abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:15:45 #101
359713 missbrandiruss
singer/ songwriter/ diva extra
pi_104112196
leuk om alle reacties te horen!

De fragment van Drug of Oblivion begint pas bij de bridge van het liedje ;)- dus de Drug herhaal stuk is een opbouw van wat er al eerder in het liedje gezegt is- een opbouw van de passie, emotie, en frustratie die in een relatie is. Het is ook het moment waar je qua show echt uit kan pakken... :)

Leuk dat jullie ook Mister leuk vinden! En bedankt voor de reactie met de andere twee liedjes ook.

Ik kan niet wachten om de rest van mijn album aan de wereld te laten horen- het was een moeilijke keuze om vier uit te halen voor de ESC selectie. Uiteindelijk had ik besloten om vier totaal verschillende liedjes te doen. Je weet nooit wat de TROS en de selectie commissie op zoek naar zijn, dus hoe anders de liedjes van elkaar waren, hoe beter. Maar als ik de reacties lees over Drug en Mister, dan heb ik vertrouwen in de andere zeer aparte liedjes op het album die op jullie oren wachten.

Nogmaals bedankt en hopelijk hoor ik / wij snel wat goed nieuws van de selectie commissie. Its time to bring the glitter & glamour back to NL !!!!

XXXXX

Miss B
pi_104113741
Sowieso dikke complimenten Brandi... zowel Drug of Oblivion en Mister zijn liedjes die moeiteloos alle inzendingen die we vanaf 2005 hebben gehad aan de kant schuiven op basis van geschiktheid voor het Songfestival. Dit zijn het soort liedjes die NL nodig heeft om te scoren.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:25:23 #103
359713 missbrandiruss
pi_104118021
Just for fun- ik wou deze link en fotos sturen naar jullie. Dit zijn de mode ontwerpers die mijn kleding gaan maken als ik uitgekozen ben. The Blonds NY. Zij hebben kleding voor Gaga, Kety Perry, Rihanna, Adam Labert, Nikki Minaj, Kylie Minogue, Kim Kardashian oa gemaakt-- helemaal TE GEK!!! (zeer apart natuurlijk, maar goed dat ben ik nou helemaal).

http://www.theblondsnewyork.com/celeb_main.html

http://www.theblondsnewyork.com/fruit_main.html

http://www.theblondsnewyork.com/legends_main.html

Fijne dag!!!!
pi_104125890
Wow die kleren zijn ook super!! Zoiets zou het plaatje helemaal compleet maken.
Ik ben echt overtuigd dat we jou moeten sturen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:45:11 #105
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_104136471
Nice! Ik krijg er helemaal zin in (en ga er ook eigenlijk helemaal van uit dat je sowieso op het Nationaal Songfestival komt te staan). Fijn om te zien dat er na al die jaren toch nog artiesten zijn die gewoon voluit gaan voor dat internationale glamoureuze wat we echt nodig hebben.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_104137058
Mmmm, ik heb toch weer een wat andere smaak ;)

Ik vind, persoonlijk, het leukste liedje 'Falling the hard way', maar ik weet niet of je Autotune mag gebruiken op het ESF (de Olsen Brothers deden het, maar daarna is het nooit meer gedaan).

'Drug of oblivion' is wellicht een beter liedje voor het Eurovisie-podium en ik vind het best aardig, maar ik word er zeker niet door van m'n stoel geblazen (moet ik eerlijk in zijn). Maar deze leent zich waarschijnlijk het best voor een grootse act.

Ik zou zeer tevreden zijn als we als Nederland iets als 'Something to me' sturen. Zit goed in elkaar. Het zal het Songfestival niet winnen en is iets meer doorsnee. Maar wel goed.

'Mister' klinkt ok en leent zich eveneens goed voor een echte 'act', net als 'Drug'. Maar de stijl van het nummer spreekt me persoonlijk niet aan.

Samenvattend:

Persoonlijke smaak:
1. Falling the hard way
2. Something to me
3. Drug of oblivion
4. Mister

Eurovisie-potentie:
1. Drug of oblivion
2. Something to me
3. Mister
4. Falling the hard way
pi_104248590
Van esctodayforum:

Optreden van Brandi tijdens de Stockholm pride 2011:

Ik vind dit er erg gaaf en professioneel uit zien! Brandi weet hoe ze zich moet presenteren.

Oh en ik zie die winnaar van SYTYCD er ook tussen staan! Ben zn naam ff kwijt.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_104301685
Deze nummers zijn allemaal zo anders. Ik vind dat er een mysterieus sfeertje om heen hangt, een clubsfeer, erg apart en misschien daarom wel erg geschikt.

