaart. Het klinkt triviaal, maar is volgens mij vreselijk belangrijk om zo af en toe even de gelegenheid te geven om kind te zijn. Ik denk dat we morgen weer gaan. Voor onze kinderen is het ook belangrijk om te doen, denk ik.
Dat is het, zo ongeveer. Het wordt een heel erg spannend weekend (want springtij), maar het is wat het is. Wel is het ook het zwaarste wat ik ooit heb gedaan, denk ik, maar what doesn't kill you......
Volgens CNN zijn er 470.000 olympische zwembaden vol water die graag met z'n allen door een handvol rivieren en kanaaltjes willen, op dit moment. Dus ja, het gaat nog wel even duren. En daarna is er de recovery periode, die naar gaat worden. Veel geblame en gedoe, weinig constructiefs, ben ik bang. Na een paar maanden bloed dat dood of vindt iemand een middelhoge ambtenaar die wel gestraft kan worden. Dan komt Thaksin stilletjes terug. Die vindt vast wel een manier om er als grote held uit te komen, en dan zijn de poppen helemaal aan het dansen. Dan valt het nog te bezien hoeveel voedsel er verloren is gegaan, en hoeveel banen wel al dan niet terugkomen en na hoeveel tijd. Ik verwacht dat met name de Japanse bedrijven garanties gaan vragen dat het niet nog een keer gebeurt (mijn man zegt al "dat gaat zo lang duren, ik bouw zelf wel een dijk om de fabriek heen"), dan moet daarover worden gepraat, moeten vele zakken worden gevuld (geen zandzakken dit keer) en bladiebladiebla..... Het wordt nog een lange rit, waarbij niet de leukste trekjes van de Thaise maatschappij naar boven zullen komen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:07 schreef Fogel het volgende:
De komende weken blijft het water nog hoog genoeg om problemen te veroorzaken dus?
Rotsituatie!
Tof, dank je. Dat is de specialist die onmiddellijk door de Nederlandse regering aan de Thai is aangeboden toen het mis begon te gaan.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Tussen 9 uur vanmorgen en 9.30 vanmorgen was er een interessant item op radio 1 Gao over Thailand, bangkok en het water met een of andere nederlandse waterdeskundige..Hier terug te luisteren...
Mooi dat moderne kerkje!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:31 schreef k_man het volgende:
Klinkt niet best. Is er enig zicht op een einde aan deze ellende?
Iets lichters, voor de geīnteresseerden, mijn foto's van mijn weekje Alpen (Zwitserland, Italië, Liechtenstein en Duitsland).
Geweldig mooi dat kerkje, inderdaad. Heel onverwacht. Ik kan me voorstellen dat je daar een hele tijd hebt doorgebracht.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:31 schreef k_man het volgende:
Klinkt niet best. Is er enig zicht op een einde aan deze ellende?
Iets lichters, voor de geīnteresseerden, mijn foto's van mijn weekje Alpen (Zwitserland, Italië, Liechtenstein en Duitsland).
Dat weten ze al wel. Ik moest geweldig lachen om jongste die bij het gebouw kwam, rondkeek, zei "they don't look poor" en rechtsomkeerd wilde makenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:10 schreef UIO_AMS het volgende:
Sterkte met springtij inderdaad. En leuk dat je een positieve draai eraan weet te geven door je kinderen wat te leren over vrijwillige inzet tijdens rampen.
quote:
Dank.quote:Op zondag 30 oktober 2011 03:20 schreef Gaoxing het volgende:
Geweldig mooi dat kerkje, inderdaad. Heel onverwacht. Ik kan me voorstellen dat je daar een hele tijd hebt doorgebracht.
Daar zijn er wel meer van. Die al tijden niet meer in de SC te zien zijn. Niet van ETA.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:18 schreef flipsen het volgende:
Waar is ETA eigenlijk? Al tijden niet meer gezien in de SC...
Ok, daar weet ik wel een paar antwoorden op.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:23 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar zijn er wel meer van. Die al tijden niet meer in de SC te zien zijn. Niet van ETA.
Vogue, Hik, Liejannuh, BHFH, Bora-Bora, Litman. Om maar een paar te noemen.
Vogue en Hik wist ik. Liejannuh is na de Madelief-actie verdwenen. Zeker het opgehaalde geld besteed voor eigen gebruik.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ok, daar weet ik wel een paar antwoorden op.
- Vogue gaat verhuizen naar Frankrijk en een B&B ofzo beginnen.
- Hik heeft een kind.
- BHFH was gister jarig.
ETA ging naar Ethiopie volgens mij. Alleen geen idee wanneer.
Wel een leuk land trouwens.
Wow... cold turkey? Ik zou het niet kunnen geloof ikquote:Op donderdag 3 november 2011 15:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Lucille is, nadat zij gestopt is als FA, helemaal gestopt met FOK!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |