abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103461239
Hallo allemaal,

In de zomer van 2012 zou ik graag een reis naar Tanzania maken.
Ik heb alles rondom de tickets en lodges al uitgezocht, maar mijn vraag is: Kan je ook zelf een rondreis plannen, maar dan wel een gids huren? Dus niet dat je 2000+ euro betaald omdat de reis al gepland is.

Alvast bedankt!
pi_103461475
vraag het bij het reisbureau?
Signed, Sealed, Delivered.
pi_103461546
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:00 schreef Speciman. het volgende:
vraag het bij het reisbureau?
Daar ben ik gister geweest, maar daar konden ze me helaas niet helpen omdat zij alleen maar gingen over de georganiseerde reizen..
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:03:58 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_103461598
Schopje TRV
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_103461601
Ja natuurlijk, op de bonnefooi en gewoon met een gids boekje in je hand.. Heb het ook gedaan in afrika.. Je voelt je super vrij..
pi_103463465
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:03 schreef kanovinnie het volgende:
Schopje TRV
Sorry :$

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:04 schreef Eelcotje84 het volgende:
Ja natuurlijk, op de bonnefooi en gewoon met een gids boekje in je hand.. Heb het ook gedaan in afrika.. Je voelt je super vrij..
Ik heb het gevoel dat als ik zonder donkere gids (hier bedoel ik niks discriminerend mee) wij dan als de ''Blanken'' gezien worden. En naar mijn idee hebben de donkere mensen het gevoel dat wij dan gelijk de ''rijken'' zijn, en dus voel ik me onveiliger omdat ik het gevoel heb dat ik eerder kan worden overvallen o.i.d.

Als je ook maar iets begrijpt van wat ik probeer te zeggen, ging niet helemaal lekker, haha.
  Moderator maandag 24 oktober 2011 @ 12:16:21 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_103492043
Als je de reis al helemaal gepland heb, heb je dus ook geen gids nodig. Wat moet hij dan nog toevoegen buiten het veilige gevoel om? Dan kun je beter een bodyguard inhuren.

Hoe lang ga je eigenlijk? Ook wel handig om te weten bij de prijsbepaling.

En natuurlijk ben je rijk. Je komt even uit Europa gevlogen voor een vakantie. Dat maakt je gelijk een stuk rijker dan 99% van de Afrikanen. Ongeacht de gids die je bij je hebt.

Wellicht begrijp ik je topic niet goed.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_103492573
ik denk dat je bedoeld,
ben ik goedkoper uit wanneer ik ga "backpacken" en terplaatsen alles zelf regel,
dan wanneer ik vanuit nederland een compleet georganiseerde/geregelde rondreis boek?
pi_103492772
quote:
5s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Als je de reis al helemaal gepland heb, heb je dus ook geen gids nodig. Wat moet hij dan nog toevoegen buiten het veilige gevoel om? Dan kun je beter een bodyguard inhuren.

Hoe lang ga je eigenlijk? Ook wel handig om te weten bij de prijsbepaling.

En natuurlijk ben je rijk. Je komt even uit Europa gevlogen voor een vakantie. Dat maakt je gelijk een stuk rijker dan 99% van de Afrikanen. Ongeacht de gids die je bij je hebt.

Wellicht begrijp ik je topic niet goed.
Ik heb het gevoel dat als we zonder echte Tanzaniaan (is dit een woord??) op safari gaan, we veel kwetsbaarder zijn. Zoiets zegt mijn gevoel.. geen idee waarom.
Ik was van plan om 14 dagen te gaan en voor af lodges te boeken voor een niet al te dure prijs.

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:31 schreef jenb2002 het volgende:
ik denk dat je bedoeld,
ben ik goedkoper uit wanneer ik ga "backpacken" en terplaatsen alles zelf regel,
dan wanneer ik vanuit nederland een compleet georganiseerde/geregelde rondreis boek?
Ik wil zeker niet alles terplekken regelen. Ik wil zeg maar thuis een schema maken voor wat ik in die 14 dagen, per dag wil doen. Ik weet niet wat je precies bedoelt met backpacken, maar ik was ook van plan daar een auto te huren zodat we met de auto van de ene naar de andere bestemming kunnen rijden.
pi_103493235
Ik zou de woorden Tanzania, Lodges en goedkoop niet echt in combinatie met elkaar gebruiken.
Maar je kunt overal zelfstandig rondreizen, dus ook in Tanzania.