Ik kan er niet echt een lied uitvissen dat ik zeg die moeten we sturen, maar persoonlijk vind ik falling the hard way erg leuk. Drug of oblivion zou ik de act bij moeten zien, maar klinkt ook erg apart en lekker on-Nederlands. Daarbij vind ik Brandi ook symphatiek en je ziet dat ze er voor wil gaan en ze houd via twitter contact met haar fans.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hendrikpostbez op 12-11-2011 23:42:21 ]
pi_104301751
Ik heb bij het laatste stukje van Something to me het idee dat ik het al eens eerder heb gehoord.
In elk geval Brandi lijkt me een goede en leuke artieste die niet zou misstaan op het eurovisiepodium en de euroclub. Wel jammer dat ik waarschijnlijk volgend jaar niet naar Baku kan.
pi_104302943
missbrandiruss twitterde op donderdag 10-11-2011 om 20:15:38 @Roadeurovision als wij maar mogen staan in de national finale- kunnen we de nummer laten zien met een show erbij :) bedankt voor de steun x reageer retweet
pi_104303092
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 23:47 schreef Hendrikpostbez het volgende:
missbrandiruss twitterde op donderdag 10-11-2011 om 20:15:38 @Roadeurovision als wij maar mogen staan in de national finale- kunnen we de nummer laten zien met een show erbij :) bedankt voor de steun x reageer retweet
Ik gun het haar wel enorm! Zou er wel van opkijken mocht ze niet geselecteerd worden. Ze toont inzet en durft met iets heel aparts te komen. Laten we niet telkens voor veilig gaan.
pi_104303736
Drug Of Oblivion klinkt erg veelbelovend.

Something To Me vind ik niet erg opvallend. Mister draait meer om de gimmick. Dit soort grappen is de laatste jaren wel vaker gedaan, met wisselend succes. Falling the Hard Way is goed, maar toch niet zo bijzonder als Drug Of Oblivion.

Drug Of Oblivion heeft een geweldig ritme. Het is een catchy liedje, met precies dat 'jengelige' (positief bedoeld) wat in Oost-Europa aanslaat. Ik vind dat intro helemaal geweldig, met die herhaling erin. Top! En zonder meer (met afstand) de beste inzending die ik tot nu toe heb gehoord.
  zondag 13 november 2011 @ 18:44:03 #113
359713 missbrandiruss
pi_104324599
Hoi allemaal--

Nogmaals bedankt voor de reacties, het is zo leuk om te lezen wat iedereen hiervan vind. Ik dacht misschien vinden jullie het leuk om een beetje backstory van mijn liedjes te horen. Ik heb dit ook op een andere forum gepost, maar dacht dat jullie het misschien ook leuk vinden om het te lezen. :)

Drug of Oblivion is een diep en persoonlijk verhaal over hoe verslavend en giftig een relatie kan zijn. Ik denk dat bijna iedereen dit wel ooit een keer heeft meegemaakt. Ook is er erg veel passie in de muziek en in de unieke beats en bass in dit liedje, en daarom is het iets waar wij een geweldige show kunnen maken.

Mister is natuurlik een hele andere liedje, met een positieve sfeer, en totaal andere "vibe" dan Drug. De boodschap in dit liedje is iets waar ik al jaren zelf probeer te doen, en aan mijn dochter en studenten probeer te leren. Nu wil ik graag de boodschap aan anderen geven door middelen van muziek: grenzen doorbreken die anderen opleggen en wees trots op wie je bent. Sta achter jouw eigen beslissingen.
Ik ben overtuigd dat dit boodschap, in combinatie met de productie van het liedje en met de Ragtime bridge, zouden we hier ook een leuke show van maken.

Wat betreft Something to Me, het is een power ballad- die gaat natuurlijk over het liefde, maar over zo een sterke liefde dat het gevoel krachtiger is dan jouw eigen hartslag. Omdat ik toen zoveel ballads heb gezongen tijden Popstars wou ik heel graag een liedje insturen die ook bij mijn imago van toen past, maar wel met het nieuwe Miss Brandi sound. Het is gewoon een liefdes lied- love it or hate it- .... :)

En wat betreft de laatste liedje- Falling the Hard Way, dit is gewoon een dance nummer, niet te moeilijk en met een wat meer commerciele geluid die misschien meer bij de radio zenders past. (terwijl dat natuurlijk altijd lastig om te zeggen is)

Uiteindelijk is het wel zo dat ik heel erg hoop dat de selectie commissie mij en mijn hard werkende team een kans zou geven, en met welk liedje dan ook. Het Songfestival zie ik als een kans om de musikale gedachten van ons land te verbreden, en het zou echt een eer zijn als ik daarbij mogen helpen. Tot dat we wat horen, probeer ik me positief te blijven, en blijf ik een paar uur per dag online gaan om fans, Songfestival kenners, en pers te benaderen, vragen antwoorden en bovendien BEDANKEN voor alle steun tot nu toe.