Wat is je budget? En hoe luxe wil je het?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_103494711
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zou de woorden Tanzania, Lodges en goedkoop niet echt in combinatie met elkaar gebruiken.
Maar je kunt overal zelfstandig rondreizen, dus ook in Tanzania.

Wat is je budget? En hoe luxe wil je het?
Ik heb niet echt een maximum budget, maar als ik zie dat het te duur wordt, wordt het dit jaar maar geen Tanzania.

Wat betreft de tickets zijn ze goedkoper dan naar bijvoorbeeld New York.
pi_103497473
Nou, dan denk ik dat het wel kan.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_103497934
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:29 schreef FrankB14 het volgende:
Ik heb niet echt een maximum budget, maar als ik zie dat het te duur wordt,
:?

Wanneer wordt het dan te duur, als er geen maximum is?
pi_103498326
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:54 schreef k_man het volgende:

[..]

:?

Wanneer wordt het dan te duur, als er geen maximum is?
Ik bedoel, als ik zie dat er te veel geld aan wordt uitgegeven, ik zit niet echt op een maximum van precies 1100 euro ofzo, bijvoorbeeld als het de reis maar waard is wil ik er best meer aan uitgeven
  Moderator maandag 24 oktober 2011 @ 15:21:32 #15
236264 crew  capricia
pi_103499069
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:03 schreef FrankB14 het volgende:

[..]

Ik bedoel, als ik zie dat er te veel geld aan wordt uitgegeven, ik zit niet echt op een maximum van precies 1100 euro ofzo, bijvoorbeeld als het de reis maar waard is wil ik er best meer aan uitgeven
Lodges in NPs zijn duur. 200 dollar pn pp is geen uitzondering. Maar vaak kun je net buiten het park camperen. Orienteer je daar eens op.
Entree parken is duur. Reken op 50 dollar per dag per blanke plus entree voor je auto. Een lokale gids mag voor een paar dollar mee naar binnen.
De stad Arusha is de safari-stad bij uitstek. Daar kun je alles regelen.
Let ook op wanneer je gaat. Want als de grote trek bezig is, is alles bezet en minstens twee keer zo duur. Maar is wel weer een hoogtepunt.
Verders zou ik niet zo snel alleen door Tanzania trekken, je valt gewoon erg op als blanke. Zorg ieg dat je niet s' nachts nog buiten of onderweg bent.
En zorg dat je inentingen en malariapillen op orde zijn. Regel je visum vanuit huis, scheelt je soms veel vertraging.

Wil je wel graag op eigen gelegenheid, dan kan ik je Namibie adviseren. Makkelijker bereisbaar. Zeker als je daar een campertje huurt. En dan bijv. Richting de Vic.falls trekken.

Wij waren in Tanzania ongeveer 4000 euro kwijt voor 23 dagen, pp. Afwisselend lodges en campings. En van Selous (zuiden) naar Zanzibar gevlogen.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 24-10-2011 15:47:20 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 24 oktober 2011 @ 15:35:30 #16
236264 crew  capricia
pi_103499645
Oh ja, als je wel op eigen gelegenheid gaat naar Tanzania: houdt het nieuws goed in de gaten. Zeker in net Noorden (waar veel parken zijn). Vanuit Kenia kunnen daar nogal eens vluchtelingkampen zijn, al dan niet van de VN. En daar wil je echt niet als toerist verzeilen.
Vluchtelingenkampen komen ook voor daar waar rivieren flink overstromen.

Maar schrijf eens wat je wil doen daar?

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 24-10-2011 15:49:07 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103500857
De dingen die ik écht wil doen zijn;

Arusha National Park
Kilimanjaro (evt. beklimmen)
Serengeti National Park
Ngrongoro Krater
Tarangire National Park
Lake Manyara
Ndutu National Park