So- this is a THANK YOU --

Laten we postief kijken op de toekomst van ons kikker landje in het Songfestival- en als ik erbij mag horen, dan doe ik het met veel passie en plezier.

xxxxx
  zondag 13 november 2011 @ 23:25:33 #114
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_104338218
O+! Leuk om de betekenis en gevoel achter de nummers te weten.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_104353235
Ten eerste vind ik het leuk dat je zo actief meepost op verschillende fora, Brandi! Ik kwam je op Esctoday ook al tegen. Het laat echt zien dat je het graag wilt en het is leuk voor fans om zo mee te kunnen lezen hoe jij eronder staat.

Mijn mening over de liedjes, hoewel ik het lastig vind om een oordeel te geven over zulke korte stukjes:
Drug of Oblivion: Ik erger me een beetje aan het 'the drug, the drug, the drug, enz.' in het begin, al heeft het ook wel weer wat. Verder vind ik het een heel goed, niet doorsnee nummer dat zeker kans zou kunnen maken.
Something to Me: Goed nummer, maar de melodie komt me erg bekend voor. Ik weet niet precies waar ik het eerder gehoord heb, maar ik heb het gevoel dat het erg op een bestaand liedje lijkt. Echter wel een goed nummer verder.
Mister: Misschien wel mijn persoonlijke favoriet, juist omdat het zo experimenteel is. Het nummer dient zich voor een goede, leuke act en is verre van doorsnee.
Falling the Hard Way: Heel leuk liedje en inderdaad misschien wel het meest radiovriendelijk. Misschien niet helemaal geschikt als Songfestivalliedje, maar wel erg leuk.

Mister is mijn persoonlijke favoriet, maar ik denk dat Drug of Oblivion de meeste kans maakt. Die gaat ook wel in de Nationale Finale komen denk ik en maakt ook veel kans op de winst. Op buitenlandse sites zijn ze daar over het algemeen ook het meest enthousiast over.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:04:04 #116
359713 missbrandiruss
pi_104393270
Dank je wel Aoibhin, voor jouw mening! Leuk ook te horen dat er buitenlandse sites die hier ook over praten- heb je toevallig de links hiervan? Vind ik leuk om ook hun meningen te lezen. :)

Thanks! xxx
pi_104431710
Drug Of Oblivion vind ik van de 4 liedjes de beste keuze. Hierom heen kun je een goede knallende act creeren.

Verder vind ik de inzet/instelling van Brandi top, ze gaat er echt voor (zolaat ze het blijken in elk geval)

En het is wat anders dan afgelopen jaren, dus TROS/NL durf 'anders' te zijn en speel het niet iedere keer op 'save'.
Hoe noem je een explosief wat niets durft?.. Dynamietje.
pi_104439377
Vanavond een interview met Miss Brandi op stadsradio Breda tussen 19-21uur. Ook zal er een langere stuk van Drug of Oblivion worden gedraaid. Spannnnnund! *O*
Bron: Miss Brandi Russel @ esctodayforum.com ;)
pi_104450540
Miss Brandi nu op http://www.stadsrtvbreda.nl/ Klik op 'luister live'
pi_104450867
In zijn geheel kan ik 'Drug' beter waarderen, ik vind de coupletten eigenlijk beter dan het refrein, maar het heeft een goede opbouw :)
pi_104450916
Wow, de hele versie hebben ze laten horen :D
Tof nummer! Al vind ik op een gegeven moment the drug the drug the drug net iets te vaak voorbij komen. :@ Maar dit is wel heel vernieuwend en goed geproduceerd ^O^
pi_104461262
Veel fans vinden dat de drug te veel voorkomt. dat merk je her en der in de commentaren. Ik ben geen muziekkenner, ik luister het alleen heel veel. Ik ben het wel met dat puntje eens, het zou ook wel iets minder kunnen. Het is een heel apart liedje, maar aan de andere kant ook juist weer erg eurovisie gericht.
pi_104462931
Ik vind het couplet van falling the hard way wel tof, jammer dat het refrein dan niet echt sprekend is. Die bliepjes klinken een beetje cheap. Met een ander refrein kan het potentie hebben.

Vind drug of oblivion wel redelijk, maar is net niet pakkend genoeg.

Something to me vind ik te clichématig.

Mister begint leuk, maar daarna gaat het bergafwaarts. Refrein vind ik saai.

Ik vind dit overigens wel een goed uitgangspunt: een zangeres met een goede stem gecombineerd met elektronische muziek. Het is alleen zo makkelijk niet om een echt pakkend, goed nummer te schrijven.

Hoe geweldig zou het zijn als we een nummer in het kaliber van onderstaande nummers zouden kunnen uitvaardigen. _O_

Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_104491152
Mocht Brandi met een van haar liedjes in de finale komen, dan zal zij voor www.eurovisie.wordpress.com een interview houden. Dat maakte ze vanavond bekend op facebook.
pi_104492956
Ik blijf Mister het meeste potentieel vinden hebben. Drug of Oblivion is net wat minder catchy
pi_104495264
Zijn jullie meningen nog steeds gebaseerd op die korte stukjes of zijn er al volledige versies te beluisteren ergens?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_104495445
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zijn jullie meningen nog steeds gebaseerd op die korte stukjes of zijn er al volledige versies te beluisteren ergens?
Via deze link kun je de volledige versie van Drug of Oblivion beluisteren.
http://www.stadsrtvbreda.(...)147-mol-op-woensdag#

Klik op 'beluister uitzending' van woe 16 november en dan vanaf de 94e minuut dacht ik.
pi_104496371
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:26 schreef grazz het volgende:

[..]

Klik op 'beluister uitzending' van woe 16 november en dan vanaf de 94e minuut dacht ik.
Ah fijn! Mooi ook dat je even de minuut erbij zegt, scheelt een hoop werk ^O^
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:39:27 #129
359713 missbrandiruss
pi_104507303
thanks again guys! Ik vond het zeer spannend om de interview te doen en om het hele liedje te laten horen- ook omdat het liedje zo persoonlijk is. Ben erg blij dat iedereen hier zo positief erover is. Thanks!!!! :)

Wat betreft de electronic geluiden- dit zijn allemaal bewusten keuzen. Alle liedjes van mijn album zijn geproduceerd door mensen met vele evaring (hebben onder andere voor Michael Jackson, Madonna, Kylie Minogue, Britney Spears, Agnes Carlsson, Army of Lovers geproduceerd) en zij snappen mijn muziek stijl (electronic pop met invloeden van jaren 80) en ze "take it to the next level." Van hun heb ik ook erg veel geleerd en heb over mijn eigen grenzen gestapt om de muziek op de volgende niveau te brengen. Eindelijk heb ik wat waar ik achter kan staan en trots op kan zijn. Ik wil geen kopie van een andere zijn, ben mijn eigen artiest met mijn eigen muziek, met een boodschap in elk liedje.

Het is makkelijk om andere artiesten te koperen of mee te gaan in wat commericieel is op dat moment- en terwijl je zeker alles in de gaten moet houden om jou muziek toegangelijk te maken voor het publiek, kies ik voor de wat moeilijker weg: vind jouw eigen sound en stijl als artiest en blijf bij jezelf trouw. Alleen dan kan je pas 100% van jezelf aan je muziek en toekomst geven, en trots zijn over wat je in de markt laat horen.

Nogmaals bedankt voor jullie steun, liefde en meningen - laten we hopen dat we mid-december wat over de show voorbereidingen kunnen praten!!!!

Heel veel liefs-

Miss B
pi_104508246
Wat ontzettend tof dat je zulke lange updates hier schrijft!
pi_104512174
Ik blijf een beter gevoel bij Mister houden :@
pi_104514820
Ik ben dus echt enthousiast over Drug of Oblivion. Nu ik het hele nummer heb gehoord zou ik alleen een iets langere rustige opbouw mooi vinden.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_104516401
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:26 schreef grazz het volgende:

[..]

Nu ook gevonden op youtube
pi_104517862
Ik ben nog enthousisaster over The Drug of Oblivion nu ik hem in de volledige versie heb gehoord. Moet ook eerlijk zeggen dat die herhaling 'the drug the drug..' me dan ook minder stoort.
pi_104521978
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:02 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Nu ook gevonden op youtube
;)

pi_104545594
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:26 schreef UltraR het volgende:
Ik ben dus echt enthousiast over Drug of Oblivion. Nu ik het hele nummer heb gehoord zou ik alleen een iets langere rustige opbouw mooi vinden.
Ja, of anders een wat langer rustmoment voor de climax van het nummer. Anders ben ik bang dat het bij een eerste keer horen door de kijkers te veel wordt beschouwd als 1 grote bak met herrie.