Natuurlijk kunnen er ook een aantal dingen afvallen, maar dit zijn de main dingen.
Ik heb uitgezocht dat vliegtickets naar Dar Es Salaam het goedkoopst zijn, maar dat ligt zo'n 500-600 km af van die NP's.
  Moderator maandag 24 oktober 2011 @ 16:06:27 #18
236264 crew  capricia
pi_103500999
Wel een heel druk programma voor 14 dagen. Kun je niet op Arusha vliegen?
Ik zou meer tijd voor de serengeti uittrekken en een ander park skippen. Vond de Ngrongorokrater tegenvallen na de serengeti.
En vergis je niet in de afstanden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103501064
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:06 schreef capricia het volgende:
Wel een heel druk programma voor 14 dagen. Kun je niet op Arusha vliegen?
Ik zou meer tijd voor de serengeti uittrekken en een ander park skippen. Vond de Ngrongorokrater tegenvallen na de serengeti.
En vergis je niet in de afstanden.
Ik heb al een aantal keren proberen te zoeken op Arusha maar ik krijg steeds ''No result'' etc.
  Moderator maandag 24 oktober 2011 @ 16:13:34 #20
236264 crew  capricia
pi_103501304
Een tip als je de kilimanjaro wil beklimmen: aan de voet van de berg zijn veel cooperatieve koffieplantages. Soort fairtrade. De mensen vinden het heel erg leuk als je ze komt bezoeken. Ze trekken zo een dag uit om je alles te laten zien.

Voor het beklimmen zelf moet je 3 dagen uittrekken. 1 dag omhoog tot onder de top, waar je met zijn allen slaapt en een hutje (neem je eigen slaapzak mee!). Tweede dag naar de top en terug naar de hut. Derde dag weer naar beneden.
Doe dit aub wel in een groep met een gids! Bergschoenen heb je niet echt nodig, maar wel goed profiel/ stevige wandelschoenen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103501463
Behalve dan de vluchten die minimaal 2x overstap hebben.
Dat vind ik echt een beetje té,..
Dan ga je van Amsterdam naar Cairo, vervolgens naar Addis Abeba, en dan pas naar Arusha.. en bovendien betaal je meer dan 1000 euro per ticket.
pi_103501497
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:13 schreef capricia het volgende:
Een tip als je de kilimanjaro wil beklimmen: aan de voet van de berg zijn veel cooperatieve koffieplantages. Soort fairtrade. De mensen vinden het heel erg leuk als je ze komt bezoeken. Ze trekken zo een dag uit om je alles te laten zien.

Voor het beklimmen zelf moet je 3 dagen uittrekken. 1 dag omhoog tot onder de top, waar je met zijn allen slaapt en een hutje (neem je eigen slaapzak mee!). Tweede dag naar de top en terug naar de hut. Derde dag weer naar beneden.
Doe dit aub wel in een groep met een gids! Bergschoenen heb je niet echt nodig, maar wel goed profiel/ stevige wandelschoenen.
Mag ik je vragen hoe jij toen naar Tanzania bent gevlogen en wat voor een rondreis je daar hebt gemaakt?
  Moderator maandag 24 oktober 2011 @ 16:22:14 #23
236264 crew  capricia
pi_103501625
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:18 schreef FrankB14 het volgende:

[..]

Mag ik je vragen hoe jij toen naar Tanzania bent gevlogen en wat voor een rondreis je daar hebt gemaakt?
Wij zijn via Nairobi getrokken en via de masai mara de serengeti in. Victoriameer bezocht en toen het zuiden in getrokken, waar weinig toeristen zijn (en het wild een stuk schuwer).
Jouw rondje is op zich wel te doen op eigen gelegenheid. Het is het meest toeristische, met aangelegde wegen enzo. Maar ook gewoon best duur.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103501663
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Wij zijn via Nairobi getrokken en via de masai mara de serengeti in. Victoriameer bezocht en toen het zuiden in getrokken, waar weinig toeristen zijn (en het wild een stuk schuwer).
Jouw rondje is op zich wel te doen op eigen gelegenheid. Het is het meest toeristische, met aangelegde wegen enzo. Maar ook gewoon best duur.
Daar gaat het me om, ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn, en bijvoorbeeld niet aan een 14-daagse rondreis 2500 euro besteden p.p
pi_103502033
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:17 schreef FrankB14 het volgende:
Behalve dan de vluchten die minimaal 2x overstap hebben.
Dat vind ik echt een beetje té,..
Dan ga je van Amsterdam naar Cairo, vervolgens naar Addis Abeba, en dan pas naar Arusha.. en bovendien betaal je meer dan 1000 euro per ticket.
Je kunt met KLM rechtstreeks naar Kilimanjaro airport vliegen (op de terugweg tussenstop in Dar Es Salaam). Luchthaven ligt niet ver van Arusha af. Reken voor de tickets idd. op 1000 euro ongeveer :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')