In het algemeen vind ik het overigens uitstekend klinken, dus ik hoop dat dit wat gaat worden. ^O^
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_104559518
Wow ik ben nu ook helemaal overtuigd dat Drug of Oblivion het moet worden!!
Ik word heel boos op de TROS als jij niet in de nationale finale staat. Maar nu John de Mol mee doet heb ik m'n hoop dat hij één van jouw liedjes wel uitkiest voor de nationale finale.
pi_104585939
Heb net de hele versie beluisterd, en wat een vet nummer zeg!
pi_104674427

Dit had ik ook een toffe inzending gevonden, klinkt erg goed. Denk dat Brandi's album zeer interessant gaat worden!
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:40:04 #140
359713 missbrandiruss
pi_104839696
bedankt! Die clip van Schizophrenic Baby is nog "in the making" maar het wordt zeker weer spannend! Ik kan niet wachten om het album openbaar te maken!

Nog een week (hopelijk) - en dan horen we iets over het Songfestival!!! Oh- de vlinders in mijn buik....
pi_104922660
Hoi Brandi,

Is er misschien ook al een volledige versie van Mister te beluisteren?
pi_104930903
quote:
_O_ Gewoon dit sturen. NSF cancellen. Uitstekend nummer!

Snap trouwens die kritiek over de "herhaling" niet. Ik vind dat juist helemaal geweldig. Zou er wat mij betreft zelfs nog MEER in mogen, in plaats van minder.
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:34:33 #143
359713 missbrandiruss
pi_104962880
Hey allemaal :)

Mister is nog niet uit-- de rest van de liedjes komen volledig uit op mijn album die eind januari/ februari uitkomt :) Maar tof dat jullie ze allemaal willen horen!

En Elfletterig- dank je wel voor de commentaire over de herhaling in Drug of Oblivion, er is natuurlijk een "method to my madness" en een reden voor de herhaling in het liedje.. ben blij dat je het snapt!

Het is bijna december, en ik wordt er steeds meer gestrest van het wachten hihi. Ik hoop elk dag op een positieve telefoontje--- ik kan me bijna niet meer herinneren waneer ik zo veel passie voor iets had.

Fijne dag nog iedereen!!!!!

xxxx
pi_104976735
Ik wil het ook weten Brandi!!
Als echte fan hoop ik natuurlijk morgen (einde van november) maar ik vrees dat het toch later gaat worden :(

Ik vind zelf de herhaling in the drug wel iets spannends hebben. Iets waardoor je voorbereidt wordt op het refrein.
pi_105003106
Wat mij betreft cancellen we dat NSF gewoon en sturen we Brandi Russell met Drug of Oblivion, tegekke song.

Hopelijk hoor je snel de uitslag of je nou wel of niet in die NSF zit. Lijkt me erg stressvol dat wachten, sterkte ;)

Duim voor een goede afloop.
pi_105021312
Als Brandi niet naar het NSF mag, dan is of het deelnemersveld heel erg goed, of de selectie-commissie heel erg slecht. Met de bemoeienis van John de Mol lijkt me ook het 2e onwaarschijnlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_105063117
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:36 schreef Fred_B het volgende:
Als Brandi niet naar het NSF mag, dan is of het deelnemersveld heel erg goed, of de selectie-commissie heel erg slecht. Met de bemoeienis van John de Mol lijkt me ook het 2e onwaarschijnlijk.
Ja spannend.. Ik gun Brandi die NSF-plekje.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 december 2011 @ 19:13:18 #148
163650 Greys
pi_105063647
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:36 schreef Fred_B het volgende:
Volgens mij ging hij zich alléén met de productie van de show zelf bemoeien, toch?
Met het NSF zelf, niet met de selectie.

Ik vind het sowieso idioot dat we nog steeds niet weten wie nou al die tijd die inzendingen aan het beoordelen zijn. Raar dat ze daar zo geheimzinnig over doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105065631
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens mij ging hij zich alléén met de productie van de show zelf bemoeien, toch?
Met het NSF zelf, niet met de selectie.

Ik vind het sowieso idioot dat we nog steeds niet weten wie nou al die tijd die inzendingen aan het beoordelen zijn. Raar dat ze daar zo geheimzinnig over doen.
De 3 J's _O-
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 december 2011 @ 17:06:12 #150
163650 Greys
pi_105258562
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')